İçeriğe Yönlendir

Focus Titanium Hb Fırtına Gri 2010


Mehmet Mercan

Recommended Posts

  • 3 hafta sonra...
Süha Demirtaş

arızayı ve vidyo yu henüz fark ettim. Geçmiş olsun abi, bana sanki araba acaip avans vuruyor gibi geldi sanki sente atlamış duruyor. Sonuç ne oldu

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

mehmet abi büyük geçmiş olsun sanki bi yerlerde delik var gibi

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mustafa Karabulut

abi inan arada kaynadı gitti, yazamadık doğru dürüst, motor arızası ne oldu ? sorun neymiş abi ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Mercan

Geçmiş olsun dilekleri için herkese çok teşekkür ederim. Babam Allah'a çok şükür kanser olayını atlattı gibi birşey. ilk kontrollerde olumlu sonuçlar aldık. 2. kontrolde dahada netleşecek inşallah. Aracın problemi belli oldu. İlk etapta enjektörcüler dahil arızanın enjektörlerde olduğunu düşünüyorlardı. Ancak araçta daha önceden sesinide paylaştığım arızanın oluşma anında veya öncesinde ekzantrik zinciri değişimi sonrasında da olabilir sente kayması oluşmuş. Ekzantrik mili üzerindeki dişlilerde kayma olabilir. Motor üst kapak ordan subap vs inilecek detaylı bakılacak. araç bir haftaya yakın servisde kalacakmış. Bakalım neler olacak. Enjektörler %100 sağlam çıktı. Ama bir şekilde düzensiz bir yanma mevcut. Motor vuruntulu çalışıyor. Yakıt fazla geliyor. Şuanda araç 100 KM yaklşaık 9.5 lt yakıyor. Nasipse yakında birkaç bahar modifyeleri yapacağım. 2-3 süpriz yapacağım inşallah. Ancak motor olayı halen canımı sıkıyor. 5 aydır aracı doğru dürüst kullanmıyorum. Mahalle'den çok çıkmıyorum uzaklara. Motor bir kendine gelsin inşallah bakalım ondan sonra tekrar bir özlem gideririm arabamla :)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Mercan babana çok geçmiş olsun, inşallah 2nci testin sonuçları da sevindirici olur. Selamlar

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Amin. Teşekkürler..

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Bu sefer biraz farklı bir modifiye işlemine girdim. Hiç aklımda yoktu ama bugüne yapmak nasip oldu çok şükür. Yurtdışındaki çıkmacılar ve ebay satıcıları ile çok kez yaptığım görüşmelerde bir türlü OEM ST egzoz uçlarını almak nasip olmuyordu. Zaten son susturucu üzerinde fabrikasyon takılı olan egzoz bir türlü kesip göndermiyorlardı. Bir taneside gönderecekti ama komple susturucu dahil fiyat aynı olacaktı. Pahalı olduğundan vazgeçmiştim. Bu sebeple ST arka tampon takımı taktırdığımda Y boru şeklinde orjinal egzoz uçlarına çok yakın bir modifiye yaptırmıştım. Ama egzoz uçlarıda bildiğiniz gibi biraz çap olarak küçük kalıyordu. Ben gökte zembille ararken, yanı başımızda OEM ST 2.5 kasa için komple son sustrucu dahil komple set bir anda buluverdim. Birinci süpriz modifiyemiz bu, hatta bana bile süpriz oldu diyebilirim..

photomay16134535.jpg

OEM Focus ST Katlanır ve Yer Aydınlatmalı Aynalar - OEM Focus ST Power Folding with Paddle Light Mirrors

İkinci süpriz modifiye ise yine OEM ST 2.5 Kasalar için Elektrikli Katlanır ve yer aydınlatmalı aynalar oldu. Kolay gibi bir modifiye görünsede yaklaşık 6-7 saatlik bir modifye gerektiriyor. sabah 11:00 gibi başlandı, akşam 17:30 gibi bitti. Tam fonksiyonel olarak çalışıyor. Uzaktan kumandayla açılıp kapatılabiliyor. Ancak temin ettiğim Ayna açma kapama modülü tuş takımı CAN-BUS ile haberleşip aynaları kapattığından var olan modülü kullanamadık. ön kapı içindeki cam,kapı ayna ve alarm modülü maalesef ST'lerdeki gibi katlanır ayna ve yer aydınlatmasını desteklemediğinden özel bir modifiye işlemi gerekiyor. Dolaysıyla var aşağıda resimlerinide göreceğiniz ayna katlama tuşlu modülü kullanamadık. Ayrı olarak aldığım tek tuş cam-açma tuşunun iç devre olarak 4 pinli olmasına rağmen 2-3 nolu bacaklar maalesef yine CAN-BUS modülüne dirençler üzerinden gönderim yaptığından doğru tetikleme için kullanılamadı. Açıkcası birazda zamana ihtiyaç vardı. Üzerinde çalışmak gerekiyor. Fonksiyonel olarak şuanda uzaktan kumandadan araç çalışmadan açılıp-kapatılabiliyor ve ön şöför kapısı kilit tuşundan aynalar araç çalışırken de kapatılıp açılabilir durumda çalışıyor. Dolaysıyla ayna fonksiyonel olarak devrede. Ama benim istediğim özel bir tuş üzerinden kapatılıp açılmasını sağlamak. Bunun için bir devre tasarımına ihtiyacım olacak. Mesela biraz daha geliştirmek istiyorum. Geri vitese taktığımda ve aynalar kapalı konumda ise otomatik açılmasını sağlamakta güzel olabilir. Ama özel bir tuşla çalıştırabilirsem bunada gerek kalmaz. Aracın var olan donanımı üzerinden şuanda %100 orjinal hali ile çalıştırmak tetikleme mantıklarının maalesf CAN-BUS üzerinden aynı mantıkla gelmesinden dolayı zamanında kısıtlı olmasından dolayı tam olmadı. Yer aydınlatmanın tetiklenmesi bile CAN-BUS üzerinden geliyor. Benim açımdan istediğim fonksiyonellik oldu. Aynalar katlanıyor ve yer aydınlanıyor. Şuanda aracın var olan donanımı üzerinden özel bağlantılar yapılarak devre akım ve zaman korumalı olarak aynalar katlanıyor. aynı anda 10 sn civarında açıp kapatma tuşuna sürekli aç-kapa yapsam bile ayna o süre zarfında sadece bir defa açılıp kapanıyor. o özellik güzel oldu. Tavisye edeceğim bir modifiye ama katlanır ayna bulmak biraz zor. Mondeo ve CMAX'lerdeki katlanır motorlar focus aynalarına taşınabilir durumda. Ama onunlada uğraşmak lazım. Göbek ve ayna bağlantı trimlerini ayrıştırıp monte yapılabilir. En sonunda OEM ayna bulamasaydım yapacağım işlem bu yönde olacaktı. Ama kısmet bugüneymiş.

photomay12005655.jpg

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

abi yine döktürmüşsün :bravo: :bravo: Allah nazarlardan saklasın. harika bir aracın var, benim şu an kullandığım arabayı almamda ve bu rengi almamda senin çok emeğin var :):nazar: :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan

Ve efsane geri döndü :D Diyecek bişey yok herşeyiyle baştan sona kadar kalite kokan bir araba Allah nazarlardan saklasın :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

abi yine döktürmüşsün :bravo: :bravo: Allah nazarlardan saklasın. harika bir aracın var, benim şu an kullandığım arabayı almamda ve bu rengi almamda senin çok emeğin var :):nazar: :nazar:

Eyvallah, otosan'a bir mesaj atsana komisyon alayım.. beraber harcarız :)

Aynalar çok güzel olmuş. Kaça mal oldu size?

Teşekkürler. 250 pound civarı

Ve efsane geri döndü :D Diyecek bişey yok herşeyiyle baştan sona kadar kalite kokan bir araba Allah nazarlardan saklasın :nazar:

Amin, Teşekkürler kardeşim sağolasın.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Güzel olmuş. Emeklere sağlık. Olur da belki birgün memlekete gelirsen canlı görürüz. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

İnşallah Hüseyin, gelince haber veririm nasip olursa.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
abi eklentiler super olmuş.:nazar:

Eyvallah kanka. Şimdi alt segmentlerde standart olan hatta fiestaya bu olayı koyan zihniyet focus a bu özelliği niye eklemez değilimi diye sorarlar adama :)

Hatta ayna olayına geri vitese takılınca sağ aynanın aşşağı inmesinide ekleyebilirsin bence abi bir devre ile :) Aracın üper gerçekten herşeyin Oem olması harika :)

Teşekkürler oda eklenebilir güzel fikir :)

Çok güzel olmuş... :bravo:

Eyvallah sağolasın beğendiyseniz problem yok.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Mehmet eksoz iyiymiş montajını merakla bekliyoruz :nazar:

Not tampondaki çiziği boyatma, Mater gibi ezikleri çizikleri muhafaza edelim :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Ford bu abi.:D

ne yapacaği belli olmuyor.hatta forumlari takip edip fikir ediniyorlar yapilanlardan :)

Valla benim fikrim var ama burda söylemeyeyim.

güzel çalışmalar

eline sağlık Mehmet abi

Teşekkürler sağolasın.

Mehmet eksoz iyiymiş montajını merakla bekliyoruz :nazar:

Not tampondaki çiziği boyatma, Mater gibi ezikleri çizikleri muhafaza edelim :)

Eyvallah Ayhancım. Egzozst ile ilgili resimler ve aynaların yeni videolarını ekleyeceğim inşallah.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Bu resimlerde egzozst henüz tam ince ayar görmemişti. Aracın orjinal orta susturucusunu iptal edip etmeyeceğime karar vermemiştim henüz. Sonrasında orta susturucu iptali yapıldı. Orjinal ST resimlerinden yola çıkarak ince ayar yapıldı. Şuanda orjinal halindeki gibi duruyor. Resim çekme fırsatım olmadı henüz. Çekince paylaşırım inşallah.

photomay18110208.jpg

photomay18103142.jpg

Elektrikli Katlanır Ayna

Part 2

Part 3

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

adaş güzel eklentiler yapmaya devam ediyorsun ellerine sağlık, İstanbul için yere çok yakın gibi geldi gözüme, yoksa resimden mi kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
çok güzel hareketler bunlar :bravo:

Teşekkürler sağolasın.

Harika olmuş abi.:nazar:

Neymiş şu projen bana özelden bi yaz.:)

Birde abi yeni fark ettim.bagaj ST logosu çok sağda kalmış.

Amin, teşekkürler. Proje şimdilik bu kadar. Paranın dibine vurduk yine. Tek ayna kapakları 3M ile kaplanıyor okadar. Onun dışında kaput üstü RS ızgara projem vardı. Ama replika ızgaralar aldığımdan biraz uğraştıracak gibi onun için vakit lazım. Orjinalinin çıkmaları bile karaborsa. İngilizler kendileri kapıyor. O yüzden başka zamanankaldı. Yaparsam oem ızgaralar alacağım. Yoksa uğraşacak vaktim yok açıkcası.

He birde kargosu yolda olan far yıkama fiskiyelerim var. Onlar elime ulaşınca inşallah, otosandan kapakta temin edebilirsem, o projem var sırada nasipse.

adaş güzel eklentiler yapmaya devam ediyorsun ellerine sağlık, İstanbul için yere çok yakın gibi geldi gözüme, yoksa resimden mi kaynaklanıyor.

Eyvallah adaş. O resimde fotoğraf çekim açısından öyle biraz gözüküyor. Ama ince ayrıntıyı yakalamışsın :) o resimde orjinal orta susturucu henüz sökülmediğinden ince ayar yapılmamıştı. Bizimkileri bir yere götürmem lazımdı. Vakitsizlikten ameliyat masasından erken kalkma durumu oldu :). Cumartesi günü tekrar egzozstcuda operasyon yaptık. Orta susturucu iptalı 6'lık boru ile ST son susturucuyu montaj yapıldı. Bu arada fark ettik ki aracın istepne kısmında kullanılan ses yalıtım malzemesi sol tarafta çok fazla kullanılmış ve dolayısıyla akmış. Yaklaşık 1.5 cm ilk bir pot farkı vardı ve çekiçle arka istepne kisminde hafif düzeltmeler yaptık. Son susturucunun şeklide öyle bir yapılmışkı ara kısmı daha ince ön taraf biraz daha kalın şekilde. Doğru oturtulduğunda tam arka aks seviyesinden difüzöre doğru milimetrik oranda oturuyor. Şimdi lifte kalktığı zaman alttan detaylı resim çekerim. Ozaman daha net anlaşılacak dediğim. Şuanda özetlemek gerekirse aracın arka altından öne doğru bakıldığında motor koruma kapağı ve aks koruyucu metal parça, son susturucudan daha aşağıda oldu. Dolayısıyla genel anlamda sıkıntı yok gibi. Ama bu haliyle arka arkaya otopark gibi çıkışlarda nasıl bir durum oluşur bakmam lazım açıkcası

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...