Mehmet Jeyan 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 Merhaba arkadaşlar.. 2 kademeli far anahtarını alınca, çıkarttığımız eski far anahtarının yerine nasıl takıyoruz? Direk soketleri yuvasına oturtup mu, yoksa ayrı bağlantılar yapmak gerekli midir? Far anahtarı yerinden nasıl çıkıyor? Gösterge ışıklarını ayarlayan düğme için ayrı birşey yapmak gerekli midir? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Hasan Dönmez 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Etrafının kaplaması çıkartılarak şu şekilde... Yorum bağlantısı
Mehmet Jeyan 10 Nisan 2010 Yazar Paylaş 10 Nisan 2010 Arda M. Dönmez yazdı: Etrafının kaplaması çıkartılarak şu şekilde... Etrafının kaplamaları tırnaklı mı ? Ve diğer sorularıma cevaplar lütfen.. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 27 Nisan 2010 Paylaş 27 Nisan 2010 etrafı çıkarmak için sigorta panelinin olduğu kısmı söküyoruz sanırım 5 vidası vardı (yıldız) anahtarın üzerinde duran kısım kalorifer peteğiyle birlikte geçmeli anahtar 3 vidalı (yıldız) diğer soruların cevabını bilmiyorum ama sökmesi kolay. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 Konu açmayım buradan devam edeyim.Eli yatkın olan arkadaşlarımız için anlatmak istedim. Focus F1,F2,F2.5 ve Mondeo Mk3,C-max serilerinde gördüğüm sanırım Fusiondada aynıydı bu Far anahtarı ve elimde sis komutu kısa devre haline gelen anahtar olunca Kafama taktım ve söktüm.Sorun oldukca basitmiş ama bence imalat hatası ve dizayn hatası diye düşünüyorum.Resimde işaretli olan kısım sis farlarını açıp kapatan kısım ve bu pinleri altındaki plastik ve perçinli ama hareketli bir parça olarak yapılmış.Bu plastik parçalar sisler yanık iken pinlerin üzerindeki oluşan ısı nedeniyle hareketliliğ dış kasasının plastik olması nedeniyle kasasına hafif erimesi ile yapışmasından dolayı işlevini kaybetmesi soruna yol açıyor,Sonra sis konumuna alırken bu birbirine yapışan parçalar zorlanınca ya kırılıyor yada tamamen kısa devre komutundakalıyor veya hiç kaynama yeri bozulmadan açık devre halinde kalıyor.Halbuki diger kısımlardaki gibi sarı metal parçasından yapılmış pinler gibi tasarım olsaydı ve yuvarlak çizgi içine aldıgım kısımlara monte edilebilir ve gerekli olan komut algılaması yaptırtılabilirdi galiba ve daha uzun ömürlü olurdu ama bilmiyorum belki riski fazladı.Teknisyen nasıl düşünüp tasarladı bilemiyorum tabiki. Ahtar üst ayar ve tuş kısmından ayırmadan önce alttaki anahtar deliği gibi kısım bu eşkilde olmalı yani anahtar konumu 0 pozisyonunda.Bu işlem anahtarın parçalrını toplarken işe yarıyor Anahtarın alt kısmındaki büyük tırnaklar bu iç parçayı tutuyor hafif bastırmalar ile çıkıyor. Düğmenin iç görünüşü ve elektronik kart ile hali bu. Bu parça iki kenarında bulunan toplam 4 adet tırnak ve üst tarafındaki ahatar çevirmeye yarayan düğmenin orta yivli parçasının girdiği yerdeki 2 tırnagı ayırarak iki parça haline geliyor.Orta kısımda melodi kutularındaki oymalar gibi bir mantık ile far anahtarı komutları yivler aracılıgı ile konumları değiştirmek için sarı metal parçaları hareket ettiriyor. Toplarken oldukca kolay oluyor. 2 Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 Oktay Toker yazdı: Toplarken oldukca kolay oluyor. Eline sağlık Oktay abi...yine döktürmüşsün lakin ''seninde dediğin gibi''eli bu tür hassas işlere yatkın kişiler söksün ilk aracım F1 de,bi sebepten dolayı anahtarı söküp içini açtım .. tekrar toplaya bilmek için...öyle bir ecel terleri dökmüştümki anlatamam yeni anahtar almaya bile gittim, fiyatı duyunca geriye döndüm,tekrar nasıl toparladım bilmiyorum lakin çalıştırmayı başardım 1 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 Ne güzel unutulmayacak cinsten bir anı olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2012 Paylaş 3 Ekim 2012 Burak Çınar arkadaşımızın far anahtarı sis devresi kısa devrede kalmıştı içini açtım ve yukarda yazdıgım gibi pinleri hareket ettiren plastik parça perçinli yeri kırılmış ve düşmüş bunu ilk gördüğümde inanmamıştım ama açınca gördümki yukarda yazdıgım gibi.Sisleri aktif eden pinler ısıdan oldukca kızarmış şekilde idi resimde işaretli bölümde görülen parça bu pini on off konumunda tutan parça yerine takıp tepesine perçinleştirip kullanılabilir hale getirdim.Şu an sorunsuz halde takılıp kullanılabilir durumda. Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 oktay bey eline sağlık beyindi filan diğer elektronik aksamlarında tamirini yapıyormusunuz , Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Elektronik olan her ürüne şimdiye kadar baktım bakarım,lakin her parçanında kendine göre ustası var hali ile.Ecu konusu için çok ciddi iş hazırlığım vardı ama nasip olmadı.Öyle eline alıp orasına burasına bakıp ölçülüp yapılacak bir parça değil ciddi cihazlar gerektiren bir parça oldugu için çok girmek istemiyorum istemedimde.Elimde kendime ait ufak çaplı yazılım yapabilen cihaz falan var ama bir yere kadar iş görüyorlar. Her hatayı ecu arızasına yorumlayanlarıda bu vesile ile kınıyorum.Çok büyük zaman kaybına ve para kaybına sebeb oluyorlar.Sanayide oldugum son dönem içinde buna biraz şahit oldum ve zaten forumumuzdada bir çok konuda mevcut. Kısaca bu işi gerçekten bu işe gönül verip her türlü cihaza sahip olup yapabilen ustalar varken ben şu an yapabildiklerimle uğraşmayı yeglerim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts