İçeriğe Yönlendir

Michelin Yaz Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Erdem Dengel

Recommended Posts

Evren Erakçora

Çağlar Abi, hamur yumukşalığını elle anlayamayız, haklısın. Ama yanaklar anlaşılıyor, michelin yazlıkların yanaklar çok ince ,yumuşak diğer bir çok lastiğe göre. Ki mu yumuşaklık tedirgin edici bile olabiliyor , yolda yarılır mı acep diye.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

yarılma vs. olarak bakarsak gevrek malzeme daha rislidir sert olan yani

İnsan tırsıyor, :)  incecik lastik, içinde tel vardır di mi?  :crazy:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

sakız mı bu el le dişle yumuşaklık testi ypıon

:D   

 

kabaca dişler taş gibi olunca ses yapıyor, düz mantık yahu  :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çağlar Abi, hamur yumukşalığını elle anlayamayız, haklısın. Ama yanaklar anlaşılıyor, michelin yazlıkların yanaklar çok ince ,yumuşak diğer bir çok lastiğe göre. Ki mu yumuşaklık tedirgin edici bile olabiliyor , yolda yarılır mı acep diye.

EGP ler süper, benim 2 yaşındaki EGP lerin yanakları bannuk gibi yumuşancınk hala  :D

 

Sıfırıyla kıyasladım fark hissedemedim açıkcası, aşınmada çok az olmuş, 2 sene sonunda benden aldığı not tam  :good1:  ıslak zeminde harbiden çok iyi, birkaç kezde çok ser çukura girdim, balon falan yok, jant koruması da güzel, kısaca lastik güzel, mişlen daha narin bu net...

 

Bence bizim ülkeye en uygun hamuru olan lastklerin başında GYear geliyor, çok uzun senelerdir kullanırım, hiç yarı yolda bırakmadı beni, bu EGP lerimde 4 sene sorunsuz gidecek gibi duruyor, bakalım şu meşhur kross klimalar 2 sene sonra nasıl olacak, bekleyip görelim...

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Acikcasi merak ettim ne oldugunu. Herhalde Curiosity'nin Mars'ta tas, toprak toplamasi hikayeden, asil amaci Michelin'e Mars'tan kaucuk, silika teleporte etmesi. Yapmayin arkadaslar. Biraz ciddi olalim ve klasik turk mantigindan kurtulup bu lastigi tercih etmenin tek nedeninin ayri ayri yaz ve kis lastigi alacagimiza 1 takim parasi kar etmek degil mi 90% icin? Son kez soyluyorum - dunyada -20 ve +30 derecede ayni performansi gosterecek kaucuk-silika karisimi YOK! Yapilsa bile bu lastigin satildigi fiyata satilmasi imkansiz. 

 

Michelin CrossClimate ilk tanitilmaya baslandiginda Michelin sitesinde bu lastigin -7 ve +15 derece arasi optimal performans gosterdigi cok net belirtilmisti! Ben bu lastik kotu demiyorum! Sadece her iklimde kullanilamaz ve is gormez diyorum. Ingiltere ve Irlanda gibi ulkelere giden veya orada biraz yasayan bilir. Bu ulkelerde kar veya asiri gunes olmaz. Yil boyu yagmurlu gecer. Bu ulkelerde bu lastigi al ,kullan, kullanana biri laf desin, kullanani ilk savunacak kisi ben olurum.

 

Diger atlanan onemli bir konu ise 4 mevsim lastiklerin 2 yil sonra bir ise yaramadigi gercedigir. Ayri ayri kis ve yaz lastigi almak ve bunlari ortalama 3-5 yil mi kullanmak daha mantikli, 2 yil kullanacaginiz 4 mevsim mi? Guven ve fren mesafelerinden bahsetmiyorum ustelik. Trafikte 1 metre fren mesafesin onemini anlamayan veya onemsizmis gibi gosterenlere ise Allah'tan asla bunun onemini anlayacak olaylarin basina gelmemesini diliyorum.

 

Bu konuya yazacagim son cumle ise : Her yeni lastik ilk senesinde iyi performans gosterir - bu Jinyu, Linglong veya Michelin olmus farketmez. Beni rahatsiz eden bu lastik daha dun cikti, ne kis gordu ne de kar, ortada sadece karli bolgede ne oldugu belirsiz testler ve 0-30 derecede kullanimin uzerine yorum yapilmasi. Bu sartlarda tabi ki iyi performans gosterecek ayni diger marka 4 mevsim lastikler gibi! 

 

Ha, 2 yil sonra Allah omur verip sag hos olursak, yine burada oluruz ve bizim iklimizde ( -20 ve +30 derece ) bu lastik gercekten goklere cikartildigi gibi ise, bu konuda herkesten ozur dileyip ilk gordugum bayiden 4 adet alip buraya resimleri eklerim.

Sen ön yargili yaklasma bari Gürcay kardesim. Bir sonraki mesajimi okusaydin ne demek istedigimi anlardin. Bu lastik 4 mevsim degil ne oldugunu micheline göre söylersek, bu lastik yaz lastigi ama kisin da bir kis lastigi gibi performans gösteriyor. Bu baska bir teknoloji. 4mevsim lastigin her kosulda mevsimine göre olan lastikten kötü oldugunu biliyoruz ve bu lastigi o kategoride düsündügümüz icin direkt olarak kötülüyoruz. Ben ne diyorum: bu lastigi henüz tanimiyoruz ve testlere güvenemiyoruz göklere cikarmadan veya yerden yere vurmadan önce bekleyelim bakalim kullananlar artsin, farkli kosullarda kullansinlar, ondan sonra yorum yapalim. Farkli teknolojili lastikler var  mesela örnek olarak nokianin civili lastigi Hakkapelitta. Ismi civili ama normal zeminde civisiz

1-2 metre mesafesine gelince: simdi beni topa tutacak herkes :) Allah kimseyi o 1 metrenin önemini anlayacagi bir durumda birakmasin ama bugun en iyi lastikler arasinda bile 1-2 metre hatta daha fazla fren mesafesi var ya da A lastigi islak zeminde, B lastigine göre 2 metre fazla fren mesafesine sahipken, karli zeminde 2 metre daha kisa fren mesafesine sahip.  Ayrica lastigin durumu cok büyük etken. Ilk önce bizim kullanimimiz önemli. Yukarida yazdigimi kopyaliyorum: Az olan kullanici deneyimlerinden anlagim kadariyla, en azindan cok düsük ve cok yüksek sicaklik olmayan yerlerde kullanilabilir bir lastige benziyor. Belki yazin daha iyi, belki kisin kisliga yakin veya bazisindan daha iyi... bunu zamanla görecegiz.

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

Bence araba tercih ederken durma mesafesine göre araba seçenler karbon seramik fren diski kullananlar yazın ş.arası yollarda 200 ün altına inmeyenler kışında virajları yanlaya yanlaya dönmeyi sevenler bu lastiği almasınlar..

Ben şuna şaşıyorum sanayide en ucuz diski en ucuz fren balatasını almaya çalışıyoruz burada daha kesinliği belli olmayan düşük yada yüksek sıcaklıktaki 1-2 metreyi konuşuyoruz..Dediğim gibi bunların hiç önemi yok zaten o çok iyi dediğiniz yaz lastiklerinde en ağa babası V hız sınıfı..Bunun daha Y si var Z si var :D

Bu kadar güvenliğe önem veren arkadaşın olması çok çok güzel..zaten onların hepsi Run On Flat lastik kullanıyor..sonuçta en güvenlisi bu teknoloji..

Ama geride kalan benim gibi bundan 10-15 sene öncesine kadar yaz lastikleriyle (ki o zaman lastik kabak olmasın yeter diyordum)yaz demeden kış demeden gezen arkadaşlar..Standart kullanımda 45 derecede de kullandım bu sene -6 dada.bir sıkıntı yok..gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz..çok zor durumlarda kalıp 1-2 metreye ihtiyaç duyuyorsanız (ki yorum yazıp kafalarında simülasyon yapıp crossclimate lastiğin 1-2 metre geç duracağını tasvir eden arkadaşlarımız dışında olumsuz bir bilgi yorum video test yok) o zaman dediğim gibi lastikten çok fren sistemi çok daha iyi araçlara bakmanız gerekiyor.

Herkes gibi bende aracımda sevdiklerimi ailemi taşıyorum..Zaten en ufak zıngırtıda servis yolunu tutan birisi olarak çok açık söylüyorum en ufak bir eksisini görsem derhal çıkartır yaz yada kış lastiklerine geri dönerdim..kimsenin hayatı takımı 1000 lira eden bir lastikten ucuz olamaz..

tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin
(düzenlendi)

Bence bukadar ustune alinmaya gerek yok. Sonucta hepimiz burda normal konusup dusuncelerimizi paylasiyoruz degil mi? Boyle konu acilmis ve sizin dusuncenize katilmayan insanlar olacagini da normal birsey.

Bu forum binlerce kisi tarafindan okunuyor be eminim bircok kisinin tercihini burada yazilanlar etkiliyor. Daha kis gormemis but lastigi bukadar ovmek, goklere cikarmak yanlis - ben bunu soylemeye calisiyorum yoksa Ben CC'yi kesinlikle kotulemiyorum. Bu yuzden 2 yil bekleyip gorelim diyoruz. Yoksa ben istemezmiyim bu lastigin uber teknoloji olmasini ve lastik tak-cikart derdinden kurtulmayi.

Sizden ricam diyalogu hos seviyede tutmaniz, alayci mesajlar hos degil ( son sayfalarda oldugu gibi ).

tarihinde Gürçay Hüseyin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Bence bukadar ustune alinmaya gerek yok. Sonucta hepimiz burda normal konusup dusuncelerimizi paylasiyoruz degil mi? Boyle konu acilmis ve sizin dusuncenize katilmayan insanlar olacagini da normal birsey.

Bu forum binlerce kisi tarafindan okunuyor be eminim bircok kisinin tercihini burada yazilanlar etkiliyor. Daha kis gormemis but lastigi bukadar ovmek, goklere cikarmak yanlis - ben bunu soylemeye calisiyorum yoksa Ben CC'yi kesinlikle kotulemiyorum. Bu yuzden 2 yil bekleyip gorelim diyoruz. Yoksa ben istemezmiyim bu lastigin uber teknoloji olmasini ve lastik tak-cikart derdinden kurtulmayi.

Sizden ricam diyalogu hos seviyede tutmaniz, alayci mesajlar hos degil ( son sayfalarda oldugu gibi ).

Tabiki katılanlarda katılmayanlarda olacaktır da kaç mesajdır crossclimate ile Marsı dile getiren sizsiniz..daha sonrada alaycı mesajlar hoş değil demişsiniz..Ben alaycı bir mesaj yazmadım lastik ve güvenlik deniliyorsa Run On Flat tarzı lastik kullanacaksınız..kısa mesafede durmak içinde karbon seramik fren diski kullanacaksınız..

Asıl alaycı olan ciddi ciddi yorum yazarken sizin olaya Mars yorumunu katmanız değil mi?

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

Arkadaslar umarim kistan sonra hayal kirikligi yasamazsiniz. Bu lastigi yaz aylarinda oyle bi ovdunuz ki NASA'nin Mars'tan getirdigi kaucuk'tan yapildigini sandim bir ara. :biggrin:

Lastigi kesinilkle kotulemiyorum. Tek soylemek istedigim medyada, lastikcilerde ve forumda asiri bir beklenti ve guvenlilik hissi olusturdu bu lastik. Dikkat ederek kullanin.

Lastik testlerinde cogu siramalar " parayi basan, dudugu calar" nihayetinde yapiliyor malesef gunumuzde.

Dun arkadasimin aracini kullandim 100 km kadar otobanda, uzerinde CC var, hava 0 civariydi, zemin ise kuru. Performansi guzeldi, en hosuma giden ise lastikerin gercekten cok sessiz olmasi idi. Ama ben bu lastiklerin hala gercek kis sartlarinda Good Year Vector, Vredestein Quatrac'tan farkli performans cikartacagini dusunmuyorum.

B lastikler ilk ciktiginda ilgimi cekmisti ve ilg gunlerinde michelin'in sitesinde CC'in -7 ve +16 derecede optimal performans sagladigini gosteren grafikler, karsilastirmalar ce hatta animasyonlar vardi. Sonra lastik populer olunca bu bilgiler nedense yok oldu ( sebebini herkes kendi yorumlar ). Bu lastikler mesela Ingiltere, Irlanda, Hollanda gibi ne cok sicak ne de soguk ve genelinde yagmurlu kislari olan ulkeler icin ideal. Ama burda bahsedilen gibi hem -20 hemde +45 derecede CrossClimate'den ayni performansi beklemek Noel Baba'ya inanmaktan farkli degil. Boyle bir kaucuk-silica karisimi ve teknolojisi Earth'ta yok.

Acikcasi merak ettim ne oldugunu. Herhalde Curiosity'nin Mars'ta tas, toprak toplamasi hikayeden, asil amaci Michelin'e Mars'tan kaucuk, silika teleporte etmesi. Yapmayin arkadaslar. Biraz ciddi olalim ve klasik turk mantigindan kurtulup bu lastigi tercih etmenin tek nedeninin ayri ayri yaz ve kis lastigi alacagimiza 1 takim parasi kar etmek degil mi 90% icin? Son kez soyluyorum - dunyada -20 ve +30 derecede ayni performansi gosterecek kaucuk-silika karisimi YOK! Yapilsa bile bu lastigin satildigi fiyata satilmasi imkansiz.

Michelin CrossClimate ilk tanitilmaya baslandiginda Michelin sitesinde bu lastigin -7 ve +15 derece arasi optimal performans gosterdigi cok net belirtilmisti! Ben bu lastik kotu demiyorum! Sadece her iklimde kullanilamaz ve is gormez diyorum. Ingiltere ve Irlanda gibi ulkelere giden veya orada biraz yasayan bilir. Bu ulkelerde kar veya asiri gunes olmaz. Yil boyu yagmurlu gecer. Bu ulkelerde bu lastigi al ,kullan, kullanana biri laf desin, kullanani ilk savunacak kisi ben olurum.

Diger atlanan onemli bir konu ise 4 mevsim lastiklerin 2 yil sonra bir ise yaramadigi gercedigir. Ayri ayri kis ve yaz lastigi almak ve bunlari ortalama 3-5 yil mi kullanmak daha mantikli, 2 yil kullanacaginiz 4 mevsim mi? Guven ve fren mesafelerinden bahsetmiyorum ustelik. Trafikte 1 metre fren mesafesin onemini anlamayan veya onemsizmis gibi gosterenlere ise Allah'tan asla bunun onemini anlayacak olaylarin basina gelmemesini diliyorum.

Bu konuya yazacagim son cumle ise : Her yeni lastik ilk senesinde iyi performans gosterir - bu Jinyu, Linglong veya Michelin olmus farketmez. Beni rahatsiz eden bu lastik daha dun cikti, ne kis gordu ne de kar, ortada sadece karli bolgede ne oldugu belirsiz testler ve 0-30 derecede kullanimin uzerine yorum yapilmasi. Bu sartlarda tabi ki iyi performans gosterecek ayni diger marka 4 mevsim lastikler gibi!

Ha, 2 yil sonra Allah omur verip sag hos olursak, yine burada oluruz ve bizim iklimizde ( -20 ve +30 derece ) bu lastik gercekten goklere cikartildigi gibi ise, bu konuda herkesten ozur dileyip ilk gordugum bayiden 4 adet alip buraya resimleri eklerim.

Evet Mars silika teknolojisi ve Noel baba..sonra benden istek alaycı mesaj yazmamam..ki alaycı mesajım hangisi onu anlayamadım..bu kadar kısa mesafede durmak ve lastik hassaslığı varsa yazdıklarım gerçekten dikkate alınması gereken önerilerdi.. tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Evet haklisiniz Mars ve Noel baba'yi saka amacinda yazdim ama alayci da anlasilabilir yeniden okuyunca farkettim. Kusura bakmayin. 

 

Neyse, 5. kez yaziyorum, umarim siz hakli cikarsiniz ve bizde gelip tekrar buraya bunu yazariz. Benim tek sizden tek ricam daha lastik dogru durust kis sartlari gormeden bu lastigi goklere cikarmamaniz. Cunku gercekten bu forum binlerce kisi tarafindan okunuyor ve kisisel kararlari etkiliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Crossclimate lastikler Hakkı'nda yorum yapan 2 kesim var 1.si crossclimate lastiği kullanıp tecrübe sahibi olanlar 2.si ise yersiz ve anlamsız bir şekilde bu lastiği eleştirip kötüleme çabası içinde olanlar. [emoji23]

Ben lastiği kullanalı 20bin km ye yaklaştı, yazın doğuyu batıyı heryeri gezdim en ufak şikayetim olmadı artı yol sesinden ve yol tutuşundan inanılmaz memnunum. Kış şartlarında ise şu ana kadar bir sıkıntım yok Ankara haftalardır neredeyse artı dereceyi görmedi yerler yer yer don ve sıkıntı yaşamadım frenleme iyi denilebilir ve ağır bir kış geçmediği sürece bu lastik fazlasıyla yeterli diye düşünüyorum.

Ben lastiğin takımını 650 liraya aldım tanesi 162.5 liraya denk geldi zaten en dandik lastik 150 lira artı sök tak parasındanda kârdayım.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Evet haklisiniz Mars ve Noel baba'yi saka amacinda yazdim ama alayci da anlasilabilir yeniden okuyunca farkettim. Kusura bakmayin. 

 

Neyse, 5. kez yaziyorum, umarim siz hakli cikarsiniz ve bizde gelip tekrar buraya bunu yazariz. Benim tek sizden tek ricam daha lastik dogru durust kis sartlari gormeden bu lastigi goklere cikarmamaniz. Cunku gercekten bu forum binlerce kisi tarafindan okunuyor ve kisisel kararlari etkiliyor.

Benim lastiği göklere çıkarttığım yok benim kullanım tarzımda araba kullanan herkese yeterli bir lastik olduğunu düşünüyorum sadece kişisel olarak..Ancak lastiği kullanmadan yorum yapanlar olunca insan da sabredemiyor bazen..

Sizde kusuruma bakmayın üzdüysem kırdıysam..

Saygılarımla..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Evet yılın ilk karı Eskişehire düştü :)

Genel olarak bir özet yaparsam

Yazın öyle yola sakız gibi yapıştığını yazanlar gibi değil izlenimim..standart bir yaz lastiği tepkileri aldığımı hissettim ne daha iyi ne daha kötü belki kullandığım lastiklerin yeni olmasına bağlı olabilir..

Yağnurda Aquaplanningten çok korktuğum için pek 80i geçmem o yüzden yağmur üstünde zaten yaz lastiği ilede bir sıkıntı yaşamıyordum bu lastiktede..

Karda eğer yol üstünde kar varsa kış lastiği gibi bir davranış gösteriyor iyi tutundu şimdilik..hatta kontrollü olarak sokak arasında kar üstünde frene sonuna kadar bastım kızaklamadı..ancak karın olmadığı sadece buza dönüşen noktalarda her çivisiz lastik gibi kızakladı..buz üstünde çivili lastik yoksa çok çok dikkatli kullanmak lazım..

Daha önce yazdığım gibi Eskişehirde 15 yıldır araba kullanırım yaz lastikleri ile bile sorun yaşamadım..biraz kullanım tarzınız biraz yavaş gitmek biraz arabadaki sistemler en çok Allahın yardımıyla...

Sonuçta ilk izlenimim sakin sakin kurallara uygun kullanıcılar için şu aşamada (daha çok yoğun kış koşulları göremedim) kış performansınında yeterli olacağını düşünüyorum

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Evet yılın ilk karı Eskişehire düştü :)

Genel olarak bir özet yaparsam

Yazın öyle yola sakız gibi yapıştığını yazanlar gibi değil izlenimim..standart bir yaz lastiği tepkileri aldığımı hissettim ne daha iyi ne daha kötü belki kullandığım lastiklerin yeni olmasına bağlı olabilir..

Yağnurda Aquaplanningten çok korktuğum için pek 80i geçmem o yüzden yağmur üstünde zaten yaz lastiği ilede bir sıkıntı yaşamıyordum bu lastiktede..

Karda eğer yol üstünde kar varsa kış lastiği gibi bir davranış gösteriyor iyi tutundu şimdilik..hatta kontrollü olarak sokak arasında kar üstünde frene sonuna kadar bastım kızaklamadı..ancak karın olmadığı sadece buza dönüşen noktalarda her çivisiz lastik gibi kızakladı..buz üstünde çivili lastik yoksa çok çok dikkatli kullanmak lazım..

Daha önce yazdığım gibi Eskişehirde 15 yıldır araba kullanırım yaz lastikleri ile bile sorun yaşamadım..biraz kullanım tarzınız biraz yavaş gitmek biraz arabadaki sistemler en çok Allahın yardımıyla...

Sonuçta ilk izlenimim sakin sakin kurallara uygun kullanıcılar için şu aşamada (daha çok yoğun kış koşulları göremedim) kış performansınında yeterli olacağını düşünüyorum

 

Ben de kar istiyorum :D

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Ben de bekliyorum , snoways 3ü test edeceğim. 

Memnun kalacağından emin ol tecrübe ile sabittir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Memnun kalacağından emin ol tecrübe ile sabittir.

Islak zeminde ABS devreye girdi, ıslakta çok güven vermedi. Yol şartları kötüydü belki , tam çözemedim. 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Islak zeminde ABS devreye girdi, ıslakta çok güven vermedi. Yol şartları kötüydü belki , tam çözemedim. 

Ben yıllarca kullandım hatta Ilgaz a çıktım hiç sıkıntı duymadım

Yorum bağlantısı

Evet haklisiniz Mars ve Noel baba'yi saka amacinda yazdim ama alayci da anlasilabilir yeniden okuyunca farkettim. Kusura bakmayin.

Neyse, 5. kez yaziyorum, umarim siz hakli cikarsiniz ve bizde gelip tekrar buraya bunu yazariz. Benim tek sizden tek ricam daha lastik dogru durust kis sartlari gormeden bu lastigi goklere cikarmamaniz. Cunku gercekten bu forum binlerce kisi tarafindan okunuyor ve kisisel kararlari etkiliyor.

Benim lastiği göklere çıkarttığım yok benim kullanım tarzımda araba kullanan herkese yeterli bir lastik olduğunu düşünüyorum sadece kişisel olarak..Ancak lastiği kullanmadan yorum yapanlar olunca insan da sabredemiyor bazen..

Sizde kusuruma bakmayın üzdüysem kırdıysam..

Saygılarımla..

Konuyu takip ederken ortamin gerilmesinden rahatsiz olmustum. Isin tatliya baglanmasina sevindim [emoji106]
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Cuma günü kar testini yaparız bakalım,şimdilik sessizlik ve ıslak zemin fren mesafesi çok iyi,karlı yolda ortalama bir performans bana yeterli olacaktır.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

İlk izlenimi an itibariyle vereyim. Taze kar üzerinde kalkış ve tutuş iyi. Frenleme çok iyi değil yavaş gitmek şart. Rampa kalkışta kalmıyor ama kar lastiği gibi tutunamıyor ve pati ye düşüyor.  Aynı rampa yı aşağıdan devirlenerek alırsan patilemeden çıkıyor.  Aynı yeri yaz lastiği olan Fluence ile denedik araç rampa yı çıkamadı aşağıdan devirlendiğinde rampa sonunda pati ye düştü zor çıktı. 

Sonuç kar performansı çok iyi değil. Performansını beğenmedim keşke kar lastiği alsaydım. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...