Mehmet Mercan 20 Eylül 2010 Yazar Paylaş 20 Eylül 2010 (düzenlendi) Galiba o taraf yeni olan uç Erdem, benim de dikkatimi çekti. İkiside yeni. Ama resim açısından filan öyle duruyor olabilir. Birde sağ tarafı yakın pozisyon çekeyim müsait bir zamanda Fon yaptığım resim budur, ECU remapping konusunda Türkiye'de iş yapan arkadaşlarımıza saygı duyuyorum. Ancak Avrupa'da local hizmet almak yerine Ford TDCI kullanıcıları celtic tunning (http://www.celtictuning.co.uk) ile çalışıyorlar: e-mail ile sizin yazılımı alıp araca göre terzi işi yazılım oluşturuyorlar, kendiniz araca yüklüyorsunuz. İsterseniz geri alınabiliyor. Önceden fordmondeo.org'tan takip ediyordum (Şimdi www.talkford.com oldu site tüm modeller tartışılıyor, ST owners ile de eküriler). Yaptıranlar gayet memnun sorun yaşayan yok. Buraya hangisi iyidirin tartışılması amacıyla yazdım, tabiki aynı kaliteyi vermesi halinde tercih Milli olmalı, selamlar. Teşekkürler güzel paylaşım. Çeşitlilik ve çapraz bilgi olması önemli. 20 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 20 Eylül 2010 Yazar Paylaş 20 Eylül 2010 (düzenlendi) Biraz önce ön üst panjur için ebay'dan aldığım Orjinal ST logosu elime ulaştı. Bu akşam vakit bulursam artık uygulamasını yaparım inşallah. Bu logo ön tarafa arabanın renginden dolayı biraz daha canlılık katacağını düşünüyorum. Aklımda logonun pozisyonlaması açısından iki farklı nokta var. Görüşlerinizi alayım bu arada - Uygulamaya örnek. 20 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Bence sağ alt köşe daha iyi...Son fotoğraftaki gibi.. Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Mehmet öndeki nikelajı ne yapacaksın.Burdak fırtına gri deki nikelajsız panjur daha çok uyum sağlamış ST ekipmanlarına Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 20 Eylül 2010 Yazar Paylaş 20 Eylül 2010 (düzenlendi) Bence sağ alt köşe daha iyi...Son fotoğraftaki gibi.. Teşekkür ederim. Dikkate alacağım.. Mehmet öndeki nikelajı ne yapacaksın.Burdak fırtına gri deki nikelajsız panjur daha çok uyum sağlamış ST ekipmanlarına Öndeki nikelajıda iptal etmem lazım. ST dedinmi nikelaj olmayacak. Benim nikelajlar sırıtıyor şimdi. Sen yaptın konuştunmu arka çıtayı, bak kaçırma madem seviyorsun kromaj olayını takas edelim bu teklifi sadece sana yapıyorum En kötü kaplama yaptıracağım çünkü sırıtıyor çok gerçekten. (Hem ön hem arka) Ön kromaj parçanın kromoajsız olanıda var. ama işte ST parçası oldumu plastiğin kıymeti artıyor 115 + KDV gibi komik fiyatı var. Nerden baksan 35 lirada boyaycı alır. 150 lira. Ne bileyim artık. Ama kromaj ST body kit'te çok sırıtıyor. Eskiden çok hoşuma gidiyordu titanium modundayken 20 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Mehmet öndeki nikelajlı parça dediğin Ford logosu mu? Öyleyse Çağlar bey MK2 Mondeo'nunkini boyatmıştı diye hatırlıyorum. Sen de logonun olduğu kısım araba rengi nikeajlı parçayı mat siyah yaptırabilirsin. Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Mehmet öndeki nikelajlı parça dediğin Ford logosu mu? Öyleyse Çağlar bey MK2 Mondeo'nunkini boyatmıştı diye hatırlıyorum. Sen de logonun olduğu kısım araba rengi nikeajlı parçayı mat siyah yaptırabilirsin. Yok, ön panjurdaki ford logosunun hemen üstündeki nikelajlı çıta. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Bence sağ alt köşe daha iyi...Son fotoğraftaki gibi.. :lol2: Bencede en uygun yer.Ön ve arka krom parçalar için karbon folyo bulunsa daha mı hoş olur,hem geri dönüş açısından kolaylık olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 20 Eylül 2010 Yazar Paylaş 20 Eylül 2010 (düzenlendi) mehmet abi benzinli motorlarda performans arttırmak için ne gibi bir uygulama mevcut chip uygulamasında dizel kadar yüksek beygir farkı yaratılamadığını duymuştum bilmem aslı varmı Çok bir espiri yok orda benim bilmediğim. Pahalı çözümler var. Süpercharger vs filan. Bizim bildiğimiz manada chip tunning ile benzinlilerde en fazla %5-10 arasında iyileştirm oluyormuş. Duyduğun doğru bilgi. TSİ motor olsaydı durum değişebilirdi tabiki Bencede en uygun yer.Ön ve arka krom parçalar için karbon folyo bulunsa daha mı hoş olur,hem geri dönüş açısından kolaylık olur. ST logosu halloldu Bende en sonunda kaplatacağım sanırım. Ön Panjur ST logosu uygulamasını akşam yaptım. Siyah cam silikonu ile tutturdum. Fena olmadı. Sıkılırsam sökerim ileride. Şimdi arka ve ön kromaj çıtaları gözüme batmaya başladı. ST body kit kromaj istemiyor anladım onu artık 20 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Yes işte bu çok güzel olmuş hatta ben neden halen yapmadım onu düşünüyorum.. ben şu cam silikonunu almam gerek ben plaka camda geziyorum halen.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 20 Eylül 2010 Yazar Paylaş 20 Eylül 2010 Yes işte bu çok güzel olmuş hatta ben neden halen yapmadım onu düşünüyorum.. ben şu cam silikonunu almam gerek ben plaka camda geziyorum halen.. Teşekkürler, uğra Ramazan'a ne uğraşacaksın siyah silikonla. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 21 Eylül 2010 Paylaş 21 Eylül 2010 Fon yaptığım resim budur, ECU remapping konusunda Türkiye'de iş yapan arkadaşlarımıza saygı duyuyorum. Ancak Avrupa'da local hizmet almak yerine Ford TDCI kullanıcıları celtic tunning (http://www.celtictuning.co.uk) ile çalışıyorlar: e-mail ile sizin yazılımı alıp araca göre terzi işi yazılım oluşturuyorlar, kendiniz araca yüklüyorsunuz. İsterseniz geri alınabiliyor. Önceden fordmondeo.org'tan takip ediyordum (Şimdi www.talkford.com oldu site tüm modeller tartışılıyor, ST owners ile de eküriler). Yaptıranlar gayet memnun sorun yaşayan yok. Buraya hangisi iyidirin tartışılması amacıyla yazdım, tabiki aynı kaliteyi vermesi halinde tercih Milli olmalı, selamlar. Acaba bu veriler ne kadar gerçekçi ? Diesel Engine Capacity (cc) 1398 Standard Power (Bhp) 67 Modified Power (Bhp) 97 Standard Torque (lb/ft) 118 Modified Torque (lb/ft) 155 Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 21 Eylül 2010 Yazar Paylaş 21 Eylül 2010 (düzenlendi) Chip tunning veya Powerbox ile %20-30 arasında artış sağlanabiliyor. Bu artık bir gerçek. Ama araca olan etkileri araçtan araca çeşitlilik gösteriyor. Bana göre %20 seviyesinde iyileştirme elde etmek oldukça yeterli. Benim PowerBox ile en azından 2-3bin devirde hisettiğim Turbo motor farkı, şimdilere 3-4bin devir bandında ynı etkiyi hisettirmeye başladı. Son sürat artışı sağlamasada ara hızlanmada G kuvveti artışı hissi olduğu belli . 3-4bin devir bandında artık yığılma ve kesilme olmuyor bende. Dikkatli kullanıldıktan sonra, kaliteli yakıt kullanıldıktan sonra ve düzenli bakım yapılırsa zarardan çok fayda elde edilir kanısındayım. 21 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 21 Eylül 2010 Paylaş 21 Eylül 2010 Acaba bu veriler ne kadar gerçekçi ?Diesel Engine Capacity (cc) 1398 Standard Power (Bhp) 67 Modified Power (Bhp) 97 Standard Torque (lb/ft) 118 Modified Torque (lb/ft) 155 Önceki postta bahsettiğim sitelerdeki yorumlara istinaden, celtic tunning'i yazdım. En çok şaşırtıcı gelen ise Almaya'dan bir Mondeo (MK4 2.0 TDCI) sahibinin de bu firmayla remapping yaptırması oldu. Uygulama yapılan araçların dyno test sonuçları da yayınlanıyor. Unutmadan ekleyeyim; aracın potansiyelinin ne kadarının fabrika çıkışı kullanıyor olduğu da önemli. Uygun olmayan piston kafalarında, turbo ve enjeksiyonlarda %45-40 artışların sorun yaşatacağı yüksek ihtimal. Mehmet'in dediği gibi fazla abartmadan optimumda alınabilecek performans artışlarına kanaat getirilmeli. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Eylül 2010 Paylaş 21 Eylül 2010 Ne kadar dikkat edilsede duman attırıyor diye biliyorum. Baktın mı abi arkayı boğuyor mu dumana Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 21 Eylül 2010 Yazar Paylaş 21 Eylül 2010 (düzenlendi) Duman yok çok şükür. Sürekli aracı sıkıştırmıyorum. 100-200 metrelik ara hızlanmalarda oldukça etkili Fazlası yarış oluyor. Ben kapışma modunda değilde, Araç sollama modunda atiklik arıyordum. Aradığımı buldum gibi. Ama halen Remapping daha mantıklı geliyor bana En azından mekanik bir modül üzerinden yönetim olmuyor. Ekleme takma çıkarma yok. Yazılım işte. Mesela en merak ettiğim konu bendeki cihaz bozulsa ne olacak araç nasıl davranacak önemli bir tecrübe. Varsa bilen yazarsa güzel olur Yazılımda o dert yok açıkcası. Hoş bendeki cihazı sök kablodan tak orjinal yerine yoluna devam et 21 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Demir2 21 Eylül 2010 Paylaş 21 Eylül 2010 Hem de çok memnundum. Performans olarak Audi A6 2.0 TDI ile başabaştı. Bu aracın geçtiği her aracı geçebiliyordum. Hatta benden daha güçlü olup ayağıma dolanan benzinlileri, yokuşta sağa yanaşmak zorunda bırakıyordum. Fakat 600 km de depom bitiyordu. Bir defasında radarı görür görmez gazdan ayağımı çekip yavaşladım ama 205 le girmiş bulundum. Acaba ayağımı hiç çekmeseydim de rekor mu kırsaydım diye düşünmeden edememiştim Heeey, hey gidi günler heey. Ne çabuk attın o günlerin pabucunu dama! Şaka bir yana, doğru yolu erken bulduk hamdolsun. Eşim zamanında bir kazada kardeşini kaybettiği için hızı hiç sevmiyor. Bana 100ü geçirtmiyor. Artık 1 depo ile 900-1000 km gitmenin zevkini çıkartıyorum. Onun hazzı bambaşka Evlilik insanı değiştir demişlerdide inanmadıdıydım o zamanlar.. heeyy gidi heeyy.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Eylül 2010 Yazar Paylaş 22 Eylül 2010 Deparı iyi ise ne mutlu. Deparı iyi yeterli Hem de çok memnundum. Performans olarak Audi A6 2.0 TDI ile başabaştı. Bu aracın geçtiği her aracı geçebiliyordum. Hatta benden daha güçlü olup ayağıma dolanan benzinlileri, yokuşta sağa yanaşmak zorunda bırakıyordum. Fakat 600 km de depom bitiyordu. Bir defasında radarı görür görmez gazdan ayağımı çekip yavaşladım ama 205 le girmiş bulundum. Acaba ayağımı hiç çekmeseydim de rekor mu kırsaydım diye düşünmeden edememiştim Heeey, hey gidi günler heey. Ne çabuk attın o günlerin pabucunu dama! Şaka bir yana, doğru yolu erken bulduk hamdolsun. Eşim zamanında bir kazada kardeşini kaybettiği için hızı hiç sevmiyor. Bana 100ü geçirtmiyor. Artık 1 depo ile 900-1000 km gitmenin zevkini çıkartıyorum. Onun hazzı bambaşka Gençlik deniyor buna Şimdi evin babası olacaksn birgün Evlilik insanı değiştir demişlerdide inanmadıdıydım o zamanlar.. heeyy gidi heeyy.. Evlenince inanmadığın çok şeye inanırsın Mehmet'cim, ön panjurdaki ve arka bagajdaki kromaj çıtaları carbon folyo ile kapla bence Teşekkürler.. Bir çare düşüneceğiz oralara oldukça sırıtmaya başladı Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Mehmet Günaydın. Serhat ın jantlar replika değil Ford muş.17 '' ST jantı varmı orjinal anlamadım.Varsa nerde bulunur. Bu arada benim msn i özelden atıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Eylül 2010 Yazar Paylaş 22 Eylül 2010 Mehmet Günaydın.Serhat ın jantlar replika değil Ford muş.17 '' ST jantı varmı orjinal anlamadım.Varsa nerde bulunur. Bu arada benim msn i özelden atıyorum. Evet Serhat'ın jantlar orjinal for 17inch SMAX jantı. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Eylül 2010 Yazar Paylaş 22 Eylül 2010 (düzenlendi) Teşekkürler.. ebay'dan satın aldım. Ancak Ingiltere'de genelde oluyor bu gösterge . O yüzden bizim sol direksiyona uyumlu olması için ek iki parça almak lazım. Maalesef Otosan' da bu parçalar çok pahalı. ebay'dan alırsanız ve bu parçaları temin ederseniz en azından göstergeyi aydınlatma konusunda yardımcı olurum tabiki. Cihazı ucuz aldım ama arkasından almam gerekenler biraz bütçemi zorladı. 22 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Eylül 2010 Yazar Paylaş 22 Eylül 2010 (düzenlendi) Dün akşam uzun bir araştırma ve uğraştan sonra ve Mertol'un klasik ne olacak alt üstü gösterge muhabbeti gazı sonrasında Turbo Boost Gösterge'nin arka aydınlatma ve kırmızı gösterge çubuklarını çalıştırabildim. Cihaz çok profesyonel tasarlanmış gerçekten içinde Motorola 24 bit işlemciyle çalışıyor. Göstergelerin hareketi cihazın açılıp kapanması tamamen bu microişlemci ile yönetiliyor. Gösterge paneli direk CAN BUS'dan gelen komutlara göre çalıştığı için müdahale etmek neredeyse imkansız gibi. Bu konuda farklı bir planımız var. Göstergelerin arkasında çalışan servo motor'da micro servo olduğundan onu yönetmek çok zor. Bi tane MAP sensörü temin ettikten sonra MAP sensöründen gelen 0-5 volt aralığını Turbo Göstergenin mikro servolarını iptal edip, VU metre ivmesi ile değiştirirsek bir ihtimal MAP sensöründen gelen değerlerle gösterge panelini hareketlendirebileceğiz. Bu sadece bir fikir şimdilik. Vakit ayırıp detaylı bakmak lazım. Bunu gerçekleştirebilirsek, CAN BUS ve Motorola işlemcisini bypass ederek, direk MAP sensörü ile çalışan Orjinal görünümde ST Turbo Boost Göstergem olmuş olacak.. Bu bir Başarı hikayesi olabilir 22 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Mehmet hocam, koca mühendissin sen yapacaksın tabiki, biz mi yapacağız? Merakla bekliyoruz; sen çalıştır fiili anlamda takdirler gelir ardından mutlaka, merak etme. Yorum bağlantısı
Recommended Posts