Misafir 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 Bana Almanya ebay daha pahalı ve satıcıları katı gelir hep. 5 çift var Dingilizlerde full set çıkma ama, kargosu falan derken tanesi 150pounda geliyor 150+150=300 pound.850 tl yapar.çıkma set için pahalı bir rakam abi.ordan birileri elden alıp getirmeli ki uygun olsun Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 10 Ekim 2011 Yazar Paylaş 10 Ekim 2011 (düzenlendi) Söyleyecek söz bulamıyorum Mehmet Abi başlığını ve aracını zevkle takip ediyorum nazarım değmez umarım Amin, teşekkürler.. mehmet abı fren dısklerını hava sogutmalımı alıcan ? arastırma yaptınmı hıc ben arastırdımda forda gore yok dedıler maslakda benı kafaladılar canımı sıktılar bulursan haberleselım abı EBC markasının Turbo Grooved modelini almayı isterim nasipse. Ancak özel siparişle geliyor maalesef. Ford Focus uyumlu diskler pek gitmediğinden sipariş usulu geliyor ancak. Standart disklerimizde hava soğutma kanalı mevcut. Ben diskleri değiştirirken Takım olarak fren sistemini komple değiştirmeyi düşünüyorum. Turbo Grooved Fren Disk + Gren Stuff Balata + Metal Fren hortumları + Performans Fren Hidroliği olarak değişim yapmayı düşünüyorum. Özelliklede benim aracın son süspansiyon ve jant+lastik değişimlerinden sonra buna ihtyiaç var gibi. Resimleri paylaştım. Maaşallah harika olmuş Mehmet. Teşekkürler, sıra sende artık 10 Ekim 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Ekim 2011 Paylaş 10 Ekim 2011 Abi fren pistonları ve kaliperleri de iyileştirmek gerekebilir. Bu yaptıkların ancak fren şişmesini(ki focusta böyle bir sorun yoktur sanırım) engeller. Gerçekten frende dişe dokunur iyileşme için en başta pistonların daha güçlü olanlarıyla değiştirilmesi ardından disk çapını büyütmek gerekir ki bu durumda kaliper de değiştirmek zorunda kalınır. Tek başına hava delikli-yivli disk ile fren performansını sabitlersin. Her bastığında aynı şekilde tepki verir araç. Ama iyileştirme için en başta dediğim gibi kaliper-disk boyutu büyütmek lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 10 Ekim 2011 Yazar Paylaş 10 Ekim 2011 Eyvallah, aynen dediğin gibi. Focus için kaliper değişimi çok fazla gelir bence. Ucuz yollu çıkma Mondeo kaliper bulsam kaliperi büyütmek isterim açıkcası. Ama maliyet çok yükseliyor o zaman. Benim focus'da yaşasadığım en büyük sıkıntı araç yüklüyken özelliklede yazın frenaj mesafesi oldukça uzuyor tutmuyor yani. Ani fren yapsam arabanın nasıl davranacağı belli olmuyor. Bu yaz Antalya dönüşü İstanbul girişinde 160 ile giderken birden önüme kıran acemi şöför yüzünden ani fren yaptım, araç öne yığıldı ve öne yığılması ile birlikte arka taraftaki salınımın hatti hesabı yok. Beni kurtaran Focus'un yol tutuş kabiliyeti yanında 3.5 yay ve sahip olduğım kaliteli performans lastikleri ve panikleme yapmamamdan başka birşey değildi. Allah'a emanet bir durumdu kısacası. O günden bu yana hep aklımda iyiliştirme yapmam lazım dedim. Bilstein amortisörler o şekilde hayatıma girdi diyebiliriz. Ama Bilstein Amortisör + Vogtland Yay + 18"inch jant + lastik + kule gergisinden sonra ani fren olayı oldukça iyileşti aracın yol tutuş kabiliyeti karekteristik olarak kontrollü hareket ediyor bunu çok iyi hissediyorum açıkcası. Tek problem çabuk ısınan diskler, ısındıktan sonra performans kaybı oluşturuyor. Stock disk+balatalar şehir içinde yeterli olsada uzun yolda özelliklede yazın araç yüklüyken varmı yokmu belli değil. Hakkını yemeyeyim ford yine bu konuda oldukça iyi ama aracın genel donanımın iyileşince tüm güç disklere ve lastikelre binemeye başladı. Dolaysıyla daha çabuk ısınma oluyor buda performans kaybı demek. O yüzden Turbo Grooved EBC diskler ve green stuff balata bu iş için biçilmez kaftan. Isınınca performansı artıyor. Alışım farkından dolayı. Lastik fren hortumlarıda ani frende boşluk yaptırma riski var ve ani fren yapıldığında hareket ediyor. Buda ısınan standart fren hidroliğini köpüklendiriyor uzun kullanımda. Metal fren hortumları bu salınımı ve performans hidrolik yağlarıda bu köpüklenmeyi engelliyor. Çok Çok gereklimi tartışılır ama ben ilk fırsatta imkanlar el verirse inşallah dönüşüm yapmayı planlıyorum. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Ekim 2011 Paylaş 10 Ekim 2011 Abicim o zaman senin sıkıntın fren mesafesinde değil,fren sürekliliğinde. Aynı dertten ben de muzdariptim. Ta ki Roesch delikli-yivli diskleri takana kadar. Benim balatalar Ate idi. Ona rağmen ciddi şekilde rahatlamıştım. Şuan valeo sadece delikli diskler var,üstünde de bosch balatalar. Yine aynı şekilde memnunum. Hortumların metal olanı aslında iyi olur ama,escorta göre bulunacağını sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 10 Ekim 2011 Yazar Paylaş 10 Ekim 2011 Araçtaki süspansiyon değişimini kaldıracak orta güçlü bir fren sistemi lazım işte. Bahsettiğim sistem Fren yol tutuş ve güvenliğini destekleyecek neticede. Çok çok iyi olurmu olmaz ama var olandan %30 daha iyi olacağı kesin. Kullanan arkadaşlar var çok memnunlar açıkcası. Daha kuvvetli araçlarda kullanıyorlar. Yurtdışı forumlarda Focus ST'lerde biel dönüşüm yapan var. Mondeo ile Focus ST'lerin kaliper ve diskleri ortak burada Bizim focus'larda farkı çapları.. Merak edenler için, daha önceden araştırdığımdan belki faydası olur, EBC Turbo Grooved ön-Arka Disk Takımı + Green Stuff Ön-Arka Balata Takımı + Goodridge Metal Fren Hortumları + EBC Performans Fren Hidroliği yaklaşık 1300 TL gibi rakama ancak sahip olunuyor. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 (düzenlendi) Eyvallah, aynen dediğin gibi. Focus için kaliper değişimi çok fazla gelir bence. Ucuz yollu çıkma Mondeo kaliper bulsam kaliperi büyütmek isterim açıkcası. Ama maliyet çok yükseliyor o zaman. Benim focus'da yaşasadığım en büyük sıkıntı araç yüklüyken özelliklede yazın frenaj mesafesi oldukça uzuyor tutmuyor yani. Ani fren yapsam arabanın nasıl davranacağı belli olmuyor. Bu yaz Antalya dönüşü İstanbul girişinde 160 ile giderken birden önüme kıran acemi şöför yüzünden ani fren yaptım, araç öne yığıldı ve öne yığılması ile birlikte arka taraftaki salınımın hatti hesabı yok. Beni kurtaran Focus'un yol tutuş kabiliyeti yanında 3.5 yay ve sahip olduğım kaliteli performans lastikleri ve panikleme yapmamamdan başka birşey değildi. Allah'a emanet bir durumdu kısacası. O günden bu yana hep aklımda iyiliştirme yapmam lazım dedim. Bilstein amortisörler o şekilde hayatıma girdi diyebiliriz. Ama Bilstein Amortisör + Vogtland Yay + 18"inch jant + lastik + kule gergisinden sonra ani fren olayı oldukça iyileşti aracın yol tutuş kabiliyeti karekteristik olarak kontrollü hareket ediyor bunu çok iyi hissediyorum açıkcası. Tek problem çabuk ısınan diskler, ısındıktan sonra performans kaybı oluşturuyor. Stock disk+balatalar şehir içinde yeterli olsada uzun yolda özelliklede yazın araç yüklüyken varmı yokmu belli değil. Hakkını yemeyeyim ford yine bu konuda oldukça iyi ama aracın genel donanımın iyileşince tüm güç disklere ve lastikelre binemeye başladı. Dolaysıyla daha çabuk ısınma oluyor buda performans kaybı demek. O yüzden Turbo Grooved EBC diskler ve green stuff balata bu iş için biçilmez kaftan. Isınınca performansı artıyor. Alışım farkından dolayı. Lastik fren hortumlarıda ani frende boşluk yaptırma riski var ve ani fren yapıldığında hareket ediyor. Buda ısınan standart fren hidroliğini köpüklendiriyor uzun kullanımda. Metal fren hortumları bu salınımı ve performans hidrolik yağlarıda bu köpüklenmeyi engelliyor. Çok Çok gereklimi tartışılır ama ben ilk fırsatta imkanlar el verirse inşallah dönüşüm yapmayı planlıyorum. mehmet abı sana katılıyorum ozellıkle uzun mesafelerde frenler ısınınca tutmuyo sısıyo gıbı bızım focuslerın dıskınde yok ama hava kanalları dısklerın arasında senın ekledıgın resımdekı bızımkılere nazaran cok guzel bunu test ettım bızım araca uygun bı modelle ve cok da farkedılıyo eger yaptırcaksan fıyatı bellıyse paylasırsan benımle bende yaptırcam abı yoksa frenler basımı agrıtacaga benzıyor Araçtaki süspansiyon değişimini kaldıracak orta güçlü bir fren sistemi lazım işte. Bahsettiğim sistem Fren yol tutuş ve güvenliğini destekleyecek neticede. Çok çok iyi olurmu olmaz ama var olandan %30 daha iyi olacağı kesin. Kullanan arkadaşlar var çok memnunlar açıkcası. Daha kuvvetli araçlarda kullanıyorlar. Yurtdışı forumlarda Focus ST'lerde biel dönüşüm yapan var. Mondeo ile Focus ST'lerin kaliper ve diskleri ortak burada Bizim focus'larda farkı çapları..Merak edenler için, daha önceden araştırdığımdan belki faydası olur, EBC Turbo Grooved ön-Arka Disk Takımı + Green Stuff Ön-Arka Balata Takımı + Goodridge Metal Fren Hortumları + EBC Performans Fren Hidroliği yaklaşık 1300 TL gibi rakama ancak sahip olunuyor. sipariş etmeden önce haber ver abı de bende ısteyım kendımı ona göre ayarlayım olmazmı birde belçikadaki ford fabrikasına yakın arkadasım var eğer bu sekılde ford'dan saglayabıleceğımız bir parçalar varsa bilgi alabiliriz abi elden yollama gibi bize ulaştırabilecek biri var. 11 Ekim 2011 tarihinde Halil ? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 11 Ekim 2011 Yazar Paylaş 11 Ekim 2011 mehmet abı sana katılıyorum ozellıkle uzun mesafelerde frenler ısınınca tutmuyo sısıyo gıbı bızım focuslerın dıskınde yok ama hava kanalları dısklerın arasında senın ekledıgın resımdekı bızımkılere nazaran cok guzel bunu test ettım bızım araca uygun bı modelle ve cok da farkedılıyo eger yaptırcaksan fıyatı bellıyse paylasırsan benımle bende yaptırcam abı yoksa frenler basımı agrıtacaga benzıyorsipariş etmeden önce haber ver abı de bende ısteyım kendımı ona göre ayarlayım olmazmı birde belçikadaki ford fabrikasına yakın arkadasım var eğer bu sekılde ford'dan saglayabıleceğımız bir parçalar varsa bilgi alabiliriz abi elden yollama gibi bize ulaştırabilecek biri var. Teşekkürler.. Ford Focus 2 için uyumlu EBC marka fren seti bu şekilde. 1.5 ay önce aldığı fiyatlarda aşağıda paylaştım. Ön Fren Diski ( GD 1308) : 400 TL Arka Fren Diski (GD1310) : 320 TL Ön Balata - Green Stuf (DP 21524) : 225 TL Arka Balata - Green Stuf (DP21749) : 125 TL Goodridge Metal Fren Hortumu : 75 EUR EBC Fren Hidrolik : 100 TL Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 Ben bu topic'e yorum yapmak istemiyorum, resimleri görünce moralim bozuluyor. Maşallah diyorum sadece, Mehmet abi Eskişehir'e geliyormusun? Kapım her daim açık beklerim, bahane ile YR'i tekrar canlı görme fırsatım olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 11 Ekim 2011 Yazar Paylaş 11 Ekim 2011 Teşekkürler Burak, Dedik sana Focus al diye, yavaş yavaş yapardın işte. Bende yaş 38 oldu hep içimde gençliğimden beri spor bir araç sahbii olmak vardı. Ama maalesef olmadı. Bundan sonrada bundan daha iyi araç alabilirmiyim bilmiyorum. Evli çoğluk çocuklu olunca işler değişiyor öncelikler vs. Bu sefer biraz çıtayı biraz arabaya çevirdim. Biraz daha zamana yaysaydım güzel olacaktı maddi açıdan. Her güzelliğin birde öbür yüzü var Çok kolay olmadı bu hale getirmek. Ama bu işle yinede neresinden bakarsan bak müsriflik neticede. Sokakta olan bir mal varlığı. Parçaları ucuza temin edemiyor olsaydım asla yapıalbilieck işler değil. Çok maliyetli olurdu değmezdi. Benkararında masraflar yaptım ama o bile bütçeyi zorladı neticede. Zehir olayı bir girince bazen kontrol edemiyorsun 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 Abi hep aklımdaydı ama nasip olmadı, izmir ford bayiindeki elemanların iş güzarlığı babayı kızdırdı. Yoksa 30 verene kadar 50 verip 2.5 dizel alıp keyfime bakmayı bende çok isterdim. Bizim yaş biraz daha genç bir de bekar olunca önümüzde hayli yol var sanırım. Yanlış anlama sende daha yaşlı değilsin, Maşallah diyorum hem sana hem aracına, yaşını söylemesen abi hayatta sana 38 demezdim. En fazla 32 gösteriyosun. Zehir olayının sonu yok, ne marka olursa olsun bi kez girdimi panzehiri de yok. Eskişehir'e beklerim. Yorum bağlantısı
Gökhan Meydan 19 Ekim 2011 Paylaş 19 Ekim 2011 Eyvallah teşekkürler.. Bu arabayı birde yakından inceleyin gercekten mükemmel .... Yorum bağlantısı
Ercan Palabıyık 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 Çok bir espiri yok orda benim bilmediğim. Pahalı çözümler var. Süpercharger vs filan. Bizim bildiğimiz manada chip tunning ile benzinlilerde en fazla %5-10 arasında iyileştirm oluyormuş. Duyduğun doğru bilgi. TSİ motor olsaydı durum değişebilirdi tabiki ST logosu halloldu Bende en sonunda kaplatacağım sanırım. Ön Panjur ST logosu uygulamasını akşam yaptım. Siyah cam silikonu ile tutturdum. Fena olmadı. Sıkılırsam sökerim ileride. Şimdi arka ve ön kromaj çıtaları gözüme batmaya başladı. ST body kit kromaj istemiyor anladım onu artık mehmet abi su ön panjurlardan arıyorum nerden alıcam ben bunları bı türlü bulamadım biyardımcı olurmusun Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 13 Aralık 2011 Yazar Paylaş 13 Aralık 2011 (düzenlendi) Spray tip Fiskiye için videoyu nihayet ekledim. Biraz geç oldu ama iş yoğunluğu sebebiyle pek sosyal değilim bu sıralar.. Video'da görüleceği gibi spray ile temizle bittiğinde camda su akması gibi bir durum oluşmuyor. Ben çok memnunum açıkcası. 13 Aralık 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 13 Aralık 2011 Paylaş 13 Aralık 2011 mehmet abi su ön panjurlardan arıyorum nerden alıcam ben bunları bı türlü bulamadım biyardımcı olurmusun Panjurlar tek olarak bulamazsın. ST ön tampon ile birlikte olan bir parça. Güle güle kullan mehmet. Bende aldım ama monte etmek henüz nasip olmadı. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 13 Aralık 2011 Paylaş 13 Aralık 2011 bende ısıtmasını yaptırmadım daha, bende menunum, Serveti ziyaret etmek lazım Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ocak 2012 Paylaş 5 Ocak 2012 Teşekkürler Burak, Dedik sana Focus al diye, yavaş yavaş yapardın işte. Bende yaş 38 oldu hep içimde gençliğimden beri spor bir araç sahbii olmak vardı. Ama maalesef olmadı. Bundan sonrada bundan daha iyi araç alabilirmiyim bilmiyorum. Evli çoğluk çocuklu olunca işler değişiyor öncelikler vs. Bu sefer biraz çıtayı biraz arabaya çevirdim. Biraz daha zamana yaysaydım güzel olacaktı maddi açıdan. Her güzelliğin birde öbür yüzü var Çok kolay olmadı bu hale getirmek. Ama bu işle yinede neresinden bakarsan bak müsriflik neticede. Sokakta olan bir mal varlığı. Parçaları ucuza temin edemiyor olsaydım asla yapıalbilieck işler değil. Çok maliyetli olurdu değmezdi. Benkararında masraflar yaptım ama o bile bütçeyi zorladı neticede. Zehir olayı bir girince bazen kontrol edemiyorsun Mehmet abi: Ben naylonu sattım gözüm hala 2.5larda, özelden msn adresini gönderebilirmisin? Sormak istediğim bi kaç konu var. Maşallah, gösterge de harika olmuş. Merak ediyorum yapacak bişey kaldı mı ? Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Haziran 2012 Yazar Paylaş 22 Haziran 2012 (düzenlendi) Uzun zaman sonra araca fren performansı olarak katma değer sağlayacağına inandığım EBC marka spor ön-arka fren disk + balata ve hidrolik değişimi yapmak nasip oldu çok şükür. Metal fren hortumu focus'lar için üretilmediğinden çok istediğim bir değişim olmasına rağmen bu projede eksik kaldı. Tavsiye konusunda yorum yapmak için henüz erken. Balata ve diskler yeni olduğundan tam değerlendirme yapamıyorum şimdilik. Ama daha etkili olacağı havası veriyor açıkcası. Tabiki 47bin KM kullanılmış bir disk balataya göre yeni takım daha etkilii geliyor olabilir Uzun yolda ısınma probleminden kaynaklanan fren şişmesi tabiri edilen olayı denedikten sonra tavsiye konusunda yorumlarımı yazarım kısmetse. 22 Haziran 2012 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 Uzun zaman sonra araca fren performansı olarak katma değer sağlayacağına inandığım EBC marka spor ön-arka fren disk + balata ve hidrolik değişimi yapmak nasip oldu çok şükür. Tavsiye konusunda yorum yapmak için henüz erken. Balata ve diskler yeni olduğundan tam değerlendirme yapamıyorum şimdilik. Ama daha etkili olacağı havası veriyor açıkcası. Tabiki 47bin KM kullanılmış bir disk balataya göre yeni takım daha etkilii geliyor olabilir Uzun yolda ısınma probleminden kaynaklanan fren şişmesi tabiri edilen olayı denedikten sonra tavsiye konusunda yorumlarımı yazarım kısmetse. keşke almadan önce haberimiz olsa idi abi. Hayırlı olsun Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Haziran 2012 Yazar Paylaş 22 Haziran 2012 İyi günlerde kullan. :nazar: :nazar: Teşekkürler.. Hayırlı olsun. Teşekkürler.. efsane geri döndü Ne arabalar var biizmkine gelene kadar keşke almadan önce haberimiz olsa idi abi. Hayırlı olsun Spontane gelişti olay. Hidrolik yağı değiştirecektim. Fiyat açısından iyi bir teklif geldiğinden hazırda ürün stoktayken aldım işte.. Nasip kısmet olayı. Yoksa ürünler konusunda olumsuz değerlendirme mi mevcut ? Hayırlı olsun Mehmet abi,güle güle kullan.. Süha daha iyi bildiğin bir şeymi var ? Eyvallah kardeşim darısı başına inşallah.. Mehmet öncelikle hayırlı olsun, inşallah çok fazla ve acil gereksinim duymazsın... Erkan, Süha mutlaka kendine de isteyecekti, malum;deli fişek gibi , ama her halükarda onunda durmaya ihtiyacı var Teşekkürler. Malum yaz tatili uzun yolculukalr oluyor. Araç yüklüyken standart fren çok yetersiz kalıyor. Isınan asfaltlı yollarda iyice freni zayıflatıyor. Direnci daha yüksek ısıya daha duyarlı bir fren diski, balata ve daha yüksek ısıya dayanıklı bir hidrolik yağından beklentim yüksek. Ancak düşündüğüm gibi olmaya bilir. Belkide işin sırrı çok kanallı bir kaliperden geçiyor olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts