İçeriğe Yönlendir

Focus Titanium Hb Fırtına Gri 2010


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Mehmet Mercan

Benim satılık ilanlarına bakıp görebilirsin. Benim araçtakinin aynısı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Bilstein B6 Sport Nürburgring-Nordschleife

5132552315.jpg

Uzun bir aradan sonra büyük çaplı modlara dönüş yapma fırsatı oluştu. Bizde boş durmadık. Allah'a şükürler olsunki arabayı ilk aldığım günden bu yana çok istediğim ama bir türlü gerekli şartları sağlayamadığımdan ve uygun ürünü uygun fiyata temin edemediğimden, ilk yapmak istediğim bir modifikasyon olmasına rağmen ancak bugüne nasip oldu. Aslında gönlüm Coilover isterdi ama onlar çok pahalı. Sertlik ayarı yapılabilir Gazlı spor amortisörde yeterde artarda.

Aslında aklımda şu sıralar hiç böyle bir modifikasyon yapma gücüm ve düşüncem yoktu. Ancak ürünün kaçmaz bir fırsat rakama kadar düşmesi ve kardeşimin ekonomik desteği ile gaza geldik.

Borçlandık ama kardeşimiz olunca problem değil. Nasılsa oda bir gün evlenecek ozaman abisi olarak destek görecekmiş :bravo:. Kerata geleceğe yatırım yapıyor aklıncaı :p Beni batırdı haberi yok...

Bilstein B6 Sport Nürburgring-Nordschleife Edition spor amortisör takımı karşınızda.

mg1839m.jpg

4915292450209a0c1a0bb.jpg

dscn2843.jpg

kadky2011072600106.jpg

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Özür dileyerekten soruyorum.Kabaca fark nedir tam olarak ne sağlar.Açıkçası fiyatını merak ettim.Gerçi bu kadar aracına modifikasyon yapan birinin vardır bir bildiği dedim kendi kendime.Hayırlı uğurlu olsun sorunsuz kullanın inşallah.

bir sorum daha olacak el freni kabzasını nasıl temin edebiliriz Mehmet Bey.aracımda rs olarak ilk parça olacak :bravo: Gerçi st lerinde aynı sanırım ama olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
:):)

Darısı başına kardeşim :p

Özür dileyerekten soruyorum.Kabaca fark nedir tam olarak ne sağlar.Açıkçası fiyatını merak ettim.Gerçi bu kadar aracına modifikasyon yapan birinin vardır bir bildiği dedim kendi kendime.Hayırlı uğurlu olsun sorunsuz kullanın inşallah.

bir sorum daha olacak el freni kabzasını nasıl temin edebiliriz Mehmet Bey.aracımda rs olarak ilk parça olacak :bravo: Gerçi st lerinde aynı sanırım ama olsun.

Estağfirullah, özüre ne gerek var. Fark olarak yol tutuş ve güvenlik önemli derecede artmış oluyor. Bizim standart amortisörler yağlı tabir edilen türden. Bu tip amortisörler sıcakta ve uzun süreli kullanımlarda yağın yapısından dolayı köpüklenir ve bu durum her bir amortisör başına aracın yüküne ve daha önceki almış darbelere görede değişkenlik gösterir. Yani kısaca his anlamında daha konfora yönelik olmalarından dolayı risk noktalarında spor veya gazlı amortsisörlere göre zayıf kalır. Gerçi Focus bu konuda standartlarlada oldukça başarılı.

Aracımda biliyorsun 3.5 yay bulunuyor. Standart amortisörlerle yol tutuş ve güvenli sürüş artmış olmasına rağmen amortisör uyumluluk açısından pek uyumlu değildi. Çünkü daha yüksek yay ile çalışmaya duyarlı. 3.5 yaylarda amortisörlerde sürekli baskı oluşuyor. Bu durumda zamanla amortisörün normalden daha çabuk yumuşamasına sebep oluyor. Bende bunun önüne geçmek için spor amortisör tercih ettim. Normalde doğru olan budur aslında. 3.5 yay tek başına yeterli değildir. Önemli etken oynuyor ama yeterli değil maalesef. Bu amortisör 3.5 yay ile uyumlu şekilde çalışmakta ve sertlik ayarı manuel olarak kullanım zevkine göre ayarlanabiliyor.

El freni kabzası ile alakalı olarak san aözelden mesaj atarım.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Cevap için çok teşekkürler gerçekten aydınlatıcı oldu bu bilgiler.Özelden aldım mesajı yarın arayacağım kendilerini

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

Maşallah :unsure2:

çok güzel bi modifikasyon olucak gerçekten

merak ettim acaba kaça mal oldu

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Teşekkürler. Bende merak ediyorum. Yarın sabah Allah kısmet ederse takılacak inşallah. Fiyat olarak neredeyse standart motocraft amortisör takımı fiyatına yakın aldım. 1.5 sene önceki kur üzerinden stok giriş maliyetine aldım. Bir daha bu fiyata bende istesem tekrar bulma şansım olmaz herhalde.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Allah'a şükürler olsun ki, bu sabah itibariyle artık Bilstien amotrisörlerimiz takıldı. Amortisörler problemsiz birebir uyumlu oturdu. Vogtland 3.5 mm yaylarda uyumluluk problemi olmadı. Yaklaşık 1.5 saat lik bir işlem sonucunda test sürüşüne çıkıldı.

İlk izlenimlerim şu şekilde. Spor amortisörsüz tek başına yay kullanmak görüntü dışında azda olsa yol tutuş ve sürüş dinamiğini arttırsada, standart amortisör zamanla yumuşadığından frenajda öne yığılma ve ani direksiyon kırmalarında yana yatma olayını tek başına engellemiyordu. Ayrıca ani kalkışlarda ön tekerler patinaj yapar gibi hafif sağa sola lastikler tam yere basmıyormuş gibi yüksek torkun etkisiylede gezme hissi oluşturuyordu.

Temel olarak özetlersem, Spor gazlı amortsiörler, Sürüş dinamiği, güvenlik konusunda kesinlikle olumlu etkiler yapıyor. Bunu tartışmak bile yersiz. Konfordan kayıp öylede korkulacak kadar değil. Amortisörü standart amortisör gibi yumuşatmakta manuel ayara bakar. Sürüş dinamiğini konforda aramakta pek doğru değil gibi. Standart amortisörle ilk güzel çukurda, bütün konfor, yeni amortisör değişim sürecine kadar kayıpla devam eder. Bunuda unutmamak lazım.

Bilstein'lar takıldıktan sonraki artı avantajlar ve dezavantajları aşağıda paylaşıyorum.

Avantajları:

  • Ani atak kalkışlardaki yol gezmesi ortadan kalktı. 3.5 yay ve 3.5 spor amortisör, lastiklerin daha net yere basmasını sağladı.
  • Birinci maddenin avantajı kalkışta çekiş gücünü arttırmış oldu.
  • Ani frenaj'da öne yığılma neredeyse sıfır seviyesinde. 4 teker aynı seviyede duruyor. Güç tekerde daha net hissediliyor.
  • Ani direksiyon kırmalarda aracın yana yatma ve tekrar toparlanması hissedilmiyor.
  • Amortisörün kısalması ile birlikte derin çukurlara girilmesinde lastik kesme tabiri edilen çarpma etkisi yarı yarıya inmiş durumda. Boşda kalan lastik normalde 15 cm aşağı doğru esniyorsa bu amortisör sayesinde 7.5 cm esniyor. Dolaysıyla lastiğin çukura çarpma etkisi azaldı diyebiliriz.
  • Araç net olarak 4 cm alçaldı ve görünüm olarak ideal seviyeye ulaştı.
  • Otopark giriş-çıkışlarndaki betonarme eğimli yolda aracın sağa sola esnemesi kayboldu. Yani tek tarafa binen yüklerde o noktaya yığılma olayı kalktı.
  • Keskin virajlarda yana yatma olayı kayboldu. Güç yine lastiklerde ve direksiyonda hissedliyor.
  • Virajlarda ek yapılmış asfalt gibi engellerde önde oluşan kayma atlama hissi kayboldu. Bunu tam test etme şansım olmadı hızım yeterli değildi açıkcası. Bildik noktalarda testlere devam edeceğim.
  • Amortisör kaynaklı yol sesi kesilmiş durumda.
  • Kasislerde amortisörden gelen tısss-tısss sesleri yok gibi. Tabiki bunlar göreceli her yeni amortisör aynı karakteristiği gösterebilir. Birazda kullandıktan sonra kilometre bazlı bu durumları tekrar değerlendirmek gerekir.
  • Yüksek hızda çukur veya kasis benzeri bir şeyin üzerinden geçerken ani-şok etkisine karşı koyma performansı oldukça başarılı. O ani şoklar amortisör üzerinde bitiyor. Dolaysıyla direksiyon hakimiyeti yol tutuş ile beraber geri dönüyor.
  • Konfor olarak korkulacak düzeyde performans kaybı yok. Sakin kullanımda orta ömürlü bir amortisörün konfor kaybı gibi kadardır en fazla. Fazlası yok.
  • Sertlik ayarının çok kolay bir şekilde alyanla yapılabiliyor olması.

Dezavantajları:

  • Stabilizesi bozulmuş yolda (kamyonların asfaltı kaydırması gibi) araçta sanki içerde daha fazla zıplama hissi uyandıran bir dalgalanma oluşuyor. Amortisörün sert olmasından kaynaklı sanırım. Bunları hep manuel ayarından ayar yaparak tekrar denemek gerekecek.
  • Çukura girince aslında vurma etkisi daha azalmış olmasına rağmen içeri giren ses daha sert gibi hissediliyor. Konfor kaybı bu olsa gerek.
  • Bozulan veya eskiyen amortisör'ün yenisini bulmak, satın almak vs biraz uğraştıracak gibi.

dscn2844a.jpg

dscn2848s.jpg

dscn2853e.jpg

dscn2855p.jpg

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Teşekkürler Erkan,

Alçaldı alçalmazmı :) 3.5 kesin muhtemelen 4.0 olmuştur. Akşama çekeceğim biraz daha otursun dedim birde vakit kalmamıştı, işe geç kalmayalaım dedim.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş
(düzenlendi)

Agzimin suyu akti yemin ederim mukemmel bir urun almissiniz, bilstein b6lar turunun en iyilerinden biridir, alcalma konusuna ise sasirdim amortisorde boyle bir durum pek gerceklesmez ama demekki bizim oem amortisorler vay anasini diyorum:D onun disinda daha once spor amortisorlu arac kullanmis biri olarak en onemli fark aractaki hafif bozuk yollarda hizli kullanimda olusan sekmelerin direksiyonda istemsiz olarak meydana gelen titresimlerin engellenmesi ve yuksek hizda stabilite cok fazla artiyor en onemli faydalari bunlardir..

Sertlik ayari ile ilgili bilsteinler yumusaktir orjinal ile fark olucagini zannetmiyorum en yumusakta keyifli bir kullanim olucaktir. hayirli olsun...:(

Ilave olaraktanda musait zamanda bulusmak muhabbet etmek araci gormek isterim:) yakin sayiliriz umraniyedeyim ben..

tarihinde Serkan Yava? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
Agzimin suyu akti yemin ederim mukemmel bir urun almissiniz, bilstein b6lar turunun en iyilerinden biridir, alcalma konusuna ise sasirdim amortisorde boyle bir durum pek gerceklesmez ama demekki bizim oem amortisorler vay anasini diyorum:D onun disinda daha once spor amortisorlu arac kullanmis biri olarak en onemli fark aractaki hafif bozuk yollarda hizli kullanimda olusan sekmelerin direksiyonda istemsiz olarak meydana gelen titresimlerin engellenmesi ve yuksek hizda stabilite cok fazla artiyor en onemli faydalari bunlardir..

Sertlik ayari ile ilgili bilsteinler yumusaktir orjinal ile fark olucagini zannetmiyorum en yumusakta keyifli bir kullanim olucaktir. hayirli olsun...:D

Ilave olaraktanda musait zamanda bulusmak muhabbet etmek araci gormek isterim:) yakin sayiliriz umraniyedeyim ben..

Teşekkürler. spor amortisör güzelmiş gerçekten. Bilstein B6 sport standart amortisörlere göre 3.5 cm daha kısa. kit olarak gelen yaylarda kısa. Bende vogtland 3.5'luk yaylar vardı birebir uyumlu oldu. Ama genel alçalma toplamda akşam düz bir zeminde baktım 3 cm civarında. tam 3.5 olmadı. Araç biraz yükseldi. Ama zamanla iner herhalde. Sürüş dinamiği oldukça zevkli oldu.

Mehmet hayırlı olsun güle güle keyifle kullan inşallah

Sağolasın Adem, faydalı bir esermiş :)

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

3.5 Vogtland + Bilstein B6 Sport Amortisörler takıldıktan sonraki alçalmayı merak edenler için bir iki resim. Bana göre 3 cm alçaldı. Biraz daha alçalmasını bekliyordum açıkcası. Ama zamanla düşer sanırım. Birde resimlerden anladımki şuanki jantarım ST body kit takıldıktan sonra ofset olarak oldukça içerde kalmış durumda. Spacer denen parça ile de ofset genişletme düşnceside pek aklıma yatmıyor. Neyse şimdilik daha güzeline sahip oluncaya kadar en güzel jant bu benim için :D

dscn2865c.jpg

dscn2861.jpg

Yeni oem focus paspaslar ile iç görünümün son hali

dscn2878i.jpg

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Mehmet abiii bir tur verirmisin_? Maşallah canlısını gördüğümde notu vermiştim. Amortisörler + yay + 17 jant yol tutuş ve sürüş dinamiği 10 numara olmuştur. Ama ben jeep naylondan alıştığım yükseklikte bunun altını vurabilirim. :p

Kazasız belasız iyi günlerde kullan. :D

Yorum bağlantısı
Arda Merve

maşallah kaşıdım bi yerlerimi gözü olanın gözü çıksın kazasız belasız :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
Maşşallah abi...Tekrardan kazasız belasız inşallah..

ST jantı düşünmüyormusun abi.?

Düşünüyorum da EUR'nun azizliğine uğradık. sipariş süreci uzadı maalesef. Yoksa bayrama bir süpriz vardı. Makyajlı kasa ST jantı düşünüyorum artık. Bu jant ofset olarak yetersiz kaldı ST body kit olayından sonra.

maşallah abi harika olmuş :)

Teşekkür ederim.

maşallah kaşıdım bi yerlerimi gözü olanın gözü çıksın kazasız belasız :s

Amin.. Sağolasın Arda, senin kulvara giriyor bu tip modlar :)

Birkere daha maaşallah diyelim.Sorunsuz dertsiz kullanın inşallah.

Amin.. Teşekkür ederim.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş

ben yanlis anlamisim arac sanki biraz daha yukselmis benim daha onceki deneyimlerinde bu yondeydi..Onde sanki cok az daha havada boylesi daha iyi focus arkadan kaymayi seviyor bunu azaltmak lazim. Benim su an toplam 7.5 cm filan inik on tarafta bosluk yok gibi parmak girmiyor:D

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
Ben bu jantı daha çok beğeniyorum :rofl:

Güzel jant zaten. Resimde belli olmuyor ama jantın dış boyaması sedefli metalik. Özel bir boyama metodu ile boyanmış. Canlı görmek lazım

ben yanlis anlamisim arac sanki biraz daha yukselmis benim daha onceki deneyimlerinde bu yondeydi..Onde sanki cok az daha havada boylesi daha iyi focus arkadan kaymayi seviyor bunu azaltmak lazim. Benim su an toplam 7.5 cm filan inik on tarafta bosluk yok gibi parmak girmiyor:D

Bu yükseliği düşürme olayını Bilstein'ın dökümanlarına baktım. 3.0 cm olarak görünüyor. 3.5 yaylarla beraber zaman zaman değişkenlik gösteriyor. Aracı park ettiğim ortamda etkiliyor biraz. Bazen gerçekten 3 cm düşmüş gibi hissediyorum. Bazende 3.5-4 cm düşmüş gibi oluyor. Birde şu rodaj süresi geçsin bakalım. Daha önceden foto çektiğim bir yerde tekrar aynı açıdan çekip karşılaştırmak istiyorum.

7cm ne yaptın sen kardeşim Amortisörümü kestin ne dir :D Şuanda benim araçta ön ve arka eşit boyda. Bilstein'in formula ve yarış araçlarındaki tecrübesinden yola çıkararak önerdiği ve araçların aero dinamiklerini bozmamk adına önerdikleri ve ürünlerinde kullandıkalrı ölçü şeması aşağıdaki gibi.

Arka 4 cm - Ön 6 cm (Ekstrim Spor kullanım)

554-1-illu_tieferlegen_1_01.gif

Arka 3 cm - Ön 3 cm (Konfor kaybı olmadan spor kullanım)

554-2-illu_tieferlegen_2.gif

Arka 3/4/5 cm - Ön 3/4/5 cm (Bireysel opsiyonlu spor kullanım amaçlı, Otomatik yükseklik ayarlı)

554-3-illu_tieferlegen_3.gif

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Sağolasın Ayhan :D

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...