Yücel Aydoğan 28 Nisan 2010 Paylaş 28 Nisan 2010 Sayın foru üyeleri inanın bu ford üzerine nerdeyse mastır yapar hale geldik heralde. Bilindigi üzere escort motorları çabuk ısınması ile meşurdur vede conta yakması ile kış aylarında hiçbir sıkıntım olmamasına ragmen yaz ayları gelmesiyle motorun çok ısınması gene gündeme geldi yaklaşık 2,5 yıldır escort kullanıyorum bizde NORMAL yazan bir ibre var vede orjinal sarı müşür kullanıyoruz .yalnız aracın fanı A harfien geldiginde devreye giriyor vede M harfine kadar düşürüyor .ama motor bence çok ısındıgından gerekli sogumayı gerçekleştiremiyor .vede hem performan kaybı oluyor hemde araç ısındıgında vuruntulu çalışıyor .bunla ilgili ne yapılabilir. bir forum sitesinde tofaşlarla aynı tip müşürü kullandıgını yazıyor vede tofaşın 88 -92 lik fan müşürü takıldıgında NORMAL yazısının O sunda devereye girip N sine kadar düşürüdügünü yazmış .acaba bu tip bir uygulama ne kadar dogru aslında bu uygulama manuel fan anahtarı taktırmaktan daha mantıklı geldi bana yoksa yaz boyu gözümüz sürekli hararet ibresinde olacaktır .bu tip bir uygulama sizce yaptırmalımıyım yoksa bu soruna çözüm bulan bir forum üyemiz varmı . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2010 Paylaş 28 Nisan 2010 Tofaş müşürü taktıktan sonra hararet sonucu rektifiye yaptıran arkadaşlarımız olmuştu. NORMAL yazısı içinde kaldığında normaldir, ibrenin işleme şeklini beğenmem o ayrı. Bunlardan ziyade, devirdaimi hiç değiştiniz mi? Doğru oranda doğru antifriz mevcut mu, bunlar daha önemlidir. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 28 Nisan 2010 Yazar Paylaş 28 Nisan 2010 ÇAGLAR ABİ aracıma 3 ay önce full bakım yaptırdım .triger seti , baskı balata , devirdaim bilya kayışı devir daim kendisi ayrıca radyötör degişti antifiriz degişti .fan müşürünü kendim egiştirdim su eksiltme çekme sorunu yag eksiltme sorunu gibi sorunlarım yok ama motoru açtıgım zaman acayip sıcak oldugunu hissediyorum bu denli sıcak olmsıda yalan degil beni korkutuyor bigün motoru alime almaktan korkuyorum.acaba ne gibi bir çözüm vardır . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2010 Paylaş 28 Nisan 2010 El hissi pek önemli değil, gösterge önemlidir. Her aracın motoru sıcak olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 7 Mayıs 2010 Paylaş 7 Mayıs 2010 bende de sarı müşür vardı A'da devreye girip M'ye kadar düşürüyodu, geçen ay bozuldu ama sanayide sarı müşürü bi türlü bulamadık, bizde kırmızı müşür taktık o da L'de devreye girip A'ya kadar düşürüyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 7 Mayıs 2010 Paylaş 7 Mayıs 2010 Turuncu. 90-105 aralıklıdır. 1.6 16V Efi için normali odur. Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Sarı 10 Mayıs 2010 Paylaş 10 Mayıs 2010 ben müşürün rengini bilmiyorum ama 98 zetec escortumun müşürü iki kademeliymiş ilk kademeyi bilmemekle ikinci kademe NORMAL yazısındaki M harfi ile A harfi arasında açıyor ve R ile M arasında kapatıyor. arkadaşlar tofaş müşürü falan asla denemeyin. orjinalinden şaşmayın derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 11 Mayıs 2010 Paylaş 11 Mayıs 2010 ben müşürün rengini bilmiyorum ama 98 zetec escortumun müşürü iki kademeliymiş ilk kademeyi bilmemekle ikinci kademe NORMAL yazısındaki M harfi ile A harfi arasında açıyor ve R ile M arasında kapatıyor. arkadaşlar tofaş müşürü falan asla denemeyin. orjinalinden şaşmayın derim. Sizin araçta klima varmı? Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 11 Mayıs 2010 Paylaş 11 Mayıs 2010 Tofaş müşürü taktıktan sonra hararet sonucu rektifiye yaptıran arkadaşlarımız olmuştu. NORMAL yazısı içinde kaldığında normaldir, ibrenin işleme şeklini beğenmem o ayrı.Bunlardan ziyade, devirdaimi hiç değiştiniz mi? Doğru oranda doğru antifriz mevcut mu, bunlar daha önemlidir. Aynı sorun başıma geldi çağlar abbinin tavsiyesiyle osman ustaya götürdük aynı şeyi söledi normal in içinde burda açar dedi bende motorun önüne geçince bile cehenem gibi oluyodu sonradan fan müşürü yan sanayiymiş ve bozukmuş osman usta bişey dedi ama hatırlamıyorum heralde bi tek bi çift mi öle bişeydedi conta yanıdı kırmızıya hiç gelmedei zetec hassas denildi conta yaktık 700 lira verdik ama o kadar güzel olduki tam ortayı az bişey geçiyo hemen açıyo fanı "o" ya kadar düşürüyo herşeyden önce anlayan bi usta bulun bence bize burda ne kasaplar denk geliyo adam hortumun üstündeki müşürü kesip çıkartalım ben eritir yaparım dio bunu radyatöre kaynak yapalım dio ... sen anla yani en önemlisi iyi bi usta .. nazar değmesin diyelimde ne olur ne olmaz... Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 12 Mayıs 2010 Paylaş 12 Mayıs 2010 Aynı sorun başıma geldi çağlar abbinin tavsiyesiyle osman ustaya götürdük aynı şeyi söledi normal in içinde burda açar dedi bende motorun önüne geçince bile cehenem gibi oluyodu sonradan fan müşürü yan sanayiymiş ve bozukmuş osman usta bişey dedi ama hatırlamıyorum heralde bi tek bi çift mi öle bişeydedi conta yanıdı kırmızıya hiç gelmedei zetec hassas denildi conta yaktık 700 lira verdik ama o kadar güzel olduki tam ortayı az bişey geçiyo hemen açıyo fanı "o" ya kadar düşürüyo herşeyden önce anlayan bi usta bulun bence bize burda ne kasaplar denk geliyo adam hortumun üstündeki müşürü kesip çıkartalım ben eritir yaparım dio bunu radyatöre kaynak yapalım dio ... sen anla yani en önemlisi iyi bi usta .. nazar değmesin diyelimde ne olur ne olmaz... Peki sizin araca hangi renk müşür takıldı ayrıca araçta klima var mı?Bende bu müşürü değiştireyim diyoru artık. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 12 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2010 abi araçta klim ayok klimalı araçlarda müşür iki devreli .yani bir 90 de birde 105 de devreye giriyor. sorun ondan zaten .dün osman usta ile görüştüm L ye kadar korkma kardeş dedi o sebepten içim rahat . Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 abi araçta klim ayok klimalı araçlarda müşür iki devreli .yani bir 90 de birde 105 de devreye giriyor. sorun ondan zaten .dün osman usta ile görüştüm L ye kadar korkma kardeş dedi o sebepten içim rahat . Benimkide L'de açıyor fanı bende takmayım o zaman Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Sarı 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 Sizin araçta klima varmı? evet aracımda klima var Turuncu. 90-105 aralıklıdır. 1.6 16V Efi için normali odur. Cihan Bey sizce zetec motorlar için uygun olan müşür ne renktir. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 evet aracımda klima varCihan Bey sizce zetec motorlar için uygun olan müşür ne renktir. Aslında bu durum araçtan araca değişiyor. Benim aracımda klima yok şu an sarı müşür takılı. R-M arası sabittir benim aracın harareti. Kışın turuncu müşür takılıydı,fanı daha geç açardı. Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 16 Mayıs 2010 Paylaş 16 Mayıs 2010 abi araçta klim ayok klimalı araçlarda müşür iki devreli .yani bir 90 de birde 105 de devreye giriyor. sorun ondan zaten .dün osman usta ile görüştüm L ye kadar korkma kardeş dedi o sebepten içim rahat .bence bunun normalı bütün arabalarda olduğu gibi tam ortada açmasıdır hararete hassas motor ki yaz sıcaklarıda geliyo bence ihmal etmeyin Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 16 Mayıs 2010 Paylaş 16 Mayıs 2010 (düzenlendi) Arkadaşlar sanırım bu müşür işine kesin çözümü buldum.Benim araç klimalı geçenlerde müşür arızalandı ve fan sürekli çalışıyordu, bende müşürü değiştirmek için ivedik organizeye gittim orada hiçbi parçacıda sarı müşür yani aracın üzerindeki müşürden yoktu, kırmızıda olur aynısı dediler ve kırmızıyı taktık, yaklaşık 1 aydır kırmızı müşürle geziyodum ama fan L'de açıyor A'ya kadar düşürüyordu.Bu canımı sıkıyordu açıkcası,araba çok ısınıyordu yani. Bugün araştırdım ve şaşmazda ÇAKIR FORD diye bi yer buldum dışarıdan normal bi yedek parçacı gibi görünüyor ancak içerisi acayip büyük adamlarda yok yok her türlü parça var ve hep orjinal parça sattığını söylüyor.Oradan sarı bi müşür aldım,Ömer Bey sağolsun taktırmam için bi elektrikçiye gönderdi ve müşürü taktık.Müşürün üzerinede baktım 80 ve 100 şeklinde 2 rakam var yani birinci kademeyi 80 derecede 2 kademeyi 100 derecede açıyormuş.Baya bi gezdim dolaştım,park halinde rölantide falanda bekledim ibre R'yi geçmiyor.Sanırım bu sorunu çözmüş olduk yani sarı müşür doğru seçim fakat klimalılar için geçerli bu klimasız modellerde hangisiyle çözülür bilemiyorum.......... Kırmızı ve sarı müşürde dört tane diş var,klimalılar içinde zaten kırmızı ve sarı kullanılıyor, 4 tane diş olmasının nedenide anladığım kadarıyla klimalı escortlarda 2 kademe fan diğerlerinde 1 kademe var sanırım, çünkü kırmızı ve sarı olmayan müşürlerde 2 diş var.velhasıl yazın kullanılması gereken sarı müşürdür diye düşünüyorum ben 16 Mayıs 2010 tarihinde Mehmet Ak?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 16 Mayıs 2010 Paylaş 16 Mayıs 2010 bence bunun normalı bütün arabalarda olduğu gibi tam ortada açmasıdır hararete hassas motor ki yaz sıcaklarıda geliyo bence ihmal etmeyinEscot lardaki ZETEC Motorları diğer araçlarla kıyaslamayın,aslında hiç bir araç birbirinle kıyaslanmaz.ZETEC motor zaten yüksek ısıda verim gösteren bir motor olarak 95 c nin altında çalışması performansını düşürdüğü gibi aşıntısını arttırır, o yüzden NORMAL yazısının A VE L kısmı en mükemmel çalışma durumudur,L yi geçmesi demek sorun var demektir.. Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 16 Mayıs 2010 Paylaş 16 Mayıs 2010 Escot lardaki ZETEC Motorları diğer araçlarla kıyaslamayın,aslında hiç bir araç birbirinle kıyaslanmaz.ZETEC motor zaten yüksek ısıda verim gösteren bir motor olarak 95 c nin altında çalışması performansını düşürdüğü gibi aşıntısını arttırır, o yüzden NORMAL yazısının A VE L kısmı en mükemmel çalışma durumudur,L yi geçmesi demek sorun var demektir.. Tabiki osman usta senden iyi bilemem ama insanda bi huzursuzluk oluyo çok ısınınca hararetmi yaptı die...birde bana sanki ısınınca çekişi düşüyomuş gibi geliyo ya bana öle geliyo yada araba ısınana kadar ben alışıyorum .... Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Sarı 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Escot lardaki ZETEC Motorları diğer araçlarla kıyaslamayın,aslında hiç bir araç birbirinle kıyaslanmaz.ZETEC motor zaten yüksek ısıda verim gösteren bir motor olarak 95 c nin altında çalışması performansını düşürdüğü gibi aşıntısını arttırır, o yüzden NORMAL yazısının A VE L kısmı en mükemmel çalışma durumudur,L yi geçmesi demek sorun var demektir.. eğer bir terslik olurda fan açmaz ve ibre de L'yi geçerse bunu yakalamak çok zor olur. Bence ibre L'de iken fanın açması başlı başına bi sorun. Çünkü arabanın conta yakması anlık. Bir an farkedemezseniz hortumları koparttırır hareket halinde olduğunuz içinde dumanları farkedemezsiniz. İllaki göstergeden görmelisiniz. Ben göstergeden takip ederim A'yı geçerse hareret L'yi geçmeden arabayı stop etme şansım olur diye düşünüyorum. bu tür durumlarda olayın psikolojik durumuna bakılmaz ama fanın sürekli L'de açması insanın canını sıkıyor her an arıza olayı olacakmış gibi geliyor. hareret olayı herkesin, her model arabanın başına gelebilir. fanın açmaması ufacık bir nedene bağlı oluyor çoğu kez. Önemli olan farketmek ve geç olmadan durabilmek. O yüzden ibre ortalarda gezmeli sonlara yaklaşmamalı diyorum. sonlara yaklaşatığında bi terslik olduğu anlaşılmalı. birde asla tofaş müşürü takmayın. aklına estiği gibi çalışıyor. bunların hepsi denenmiş tecrübe edilmiştir. yalnız beni bilgilendiren olmamıştı zamanında. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 22 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 22 Mayıs 2010 abi senin olay çözülmüş ne güzel birde bizim iş çözülse ne güzel olur .benim araçta klima yok yani fiş 2 uçlu .ve sarı renkli müşür kullanıyorum .A da açıyor M de kapıyor ama benimde dikkatimi çeken araç R harfinde iken herşeyi çok güzel çalışıyor vede çekiş performans süper oluyor . acaba diyorum klimalılarda oldugu gibi bizim araçlarada 4 fişli müşürden taksak vede onun devresi gibi baglatsak bizimkininde çalışma şekli öyle olurmu o şekilde çalışsa çok güzel bence R ve M arası çalışması bence en ideal çalışma şekli gibime geliyor .klimalı bir escorta bakıp devre yapısını görsem karşılaştırsam kendim bile yapabilirim . Yorum bağlantısı
Selim Buldu 30 Haziran 2010 Paylaş 30 Haziran 2010 Araba yazın iptal olmuş durumda maalesef benim,escort üzerinde babam doktorasını bende masterını yaptım fordların ama dediğiniz durum bizdede var ve hiç fan açmıyor,orjinalin fan müşürü yanmıştı sonra sefaköy otosanayiye götürdük adam dedi bu yine yanar cart curt tofaş müşürü lazım şu an üzerinde tofaş müşürü var 1 hafta fan çalıştı çalışmadı tekrar müşür yanmış durumda Yorum bağlantısı
Kenan Gegin 11 Ocak 2016 Paylaş 11 Ocak 2016 iyi akşamlar arkadaşlar kaloriferer peteği yeni değişti termosdat ve fan müşürü değişti ama gene sıcak üflemiyor çözümü nedir bilmiyorum fan tozlanmış olabilirmi fikri olan varmı Yorum bağlantısı
Murat Aksakal 2 Haziran 2018 Paylaş 2 Haziran 2018 slm beyler 96 mondeo ghia var bir kaçgün önce ısı müşürü hararet müşürü ve termostat değiştirdim kendim ama fan müşürünün nerde olduğunu bilmiyorum yardım ederseniz sevinirim resimli gösterirseniz daha güzel olur Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2018 Paylaş 2 Haziran 2018 termostat gövdesinde, soketi çekince fan direkt çalışmaya başlar (arıza önlemi) Yorum bağlantısı
Murat Aksakal 2 Haziran 2018 Paylaş 2 Haziran 2018 çağlar bey ben soketi çıkarınca malesef fan çalışmıyor zaten normaldede çalışmıyorr...bşrde fan müşürü aracın neresinde bilginiz varmı Yorum bağlantısı
Recommended Posts