İçeriğe Yönlendir

Focus Titanium Hb Fırtına Gri 2010


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Mehmet Mercan
Hayırlı olsun abi güle güle kullan

Teşekkürler. Kule gergisini aldığım Serkan arkadaşımız sizin oralı. Plakasıda 10 :) Akşam gelebilseydin foto olayı güzel olurdu iki tane 10 plaka :)

Şimden hayırlı olsun Mercan :lol2:

Teşekkürler..

Hayırlı olsun Abi

Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Dün akşam kule gergilerini taktıktan sonra test etme şansım olmamıştı. Sabah kullandığımda, ön taraftan vibrasyon ve vuruntu karışık bir ses geldiğini farkettim. Açıkcası o anda bu iş böyleyse faydasının olacağını düşündüğüm halde ümitlerim suya düşmüştü.

Özellikle vitez geçişlerinde, geri vitezde daha belirgin hissedilir durumdaydı. Motor kapağını açıp baktığımda kule gergisinin sol tarafının motor koruma kapağına baskı yaptığını fark ettim. Böylece vibrasyon ve vuruntu sesinin kaynağını anladım. Vites geçişlerinde motorun ileri geri gitmesi ile birlikte kule gergisine değmesi ile motorun vibrasyonu direk kulelere akıyordu. Motor takozu yokmuş gibi sesde yapıyordu. İlk aklıma gelen motor koruma kapağını iptal etmek oldu. Ancak oda mantıksız geldi bana.

Problemin kaynağını anladıktan sonra, kulenin sol tarafının 0.5cm yükseltmek çözüm olabilir dedim. Elimde o yüksekliği sağlayacak pul olmadığından, hemen arkadaşımın servisine uğradım ve çözüm olarak ne yapabileceğimize baktık. Çözüm olarak Kule gergisinin bağlantısı altına, 0.75 cm yükseklik sağlayacak pul uygulaması yaptıktan sonra, kule gergisi ile motor koruma kapağının artık milimetrik olarak temas etmemesini sağladık. Bur işlemde dikkat edilmesi gereken tek önemli konu, Kulebaşını tutan vidanın aynı oranda büyütülmesisi işlemidir. Yeni kasa mondeo'ların vidası ile problemsiz montajını tamamladık.

Gelelim şimdi ilk yol sürüş deneyimlerime,

Açıkcası standart focusun yol tutuşunu bu kadar beğeniyor olmama rağmen, kendi klasmanındaki araçlara görede oldukça iyi tasarlanmış olmasına rağmen, yaptığım bu son işlemlerden sonra Focus'un daha güçlü bir yol tutma sergilediğini söyleyebilirim. Performans ürünleri olarak baktığımda gerçekten doğru tercihler yapmışım. Daha önceden kendi araçlarımda bu tip deneyimlerim yoktu. Ancak Focus'un öncesi ve sonrası artık çok farklı. İmkanı olan herkese tavsiye ediyorum.

Yol tutuş dışında, direksiyondaki hissiyat özellikede olumlu yönde iyileşti. Bozuk satıhlı yollarda Kule başlarından gelen vuruntu sesi, anlamsız salınımlar oldukça kesildi. Hatta yok oldu gibi birşey. Bugün biraz aracı köprü yolunda genç bir ruh edasıyla daha sert kullandım. Yani sportif kullandım desem daha iyi olur. Netice olarak aracın sergilediği performans, yol tutuş ve güven duygusu, özelliklede sergilediği sağlam duruş ve lastiklerin yere basma hissi oldukça olumlu yönde etkilendi.

Tavsiye edermiyim , kesinlikle evet. Özellikede jantlarını 18"inche çıkaran, yayla alçaltan ve spor amortisör takımı takmış arkadaşlara kule gergisini tavsiye ediyorum. Olumlu iyileştirmeler sağladığı kesin.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş

Hayırlı olsun abi,140km nin üzerinde şerit değiştirmelerde farkı daha net anlayacaksın:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Tekrar teşekkür ederim Serkan,

Dün uzun yolda kullandım gayet başarılı netice veriyor. Uzun yazımda belirttiğim gibi bende şimdi süspansiyon sistemi olarak oldukça iyileştime sürecinden geçti. Yol tutuş ve yola basma gerçekten olumlu sonuçlar aldım. Ancak süspansiyon sistemi iyileştikçe fark ettimki, artık standart fren sistemi aracın yol tutuş ve yola basma kuvvetlendiğinden daha doğrusu aracın sürüş dinamiği karekteristiği değiştiğinden performans olarak zayıflamış durumda. Frenaj sistemine daha fazla yük biniyor gibi. Gerçi balatalarda ömrünü tamamlamak üzere. En fazla 3000-5000 km daha ömrü vardır.

Netice olarak görüyorumki, iyibir süspansiyon sistemi, iyi bir fren sistemi ile desteklenmelidir. Yanlış anlaşılmasın, fren eskisinden daha güvenli bir his veriyor, araçta öne yığılma, düzensiz salınımlar olmuyor artık. Ama fren sistemine lastiklere binen kuvvet gibi iyi bir yük bindiğini söylebilirim. Fren sisteminin limitlerini zorluyor belli. Buda daha fazla ısınmasına sebep oluyor. Standart fren sistemide aşırı ısınmaya karşı tepkisiz davranıyor. Frenaj performans açısından etkileniyor.

Bana spor disk ve balata yolu görünüyor gibi :D Tercihimide herhalde EBC'den yana kullanıyor olacağım. Artık hayırlısı. Balata değişiminde para durumuna göre tekrar karar vericem inşallah..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Mountune Performance OEM Jel Logo

Bayramlık küçük bir detay modifiyesi Mountune Performance jel logosu. Bende henüz bu vatandaşların performans ürünleri yok ama ısınma turu atıyoruz diyelim :D Bu jel logoyu bulmak karaborsa gibi birşey. Ebay'da ST direksiyonu aldığım arkadaşın bir hediyesi..

Bu arada Mountune firması, Ford RS Team grubu ile ortak ürün geliştiren bir firma. Mercedesin AMG 'si ne ise Ford içinde Mountune'da odur.

IMG-20110826-00126.jpg

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Birkaç forumda focus 2 ve sonrasında kule gergileri fabrikasyon olarak varmış diye okudum, doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Doğrudur Focus 2'lerde kule gergisi var. Ancak tam iki kulenin birleşmesini sağlamıyor. Sol ön amortisör'e bağlı yarım olarak şaşeye tutturulmuş durumda bir gergi var. Ben onu biraz daha viraj denge çubuğu gibi görüyorum. Benim sonradan taktığım kule gergisinin görevi farklı orjinale göre. Bu arada Focuslarda kule başlarında özel kaynaklı kule başlarının yırtılmasını engelleyen parça mevcut. İlk başta benim taktığım kule gergisinin tek vida ile bağlanmasını diğer kule gergisi üreticişerine göre dezavantaj yaratırmı diye düşünüyordum. Bahsettiğim parça orjinal kule başlarında olduğunda tek vida ile bağlanmasını bir sakıncası mevcut değil. Yani yeterli.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Eyvah eyvah ''Mountune Performance'' a bulaştıysanız artık bundan sonra motor işi güzel evrimler geçirecek demektir. :kihkih:

Ford'lara sihirli dokunuşları olan bir firma. 1.4 benzinli 160 bg 130 nm bir fiesta yapmışlar. Diğerleri fiesta bile değil artık bana göre.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
Değişik ve güzel olmuş Mehmet abi,tekrardan maşşallah abicim..:unsure2:

Eyvallah kardeşim sağolasın..

Eyvah eyvah ''Mountune Performance'' a bulaştıysanız artık bundan sonra motor işi güzel evrimler geçirecek demektir. :unsure2:

Ford'lara sihirli dokunuşları olan bir firma. 1.4 benzinli 160 bg 130 nm bir fiesta yapmışlar. Diğerleri fiesta bile değil artık bana göre.

Ucundan bulaştık. Zehiri aldık. Adamlar bu konuda aşmışlar kendini :flowers:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
Eyvah eyvah ''Mountune Performance'' a bulaştıysanız artık bundan sonra motor işi güzel evrimler geçirecek demektir. :D

Ford'lara sihirli dokunuşları olan bir firma. 1.4 benzinli 160 bg 130 nm bir fiesta yapmışlar. Diğerleri fiesta bile değil artık bana göre.

130 nm yazmışım. Uykusuzluktan herhalde. :p 130 nm. ne ki. 230 olacaktı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
Baya baya harcamalarda bulunmuşsunuz abi değişiklik güzeldir.Bugüne kadar ne kadar harcadınız ;)

Teşekkürler.. 1.5 senedir harcıyoruz maşallahımız var :D

harika bi araç. Allah kaza bela vermesin ;)

Amin cümlemize, teşekkürler..

Mercan logo değişik imaj vermiş. Maşallah :lol2:

Eyvallah Lokman abi, plakadan tanıyamayan logodan hatırlar artık :) Lokman abi görende ST sanacak birde Mountune Perfromance el atmış diyecekler, bizimkiside ne sevdaymış anlamadım gitti, zehir bu olsa gerek :)

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Fren Kaliper Boyama - Mat Siyah

Bayram projelerine bugünde devam ettim. Hem ST jantlar öncesi hemde temizlik,bakım ve görsel açıdan kaliperleri ve disk bağlantı noktalarını siyah mat ısıya dayanıklı sprey ile boyadım. Uzun zamandır aklımda olan bir projeydi.

Neden plastik kaliper kapağı veya farklı renk kullanmadığım akla gelebilir. Önümüzdeki dönemlerde EBC performans disk ve balataları almak gibi bir düşüncen olduğundan siyah mat uygulama yapmam ileriki projeleri desteklesin istedim.

EBC Green stuff balataların rengi yeşil olduğundan mat siyah ile çok güzel duruyor. Yurtdışı forumlarda örnekleri vardı bende ordan esinlendim. Gerçi onlardaki kaliperler orjinal spor siyah AP Racing markaydı, ama kaliper değiştirme şansım olmayacağından dolayı, bu şekilde projelendirdim.

Kısmetse yarın açık yer bulabilirsem Adapazar'ında kaliper için sarı renkte Mountune Performance yazısı sticker yazdırmak veya sticker kalıp yaptırıp, sprey boya ile yazdırmayı düşünüyorum.

İlk olarak kaliperleri, tel fırça ile temizledikten sonra, sıfır su zımparası ile pasdan,kurumdan vs arındırdım. Tüm yüzeyi iyice temizledim, daha sonrasında boyanacak yerleri ıslak bezle yıkama ve kurulama işlemi yaptım. Sonrası uygulamaya tek tek başladım.

Uygulama aşaması öncesi ve sonrası resimler

DSCN2978.JPG

DSCN2979.JPG

DSCN2981.JPG

DSCN2982.JPG

DSCN2984.JPG

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
Güzel olmuş abi ellerine sağlık...:D

Yine aynı krikoyu kullanmıssın..:p

Teşekkürler.. Kriko çok pratik oluyor :rofl:

Mat siyah harika durmuş kırmızı helozan ile acayip bütünleşmiş.Eline sağlık. :)

Teşekkürler.. ST jantlara hazırlık oldu işte. Şimdiki jantta çok belli olmuyor dikkatli bakmayınca.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
Doğrudur Focus 2'lerde kule gergisi var. Ancak tam iki kulenin birleşmesini sağlamıyor. Sol ön amortisör'e bağlı yarım olarak şaşeye tutturulmuş durumda bir gergi var. Ben onu biraz daha viraj denge çubuğu gibi görüyorum. Benim sonradan taktığım kule gergisinin görevi farklı orjinale göre. Bu arada Focuslarda kule başlarında özel kaynaklı kule başlarının yırtılmasını engelleyen parça mevcut. İlk başta benim taktığım kule gergisinin tek vida ile bağlanmasını diğer kule gergisi üreticişerine göre dezavantaj yaratırmı diye düşünüyordum. Bahsettiğim parça orjinal kule başlarında olduğunda tek vida ile bağlanmasını bir sakıncası mevcut değil. Yani yeterli.

Dün kaputu açtım, sizin söylediğiniz yapıyı gördüm. Sol ön kulede siyah bir metal içeriye doğru kıvrılarak ilerliyor. Söylediğiniz gibi bu destek yalnızca solda ise yine bir dengesizlik oluşturmaz mı? Standart amortisörlü (orjinal) yapıda sadece kule gergisi uygulaması yapsam faydası olur mu? Bir de, kule gergisinin dezavantaj(lar)ı var mı?

Ayrıca bu zamana kadar toplam yaptığınız masraf hakkında bilgi verebilir misiniz :) ? Size iyi çalışmalar...

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Mercan yine güzel bir işe imza atmışsın, ellerine sağlık.

bende turkuaz renk aradım bulamayınca kırmızıya boyadım :lol2: gayet güzel olmuş. Maşallah :police:

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
Dün kaputu açtım, sizin söylediğiniz yapıyı gördüm. Sol ön kulede siyah bir metal içeriye doğru kıvrılarak ilerliyor. Söylediğiniz gibi bu destek yalnızca solda ise yine bir dengesizlik oluşturmaz mı? Standart amortisörlü (orjinal) yapıda sadece kule gergisi uygulaması yapsam faydası olur mu? Bir de, kule gergisinin dezavantaj(lar)ı var mı?

Ayrıca bu zamana kadar toplam yaptığınız masraf hakkında bilgi verebilir misiniz :) ? Size iyi çalışmalar...

Ford'un o parçayı tek taraflı koymasında neyi amaçlamış tam bilmiyorum. Ama bana birazdaha direksiyon tarafında olmasından dolayı viraj denge çubuğu gibi bir görevi varmış gibi geldi. Direksiyon hissini daha verimli elde etmek için olabilir. Benim aldığım kule gergisi gibi bir kule gergisi ile verim alırsın. Ama bu tip uygulamalar bazı parçaların bir arada olması durumda gerçek performans sağlıyor. Spor Amortisör + yay ve 17 inch üstü jant ve geniş tabanlı lastiklerde daha iyi veri alınır diye düşünüyorum. Toplam masrafı yazmıyorum, çünkü göreceli bir kavram. Fikir olması açısından bir titanium X farkı oldu iki titanium X farkı. Korkarım aklımdaki projelerle bu üç titanium x farkı kadar olacak :D

Mercan yine güzel bir işe imza atmışsın, ellerine sağlık.

bende turkuaz renk aradım bulamayınca kırmızıya boyadım :) gayet güzel olmuş. Maşallah :rofl:

Teşekkürler Lokman abi, benimde aklımda kırmızı veya sarı renk vardı. Ancak kısemtse Green stuff balata olayına gireceğimden en uygun renk mat siyah olacak. Tercihim bu sebeple bu yönde kullandım.

Mehmet güzel olmuş

Bu tip işlerde adam lazım olursa alo demen yeterli :)

Sağolasın teşekkürler. Ayıp ettin gelebilirsrn Adapazarı'na orda yaparız ozaman :nazar:

Bir modifiye düşmanı olarak Sefa Bey'inki ile birlikte en çok beğendiğim modifiyeli araç Maşallah :wub: Tabi buna yine modifiye denmez fabrika parçaları çoğu sonuçta. Ama böyle çok daha güzel! :)

Teşekkürler, modifiye ve Sefa'nın arabası güzeldir :) Tadında bırakmak lazım. Orjinal parça olunca hem görsel hemde teknik açıdan pek problem olmuyor gerçekten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

BORPOWER MS-ULTRA

ms250_20101025_181705.JPG

Bayram projelerine destek amaçlı, uzun zamandır faydası varmıdır yokmudur derken Bor-Power katkısını denemeye karar verdim. Katkıyı kullandıktan sonra yaklaşık 25-30 KM yol kullandım. İlk 10 KM'den sonra araç çalışmasında sessizliği fark eder oldum. Açıkcası Bor-power ürününe ön yargılı bakıyordum. ÜRetici firmanın öne sürdüğü avantajlar göz ününde tutularsa aslında fena bir ürün değil. Gerçekten faydalımı, zararlımı veya etksiz elemanmı kullanım tecrübem arttığında göreceğiz. İlk izlenim olarak oldukça sessiz çalışma gözlemledim. Diğer avantajları gözlemledikten sonra tekrar paylaşmayı düşünüyorum. Tavsiye edebilme aşamasında değilim henüz. Bir uzun yol yapıp farkı orda daha net görebileceğimi düşünüyorum.

BORPOWER MS250-ULTRA SERİSİ AVANTAJLARI

  1. % 5-%20 aralığın da yakıt tasarrufu sağlar.
  2. %10 güç artışı meydana gelir.
  3. Yağ ömrünü %100'e kadar uzatır.
  4. Harareti önler.
  5. %25-%30 aralığında CO2 egzoz emisyonunda düşme sağlar.
  6. Vibrasyonu düşürür ve ortamdaki gürültüyü (db) azaltır.
  7. Yağ kaçaklarının oluşumu önler veya minimize eder.
  8. Yağ tüketimini düşürür.
  9. Aşınmaları tamamen önler veya minimize eder.
  10. Üstün koruma niteliği sayesinde soğuk havalarda dahi ilk çalışma aşınmalarının önüne geçer.
  11. Karbon oluşumunu önler veya minimize eder.
  12. Yüksek sıcaklığa ve basınca karşı üstün direnç gösterir, böylelikle yapısında bozulma olmaz, sürekli kullanım halinde sınırsız koruma sağlar.
  13. Motor ve yatakların temiz kalmasını sağlar ve kül oluşumunu engeller.
  14. Yüksek ısı iletkenliği sayesinde tortu ve birikinti oluşumunu önler.
  15. Korozyona karşı koruma sağlar.
  16. Sibop kayıtlarındaki aşınmaları büyük oranda önler.
  17. Yatak, biyel kolu ve ana yatak boşluklarından kaynaklanan krank kırılmasını büyük oranda önler.
  18. Sarf malzeme ömrünü arttırır.
  19. Sızdırmazlık elemanlarının ömrünü uzatır.
  20. Yağ pompalarının en çok aşınan sarı dişlileri bor elmas kristalleri ile kaplanacağı için aşınma çok daha geç olacak ve sarf malzeme bakım ve işçilik masrafları düşecektir.
  21. Turbolu araçların en büyük problemi olan turbo milinin ısınmasını ve aşınmasını azaltarak turbonun ömrünü uzatır.
  22. Sıfır motorlarda kullanılması aşınmaları büyük oranda önler.
  23. Sarf malzeme giderlerini, bakım ve işçilik masraflarını büyük oranda düşürür.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...