Tahir İlter 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Mehmet Göktürk yazdı: Bulunur. Daha bile aşağı iner. Zorunlu da olmaz. Nasıl veya neye dayanarak bu kadar net cevap Mehmet hocam ? Bölge bölge ayrılması gibi bir durum mu var? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 (düzenlendi) Tahir İlter yazdı: Nasıl veya neye dayanarak bu kadar net cevap Mehmet hocam ? Bölge bölge ayrılması gibi bir durum mu var? Kesin konuşuyorum çünkü ekonomik olarak uygulanamaz bir durum. Ama kaskolar yoluyla bir numara yapılabilir. Araba deyince sadece istanbuldaki tanesi 30-50 bin lira civarındaki araçlar yok. Anadoluda 5 bin liralık araç dolu. Bu vatandaşlarımızı haftada bir ya da ayda bir trafiğe çıkıyorlar. Bu vatandaşlarımıza nerden baksan toplam 800 lira masraf açacak bir karar hükümeti götürür. Bu nedenle çıkmaz. İkincisi ise bir ürün çok satılırsa fiyatı düşer. Ani dalgalanma olursa fiyat çıkar. Yoksa düşer. Yapılacak şey şudur. Yolarda kontrol yapılır. Karlı havalarda zincir kontrolu gibi lastik kontrolu yapılır. Fazlası zor. Siyaseten zor. 30 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Abi biz son güne bırakırız işimizi bu talep patlaması yaratacak ve fiyatlar uçacak diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Mehmet Göktürk yazdı: efficientgrip goodyear tavsiye ederim. Karda da idare eder. energy saver gibi kasılmaz. bende tam tersini düşünüyorum. energy saver ile de effiencielgriple de karlı yolda kartepeye çıkmıştım mişi karda yürüyebilirken goodyear aynı performansı vermedi. ( iş yaz lastiğinden zaten büyük bir şey beklemiyorum ama energy saver ile yolda kalmamıştım goodyear ile 1-2 yerde araç sarmaya başladı. tabi aynı gün denenmiş şeyler değil) Yorum bağlantısı
Recep Mura 1 Aralık 2012 Paylaş 1 Aralık 2012 Arkadaşlar bugün her zaman gittiğim lastikçiye gittim erken gittiğimi düşünürken baktım ki harıl harıl çalışıyorlar millet kış lastik derdinde bugün zorunluluk yürürlüğe girmiş biraz bekledikten sonra sağolsun ilgilendiler ancak bu tür bir çok işimde olduğu gibi yine işim geçici çözüldü ebatları ilk gördüğünde elimizde çıkma yok dedi sonra bir tane buldum dedi sevindim sökerken bu da gidik dedi sonra başka bir tane buldu ama ebatları birebir uymuyordu benim ki 195/60/R15 ti bulduğu 185/65/R15 ti geçici olarak bunu arkaya takalım arkadakini öne alalım ben numaranı alayım temin edince arayayım seni dedi saa sorun çıkarmaz ama yine de aynı ebatlarda olsa daha iyi olur dedi lastik ebatlar haricinde diğer lasitklerimde aynı durumda ne daha iyi ne daha kötü inş. en kısa zamanda temin edebiliriz... Bir kaportacıya yan barı düzeltebilir miyiz dedim hiç yanaşmadı daha kötü hale getiririz sökmek lazım söksek de kaporta gibi olmaz nokta nokta belli olur hiç dokundurma sen buna dedi ben de tamam dedim yazın inş.babamla bir güzel söküp düzeltiriz gibi geliyor bana zaten çok dikkatli bakmayınca belli olmuyor...Olmadı ikisini de sökerim bana göre hoş görünüyor ama krikoyu koyacak yeri bulmak kolay olmuyor.... Mehmet Göktürk yazdı: ekonomik lastik alacaksın 150 ye. unut artık michelini. Sola çekiyorsa muhtemelen rot ayarınız kaymış olabilir. Çok önemli değil. Ama sağlam vurmuşsunuz anlaşılan. Yan basamağın da gereksizliği böylece anlaşılmış oldu. Jant %90 düzelir. Usta sıfır lastik tek alamazsın iki tane alacaksın dedi onlarda 400 TL yapar hiç gerek yok dedi iyi bir çıkma takarız tabii temin edince paran cebinde kalsın yazık günah dedi...Sola çekme tamamen ince stepneden dolayıymış lastiği değiştirince sorun kalmadı şuan çekme yok ustaya sordum ayar felan bozulmuştur diye hiç bir şey olmaz rotlara, balansıda ben zaten burada ayarlıyorum dedi. Basamak konusunda haksız sayılmazsınız ancak ben tamamen görüntü olaral hoşuma gidiyor ancak lastik değiştirirken karanlık ve acele edince basamaklarında görüş alanını olumsuz etkilediğinden krikoyu koyacak yeri bulmam biraz zaman aldı...Ancak belki de basamaklar olmasaydı kaporta zarar görebilirdi bu açıdan da faydası da olmuş olabilir... Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 2005 Focus Collectıon arabanın lastik ebatları 195 / 60/ 15 bunun yerine 195 / 65 15 ( Michelin ) takılırsa bir sorun olur mu ? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 14 Aralık 2012 Paylaş 14 Aralık 2012 Araba kardeşimin,ondn önceki sahibi takmış . Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 (düzenlendi) Primacy hp ıslak zeminde nasıl. Islak zeminde çıkarttığım er300'ü arar oldum. Acama başka bir sıkıntı olabilir mi 26 Aralık 2012 tarihinde Cihan Beliceli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Cihan Beliceli yazdı: Primacy hp ıslak zeminde nasıl. Islak zeminde çıkarttığım er300'ü arar oldum. Acama başka bir sıkıntı olabilir mi Primacy ıslak zeminde çok iyi. Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Mükremin abi ıslak zeminde giderken sanki yeteri kadar su tahliyesini yapmıyor gibi geliyor. Acaba er 300'de desenden dolayı mı daha iyi bir tahliye vardı. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 su tahliye özelliği belki daha zayıftır, o ayrı başlıkta değerlendiriliyor. Aquaplaning diye. 1 Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Peki ıslak zeminde lastiğin yol tutuşu su tahliyesiyle doğru orantılı değilmidir. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Cihan o kadar detayı bilemiyorum ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki bu lastik çoook çok eskilerden Goodyear'ın polyester kuşaklı bir lastiği vardı: G8, Reno 12'ye ilk taktığımda esnekliğine ve yol tutuşuna hayran kalmıştım. O lastik üretimden kalkana kadar başka lastik kullanmadım ve hep de arayış içerisindeydim. Şimdiki aracımda kullandığım primacy'ler bana o rahatlığı hatırlattı. Artık normal mevsimde başka lastik kullanmam diyorum. Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Mükremin abi kullandıklarım içinde normal mevsimlerde kimse eline su dökemez onda hemfikirim seninle. Islak zeminde de başalı olduğunu duymuştum ama kafamda soru işareti kaldı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 primacy 3 lerden halen memnunum. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Ben ıslak zeminde de çok başarılı buluyorum. Bir de benim lastikler 3. sezon kullanıldı, her lastik yeni alındığında mükemmel hissettirir, esas kalite ilerleyen km. ve zamanlarda ortaya çıkar. Michelinden o açıdan da çok memmunum. Şimdi ise kışlık UG8'leri taktım. Bunlar da sessizlik ve konfar açısından primacy'leri aratmıyor ve kış lastiği özelliklerini sunuyor. Ama bu ilk sezon seneye ne olacak kullanıp göreceğiz. Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Ya benim araçta bir sorun var yada bilmiyorum.4 lastiği açtırayım bi frenlere baktırayım en iyisi. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Bence mevsimle ilgili bir şey var. Sıcaklıkların düşmesi nedeniyle lastik sertleşiyor ve yol tutuşu zayıflıyor. Manisa çok soğuk olmuyor desek de meteoroloji verilerine göre ortalamalar 7 derecenin altında. Bunu göz ardı etmemek lazım. Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Mehmet Göktürk yazdı: abs çabuk mu devreye giriyor? Mehmet bey abs'nin devreye girmesi değil olay. Islak zeminde su birikintisinden geçerken eski lastiklerim gibi suyu iyi yada çabuk tahliye etmiyor gibi geldi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Ülkeden ülkeye farkeder, örenğin bizim ülke, üretilen arabalar bile bazen daha kaliteli, artık herşeyde üçkağıt var, fazla takmıyorum, yapacak birşey yok çünki. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Cihan Beliceli yazdı: Peki ıslak zeminde lastiğin yol tutuşu su tahliyesiyle doğru orantılı değilmidir. biraz faklı özellikler, su tahliye(aquaplaning özelliği) genelde desenle ilgilidir, özel kanallarla su dışarı atılır, genniş kanal avantaj sağlar. Ancak ıslak zeminde tutuş, çok gelişmiş hamur , silika vs formülü ile ideal tutunmayı sağlamaya çalışırlar. Genelde pahalı lastiklerde bu özellik üst düzeydedir, michelin conti gibi. Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 İyi akşamlar herkese. İki gün önce Michelin Alpin'lerle yazlık lastiklerimi de aldım. Yazlık lastiklerin acelesi olmadığı için ödemeyi yaptım, teslimatı ihtiyaç olduğunda yapılacak. Primacy HP almayı düşünüyordum yalnız satıcı ısrarla Pilot 3 almamı tavsiye etti. Ben de nasıl olsa vakit olduğunu, karar verince kendisine ileteceğimi söyledim. Bildiğim kadarıyla Pilot 3'ler performans lastiği. Dolayısıyla sert ve konforsuz olacağını düşünüyorum. Energy Saver'ların ıslak performansı forumda pek beğenilmemiş. Primacy 3'lerin 205 taban lastiğini Michelin resmi sayfasında bulamadım 215 tabandan başlıyor anlamadım kafam karıştı. 205/55/16 ebat Michelin olmak kaydıyla alabileceğim lastikleri önermenizi rica ederim. Kafam çok karıştı, işin içinden çıkamadım. Ne almamı önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 Sesimi duyan var mı Noluuuuuuuuuuuuuuuuul Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 (düzenlendi) primacy hp kullanıyorum, fabrikasyon üstündeydi. ıslak performans tatminkar, 1 cm karda kalkamadım, kuruda yazın çok denedim yoldan çıkaramadım, ama soğuk havada arkayı bırakıyor. zamanla da sertleşme eğilimi gördüm. pilot 3 için internette kendilerini çok övmüşler, kullanan arkadaşlara sormak lazım. biraz abartı var gibi, hem çok iyi viraj tutuşu, hem olağanüstü km ömrü bir arada olmaz. alpinler nasıl, tavsiye eder misiniz? 13 Ocak 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts