İ.Göksel Yaman 29 Temmuz 2011 Paylaş 29 Temmuz 2011 Her Zaman diyorum Bu Focus TR'de İlk ve Tek oldu ve öylede kalacak. Mehmet Abi böyle bir arabayı bize yaşattığın için Tüm forum Adına sana Teşekkürlerimi bir borç bilirim Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 30 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2011 (düzenlendi) Eyvallah İlteber, ama büyütme o kadar. Piyasada forumda üye olmayan ama yaptıkları bizden daha iyi olan araçlar mevcut. Biz paylaştığımız için bizimkiler ön plana çıkıyor ama daha ST jantım bile yok Allah kısmet ederse oda olur inşallah. En yakın ilk sıra projem o artık Hayırlısı Allah'tan artık. Mesela ben Niğde'li bir arkadaşın aracından esinlenmiştim. Sahibinden'de ilanı vardı. Bizim araç renginde ve full body kit. hatta 3M karbon bile kaplıydı dış kromajlar.. 30 Temmuz 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 30 Temmuz 2011 Paylaş 30 Temmuz 2011 Abi zaman zaman bende rastlıyorum örneğin binde bir ihtimal bıraktığım otoparkta tam yanıma parketmişti aynı renk fullbody kit hatta araçları karıştırdım Sanroofu görünce uyandım işi bir baktım benim araç öbür yanında birkaç pozda çektim resimlerini sahibini bir müddet bekledim sonra sıkılıp gitmiştim. Öyle diyorsunda abi kimin aklına gelir arabasına resistanslı su fışkiyesi Modifikasyonu yapar. ya da Billstein Amartisör koyar, senin arabadaki ince işcilikler farkını ortaya koyuyor bence Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Temmuz 2011 Paylaş 30 Temmuz 2011 Harika bir değişim olmuş. Alçaltıp ağırlık merkezini aşağıya taşımak tek başına yeterli değildir, buna uygun amortisör olmadıkça. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 30 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2011 (düzenlendi) Evet Cağlar abi, bende amortisoöleri taktıktan sonra olayın farkına vardım. Yay tek başına yeterli değilmiş. Bir defa standart yaylar zaten oldukça yumuşak. 3.5 ve üstü düşürdüğümüzde dahada yumuşuyor baskıdan dolayı. Bu sefer ilk 15bin kullanımda problem yokta, sonrasında ani frenlerde öne yığılma olayı standart amortisördeki haline geri dönüyor. Yay belli bir süre sonra görüntü dışında bir faydası olmuyor. Olumlu etkisi sürüş dinamiği ve güvenliği açısından belli bir süre sonra kayboluyor. 30 Temmuz 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 1 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2011 (düzenlendi) K&N Kutu İçi Hava Filtresi Bugün bende K&N kutu içi filtreye terfi ettim. Bu akıma bende katıldım sonunda. İlk izlenim olarak başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Alt devirlerde canlanma olduğu kesin. Aracın daha rahat devirlendiğini hissediyorum. Biiyorsunuz bende henüz chip tunning yok. PowerBox denen çözümü kullanıyorum şimdilik. Powerbox ve kağıt filtre olayında 3000-4000 devir arası ek bir güç alabiliyorumdum. Şimdi K&N yağlı filtre ile birlikte bu güç 2500-4300 gibi aralığa çıktı. Araç daha rahat performans sergilemeye başladı. Gerçi amortisörler sayesinde orantılı basan ön tekerlerinde çekişe etkisi oldu. K&N filtrenin yakıt tasarrufu sağlayacağı ve düşük devirlerde canlanma getirdiği kesin. Ses olarakta Turbonun tam performans sergilediği süreçte hissedilir bir değişiklik oldu. Heleki Filtre kutusunun kapağını açık gezsem müthiş bir ses çıkıyor. Şimdilik öneriyorum. Ama kullandıkça farklı bir yorum öngörüm olursa paylaşırım. 3 Ağustos 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Uzun 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Hayırlı olsun Mehmet ne kadara mal oldu? Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 1 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2011 Teşekkürler.. Temizleme kiti ile beraber toplam 180 TL mal oldu. K&N Filtre : 140 TL Bakım-Temizleme Seti : 40 TL. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 1 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2011 Teşekkürler. Maalesef benzinli focuslar biraz performans açısından sınıfta kalıyor. Ama olsun zevkle biniyorsun onun yerini birşey tutmaz. Çok performansı ne yapacaksın zaten. Araç rahat gitsin yeter. K&N filtrede bunu sağlıyor. Yorum bağlantısı
Akan Belen 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 hayırlı olsun abi, K&N güzel bir tercih 1 yılı aşkın süredir kullanıyorum, temizleme kiti baya işe yarıyor,benzinli aracımda, senin motora nazaran kapağı taktıktan sonra daha da tok bir ses vermeye başladı ama gitmiyor orası ayrı mevzu, göksel abim teşhisi koydu acilen tdci lazım Sadece ses olarakmı sonuç verdi.Başka getirisi olmadımı yani. Sanırım Göksel doğru teşhisi koymuş Bundan sonra kesin dizel zaten Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 gene güzel olmuş gene güzel olmuş ama jantlar arabada eskisi gibi durmuyor yay ve amortisörden sonra ... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 hayırlı olsun abi, K&N güzel bir tercih 1 yılı aşkın süredir kullanıyorum, temizleme kiti baya işe yarıyor,benzinli aracımda, senin motora nazaran kapağı taktıktan sonra daha da tok bir ses vermeye başladı ama gitmiyor orası ayrı mevzu, göksel abim teşhisi koydu acilen tdci lazım :lol2: Mustafa kalkışlardaki performansın ve sesin Paha biçilemez. ama Malum belirli bir hızda ivmelenmelerin zayıf maalesef, TDCI motorda senin aldığın sesi kesinlikle alamassın, İstanbula geldiğinde Halıcıoğlu tünelindeki Muhteşem sesin hala kulağımda, Ama benim Gidişimimde senin gözünde olduğunu biliyorum tercih senin Ses mi ? Performans mı ? Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Mercan Hayırlı olsun, çok memnun kalacaksın, benimkinin temizlik zamanı yine geldi. Maşallah, Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Mehmet bey aracınız gercekten çok güzel oldu iyi günlerde kazasız kullanın Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 2 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2011 gene güzel olmuş gene güzel olmuş ama jantlar arabada eskisi gibi durmuyor yay ve amortisörden sonra ... Teşekkürler.. Jant siparişi verdim. Lastiklerimde yarın geliyor. Bakalım hayırlısı artık. Şimdiki var olanlar, ofset olarak ST body kit'ten sonra yetersiz kaldı. Spacer denen parçayıda kullanmak istemedim. Artık 18" inche geçme zamanı gelmişti. 1.5 senedir janta sıra gelmemişti. Yine gelmeyecektide kardeşim sağolsun sponsor gibi destek oldu Tek kelimeyle ortaya müthiş bir araç çıkmış kazasız belasız güle güle kullanın Amin. Teşekkürler.. Mercan Hayırlı olsun, çok memnun kalacaksın, benimkinin temizlik zamanı yine geldi.Maşallah, Teşekkürler.. İlk gün itibariyle memnun kaldım. Kalitesi tartışılmaz bile. Araç rahatladı. Bana göre en güzel özelliği aracın rahat çaloşmasın sağladığından kurum yapma olayıda ona göre azalacak. Özelliklede benim EURO5 motor için bu önemli bende sıvı katkılı DPF mevcut. Sıvısı çok pahalıymış onun. Güzel olmuş Mehmet abi.. Teşekkürler, tavsiye ederim.. Mehmet bey aracınız gercekten çok güzel oldu iyi günlerde kazasız kullanın Amin. Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 2 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2011 (düzenlendi) 18 ler şimdiden hayırlı olsun abi Teşekkürler Mutafa, darısıbaşına diyeceğim ama sen o işi taaa başında halletmişin 3 Ağustos 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 3 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2011 (düzenlendi) Continental Sport Contact3 225/40 ZR18 92Y TL XL FR Bugünde lastiklerim geldi. Jantlarda gelir 10-15 güne hayırlısı ile inşallah. Bayram öncesine yetişirse çok güzel olur, detaylı resimler çekip, albümü tamamlayalım nasipse. Lastik konusunda nedense çok titizim. Nihayetinde araç lastiklerin üzerinde gidiyor. Yol şartlarında neyle karşılaşacağımız bilemiyoruz. O yüzden ben bu konuda bana güven veren lastiği tercih etmeyi daha uygun buluyorum. Biraz bu konuda takıntılıyım galiba Birkaç marka ile de satış sonrası garantisi problemi yaşadığımdan, tercihimi son 150 bin kilometredir Continental'in Sport serilerinden yana kullanıyorum. Uygun fiyat olsun diye neredeyse yarı fiyatına lastikler varken gönlüm onlardan yana tercih kullanamıyor. Maalesef 18" inch performans lastikleri de hemen hemen her bilindik markada pahalı. Sport Contact3'de oldukça güzel bir lastik. Şimdiki 17 inch lastiklerimde Sport3 serisi. Açıkcası çok memnunum. 25bin kilometrede halen ilk günkü konfor ve yol tutuşu devam ediyor. Sertleşme vs yol sesi problemim yok çok şükür. Sport3'leri de deneme şansım olduğundan 18" inch geçiş sürecimde yine Continental Sport3 tercih ettim. Bu konuda nedense çok kendime alternatif oluşturamıyorum. Diğer lastikler kötü diyemem her markanın kendine göre bir bakış açısı ve teknolojisi mevcut. Lastik'te göreceli. Bazen aynı serinin 17'si iyiyken 18'inden aynı performans alınmayabilir. Lastikle ilgili yurtdışı kaynaklı forumlarda oldukça olumlu mesajlar mevcut. Ben özellikle lastiğin son ömrünü yaşadığı 35-50bin kilometredeki performansına ve yol güvenliği açısından yaşanan tecrübeleri değerlendirdim. Çok olumlu yorumlar okudum. Özellikelde Almanya'da bir kullanıcı Porsche ile otobanda 200 kilometrenin üzerinde hız yaptığı biranda lastik içine girmiş bir vidanın yüksek hız sebebiyle, lastik basınç sistemi uyarı yapar yapmaz hız kesmiş olmasına rağmen, sıfır noktasına inen lastikle (Lastik bu arada 30bin civarında) lastik yarılmadan problemsiz sağ salim emniyet şeridine çekebildim diyor. Farklı bir lastik olsaydı paramparça olurdu diye yazmış. Aracım ek güvenlik sistemlerine sahip olmasına rağmen, lastiğin sıfır noktasındaki mukavemeti beni korudu diye belirtmiş. Görmedim etmedim ama boşu boşunada yazmaz herhalde diye düşünüyorum. Tercih ettiğim Lastik serisi hakkında genel bilgi vereyim. Reklam amaçlı olsun diye değil, tercihimi etkileyen ve tecrübe ettiğim için, bu seriyi düşünen arkadaşlara bilgi aktarma amaçlı paylaşıyorum. Zaten sitesinde de aynı bilgiler mevcut. Genel: Yüksek performanslı araçlar için mükemmel frenleme performansı : ContiSportContactTM 3 Kıvrak sürüş hassasiyeti, yüksek performanslı spor arabalarda en önemli gereksinmelerden biridir. Bu özellik, aracınızın yüksek hızla giderken, ani manevralarla karşılaştığınız anlarda veya yol yüzeyindeki değişikliklerde, lastiklerinizin önemli ölçüde maruz kaldığı kuvvet karşısında, yola olan uyumunu korumasını garanti eder. ContiSportContactTM 3 model lastiklerde bulunan asimetrik sırt deseni, maruz kalınan bu kuvvetleri absorbe etmek için tasarlanmıştır. Kuru zeminlerde, yeni lastik sırt deseni, frenleme sırasında meydana gelen kuvvet karşısında çok iyi frenleme kabiliyeti sağlar, bu da durma mesafesinin azalması anlamına gelir. Islak zeminlerde, benzersiz oluk, suyu kaybederek kaymaya karşı aracın daha dirençli olmasını sağlar. Hız indeksi V/W/Y/Z Jantçapı 53,34cm (16 ? 21 inç) Lastik genişliği195 - 325 Seri 55 - 25 Özellikleri Yüksek hızla sürüşlerde mükemmel güvenlik Kuru ve ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi Suda kızaklamadan (Aquaplanning) mükemmel kurtuluş Asimetrik sırt deseni Teknik Ayrıntılar: Yeni : Asimetrik desen diş yapısı Desen dişleri, daha kısa fren mesafesi sağlar. Fren yapıldığında, dikey kuvvetler faaliyete geçer. Bu kuvvetler, yüksek dikine sertliklerinden dolayı, kesintisiz desen dişleri tarafından muhafaza edilir. Sonuçta geliştirilmiş mükemmel fren performansına erişilmiş olunur. Asimetrik yapı, geliştirilmiş direksiyon hassasiyetini garanti altına alır. Seri ve ani direksiyon manevrası esnasında, yüksek yan kuvvetler, dışarıdan gelen desen dişleri üzerinde hareket eder. Köşeli kenarlar, dişleri stabilize eder ve bu kuvvetler altındaki deformasyonlarını azaltarak, direksiyon hassasiyetinin artmasına sebep olur. 3 Ağustos 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 8 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2011 (düzenlendi) Hafta sonu, can sıkıntısı ve iftara kadar boş geçecek zamanda uzun zamandır aklımda olan bir bakım çalışması yaptım. Aktif çift egzoz uygulması yapıldığından beri bir türlü egzoz borularını boyayamıştım. Susturucu dahil, egzoz uçlarından susturucuya kadar olan bölüme uygulama yaptım. Bu işlemi yapmakta hafta sonuna kısmet oldu. El emeği göz nuru kendim yaptım Malzeme olarak Nirgin marka yüksek ısıya dayanıklı mat-siyah boya kullandım. Genelde motorcu'ların egzoz boyaması için kullandıkları kaliteli bir malzeme. Bende egzozu paslanan yerleri zımparalayarak ve zımpara sonrası iyice tozdan arındarak uygulamayı yaptım. Boyamışken arka travers vs siyah olan her yeri tekrardan boyadım. İçime sindi gayet başarılı oldu Bu arada yeni aldığım mini hidrolik kriko oldukça faydalı oldu. Tavsiye ederim. Bagajda sağda olan lastikli boşluk yerede sığması sürekli bagajda taşımam açısından yararlı oldu. Standart krikoyu çıkarmak ve işlem yapmak oldukça zor ve zahmetli. 8 Ağustos 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Ağustos 2011 Paylaş 8 Ağustos 2011 Bu krikoya güvenip arabanın altına yatma... Bu gibi durumlarda ya üşenme kanal bul, yada takoz kullan.. Aracı takoza bindir.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 8 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2011 Mehmet Abi, güle güle kullan... Teşekkürler.. Tü tü maşallah güzel oluyor arabam Teşekkürler.. Bu krikoya güvenip arabanın altına yatma... Bu gibi durumlarda ya üşenme kanal bul, yada takoz kullan.. Aracı takoza bindir.. Eyvallah.. Mehmet Abi. Takoz desteği uyguladım. Ne olur olmaz dediğin gibi. Yorum bağlantısı
Akan Belen 8 Ağustos 2011 Paylaş 8 Ağustos 2011 Çok güzel olmuş Mehmet Bey el emeği olunca daha da güzel oluyor bence.Bu aks kısımlarına uygularken amartisörlere yakın yerlerde sıçramasının bir zararı olurmu yada siz bir önlem aldınız mı. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 8 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2011 (düzenlendi) Teşekkürler.. Arka traversi boyadım aks filan dediğime bakmayın. Boyanın değmesini istemediğim alanları gazete yardımı ile kapattım. Amortisörler, yaylar, egzoz ısı yalıtım malzemesi, z-rot'klar gibi hepsini izole ettim. Öyle uygulmaya başladım. Yoksa çirkin bir görüntü olur. Amaç aynı ama görüntü profesyonel olmaz rastgele boyanıca. 8 Ağustos 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts