Mehmet Mercan 13 Eylül 2010 Yazar Paylaş 13 Eylül 2010 Mert burayı incele istersen+1 Teşekkürler. Kullanan bilir Hele düzenli aralıklarla kullanıldığında temizleme performansı oldukça üst seviyede oluyor. Hemde bir kaç fısla Baba memleketlerimiz aynı Mehmet Bu arada jantlar içeride kaldı demişsin, bunun için jant ile kaliper arasına takılan aparatlar var, onları düşünebilirsin belki. Arabanın iz açıklığı da artmış olur böylece. Ooo Antakya çıkarması yapıyoruz. Uzun zamandır forumdayız beraber bilmiyordum açıkcası İyi oldu Gökhan'la beraber bir künefe buluşması yapalım Peki bu parça sıkıntı yaratırmı acaba, balans ayarı vs. Sanki o parça ile biraz bijonlara kuvvet biner gibi geldi. Detaylı bilgim yok konuda açıkcası. Erkan Abi'den bir sormak lazım. Maşallah bayağı Antakya lı varmış.Ben bayramda memleketteydim vurdum künefeye Vur bakalım dibine. Kilo almışsın (alıksın) biraz Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 (düzenlendi) Fotoğraf makinesi ve vakit olunca biraz güncel fotoğraflar çektim resimde görünen motorun üstündeki plastik koruyucu (tdci yazan paça) benzinli araçlarda da varmı benim aracımda yok geçen gün dikkatimi çekti motor üzerinde bağlandı delikleri var bunlar neki derken birden aklıma bunun olabileceği geldi yanlız benzinli araçlarda varmı bilemiyorum tabi benzinli aracı olan arkadaşlar eğer bakıp söylerlerse sevinirim 13 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Kazanc?o?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 13 Eylül 2010 Yazar Paylaş 13 Eylül 2010 Sanırım bu motor kapağı sadece Dizel Titanium ve TitaniumX'lerde geliyor. Enjektör sesini azda olsa kesiyor. Yeri haızrsa alınıp takılabilir ancak muhtmelen 300-400 liradan aşağı değildir. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Orijinal bijonlar kullanılmıyor, sette bijonlar, saplamalar vs. de var. Yük bineceğini sanmam, belli başlı firmalar üretiyorlar çünkü. http://www.focussport.net/spacers.htm http://www.carpartswholesale.com/parts/for...eel_spacer.html Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 13 Eylül 2010 Yazar Paylaş 13 Eylül 2010 Orijinal bijonlar kullanılmıyor, sette bijonlar, saplamalar vs. de var. Yük bineceğini sanmam, belli başlı firmalar üretiyorlar çünkü. http://www.focussport.net/spacers.htm http://www.carpartswholesale.com/parts/for...eel_spacer.html İlginçmiş gerçekten. Bir araştırayım. H&R iyi markadır. Vardır bir bildiği Yorum bağlantısı
Onur Demir 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Maşallah tekrar tekrar. Kazasız Belasız kullanın. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Mehmet abi maşallah hemde 41 kere, ben artık yorum yapmıyorum. Yorumsuz diyorum. Güle güle kullan. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 13 Eylül 2010 Yazar Paylaş 13 Eylül 2010 Maşallah tekrar tekrar. Kazasız Belasız kullanın. Teşekkürler Onur.. Mehmet abi maşallah hemde 41 kere, ben artık yorum yapmıyorum. Yorumsuz diyorum. Güle güle kullan. Sağolasın Burak, Allah tez zamanda gönlüne göre modifiyeler yapmak nasip etsin Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 15 Eylül 2010 Paylaş 15 Eylül 2010 Sanırım bu motor kapağı sadece Dizel Titanium ve TitaniumX'lerde geliyor. Enjektör sesini azda olsa kesiyor. Yeri haızrsa alınıp takılabilir ancak muhtmelen 300-400 liradan aşağı değildir. Serviste 230 + KDV bir de üzerine oturması için küçük uzun bir montaj yeri var yaptırmanız lazım onu serviste satıyorlar mı bilmiyorum. Öyle sapına kadar AKDENİZ'liyiz.. ANTAKYA-ANTALYA. Ama kütüğüm YALOVA, ikametgah İSTANBUL, hanım köylülük olarakta manevi SAKARYA Bırakın bu işleri, sapına kadar Sakaryalı olmuşsunuz :):) Maneviyatı filan kalmamış bu işin... Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 15 Eylül 2010 Yazar Paylaş 15 Eylül 2010 Serviste 230 + KDV bir de üzerine oturması için küçük uzun bir montaj yeri var yaptırmanız lazım onu serviste satıyorlar mı bilmiyorum.Bırakın bu işleri, sapına kadar Sakaryalı olmuşsunuz Maneviyatı filan kalmamış bu işin... Sakarya işini çözmüşünüz tebrik ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 15 Eylül 2010 Yazar Paylaş 15 Eylül 2010 (düzenlendi) Turbo Gösterge Montajı: Dün aracımı 15bin bakıma götürdüm. Otosan'dan torpido üstü Turbo Gösterge paneli triminide aldım. Arabayı teslim almadan önce arkadaşlardan, torpido üstü saklama gözü olan trimin sökülmesini rica ettim. Trim söküldükten sonra akşam misafirler gittikten sonra oturdum operasyonu tamamladım. Elimde Turbo gösterge panelinin arabağlantı kablosu ve bağlantı şeması olmadığından fonksiyonel anlamda bir ilerleme kaydedemedim. Şuan sadece başarılı bir şekilde Turbo göstergeyi torpido üzerine montajını tamamladım. ST Logolu 3M Karbon Folyo Anahtarlık Uygulaması : Birde yine dün elime ulaşan ST logolu 3M Karbon folyolu anahtarlık sticker'ini yedek anahtara uyguladım. Egzoz Modifiyesi : Egzoz modifiyesi içinde egzozcudan egzoz uçlarını beğendim. Orjinal ST uçlarına birebir benzer şekilde buldum. Egzoz uçları eşit şekilde kararacak şekilde bir çalışma yapılacak. Böylece çift egzoz için aynı oranda dağılım elde edilecek ve biri fazla kararmadan ikisi eşit derecede kararma yapacak. Toplam dost işi gerçek kro 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 abim sen ne yaptın böyle yaaa freni patlamış kamyon gibi gidiyosun...dur bi soluklan yav.şaka biyana süpersin mehmet abi çok başarılı şeyler yaptın arabana özelliklede orjinal ürünlerle bunu başardın bravo daha fazla kelime bulamıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) Teşekkürler İlteber.. Darısı başına 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) Fonksiyonel çalışması bir şekilde olacak ama uğraştıracak biraz. Servisden bir arkadaşım ara bağlantı kablosu temin etmeye çalışacak. Bu şekilde cihaz üzerinde çalışmak daha kolay olacak. Tek avantajımız bu cihazın elektronik veri ile beslenmesi. ECU'dan alıyor bilgileri. Bizim ECU'lar bu bilgileri üretiyor olabilir. ECU üzerinde ilgili PIN'leri buldum. Ancak o PIN'lerin dışarıya veri verdiğinden emin değilim daha. O kısmı biraz sakin kafayla araştıracağım. Bu konuda üç adımda yol alma hedefim vardı. İlkini gerçekleştirdim çok şükür. 1. Turbo göstergesini problemsiz torpido üzerine orjinal oalcak şekilde montajını yapabilmek - (OK) 2. İlk etapta Turbo göstergenin arka ve hareket çubuklarının aydınlatmasını aktif hale getirmek. Bu konuda servisin destek sözünü aldım. Elektronik devre şemasına bakılacak. - (DEVAM EDİYOR) 3. İlgili göstergelerin (Yağ Isısı,Turbo Basıncı, Yağ Basıncı) gerçek veriyi işlemesini sağlamak. (BEKLEMEDE) - Turbo Gösterge Paneli aydınlatması çalışırsa elde edilecek görünüm Yeri gelmişken elimde ECU ile ilgili bilgileri paylaşayım. Lazım olursa arşiv şeklinde kalsın. ECU'nun sürümüne göre bazı portlar aktik yada kapalı oluyor. ECU PIN Haritası: ECU PIN Fonksiyon Açıklamaları ECU PIN Kablo Renkleri Adreslemesi 1 shift solenoid - B gn/bu (gn-Green/bu-blue) 2 not used 3 IMRC module signal wh/rd (white/red) 4 Transmission range sensor - reverse gn/bu 5 not used 6 not used 7 transmission range sensor - 1st / EVAP vent valve gn/wh - bk/og 8 transmission range sensor - 2nd gn/og 9 Barometric absolute pressure sensor wh/bk 10 not used 11 transmission range sensor - drive gn/bk 12 switched ground bk/wh 13 Flash EEPROM power supply og/bk 14 not used 15 SCP - bu/bk 16 SCP + gy/og 17 switched ground bk/wh 18 not used 19 TX signal gy/og 20 Injector 3 control bk/bu 21 crankshaft position sensor + wh/rd 22 crankshaft position sensor - bn/rd 23 ground bk/ye 24 ground bk/ye 25 ground bk 26 switched ground CDA (coil 1-) bk/og 27 start inhibit relay circuit bk/rd 28 vehicle speed signal output wh/vt 29 overdrive cancel switch input gn/bk 30 not used (12v input from auto tranny only. DO NOT hook this up on manual trans ecu's, you will fry them) 31 Power steering pressure sw input / press. sensor bk/yel / wht/vt 32 sensor return (reference/ground) bn/ye 33 Output shaft speed sensor - bn/bu 34 turbine speed sensor + wh/vt 35 HO2S 2 signal wh/rd 36 MAF return bn/bu 37 transmission fluid temp + wh/gn 38 cylinder head temp / coolant temp sensor wht/vt / wh 39 MAF input wh/vt 40 fuel pump monitor gn/bk 41 A/C clutch pressure cycling switch input gn/ye 42 PATS indicator control bk/og 43 sensor signal wh/bu 44 Pressure control solenoid A + gn/og 45 Camshaft timing actuator control bk/rd 46 Low fuel indicator bk/wh 47 electronic vacuum regulator solenoid valve control bk/gn 48 not used (tach signal, anything needing this signal can be hooked here) 49 CAN bus L bu/rd 50 CAN bus H gy/rd 51 ground bk/ye 52 switched ground CDB bk/gn 53 RX signal wh/gn 54 fuel pump output / switched ground bk/wh - bk/bu 55 hot at all times rd 56 EVAP purge valve control bk/bu 57 Knock sensor + wh/bk 58 VSS / OSS + wh/bu - wh/bu 59 generator monitor circuit gy 60 HO2S 1 signal wh 61 not used 62 fuel tank pressure transducer sensor signal wt/vt 63 fuel rail pressure transducer sensor signal wh/gn 64 transmission range sensor P/N / clutch switch grn/yel / wht 65 exhaust pressure transducer signal wh/bu 66 not used 67 EVAP canister vent control bk/og 68 switched ground bk/bu 69 switched ground bk/ye 70 injector 1 control bk/wh 71 power hold relay output (VPWR) gn/ye 72 generator communicator command lb 73 shift solenoid - A / check fuel cap light grn/yel / blk/wht 74 not used 75 gnd (power return) bk/wh 76 turbine speed sensor - / signal return / sig rtn bn - wh/vt - bn/wh 77 power ground bk/ye 78 not used 79 not used 80 IMRC control bk/wh 81 pressure control solenoid A- bk/rd 82 Shift solenoid C gn/bk 83 idle air control valve control grn/yel 84 not used 85 camshaft position sensor signal / sensor sig rtn wh/vt - bn/wh 86 sensor signal wh/rd 87 knock sensor - bn/ye 88 MAF output wh/bu 89 throttle position sensor signal wh 90 VREF ye 91 transmission fluid temp - bn 92 stop lamp switch input gn/rd 93 HO2S 1 control bk/ye 94 not used 95 injector 4 control bk/og 96 injector 2 control bk/ye 97 power hold relay output gn/ye 98 not used 99 shift solenoid D gn/og 100 HO2S 2 control bk/bu 101 not used 102 shift solenoid E gn/wh 103 ground bk/ye 104 not used 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 ya abicim bi soluk al dur bi ara ver ya insanın içni eritiyon bu kadar olmaz canım az biraz ara ver sonra yap ne yapacaksan abicim eksozları dör gözle bekliyorum bende ilk oradan başlıyacam galiba difizör + çift eksoz Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 ya abicim bi soluk al dur bi ara ver ya insanın içni eritiyon bu kadar olmaz canım az biraz ara ver sonra yap ne yapacaksan abicim eksozları dör gözle bekliyorum bende ilk oradan başlıyacam galiba difizör + çift eksoz Eyvallah.. Durdum artık yapacak para kalmadı. Egzoz'da 250 lira en ucuz tanıdık işi oda. Bu hafta sonu tamponlardan para gelirse azda olsa borcumu kpatsa diyordum ama Egzozcuya gidecek bu şekilde. Aslında makyajlı kasa arka tampon neredeyse ST tampon ile aynı hatlara sahip. Altta kalan parçayı (ST difizörünün olduğu yer) iki egzoz çıkışı için kesilse, sonrasında üzerine siyah folyo ile kaplam ayapılsa aynı havayaı verebilir. Yorum bağlantısı
Emre Demir2 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 İstanbul'da buluşma yapmak lazım artık. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 Mehmet hayırlı olsun . Gecenin 1'inde 2'sinde yapıyorsun galiba bu işleri, kelepçeye gelme aman :lol2: Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) İstanbul'da buluşma yapmak lazım artık. Olur neden olmasın.. Mehmet hayırlı olsun . Gecenin 1'inde 2'sinde yapıyorsun galiba bu işleri, kelepçeye gelme aman :lol2: Abi gece kondu yapıyoruz işte. Hanımdan gizli Sabah arabaya bindiğinde artık söylenecek birşey kalmıyor dersem inanmayın 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) İş çıkışı egzozcuya uğradım tekrar ve karar aşamasında olduğum iki tip kromaj egzoz ucunu fotoğrafladım. Bu konuda önerilerinizi bekliyorum. Ben sağ taraftakini orjinal ST egzoz ucuna çok benzediğini düşünüyorum. Ayrıca daha kaliteli ve kalın. Diğeride aynı çap ölçüsünde ama daha ince. İkiside difüzöre uygun eğimde ve uçları kesik tipte. Sol taraftaki yerli malı ve üzerinde soğuk baskıyla marka yazısı var, diğeri orjinal Audi veya VW için üretilmiş fabrikasyon kromaj egzoz ucu. - Orjinal ST Egzoz Ucu - Beğendiğim ve orjinal ST egzoz ucuna benzeyen egzoz uçları 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) Teşekkürler Sefacım, Bende görmemişler gibi 37 sinden sonra bu heves geldi. Kendime de şaşırıyorum desem yeridir Bizi takip et dicem ama para kalmadı Egzoz işide yalana dönüşüp arada kaynamasa iyidir 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 Mehmet, sağdaki eksoz ucu- etli, kalın olan- daha kaliteli görünüyor, ben şahsen onu tercih ederdim. Bir de kromaj kalitesine bakmak lazım, soldaki kısa süre kararacak, pas yapacak gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) Senin yaş o kadar var mı yaaa? Buluşmada benden genç gösteriyordun. 25 civarı diye tahmin etmiştim Nasıl besleniyorsan öyle devam et Sağolasın, bir ara yemek ismarlayayım sana Bildiğin formülü uyguluyorum yeşilaycıyım Mehmet, sağdaki eksoz ucu- etli, kalın olan- daha kaliteli görünüyor, ben şahsen onu tercih ederdim. Bir de kromaj kalitesine bakmak lazım, soldaki kısa süre kararacak, pas yapacak gibi duruyor. Aslında soldakinin 5 yıl paslanmazlık garantisi var. Ama çizilirse ne olur bilmem. Sağdaki oldukça kromajı kaliteli. Bakalım belki egzoz uçları takılırken birini bir yan diğerini öteki yana taktırıp bir bakarım hangisi gözüme hoş gelirse artık 16 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Berk Ertürk 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 öncelikle araç için 41kere maşallah diyorum Mehmet abi aynı araç aynı renk bendede var eskiden şöyle yapsam nasıl olurdu diyordum şimdi direk canlısını görebiliyorum fotolarda ve sürekli takip ediyorum konuyu gerçekten yapılanların hepsi ayrı bi güzellik katmış araca, eğer bende bi gün başlarsam bu konunun 1.sayfasından başlayarak giderim heralde dikkatimi çeken bir şey var sadece oda jantlar, keşke 16 titanium jantları değiştirdiğinde aynı tarz 17ye geçmek değilde 18 st yada rs jantlar olsaydı diyorum içimden fotoları her gördüğümde ve sürekli aklımda olan bir fikir var onuda senle paylaşmak isterim, bu renk bir araca st yada rs jant alındığında (eğer düşünüyorsan ilerde tabii) jantların metalik siyah renge boyanması sanki mükemmel bir görüntü yaratacakmış gibi geliyor ben eğer alırsam hep o şekilde hayal ediyorum ama gerçeğinide göremediğim için tam emin olamıyorum (bir tek rs500de vardı onunlada kıyaslamak istemedim ) bir ihtimal olarak düşünürsün ilerde belki Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 16 Eylül 2010 Yazar Paylaş 16 Eylül 2010 (düzenlendi) öncelikle araç için 41kere maşallah diyorum Mehmet abi aynı araç aynı renk bendede var eskiden şöyle yapsam nasıl olurdu diyordum şimdi direk canlısını görebiliyorum fotolarda ve sürekli takip ediyorum konuyu gerçekten yapılanların hepsi ayrı bi güzellik katmış araca, eğer bende bi gün başlarsam bu konunun 1.sayfasından başlayarak giderim heralde dikkatimi çeken bir şey var sadece oda jantlar, keşke 16 titanium jantları değiştirdiğinde aynı tarz 17ye geçmek değilde 18 st yada rs jantlar olsaydı diyorum içimden fotoları her gördüğümde ve sürekli aklımda olan bir fikir var onuda senle paylaşmak isterim, bu renk bir araca st yada rs jant alındığında (eğer düşünüyorsan ilerde tabii) jantların metalik siyah renge boyanması sanki mükemmel bir görüntü yaratacakmış gibi geliyor ben eğer alırsam hep o şekilde hayal ediyorum ama gerçeğinide göremediğim için tam emin olamıyorum (bir tek rs500de vardı onunlada kıyaslamak istemedim ) bir ihtimal olarak düşünürsün ilerde belki Teşekkürler Berk, inşallah gönlüne göre modifiyeleri yaparsın. Konu başlığım burda ben burdayım bir bilgiye ihtiyacın olursa bir soru kadar uzaktayız işte Jant değişimi bir fırsat oldu onu değerlendirmek için yapmıştım. İlla o jant olsun diye uğraşmadım. Elim rahatlayınca jant işine gireceğim inşallah. Bu jant çok güzel ama bu body kiti kaldırmıyor. Bunada şükür gerçi çokta kötü durmuyor hani. Fotolarda biraz daha zayıf duruyor. Ama canlısı daha iyi Bende jant değiştirirsem herhalde RS jantı düşünüyorum. Yada dediğin gibi hafif titanium renginde biraz daha koyu bir ton olabilir. 17 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts