Uğur Çınar 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 abi biraz da motora mı yuklensen napsan yada sen sat arabayı bana sen daha güçlüsünü al daha iyi olur bence mesela 2,0 dizel gibi felan dimi Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 mesela 2,0 dizel gibi felan dimi aynen abi aynen 2,0 tdci nası farklı geliyo focus için Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 aynen abi aynen 2,0 tdci nası farklı geliyo focus için güzel yazılım bide turbo büyüttün mü msss :D 6 ileri şanzımanı bide :D Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 (düzenlendi) güzel yazılım bide turbo büyüttün mü msss :D 6 ileri şanzımanı bide :D o masraflar yerine 2,0 tdcı ( 136 hp 320Nm torq) araç alsa daha iyi bence bu araca yapılanları ona aktarılır vee alınan araca yapılır downpipe kat iptali turbo büyütme yazılım ve powerbox la besleme warya of diyorum başka bişey demiyorum ben bunlardan sonra gerisini siz düşünün 23 Mayıs 2013 tarihinde Halil İçingir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 o masraflar yerine 2,0 tdcı ( 136 hp 320Nm torq) araç alsa daha iyi bence bu araca yapılanları ona aktarılır vee alınan araca yapılır downpipe kat iptali turbo büyütme yazılım ve powerbox la besleme warya of diyorum başka bişey demiyorum ben bunlardan sonra gerisini siz düşünün Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 23 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2013 Mehmet abi arabayı cumartesi zaten serkan abinin orada yakından görüp senle sohbet etmiştim Eksozu taktırdığın gün .Yaptıklarını biraz anlatmıştın.İki gündür büyük zevkle okuyarak detaylarınıda öğrenmiş oldum.Böyle mükemmel bi focusu yakından görmek benim için muhteşem bi duygu.Bende diğer arkadaşlar gibi bayıldım. Yakından görebildiğim için çok şanslıyım.Tekrardan Allah kaza bela vermesin güle güle iyi günlerde kullan abi.Tekrar görüşürüz umarım. Teşekkürler eksik olma beğendiysen sıkıntı yok. Herzaman oralardayım görüşürüz inşallah. Bugün iki ilave daha yaptık. Zaman kalırsa paylaşacağım birazdan. abi biraz da motora mı yuklensen napsan yada sen sat arabayı bana sen daha güçlüsünü al daha iyi olur bence Satmak yok iyileştirme var . Sıra orayada gelecek inşallah. 2014 Ocak garanti bitiyor ozaman motora geçeceğiz nasip olursa inşallah. mesela 2,0 dizel gibi felan dimi Motor arızam sandık motora dönse direkt farkını verip 2.0 tdci dönüşüm yapmak isterdim. Ama Buda yetiyor çok şükür. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 (düzenlendi) Mehmet Abi, gelsin artış şu Far Yıkama videosu, sabırsızlanıyorum 23 Mayıs 2013 tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Teşekkürler eksik olma beğendiysen sıkıntı yok. Herzaman oralardayım görüşürüz inşallah. Bugün iki ilave daha yaptık. Zaman kalırsa paylaşacağım birazdan. Satmak yok iyileştirme var . Sıra orayada gelecek inşallah. 2014 Ocak garanti bitiyor ozaman motora geçeceğiz nasip olursa inşallah. Motor arızam sandık motora dönse direkt farkını verip 2.0 tdci dönüşüm yapmak isterdim. Ama Buda yetiyor çok şükür. Abi sen sat bu arabayı yawf masrafı fazla alıcısıda var bak hemen alırım yok demem valla Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 (düzenlendi) Ford Focus ST Far Yıkama Modülü - Ford Focus ST Headlight Washer Module Uzun zamandır hep istediğim hatta muayene öncesi taktırmayı düşündüğüm far yıkama modifiyesini tamamladık çok şükür. Fonskiyonel olarak farlar açık durumda iken devreye girecek şekilde altyapı hazırladık. Farlar açık olmadan sadece cam fiskiyeleri çalışıyor. Farları açınca hem cam hemde far yıkama sistemi beraber devreye giriyor. Aşağıda detaylı ekipman şemasını bulabilirsiniz. Araç üzerinde takılı olan cam suyu haznesi üzerinde far yıkama için gerekli olan basıncı yüksek su pompasının takılması için gerekli yuva mevcut. Dolaysıyla su haznesini değiştirmek zorunda kalmadım. Motorun su heznesine takılan kısmında kılavuz delik yeri mevcuttu. O delik açıldıktan sonra özel motorun takılacağı tıpa takılarak motor monte edildi. Suyu çekebilecek hale geldi. Bu ekipmanda en önemli parçalardan birisi bu basınçlı su motoru ve su hortumlarının T bağlantısı için gerekli olan valf. Bu valf tek yönlü basınçlı suyu iki far yıkama jetine gönderikten sonra suyun geri tepmesini engelleyen bir mekanizmaya sahip. Böylece biriken basınçlı suyun jet motorlarını yukarı doğru itmesi için gereken gücü üretiyor. Far yıkama sistemi temel olarak; basınçlı far yıkama motoru, Tek yönlü T valf, özel basınca dayanıklı su hortumu + kelepçeler, sağ-sol far yıkama jeti, sağ-sol yıkama jeti üzerine takılan gelen basınçlı suyu fiskiye şekline çeviren özel çift başlı fiskiye uçları ve sağ-sol fiskiye kapaklarından oluşuyor. Ayrıca birde bu sistemi yöneten özel bir kontrol modülünden oluşuyor. Far yıkama jet motorları ise aşağıda resimde görüldüğü gibi ön kaput altı koruma braketlerinin ordaki yuvaya klips mantığında direkt oturtulabiliyor. Tampon üzerinde fiskiye yuvalarını açmak dışında kesme biçme işlemi gerektirmiyor açıkcası. Ön tampon koruma braketlerinin arkasında su hortumlarının geçirilecek yeri bile mevcut. Kontrol modülü dışında herşey orjinal şeklinde yapılmış oldu. Far yıkama kontrol modülünü bulamadım henüz. Ancak Hilmi ustamız geçmiş tecrübelerinden yola çıkarak şimdilik fonksiyonel çalışmasını sağlayacak şekilde fazlaca aracın ana tesisatını ellemeden sadece bir röle yardımıyla gerekli fonksiyoniliteyi sağladı. Modülü bulduğum zaman altyapı tesisatını o modül üzerinden çalıştıracağız. Modül'ün tek yaptığı Kontak + Far Açık Konum kontrolü ve fiskiye komutunu verilmiş olmasından sonra zaman rölesi üzerinden sistemi tahminimce 15-20 sn çalışmasını sağlamak ve en erken 1 dk. içerisinde birden çok yıka komutunu dikkate almadan devreyi o şekilde tamamlamak. Çünkü far yıkama motoru hem kuvvetli su ve akım çekiyor hemde normal cam fiskiyelerine göre daha yoğun bir su harcıyor. Bunun önüne geçmek için kontrol modülü mevcut. Şimdiki sistem olarak tek koyduğumuz kontrol Kontak + Far Açık Konumu mevcutsa, far yıkama butonuna bastığım süre kadar yıkama sağlayabiliyorum. Çok tercih ettiğim birşey değil, ama şimdilik fonsksiyonel olarak iş görüyor. Normali far yıka komutu verdiğimizde sadece bas çek veya basılı tutsamda en fazla sistemi 15-20 saniye otomatik çalışıp otomatik devre dışı bırakması şeklinde olmasıdır. 24 Mayıs 2013 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Mehmet arabayı yeniden yarattın vallahi. Güle güle kullan. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 Otomatik yükseklik ayarı varmı peki ? Yükseklik ayarı var. Tesisat çekilmedi henüz. Akslardan sinyali modüle taşıyacak kablo tesisatı sipariş verildi. Gelince o işlem yapılacak nasipse. Mehmet arabayı yeniden yarattın vallahi. Güle güle kullan. Eyvallah, cümlemize cuma gününün yüzü suyu hürmetine kazasız belasız günlerde kullanmak nasip olsun. Abi sen sat bu arabayı yawf masrafı fazla alıcısıda var bak hemen alırım yok demem valla Allah kaza bela vermedikçe arabayı satmayı düşünmüyorum inşallah. Satıp ne alacağım alsam bunun gibi modifiye yapabilecekmiyim. Benim istediğim araçlarda 100 liradan aşağı değil. Ozaman en güzel araç insanın sahip olduğu araç demek geliyor içimden. Bu bana yeterde artar inşallah. Gittiği yere kadar artık. Nasip neyse hayırlısı neyse olsun inşallah. Maşallah Mehmet abi Forumun duayenlerindensin seni zevkle takip etmeye devam ediyoruz Teşekkürler kardeşim. Beğeniyorsanız ne güzel Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 hayırlı olsun abiii Sağolasın Halil, darısı başına Süper gerçekten tebrik ediyorum Güle güle kullanın.. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Cebine sağlık.Focus güzel ve orjinal bir özellik daha kazanmış.İyi günlerde kullanmanı diliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 Teşekkürler Oktay Abi, Otomatik yükseklk ayarıda devreye girince bi-xenon konusunda tüm projeler tamamlanmış olacak inşallah. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 inşallah abi yakındır benimkide yaptırcam birşeyler de aracı bir boşa çıkarabilsem işten güçten bir fırsat bulamadım Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Çok başarılı olmuş tebrik ederim... Yorum bağlantısı
Altan Berkman 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 güzel çalışmalar Mehmet abi :nazar: Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Mehmet hızlı giriş yaptın maşallah, Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 Küçük bir modifiye daha gerçekleştirdim. Elimde beyaz renk katlanır aynadan boşda olan ayna kapaklarını 3M karbon ile kapladım. Aracın rengi, kaplanan aynalara dikkatli bakılmadıkça çok belli olmuyor. Benimde istediğim bu şeklide olmasıydı. Aslında beyaz kapakta güzel durmuyor değildi. Yeni kasa BMW 1 Urban Line modelinde aynalar beyaz geliyor mesela 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 (düzenlendi) Çok başarılı olmuş tebrik ederim... Teşekkürler. güzel çalışmalar Mehmet abi :nazar: Eyvallah,sağolasın. Mehmet hızlı giriş yaptın maşallah, Sağolasın Ayhancım, malzemeler uzun zamandır elimde mevcuttu işlem yapacak zaman yoktu. Yeni projeye başlamadan hazır dinlenme sürecinde bunları aradan çıkarayım istedim. Dolaysıyla hızlı aksiyon almak zorunda kaldım. Mesela bixenon far otomatik yükseklik ayarı yük sensörleri ve modül araç üzerinde yaklaşık iki senedir takılı olmasına rağmen fonksiyonel modifikasyon yapılamadı. Eksik olan sistem ana hattına bağlanılcak olan kablo ve yük sensörlerinden modüle girecek olan kablo kaldı. Bir tanesinin parça kodunu daha yeni buldum. En üzüldüğüm şey otosan fiyatı 109 TL + KDV olan kablo yüzünden bu projenin ertelenmiş olması. Sipariş geçildi. 5-10 gün içinde herhalde yurtdışından sipariş gelecek. Bu tip modifiyelerde parça kodu olmadığı zaman çok zor oluyor. 24 Mayıs 2013 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Daha ne olsun. Çok özel bir Modifiye.. Yapım aşamasının bir kısmı da bende vardım, Hilmi Usta çok özel bir Usta Abi.. Öyle dü mNtık Ustalardan olmaması çok güzel kafa zehir gibi maaşallah iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Burak Koca 25 Mayıs 2013 Paylaş 25 Mayıs 2013 Eline sağlık Mehmet hocam, imrenerek izliyorum modifikasyonlarınızı :nazar: Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 30 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2013 (düzenlendi) OEM RS Ön Kaput Üstü Havalandırma Izgaraları - OEM RS Bonnet Vents RS yeşili orjinal önkaput üstü ızgaralar elime ulaştı çok şükür. Müthiş bir boyası varmış. Hiç ellemeden öylece kaputa modifiye edesim geldi. Aracım beyaz olsa öylece takmayı düşünürdüm. Orjinal halini bozmakta içimden gelmedi. RS sahiplerinin çoğu bu parçaları ya gerçek karbon olanla değiştiriyor yada Panther black veya diğer adı piyano black olan parlak siyaha boyatıyor. Bende aracın diğer yerlerinde uygulaması yapılmış 3M karbon folyo ile kaplamayı düşünüyorum. Elimde mevcut kalan 3M karbon folyo ile deneme çalışması yaptım. Açıkcası karbon hali de hoşuma gitti. Muhtemelen 3M karbon ile kaplayacağım. Bu projeyi hayata geçirebilmem için ilk önce çıkma bir kaput temin edip ; sonrasında elimde bulunan şablona göre kaput kesim işlemi gerçekleştikten sonra bu parçaları monte edilmesiyle projeyi tamamlamayı düşünüyorum nasipse. 30 Mayıs 2013 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 30 Mayıs 2013 Paylaş 30 Mayıs 2013 İyi ki Focusu sattım. Yoksa aile bütünlüğüm zora girecekmiş 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts