Ali Çukur 6 Ocak 2011 Paylaş 6 Ocak 2011 Sayafayı her açtığımda son fotoları kontrol edip yine kendimden geçerek şu 3 figürü koyuyorum: :D Yorum bağlantısı
Ali Elöver 6 Ocak 2011 Paylaş 6 Ocak 2011 (düzenlendi) ESP altyapı biizm araçlarda muhtemelen var. ESP kablosu almıştım. Servisde taktıracaktım, baktık aynı kblo zaten takılı. Konsolda ESP tuşunu takılacak kablosuda mevcut. Geriye tek ESP yazılımın aktif etmek kaldı ve ESP'li ABS modülüm varmı on bakılacak. Yoksa süs kalacak şimdilik Sonradan ESP takmış bir Astra H sahibi, işlemler biraz uzun ve maliyetli ama imkansız değil. Alıntıdır: ASTRA H ESP/TCS PROJESI TARIHCE Öncelikle bu projenin başlangıcını anlatayım her şey TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) yani lastik basıncı denetleme sistemi yapmak istemem ile başladı. TPMS yi arabama montajla diktan sonra; bir süre uğraşmama rağmen lastik basınçları TECH2 cihazına geliyor ancak aracın ekranına gelmiyordu. Araştırmalarımdan da bildiğim TPMS sisteminin DDS (Deflection Detection System) yani Sönme Algılama Sistemi ile koordineli - beraber çalıştıkları idi. Atladığım bir nokta olduğunu ancak TPMS yi arabaya taktıktan fark ettim. DDS her ne kadar literatürde ABS nin bir özelliği olarak geçse de benim arabamdaki ABS beyni bunu desteklemiyordu. Opel; ASTRA H da bu özelliği sadece ESP li olan ABS beyinlerinde(ABS MK60 ESP) müşterilerine sunmaktaydı. Böyle olunca da almış olduğumuz bir TPMS sistemi vardı elimizde ya bu sistemi satacaktım ya da işlemlere devam ederek ESP yapacaktık arcımıza ve aşağıdaki operasyona böylece başladık. ILK ASAMA Öncelikle en önemli şey aracınızdaki fren sisteminin ESP ile uygunluğudur. ESP ile ilgili en onemli yanlis bilgiyi kafanizdan atin lutfen, fren sisteminde 4 tekerlegin disk olmasinin ESP ile alakasi yok. Yani fren sisteminizde arkalar kampana olsa dahi ESP yi araciniza takabilirsiniz. Ayrica, takometre üzerinde ESP lambanızın olup olmadığının kontrolü eğer bu lamba yoksa ESP yi yapmaya hiç başlamayın. Yukarıda yazdığım son özellik aracınızda mevcut ise aşağıda açıklayacağım parçaları tedarik etmeye başlayın… ESP SISTEMI ILE ARACIMIZA GELEN YENI OZELLIKLER ESP : Electronic Stability Control TCS : Traction Control System ================================================== = UCL : Understeer Control Logic CBC : Cornering Braking Control ICC : Integral Body Control TSP : Trailer Stability Program ================================================== = DDS : Deflation Detection System ve eğer varsa TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) HBA : Hydraulic Brake Assist HSA : Hill-Start Assistance Öncelikle bu sistemlerin hangi ESP beyinleri ile birlikte geldiğini görelim; alacak ya da yapacak olan arkadaşlara referans olur. ABS+ESP+TCS+UCL+CBC+ICC+TSP özellikleri tüm ESP beyinlerinde standart özellikler olarak sunulmakta. DDS/TPMS ise bir üst versiyon olan diğer ESP beyninin özelliğidir. HBA+HSA ise en üst sürüm donanım özelliğindeki ESP beyninde bulunur. Buradaki yazımdan da anlaşılacağı üzere Opel Astra H da toplam 3 farklı tipte ESP beyni bulunmakta. Simdi bunları tanıyalım: 1. ABS MK60 ESP/TC – Kod: BL 2. ABS MK60 ESP/TC – Kod: BN 3. ABS MK60 ESP/TC – Kod: BP Buradan da anlaşılacağı üzere en gelişmiş özelliklere sahip ESP beyni BP kodlu olanıdır. Tüm özellikleri tamdır. Yukarıda yazmış olduğum tüm 3 harfler BP de mevcut. BN kodlu ise bir alt versiyon olup standart özelliklere ek olarak sadece DDS/TPMS’yi içermektedir. BL kodlu olan ise en basit seviye ESP beyni olup sadece standart olan özellikleri içerir. PARCALARIN TANITIMI VE TEDARIK 1. ABS/ESP BEYNI İlk değişmesi gereken ve sistemin en pahalı parçası ABS beyni bu parça piyasada çıkma olarak çok rahat bulunuyor, çıkmacılar bu parçaya kondisyonuna göre 1500 – 2000 TL istemekteler. Sıfırı 4200 ile 4600 TL arası farklı özellikleri olan ESP beyinlerine göre fiyatlar değişiyor. Anlayacağınız bu sistemi sıfır parçalar ile yapmak akil kari değil. 2. yahu RATE SENSOR İkinci alınacak parça ise aracımızın yanal ve boyuna kayma hareketlerini hesaplayarak ESP beynine gönderen sensör. Araştırmalarımız sonucu gördük ki bu sensörün tesisatı Enjoy donanım paketi olan araçlarda dahi çekilmiş durumda. Yeri çok basit hemen el freninin önünde duruyor. Bu parçayı TR de çıkmacılarda çok aramamıza rağmen bir türlü bulamadık, hiç birisi bu parçanın ne olduğunu nerede olduğunu bilmiyor. Sıfır fiyatı 650 TL. Yine buda ESP beyni gibi farklı 2-3 adet özelliğe sahip olacak şekilde toplam 3 tipte. 2009 sonrası araçlarda soketi değişmiş durumda yani 2009 öncesi araçlar sıfır montaj yapacaklarsa tesisatın ucundaki soketi değiştirmek zorundalar. Bu parça ESP olmayan araçlarda olmaz bundan dolayı değiştirme değil yeni montaj yapıyoruz. 3. FREN MERKEZI Fren merkezi; vesting house a bağlanan bir parça ve bu parça sayesinde ESP beynine hidrolik akışı sağlanır. Arıza yapmaz kesinlikle, çıkmacılarda çok rahat bulursunuz ben çıkmacılardan aldım 200 – 300 TL gibi bir fiyatı var. Serviste sıfırı 690 TL. Buda Opel Astra H da ESP li ve ESP siz olmak üzere iki tipte ve model yılına göre değişik iki marka yani piyasada farklı 4 tipte fren merkezi mevcut. Bundan dolayı değiştiriyoruz. ESP li olan ile ESP siz olan arasındaki fark hidrolik çıkısındaki rekor bağlantı deliklerinin çapları ESP li olanlarda daha büyük. Bunun sebebini HBA olarak yorumluyorum. Çünkü ESP ile birlikte aracımıza fren asistanı özelliği de geliyor. Bunun sayesinde araç frene bastığımız hızı algılayıp en yüksek kapasitede fren yapabiliyor. Bu parça ile ilgili başka bir ayrıntı ise yukarıda yazdığım gibi üretim yılına göre yine ESP li olan tipinde iki farklı modeli var. Bu aracınızın üretim yılına göre kullanılan vesting house ile alakalı olarak değişiklik gösteriyor. Alırken buna dikkat etmeniz gerekmekte. Astra H için ESP'li Fren Merkezi Fotoğrafı 4. CIM MODUL CIM modülde fren merkezi gibi ESP li ve ESP siz olmak üzere 2 farklı tipte üretilmiş. ESP li olanlarda aracımızın direksiyon hareketlerini daha keskin algılanması için ekstra bir adet daha direksiyon açı sensörü bulunmakta. Normal tiplerde bulunan açı sensörü sadece 360 derece ölçüm yapar ve direksiyon tam turu tamamladığında tekrardan 0 dan saymaya başlar. ESP li olan araçlarda her hangi bir an için direksiyonun kaç derece çevrilmiş olduğu bilinmelidir. İşte bu ikinci ek sensör sayesinde bu sağlanmıştır. Bu açı sensöründen gelen bilgiler ile birlikte yahu rate sensörden gelen bilgiler birleştirilip ESP beyni tarafından aracımıza ilgili müdahale yapılmakta. CIM sensör uygun tipte olmadığı zaman ESP sistemi kalibrasyonlar yapılamadığından dolayı devreye giremeyecektir. Çıkmacılarda fiyatı 100 – 150 TL gibi ancak sıfırlanmış olarak almanız gerekmekte bundan dolayı çıkmacıları tavsiye etmem. Serviste 300 TL gibi bir rakama alınabiliyor. 5. FREN HIDROLIK HORTUMLARI VE ESP BEYNI PLASTIK BRAKETI ESP beyninin hidrolik çıkışlarından bir tanesi ABS beyinlerine göre daha büyük, bundan dolayı fren merkezinden ESP beynine gelen iki adet hortumun eski olanları sökerek değişmemiz gerekmekte. Bunlar iki adet spiral ve esnek yüksek basınca dayanıklı hortum. Serviste sıfırları her şeyi içinde olacak şekilde 60 TL. Ancak tavsiyem fren merkezini alırken bu hortumları üzerinde almaktır. Plastik braket ESP beynini yerinde tutacak olan döşektir. Bunun sayesinde ESP beynini motorda durması gereken yere sabitliyoruz. Ben çıkmacılardan 50 TL gibi bir rakama aldım ancak sıfırı da 50 – 60 TL gibi bir rakam. 6. SPORT DUGMESI (COK GEREKLI DEGIL AMA ESP/TC ON/OFF YAPMAK ICIN OLMASI LAZIM) Bu parça ESP/TC ON/OFF yapmak istediğimizde gerekli olan bir düğme bunun için orta konsolunuzu değiştirmeniz gerekmekte. Zaten şu da var ESP yapınca DDS özelliği de geleceğinden (tedarik ettiğiniz ESP beynine göre) eğer aldıysanız zaten bu düğmeyi eklemeniz gerekmekte. Bu set çıkmacılarda var 4 düğmeli olarak bulabiliyorsunuz. PAS/DDS/KAPI KAPATMA/SPORT seklinde Türkiye’dekilerin çoğu bu şekilde. Bunun çıkmacı fiyatı 200 – 300 arası. Değip değmediğine siz karar vereceksiniz. MONTAJ Bu kadar yazıdan sonra eğer parçaları tedarik ettiyseniz bir aracı ABS den ESP’liye çevirmek ne yaptığını bilen bir usta için en fazla 2 saat sürecektir. Ben bu işlemi evimin önünde iki saatte yaptım. Ustalar alet edevatları ile çok daha kısa surede bitirecektir bu işlemleri. Göründüğü üzere bir araca ESP yapmak sadece biraz maliyetli ancak kattığı özellikler itibari ile sıfır alırken bile TR de bu seçenek 3500 TL dir. Çıkmacılardan topladığınızda yukarıdaki tüm parçalar 3000 - 3500 TL civarı olacaktır. Sıfır aldığınızı düşünmüyorum bile rakam 10000 TL yi bulur her halde, Montaj aşamaları, ilk önce akümüzü söküyoruz. Kutup başlarını söküp aküyü komple dışarı alıyoruz. Aküyü dışarı aldıktan sonra artık karşımızda radyatör suyu tankı var. Bunu da söküyoruz. Bu soğutma suyu tankını sökmek için öncelikle eğer arcınızda varsa bu tankın seviye sensörünün elektrik tesisatını söküyoruz. Sonra tankı hafif sağa doğru kaydırarak kızağından kurtarıp yukarı çekerek yerinden çıkarıyoruz ve ABS beynine ulaşıyoruz. Artik ABS beyni karşımızda. Gördüğünüz üzere ABS beynine gelen toplam 6 adet hidrolik borusu var bunlardan 4 u tekerlerden geliyor. 2 si ise fren merkezinden geliyor. Bu 6 adet hidrolik hortumu sokuyoruz. Dikkat edin bu hortumların uçlarına pislik, çamur vs bulaşmasın temizlik çok önemli bu aşamada. Fren sistemi ölüm ile yaşam arasındaki ince çizgidir. O yüzden tavsiyem bu hidrolik hortumların çıkan uçlarını temiz bir bez ile bağlayın. Hortumlar söküldükten sonra artik ABS beyni boşa çıktı, ABS beynini brakete bağlayan/tutan 3 adet civata var bunları sökerek ABS beynini dışarı alıyoruz. Artik sıra fren merkezinde, fren merkezini sökmek için bu parçayı vesting house bağlayan 2 adet somunu sokuyoruz, Debriyaj hidroliğinin hortumunu sökün ve fren merkezi artik çıkabilir. Somunları aldıktan sonra merkezi ileri doğru çekin kolayca çıkacaktır. Hidrolik hortumların fren merkezi tarafını gevşetmeye gerek yok. Direk bu şekilde sokun. Dışarı aldıktan sonra eğer ESP li fren merkezinizde hidrolik tankı yoksa eskisini sökeceğiz. Bu kolay. Fren merkezini dışarı aldıktan sonra ABS nin metal braketini sökeceğiz. Metal braketi arabaya bağlayan 3 adet lastik takozlu vida var bunları gevşeterek braketi sokuyoruz. Artik ESP nin konulduğu plastik braketi yerine takabiliriz. Bu braketi 3 adet vidayla arabaya eskisindeki gibi bağlıyoruz. Braket takıldıktan sonra yeni fren merkezimizi hidrolik hortumları olmadan yerine takıyoruz. Kafanız karışmasın bir hidrolik hortum diğerinin yerine uymaz, korkmayın, Fren merkezini doğru bir şekilde vesting house bağlıyoruz. Bağlarken contasına ve contanın pozisyonuna, kondisyonuna dikkat edin kötü durumda ise değiştirin. Fren merkezinin iki adet somununu sıkıyoruz fazla sıkmayın kopartmayın. Debriyaj hidroliğinin hortumunu takıyoruz. Artik ESP beynini yerine takabiliriz. ESP beynini brakete oturtun ve 3 adet vidasını sıkın. Bu işlemden sonra tekerlerden gelen 4 adet hidrolik hortumu ABS beyninden söküldükleri şekilde (ayni sıra) aynen yerlerine götürüp ESP beynine hafifçe tutturun. Burada dikkat edeceğiniz husus kesinlikle diş aldırmayın rekorlara yoksa ESP beyniniz yalan olur. Tatlı sert sıkarak boşlukları alın ama tam sıkmayın. Bu asamadan sonra artik fren merkezinden gelecek olan iki adet esnek spiral hortumun ESP ye takılmasına geldi bunlarda ayni şekilde ayni sıra ile takılacaklar ABS beyninde nasılsa öyle. Bunları da doğru taktıktan sonra; tatlı sert sıkıp motor kısmını bu şekilde bırakıyoruz ve aracın içine geçiyoruz. CIM Modülü ESP’li olan ile değişeceğiz. Bu işlem öncesi çıkartacağımız eski CIM modüle reset işlemi yapacağız. Tech2 ile bu işlem tamamlandıktan sonra artik yeni CIM montajına devam edebiliriz. Şimdi direksiyon simidinin arkasındaki 2 adet servis deliği kullanılarak AIRBAG sökülür. Bu işlem çok kolay ince uzun bir tornavida yardımı ile servis delikleri kullanılarak AIRBAG i tutan iki adet tel kilit serbest bırakılıp AIRBAG dışarı alınıyor. Bundan sonraki aşamada ise, direksiyon düz konuma getirilip kontak anahtarını kontaktan sökerek direksiyon kilidinin kapanmasını sağlıyoruz. Direksiyonun içindeki teyp sisteminin direksiyon kontrol düğmelerinin elektrik soketini söküyoruz. Bundan sonra ise CIM modülünü de içine alan direksiyon kutusunun siyah plastiğini çıkartacağız. Bu plastiği toplam 5 adet vida tutmakta. Kontak anahtarının siyah çerçevesini de bu aşamada söküyoruz. Sökmesi basit tırnaklarınızla dışarı doğru kanırtınca çıkıyor. Bu 5 adet vidayı sokup plastik kaplamayı alıyoruz. Artik CIM modül karşımızda. CIM’ i yerine sabitlemekte toplam 3 adet vida kullanılmış bunları sokup CIM dışarı alacağız. Bu esnada elektrik soketini de sökeceğiz. Soketi çıkartıp 3 adet vidayı gevşettikten sonra artik CIM modül elimizde. Yeni CIM modülü ise bu işlemleri tersten yaparak takacağız. Montaj esnasında dikkat edilecek bazı noktalar bulunmakta, CIM modül üzerindeki oklar karşılıklı olarak gelmeli. Bu oklar karşılıklı pozisyona getirilip CIM i tutan 3 adet vida sıkılır. Soketi tekrardan takılır. CIM montajı tamamdır. Artik direksiyon ve diğer parçaları yerine takabilirsiniz. Yine direksiyon takılırken dikkat edilecek bir nokta var. Direksiyon simidinin altındaki PIN ile CIM modül üzerindeki fitting deliğinin birbirini karşılaması gerekir. Bu önemlidir. Bu işlemden sonra şimdide sırada yahu Rate Sensörün montajı var. Bu parça hemen el freninin önünde bulunan küçük bir parçadır. Bunun montajı cin iki adet M8 (10 numara anahtar açıklığı için) somun gerekiyor. Sensörü soket deliği el frenine bakacak şekilde yerleştirip 2 adet somun ile sıkıca yerine tutturuyoruz. Soketini takip işlemi bitiriyoruz. Bunlardan sonra artik motor bölümünde on testler için aküyü kutup baslarına takabileceğimiz pozisyona getirip, kutup başlarını takıyoruz. Artik TECH2 ile yapmamız gereken kurulumları yapabiliriz. Öncelikle CIM modülü programlıyoruz. CIM modül değiştiği için aracımız çalışmayacaktır. Immoyu anahtarımıza tanıtacağız, gerekli sensor kurulumlarını yapacağız. Bunun için TECH2 deki ilgili CIM menusu altından PROGRAM ECU sunu seçip sıra ile sorulan işlemleri tamamlıyoruz. Programlama basar 6 Ocak 2011 tarihinde Ali El tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 6 Ocak 2011 Yazar Paylaş 6 Ocak 2011 Sayafayı her açtığımda son fotoları kontrol edip yine kendimden geçerek şu 3 figürü koyuyorum: :) Teşekkürler.. Sonradan ESP takmış bir Astra H sahibi, işlemler biraz uzun ve maliyetli ama imkansız değil. Alıntıdır: ASTRA H ESP/TCS PROJESI .. Valla iyi işmiş Ford bizi bukadar uğraştırmaz herhalde Beyin takılınca çalışacak gibi geliyor bana 1. ESP on-of düğme tesisatı kablosu hazırlığı mevcut. Sadece tuş eksik. 2. ESP frenaj ve sensörlere ait kablo almıştım. Onlard aracın üzerinde takılı çıktı. 3. Bir ihtimal ABS modülüm ESP'li olma ihtimali yüksek bu durumda. Beni heyecanlandıran bu konular. Mesela Ön Cam ısıtıcı on-off düğmesi kablo tesisatı hazır durumda. Düğmeyi temin edip takınca direk çalıştı. Ama ön-cam'ım ısıtmalı değil sadece. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 6 Ocak 2011 Paylaş 6 Ocak 2011 Valla iyi işmiş Ford bizi bukadar uğraştırmaz herhalde Beyin takılınca çalışacak gibi geliyor bana 1. ESP on-of düğme tesisatı kablosu hazırlığı mevcut. Sadece tuş eksik. 2. ESP frenaj ve sensörlere ait kablo almıştım. Onlard aracın üzerinde takılı çıktı. 3. Bir ihtimal ABS modülüm ESP'li olma ihtimali yüksek bu durumda. Valla aslında 3 aşağı 5 yukarı aynı sistemler, sadece araba olan aplikasyon farklılık gösterir gibime geliyor. Bu arada fren merkezi farklıymış Astrada, daha büyük 2 kanalı varmış falan diyor. Onu Focus içinde araştırmak lazım. İnşallah daha kolay olur ama bence bunlar da lazım olacak sana parça olarak; Direksiyon açı sensörü (esp bundan aldığı bilgi ile arabanın ne yöne gitmek istediğini anlayıp müdahele ediyor) Savrulma sensörü 'yahu sensor' (arabanın ne yöne savrulduğunu ölçüyor ve ona göre teker hızlarından aldığı bilgi ile hesap yapıp gereken lastiği frenliyor) Mesela Focus da bu orta konsolun altında küllüğün altına denk bir yere takılmış, onun da kablosu muhtemelen vardır. Birde ABS ESP beyni , işte en pahalı olan oymuş. Mesela ben dikkat ettim ESP'li ABS beyinlerinin üstünde ekstradan ESP yazıyor, ister Bosch olsun ister ATE olsun koymuş adamlar yazıyı. Bir kontrol et istersen senin ABS beynini. Benim arabanın Bosch marka ABS - ESP beyni, normalde daha küçük silindirli ABS beyni oluyor eğere ESP yoksa ve 2 hidrolik borusu daha az, ben öyle gördüm GP'de. Buda Chrysler Cherokee'nin ESP modülü var, bunun markası ATE ve üstünde ESP'li olduğunu yazan etiket var. Bence forumda F2,5 ESP'li arabası olan birinden ABS beyin resmi rica etsek senin iş çözülür Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 6 Ocak 2011 Paylaş 6 Ocak 2011 Klima ünitesi çok yakışmış. Güle güle kullanın. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 6 Ocak 2011 Yazar Paylaş 6 Ocak 2011 Valla aslında 3 aşağı 5 yukarı aynı sistemler, sadece araba olan aplikasyon farklılık gösterir gibime geliyor. Bu arada fren merkezi farklıymış Astrada, daha büyük 2 kanalı varmış falan diyor. Onu Focus içinde araştırmak lazım. İnşallah daha kolay olur ama bence bunlar da lazım olacak sana parça olarak; ... Teşekkürler. Detaylı bakılamadı daha. Fordun üretim bandı ile alakalı bir durum. Tüm hazırlıklar mevcutsa olma ihtimali yüksek. ESP'li ABS modülü satılıyro 550 lira istiyor arkadaş. Yurtdışındada buldum bir tane. Ama vaktim ve nakitim yok şimdi bu proje için. İlerleyen zamanlarda hobi niteliğinde olacak inşallah ESP tuşunu bir alayım bakalım onu takınca ne gibi davranış gösterecek araç bakmak lazım. Klima ünitesi çok yakışmış. Güle güle kullanın. Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ocak 2011 Paylaş 6 Ocak 2011 Mehmet abi: Ne diyim bilemedim. Klima kontrol ünitesi çok güzel olmuş, modifiye daha biter mi? Bunun Esp'si var, Rezistanslı ön camı var sen yeter ki yapacağım de, ne zaman maddi olarak param bitti desen yeni modifiyeler geliyor. Maşallah diyorum başka da yorum yazmıyorum. Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı 6 Ocak 2011 Paylaş 6 Ocak 2011 Arkadaşlar canlı çok daha güzel yaptırmak iseyenlere kesinlikle tavsiye edilir ben ne zaman yaptırırım bilmiyorum ama çok uzak görünmüyor.. Abi maşallah Yorum bağlantısı
Ali Elöver 7 Ocak 2011 Paylaş 7 Ocak 2011 Teşekkürler. Detaylı bakılamadı daha. Fordun üretim bandı ile alakalı bir durum. Tüm hazırlıklar mevcutsa olma ihtimali yüksek. ESP'li ABS modülü satılıyro 550 lira istiyor arkadaş. Yurtdışındada buldum bir tane. Ama vaktim ve nakitim yok şimdi bu proje için. İlerleyen zamanlarda hobi niteliğinde olacak inşallah ESP tuşunu bir alayım bakalım onu takınca ne gibi davranış gösterecek araç bakmak lazım. 550 liraya bedava, hem senin arabandan çıkan beynide satacaksın, bence bu mod toplamda 1000 Tl'yi geçmez. Umarım tez zamanda halledersin, ESP'de en çok senin arabaya yakılşır, artık yola zamklı gibi gider. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 7 Ocak 2011 Yazar Paylaş 7 Ocak 2011 mehmet abi özür dilerim ama aşağı yukarı aynı maksatla olmasada klima paneli altındaki bölümü bende doldurmak istiyorum,gri renkli olanlarından esp ve ön cam rezistans düğmesini bulmamda bana yardımcı olabilirmisin ? Olsun ben araç içindeki ışık ambiyansını seviyorum. Yapamasamda kalır Boş duracağına dolu dolsun. Ama ben tuşları ebaydan aldım. Denk gelirse haber veririm. ESP tuşu mesela şuanda gri renkte yok. Aldığım satıcıya sordu, var dedi ama kendi aracına uygulayacakmış Bu ay para kalmadı, kalsaydı bir teklif yapardım kafası karışırdı satardı bana. Bu arada ESP tuşunun parça kodunu öğrendim. (8V4T 2C418 AB) Servisden sormak lazım. Pahalı birşey değilse alınabilir. Ama bana göre Otosan yien uçuk rakam çıkarır. Yada gördüğüm adarıyla 3 kişiyiz. Olmad arkadaşıma sipariş geçirtiriz. O otosandan daha uygun fiyata ithal ediyor neticede. aynı 2 tuştan benimde almam lazım yardımcı olursanız sevinirim.. Fiyat bilgisi almam lazım. Uygun fiyat çıakrsa topluca siparişgeçirttirim. Abi harikasın Vallahi süper ötesi olmuş. Teşekkürler Onur Mehmet abi:Ne diyim bilemedim. Klima kontrol ünitesi çok güzel olmuş, modifiye daha biter mi? Bunun Esp'si var, Rezistanslı ön camı var sen yeter ki yapacağım de, ne zaman maddi olarak param bitti desen yeni modifiyeler geliyor. Maşallah diyorum başka da yorum yazmıyorum. Bir kaç alacak vardı unuttuğum, onlar gelince borcu kapatmaya harcamadık, modifiyeye gitti. Hayda gelen huya gitti anlican Arkadaşlar canlı çok daha güzel yaptırmak iseyenlere kesinlikle tavsiye edilir ben ne zaman yaptırırım bilmiyorum ama çok uzak görünmüyor..Abi maşallah Canlı gördün işte darısı başına 550 liraya bedava, hem senin arabandan çıkan beynide satacaksın, bence bu mod toplamda 1000 Tl'yi geçmez. Umarım tez zamanda halledersin, ESP'de en çok senin arabaya yakılşır, artık yola zamklı gibi gider. Bakalım 550 gerçekten birşey değil, ama para kalmadı modifiye işlerine. İşlede çok iyi değil Yoksa kaçmaz dediğin gibi. Aıp kendiminkini satsam olabilir. Ama çalışdığından emin olmadan kendi modülümüde satmak içim el vermiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Ocak 2011 Yazar Paylaş 9 Ocak 2011 (düzenlendi) ST çılgınlığının son noktası ve eksik kalan parça stoklara zamansız girince ve üründe 10 numara olunca dayanamdım aldım ama aybaşında ödemesini yapabileceğim ancak Arkadaşımın bu konuda kolaylık sağladı sağolsun. Vitez topuzu abartısız en az 350-500 gr ağırlında. Orjinal ford aksesuar parçası ve alüminyum kromajlı. Gerçek deri kaplı ve kırmızı aydınlatmalı. Resimler herşeyi anlatıyor. Bana göre Ford Aksesuar donanımları arasında, aracın havasını değiştirmek isteyen mutlaka bu parçayla başlamalı. Ben bu ürünü 3-4 yıldır biliyorum görüyordum ebayda filan. Ama bu kadarda kaliteli olacağını düşünmemiştim açıkcası. Montajını henüz yapamadım. Belki yaptırmam lazım. Ama evde 8.5-12 volt arasında çalıştırdım. Bu aralıkta konsolun dimmer ayarı ile kontrol edilebilir nitelikte olduğunu söyleyebilirim. Allah gönlümden geçen tüm modifiyeleri yapmayı nasip etti çok şükür. Allah herkese nasip etsin inşallah. 9 Ocak 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Ocak 2011 Yazar Paylaş 9 Ocak 2011 Çok şükür Allah'a geldik. Aksesuar olarak artık ilave yapabileceğim birşey kalmadı. Jant haricinde. Onunda hakkını var olan jantları alarak 50bin KM kadar yitirdik Lasitklerin değişim zamanını beklicem artık Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Ocak 2011 Yazar Paylaş 9 Ocak 2011 Kendi jantlarım satılırsa neden olmasın Yorum bağlantısı
Mustafa Koyuncu 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 biri sizi durdursun canımm... maşallah kazasız belasız cezasız binmek nasip etsin emeğinize ve cebinize sağlık Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Ocak 2011 Yazar Paylaş 9 Ocak 2011 (düzenlendi) Aydınlatmalı Vitez topuzunun uygulama sonrası resimleri. İç donanım olarak yapılacaklar tamamıyla bitti diyebiliriz. Fazlası gereksiz ve apaçi işler olur. Orjinal aksesuarlarla oldukça yeterli bir iç ortam oluştu çok şükür. 9 Ocak 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Ocak 2011 Yazar Paylaş 9 Ocak 2011 (düzenlendi) Abarttığının farkındasın değil mi. Valla Mehmet Abi, seninle daha konuşamadık bir türlü vakit olmadı.. Artık işin sonunu getireyim dedim. Hep fırsat fırsat derken fırsatları değerlendirdim ama süreç konusunda hızlı, bütçe konusunda zaman yersiz harcamalar yaptım. Ama şöyle bir baktığımda toplamda yaptığım harcama öylede çok değil. Çok yerinde ve hesaplı ürünler temin ettim. Masallaahhhh nazar degmesin Amin teşekkürler.. biri sizi durdursun canımm... maşallah kazasız belasız cezasız binmek nasip etsin emeğinize ve cebinize sağlık Amin , cümlemize Çok güzel olmuş Mehmet abi, güle güle kullan... Teşekkürler Gökhan. 9 Ocak 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Ocak 2011 Yazar Paylaş 9 Ocak 2011 (düzenlendi) Yine harika. Elinize sağlık. Vites topuzuna bayıldım, çok güzel bir aksesuarmış. Ben Ford'un böyle orjinal aksesuarı olduğunu bilmiyordum. ESP işini de merakla bekliyorum. Aracı daha ilk aldığımda Ankara Başerlerde sormuştum, sonradan taktırılabilir mi diye ama bana astarı yüzünü geçer demişlerdi. O yüzden de vazgeçmiştim. Fakat eğer bir ön hazırlık durumu söz konusu ise kesinlike harcanan paraya değecek bir işlem bence. Sizin deneyimlerinize göre bakacağım, eğer ön hazırlık varsa ben de ESP taktırabilirim. Teşekkürler.. ESP için ön hazırlık muhtmelen var. Ancak ekisk parçalarda olabilir. ESP'nin tam teknik ihtiyaç duyulan malzemelerinin listesi olsa kolayda, detaylı bilgi sahbi olamadım daha mükemmel olmuş Mehmet bey elinize sağlık :dil: Teşekkürler.. 9 Ocak 2011 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 vites topuzuna bayıldım gerçekten F1 e uysa keşke ... düşünmezdim almak için Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 10 Ocak 2011 Paylaş 10 Ocak 2011 süper bir oyuncak olmuş. senin en çok araştırmana ve el işçiliğine hayranım. güle güle kullan. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 10 Ocak 2011 Paylaş 10 Ocak 2011 Mehmet, vites topuzunun maliyeti nedir, elektrik beslemesini nerden aldın?Yine harikalar yaratmışsın eline sağlık .Senin elinden bir kaçan bir de uçan kurtulur ESP işinide en kısa sürede başaracağından adım gibi eminim kolay gelsin.Bu aralar bir bilet al belki büyük ikramiye çıkar da rahat edersin. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 10 Ocak 2011 Yazar Paylaş 10 Ocak 2011 vites topuzuna bayıldım gerçekten F1 e uysa keşke ... düşünmezdim almak için F2 alalım sana ozaman artık süper bir oyuncak olmuş. senin en çok araştırmana ve el işçiliğine hayranım. güle güle kullan. Teşekkürler.. Mehmet, vites topuzunun maliyeti nedir, elektrik beslemesini nerden aldın?Yine harikalar yaratmışsın eline sağlık .Senin elinden bir kaçan bir de uçan kurtulur ESP işinide en kısa sürede başaracağından adım gibi eminim kolay gelsin.Bu aralar bir bilet al belki büyük ikramiye çıkar da rahat edersin. Teşekkürler Adnan abi. Bilet alacak param bile kalmadı Mehmet abi vites topuzu harika olmuş..Güle güle kullan abi. Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts