İçeriğe Yönlendir

Michelin Yaz Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Erdem Dengel

Recommended Posts

Volkan Dinçel

205 55 16 için en sessiz olan lastik hangisi?

 

energy saver+ da 70 db yazıyor..aslında crossclimate için oldukça iyi değerler..

Yorum bağlantısı

205 55 16 için en sessiz olan lastik hangisi?

Bu fotoğraf size yardımcı olacaktır.Ben en sağdakini aldım. :good1:

 

84aceab6bd591e81e2095bdf801d9f89.jpg

benzin pompası resminin üstünde c yağmur resminin üstünde a ve ses seviyesi 68 db yazıyor

Islakta dikkat edin o zaman.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

Yakıt Verimliliği: Lastik üzerinde yer alan benzin pompası sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma yakıt verimliliği esasına göre oluşturulmaktadır.

Bilindiği üzere doğal kaynaklar hızla azalmakta, bununla birlikte artan karbon salınımı sebebi ile küresel ısınma giderek artmaktadır. Maalesef bunlar insanoğlunu yakın gelecekte tehdit eden ciddi problemler listesinde en başlarda yeralıyor.

Bu problemlerin çözümü adına birçok uluslararası kuruluş çeşitli önlemler almaya çalışmakta. Avrupa Birliği’nin getirmiş olduğu lastik etiketi uygulamasındaki “Yakıt Verimliliği” bölümünün de özetle bu amaca hizmet ettiğini söyleyebiliriz.

Lastik yuvarlanma direnci referans alınarak gerçekleştirilen bu değerlendirmede G’den (en az verimli) A’ya (en çok verimli) olacak şekilde 7 ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Bu derecelendirmede iyi not alan lastikleri çevreci lastikler olarak da adlandırabiliriz, zira bu lastikler yakıt verimliliğine katkılarından dolayı karbon emisyonunda da azalmaya ciddi manada katkı sağlamaktadırlar.

Kullanılan araç, hava, yol ve sürücü gibi birçok koşula göre yakıt tüketimi değişiklik gösterebilmektedir. Ama tüm bunların eşit sayıldığı bir ortamda yandaki gibi Yakıt Verimliliği’nden A notu alan bir lastik ile G notu alan bir başka lastik arasında yakıt tasarrufu açısından %7,5’lik bir fark söz konusu olabilmektedir.

 

 

Islak Zeminde Yol Tutuş: Lastik üzerinde yeralan yağmur damlaları sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma lastiğin ıslak zemindeki yol tutuş performansı esasına göre oluşturulmuştur.

İstatiksel olarak yağışlı havaların kaza yapma oranını arttırdığı bilinmekte. Bu sebeple trafik güvenliği konusu lastik etiketine taşınırken özellikle “Islak Zeminde Fren Mesafesi” notlandırmaktadır.

Lastiğin ıslak zemin fren mesafesi referans alınarak gerçekleştirilen bu değerlendirmede G’den (en uzun fren mesafesi) A’ya (en kısa fren mesafesi) olacak şekilde 7 ayrı derecelendirme yapılmaktadır.

Kullanılan araç, hava veya yol gibi birçok koşula göre fren mesafesi değişiklik gösterebilmektedir. Ama tüm bunların eşit sayıldığı bir ortamda yandaki gibi Islak Zemin Performası’ndan A alan bir lastik ile G puan alan bir başka lastik arasında fren mesafesi açısından %30’luk bir avantaj söz konusu olabilmektedir.

 

Lastiğin Yakıt Verimliliği C

Islak Zeminde Yol Tutuş A olarak derecelendirilmiş..Islak Zeminde sorun yok..Olabilecek en iyi notu almış..

tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Bu fotoğraf size yardımcı olacaktır.Ben en sağdakini aldım. :good1:

 

Islakta dikkat edin o zaman.

Fiyatıda uygun diğerlerine gore goodyear in.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Fiyatıda uygun diğerlerine gore goodyear in.

Golfünde good year ultra grip kullandım 2 konuda şikayetim vardı 1 lastik çabuk sertleşti 2 stabilize yollarda yoldaki taşları acaip topluyordu :) sonra giderken tak tuk taş sesleri :)

Yorum bağlantısı
Ayşegül Çakmak

Eskişehir

Michelin CrossClimate

205/55/16

220x4=880 TL

 

Selam, bende bu lastiklerden bakıyorum.

Tavsiye eder misiniz?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Selam, bende bu lastiklerden bakıyorum.

Tavsiye eder misiniz?

Mesajınız uygun bölüme taşınmıştır.

Keyifli paylaşımlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayşegül Çakmak

Michelin Crossclimate Serisiyle Ilgili Bilgisi Olan Var Mı?

Yorum bağlantısı

Michelin Crossclimate Serisiyle Ilgili Bilgisi Olan Var Mı?

Ayşegül Hanım;

Konunuz birleştirilmiştir.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ayşegül Çakmak

Firmalar elinde var gibi satış yapıyorlar ancak ellerinde ürün yokmuş bilginiz var mı peki?


Ayşegül Hanım;

Konunuz birleştirilmiştir.

 

Saygılarımla.

Çok teşekkürler

Yorum bağlantısı

Firmalar elinde var gibi satış yapıyorlar ancak ellerinde ürün yokmuş bilginiz var mı peki?

Çok teşekkürler

Bayii'ye gidip bakarak alırsanız daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Ayşegül Çakmak

Bayilere gitmek ve her yıl 2 kere lastik değişimi yaptırmak benim için çok güç :(

İnternetten alacağım önerdiğiniz güvenilir firma var mı? Şu an araştırıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Firmalar elinde var gibi satış yapıyorlar ancak ellerinde ürün yokmuş bilginiz var mı peki?

Çok teşekkürler

Eskişehir için 6 haziranda stoklarda olacakmış

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Her şeyi en iyi yapacağını iddia edenlerin hiç bir şeyi iyi yapamayacağını düşünüyorum. Test koşulları -6℃ ile 14℃ arasında, hangi ilde yaz 14 ℃ ile geçmekte. Bugün gittiğim lastikci ısrarla bunu önerdi 220 lira , fakat ben diğer arkadaşların da tavsiyesiyle egp almayı düşünüyorum 170 tl.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Her şeyi en iyi yapacağını iddia edenlerin hiç bir şeyi iyi yapamayacağını düşünüyorum. Test koşulları -6℃ ile 14℃ arasında, hangi ilde yaz 14 ℃ ile geçmekte. Bugün gittiğim lastikci ısrarla bunu önerdi 220 lira , fakat ben diğer arkadaşların da tavsiyesiyle egp almayı düşünüyorum 170 tl.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

öyle bişey görmedim bbc de -30 ile 40 derece arası yazmışlar

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

öyle bişey görmedim bbc de -30 ile 40 derece arası yazmışlar

Nerde gördüğümü hatırlamıyorum ama bi grafik vardı diğer lastiklerle kıyaslanan -6 / 14℃ sonuçları yazıyordu. Belki de en verimli olduğu aralıktir.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Nerde gördüğümü hatırlamıyorum ama bi grafik vardı diğer lastiklerle kıyaslanan -6 / 14℃ sonuçları yazıyordu. Belki de en verimli olduğu aralıktir.

 

http://www.michelin.com/eng/media-room/press-and-news/michelin-news/Innovation/The-new-MICHELIN-CrossClimate-tire-a-turning-point-in-history

 

michelin'in orjinal web sitesi;

 

Full info on the MICHELIN CrossClimate tire in figures
  • 23: Is the number of different 15 to 17-inch sizes to be available when the CrossClimate goes on the market in May 2015 i.e. 70% of European market volumes. A more extensive size offering is scheduled for 2016.
  • 7: Is the number of countries where the tire has been tested: Germany, Canada, Spain, Finland, France, Poland and Sweden.
  • 36: Is the number of months that have elapsed from design of the tire until its presentation on 2 March 2015, i.e. only 3 years’ development time (editorial note: it normally takes 4 years 8 months).
  • 70: Is the thermal amplitude of tests in degrees Centigrade. Tests were conducted in outside temperatures ranging from - 30°C to + 40°C.
  • 150: Is the number of engineers and experts who worked on the design and testing, industrialization and production of the MICHELIN CrossClimate tire.
  • Over 1,000: The number of laboratory tests conducted on materials, the tread pattern and architecture.
  • 125 times around the globe, at the level of the equator

5 million kilometers - this is the distance traveled during the dynamic tests and wear and endurance tests carried out.

 

Hayatımda 2 firma gördüm ürünlerinden memnuniyetsizlik duymadığım..

Birisi Michelin diğeride Phlips..

 

İnanın yazdığınız gibi -6/14 derece aralığında çalışan bir lastik olsa Michelin bunu Türkiye'ye satmaz..Michelin markasını yaratmak kolay değil bizim EUR bazında baktığınızda vereceğimiz 250-300 EUR için marka imajını kaybedeceğini asla sanmıyorum.Ben lastiği denemek için aldım yazın Mersin'e gidicem en az 40 derece sıcaklıkta bende merakla bekliyorum sonuçları ama e ufak bir tereddütüm yok lastikle ilgili..

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

İnşaallah verdiğiniz paranın karşılığını alırsınız. Güvenlikten öte bir şey yok. Benim ki sadece his.

Bu arada philipse ben de katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

İnşaallah verdiğiniz paranın karşılığını alırsınız. Güvenlikten öte bir şey yok. Benim ki sadece his.

Bu arada philipse ben de katılıyorum.

 

inşallah..çok agresif araba kullanmıyorum arabanın tutuşu iyi zaten çok sert kış koşullarında arabayı kıpırdatmıyorum..4 mevsim işimi göreceğini düşünüyorum bakalım bu lastiklerin :) hayırlısı..

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Samsun bayiine gittim ,bugun kamyon gelecek dediler. Daha onlar da gormemis lastigi. Ayak uzeri sohbet ettik. Pek bir bilgileri de yok lastik hakkinda....ama bence iyi bir lastik. Tek sorunum bu yil kış lastigi almis ve bir sonraki yil yaz lastigi almak zorunda olmam. Kis lastiklerini satip direkt bu lastigi mi alsam...

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

Samsun bayiine gittim ,bugun kamyon gelecek dediler. Daha onlar da gormemis lastigi. Ayak uzeri sohbet ettik. Pek bir bilgileri de yok lastik hakkinda....ama bence iyi bir lastik. Tek sorunum bu yil kış lastigi almis ve bir sonraki yil yaz lastigi almak zorunda olmam. Kis lastiklerini satip direkt bu lastigi mi alsam...

 

Lastiğin fiyatına zam gelecek izlenimi oldu bende..Eskişehir'de hiç bir Michelin bayisinde lastik kalmamış bütün stoğu 1 haftada satmışlar..Gelecekler içinde fiyat söylemiyorlar..

 

Samsunda yaşıyorsunuz gördüğüm kadarıyla..Çok sert bir kışı bulunmuyordur..Kış lastiğine sök tak para depolama yap para..Kasımda git sıraya gir bekle Allah bekle Nisan olsun söktürmeye git bekle Allah bekle..

 

İyi bir tercih gibi bence.. :) Ama bulabilirseniz şu an Eskişehir'de karaborsa resmen :)

tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...