Mevlüt Doğan 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 arkadaşlar branşım otomotiv boyama sistemleri üzerine, internette araştırma yaparken bu siteye rastladım siz arkadaşların otomotiv konusunda ne kadar bilgili olduklarını ve yorumlarınızı okudum kişilerin bilgi paylaşımı çok önemli Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Çok değerli bir konu, artık bilgi isteriz. Mesela sulu sistem boyalar, gerçekten %100 sulu mu? Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 8 Mart 2010 Yazar Paylaş 8 Mart 2010 Çok değerli bir konu, artık bilgi isteriz. Mesela sulu sistem boyalar, gerçekten %100 sulu mu? tabiiki bütünüyle sulu sistem değil %20katı miktarı, % 10organik solvent, %70 oranında su içermektedir bunun yanı sıra solvent boyada 1lt baz boyada 1,5lt solvent ile inceltme işlemi yapılması gerekiyor buda insan ve çevreyi olumsuz bir şekilde etkiliyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Sulu sistemde astar boyası ve metelik boyadaki son kat su bazlı mı ? Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 8 Mart 2010 Yazar Paylaş 8 Mart 2010 Sulu sistemde astar boyası ve metelik boyadaki son kat su bazlı mı ? subazlı astarlarda mevcut fakat şu an fiyatından dolayı pek getirtilemiyor bu yüzden ilerki senelerde kesinlikle astar hatta subazlı vernik dahi kullanılması zorunlu hale getirilecek son kat boyalar 2001 yılından itibaren servis düzeyindeki işletmelerde kullanılmaya başlandı fabrikalar daha önce zaten uyguluyorlardı Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Mart 2010 Paylaş 9 Mart 2010 benim takla atan aracı yaptırıyorum. arabaya tavan, kaput, sol çamurluk aldık. arabanın kendi rengi beyaz, bu parçalar ise krem rengi. şimdi biz arabanın hangi kısmını boyatalım. Sakın cevap olarak tamamı demeyin çünkü, maliyetleri düşürmeye çalışıyoruz. Fotoğraf koymanız mümkünmü? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2010 Paylaş 9 Mart 2010 Aldığınız parçalar takılırken zaten kaynak vs. boyaları yanacak, yani alınan parçalar boyanacak zaten. Çıkma parça da olsa krem rengi Ford da yok ki? Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 9 Mart 2010 Paylaş 9 Mart 2010 arkadaşlar branşım otomotiv boyama sistemleri üzerine, internette araştırma yaparken bu siteye rastladım siz arkadaşların otomotiv konusunda ne kadar bilgili olduklarını ve yorumlarınızı okudum kişilerin bilgi paylaşımı çok önemli Benim araba 8 aylık rengi fırtına gri.Geçen gün önüne cam vbadak atmışlar ve boya çıkmış raptiye başı kadr.Acaba orayı lokal boyatsam bir sorun olr mu? Madem sizin meslek bir fikriniz olur mutlaka. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 2007 temmuz ayı öncesi üretilen beyaz renk ile bu tariten sonra üretilen beyaz renk arasında fabrikasyon ton farkı var. Sizin aracınız kirli beyaz, aldığınız kapı süt beyazı renginde. Farklılık oluşması gayet normal... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 ben de aynı şeyi söyledim babama ama boyacıyada gösterdi parçalar uymuyor. fotoda bile çok rahat anlaşılıyor renk farkı. sol çamurluk ile kapıya bakın farkı göreceksiniz. bu arabalarda beyazın tonlarımı var acaba? Tonundan değil de sanki yıpranma süreleri farklıymış gibi geldi bana parçaların. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 14 küsur farklı varyantı vardır beyazın. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 Birisi inci beyazı, diğeri transit beyazı. Fiestalarda daha belli oluyor. 2006 sonrasında süt beyaz diye tabir edilen renk var...Öncesi inci beyazı, yani biraz daha krem rengi gibi.. Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 Benim araba 8 aylık rengi fırtına gri.Geçen gün önüne cam vbadak atmışlar ve boya çıkmış raptiye başı kadr.Acaba orayı lokal boyatsam bir sorun olr mu? Madem sizin meslek bir fikriniz olur mutlaka. Bora Bey bırakın nazarlık olarak kalsın bence. Bu kadar dikkat ederseniz yarın öbürgün biri çizer arabayı yanlışlıkla, çok üzülürsünüz sonra. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 Birisi inci beyazı, diğeri transit beyazı. Fiestalarda daha belli oluyor. 2006 sonrasında süt beyaz diye tabir edilen renk var...Öncesi inci beyazı, yani biraz daha krem rengi gibi.. Bizim kasalarda da inci beyazı diye geçen ama yan yana geldiğimizde krem gibi kalanlar var. Acaba ufakta olsa renk tonu değişikliği olabilir mi sene farkından yada seri farkınddan dolayı ? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 Bizim kasalarda da inci beyazı diye geçen ama yan yana geldiğimizde krem gibi kalanlar var. Acaba ufakta olsa renk tonu değişikliği olabilir mi sene farkından yada seri farkınddan dolayı ? Yiğit, van modellerde özellikle çok belli oluyor. Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 11 Mart 2010 Yazar Paylaş 11 Mart 2010 Yiğit, van modellerde özellikle çok belli oluyor. selamlar öncelikle geçmiş olsun araçlarda tek renk kodu olmasına rağmen birçok renkte rengin varyantları vardır boyacı ustası rengi yapıp uygulamadan önce yapılması gerekli prosesler vardır araç üzerindeki orjinal bir parçaya pasta polish uygulaması yapılırak boyanın gerçek rengine göre bir plaka çalışması yapılır ve gün ışığında renk uyumuna bakılır Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 11 Mart 2010 Yazar Paylaş 11 Mart 2010 Bora Bey bırakın nazarlık olarak kalsın bence. Bu kadar dikkat ederseniz yarın öbürgün biri çizer arabayı yanlışlıkla, çok üzülürsünüz sonra. bora bey aracınızdaki sorun astar seviyesindemi yani saca kadar inme varmı eğer astar seviyesinde ise sizide çok rahatsız etmiyorsa bir müdahale ettirmeyin derim sadece rötüş yaptırabilirsiniz günümüz ortamında boyalı bir parça dendiği zaman ki sıkıntıyı biliyorsunuzdur Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 11 Mart 2010 Yazar Paylaş 11 Mart 2010 benim takla atan aracı yaptırıyorum. arabaya tavan, kaput, sol çamurluk aldık. arabanın kendi rengi beyaz, bu parçalar ise krem rengi. şimdi biz arabanın hangi kısmını boyatalım. Sakın cevap olarak tamamı demeyin çünkü, maliyetleri düşürmeye çalışıyoruz. hocam çok geçmiş olsun aracınızı gördüğüm ve belirtmiş olduğunuz kadarıyla söylediğiniz üç parça aracın kendi rengine boyanacak sadece kaynak işlemi sırasında arka çamurluk ve üst yan direklerde puntaları çürütülüp yeni tavan koyma işlemi sırasında boyada hasar oluşabilir usta ön direk kısmından başlayarak arka çamurlukların tamamını değilde lokal bir boya uygulaması ile bitirebilir Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 selamlar öncelikle geçmiş olsun araçlarda tek renk kodu olmasına rağmen birçok renkte rengin varyantları vardır boyacı ustası rengi yapıp uygulamadan önce yapılması gerekli prosesler vardır araç üzerindeki orjinal bir parçaya pasta polish uygulaması yapılırak boyanın gerçek rengine göre bir plaka çalışması yapılır ve gün ışığında renk uyumuna bakılır Bende hep şunu merak etmişimdir...Mesela renk ayarlanıyor sonra gün ışığında bakılıyor falan.Buraya kadar her şey tamam da ya buna bakan ustanın gözlerinde sorun varsa? Göz bu netice de ben başka görürüm diğeri başka..Özellikle de tonlamalarda.Buna bakan bir cihaz olmalı bence.Yapılabilir mi yada var mı bilmiyorum ama şart.Tonlamayı karşılaştırıp en uygununa karar vermeli. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 bora bey aracınızdaki sorun astar seviyesindemi yani saca kadar inme varmı eğer astar seviyesinde ise sizide çok rahatsız etmiyorsa bir müdahale ettirmeyin derim sadece rötüş yaptırabilirsiniz günümüz ortamında boyalı bir parça dendiği zaman ki sıkıntıyı biliyorsunuzdur Çok küçük,raptiye başı kadar bir yerde boya gitmiş sac çıkmış ortaya,bir kaç yerde de yine boya gitmiş ama çok küçük. Astar seviyesinde kalmamış yani.Rütuşla duruyor şu anda. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 79 Celica da bile nokta rötüşüm yok. Tümden boyalı. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 79 Celica da bile nokta rötüşüm yok. Tümden boyalı. Yani boyat mı diyorsunuz Çağlar Bey? Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 Yoo. Tümden boyalı demişsinizde.Bana cevap yazdığınızı düşündüm.Rötuşlu duruyor şu anda bendeki boya hasarı Yorum bağlantısı
Recommended Posts