İçeriğe Yönlendir

Vites Halatını Kopardım:)


Veysel Haktan

Recommended Posts

Veysel Haktan

bugün aracımı geri vitese takarken bi ses geldi ve argo tabiri ile vites kolu elimde kaldı:)tamamen işlevsiz bi hale geldi yani.360 derece boşa dönüyordu.aracı sanayiye çektik ve sağolsun ustam teşhisi koydu vites halatını koparmışsın dedi.11 yıldır focuslara bakıyorum ve ilk defa bu halatın koptuğunu gördüm dedi.zaten uzun zamandır 2. 4. ve geri vitese geçerken zorlanıyordu.ibrahim ustam da daha önce uyarmıştı.görünen bişey yok ama halattan olabilir demişti.bir ara gel bakalım demişti.ben de vitesi elime alıp öyle geldim:)halatı değiştik ve vites pamuk gibi oldu.halatın orjinalini taktık.daha önce alınmış ama sadece kafası kullanılmış.benim aracınkinin kafası sağlamdı.o yüzden problem olmadı.150 lira parça 50 lirada işçilik tuttu.ama işçillik kısmı baya bi uğraştırdı.ustam daha önce koparanı görmedim dedi ama bizim forumda vardır diye düşündüm :)

Yorum bağlantısı
Veysel Haktan
(düzenlendi)

Teşekkürler Ersen Bey.sağolun....Alper Bey benimki hiçbir vitese geçmiyordu.öyle kendi halinde takılıyordu.ilk şokum çok komikti ama.vitesi öyle işlevsiz görünce.eee şimdi nolacak dedim.otomatik vites araba isteğim depreşti sonra.çünkü son üç arızam debriyaj balatası, bilyası,debriyaj üst merkezi ve vites halatı.daha ben otomatik almıyayım da kimler alsın :help:

tarihinde Veysel Haktan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Geçmiş olsun, demek ki dikkat edilecek bir husus bayada masraflıymış.

Yorum bağlantısı
Veysel Haktan

Geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler.evet sinsi bir arıza.gerçi daha önceden vitese geçmede zorlanmalarla sinyal veriyor ama yine de hiç tahmin etmezdim.bu arada aslında daha pahalı bir arıza. sanırım halatın fiyatı 400 lira civarında ama adamın elinde kaldığı için ve kafası kullanıldığı için ucuza aldık. bir de çok kullanılan bi parça da değil.eğer o da olmasaydı sipariş edip bekleyecektik.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Partnerde benimde başıma gelmişti, kollardan birtanesi çıkmış ve hangi vitese takarsam takayım devamlı 3. viteste oluyordu. Geri viteste bile 3. vites oluyordu. 4 km'lik mesafeyi o şekilde geldim. Hep 3. viteste kalktım ve 3. viteste kullandım. 1.9 dizel olduğu için zor olmadı, arabayı az hızlandırıp gazı tamamen kesip debriyajı bırakıyordum. 800 devirden itibaren hızlanmaya başlıyordu. Aksi halde balataya zarar verebilirdi. Eve geldiğimde kollu tekrar yerine geçiçi bir cözüm ile taktım ve ertesi gün tamirciye kadar sorun çıkartmadı.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Bende BMC Levend kamyonetin vites kolunu kırdım, kol tamamen elimde kaldı :D

halat mı daha sağlam yoksa kol demiri mi :)

beterin beteri var :)

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Ben de geçen gün vites yayının monte olduğu plastik parçayı kırdım geri vitese takarken :D Vitesleri zor buluyodum sürerken.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Vites geçmediğinde çok fazla zorlamayın, her zaman vitesi değiştirmek için nekadar kuvvet uyguluyorsanız okadar uygulayın. Geçmiyorsa boşa alın, sonra debriyaja basıp diğer herhangi bir vitese takıp çıkartıp sonra geri vitese yavaş bir şekilde takın. Bazen hızlı bir şekilde takmaya çalışınca girmeyebiliyor. Vites girmediğinde parçalar birbirini destekleyerek dayanıyor ve en zayıfını kırar. Buda genelde vites kolu ve viteş değiştirmemizi sağlayan parçalar olur. Şanzumandaki dişlileri el güçüyle biraz zor kırarız :D

Yorum bağlantısı
Davut Çavdar
Bende BMC Levend kamyonetin vites kolunu kırdım, kol tamamen elimde kaldı :D

halat mı daha sağlam yoksa kol demiri mi :)

beterin beteri var :)

Gecenin bu saati hiç güleceğim yoktu ya :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Bende BMC Levend kamyonetin vites kolunu kırdım, kol tamamen elimde kaldı :)

halat mı daha sağlam yoksa kol demiri mi :)

beterin beteri var :)

Yorum yok :)

Geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler.evet sinsi bir arıza.gerçi daha önceden vitese geçmede zorlanmalarla sinyal veriyor ama yine de hiç tahmin etmezdim.bu arada aslında daha pahalı bir arıza. sanırım halatın fiyatı 400 lira civarında ama adamın elinde kaldığı için ve kafası kullanıldığı için ucuza aldık. bir de çok kullanılan bi parça da değil.eğer o da olmasaydı sipariş edip bekleyecektik.

Aslında yine de şans yanınızdaymış.Buna şükür ucuz atlatmışsınız.Ya 400 TL verip üstüne de bekleseydiniz..Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Bu nasıl bir halat ki 400 TL ediyor? Titanyum alaşımlı filan mı ?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
Bu nasıl bir halat ki 400 TL ediyor? Titanyum alaşımlı filan mı ?

+10000

Zaten bu yedek parça işini hiç anlamış değilim, çok basit parçalar bazen ciddi rakamlar edebiliyor :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal

Geçmiş olsun.Bazen benim de geri vitese geçişte ufak sorunlar oluyor,zorlamıyorum.1'e takıp tekrar deniyorum oluyor.Zorlamamaya devam o zaman :)

Yorum bağlantısı
Veysel Haktan

geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler.umarım kimse yaşamaz böyle bir sorun.ayhan beyin dediği gibi şanslıyım ki parça varmış ve oldukça ucuza aldım.vites halatı bildiğiniz halat iki koldan oluşuyor 150 cm. civarında bir halat işte.ama fiyatı 400 - 500 lira arasında.bir de öyle dolambaçlı yollardan takılıyor ki.işçiliği zor yani.eğer vites geçişlerinde zorlanıyorsanız çok üstüne gitmeyin bence. özellikle geri viteste.benimki 2 4 ve geri vitese geçerken zorlanıyordu.ama şimdi kayıp gidiyor geri viteste bile.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Ben de o halatın ucundaki plastiği kırmıştım. 3 ve 4. viteslerle sanayiye kadar gidip yaptırmıştım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Engin Erenler

fiestamın halatını ben de kopradım. nasıl bir azimse artık. 375 TL diyorlar parçaya bakalım nasıl yapacaz.

Yorum bağlantısı
Veysel Haktan
fiestamın halatını ben de kopradım. nasıl bir azimse artık. 375 TL diyorlar parçaya bakalım nasıl yapacaz.

geçmiş olsun.parçanın orjinali pahalı ve maalsef çok da kolay bulunan bir parça değil.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Guest Serkan
Ben de o halatın ucundaki plastiği kırmıştım. 3 ve 4. viteslerle sanayiye kadar gidip yaptırmıştım.

kardeş bende kırdım o pilastiği vitesin altındaki kemik renkli bir parça tek satılmıyomuş doğrumu komple almak gerekiyo dediler telle bağladık idare ediyoo

Yorum bağlantısı
İbrahim Özaşkın

Eski dobloda joystick in halatların takıldığı mavfsal kısımlarını kırdım bende. BAsit bi kırık dedik kaynak yaptırdık ama ondan sonra vitesler baya zor geçmişti. Bu halatlar pahalı malesef. Suzuki Cary nin en büyük hastalığıydı ampülü değişmeyen far ve vites halatları.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...