İçeriğe Yönlendir

Focus mu? Corolla mı?


Meltem Aydın

Recommended Posts

Halil Yakut
Suradan cikarttim, normal atmosferik bir araca turbo takmak istediginiz zaman, piston kollari, pistonlar, motor ust kapagi, subaplar, egsoz sistemi, gucun miktarina gore krank mili ve transmisyon elemanlarinin degismesi gerek. Sabit kalan sadece dokme motor blogu. Kisacasi buyuk fark var. Ikisi arasindaki tek ortak nokta 4 zamanli olmalari o kadar. Yakit bile degisiyor, Euro diesel almak zorundasiniz, cunku basinc ve enjektor acikligi degerleri degisik. Isin icine bir de twincharger sistemleri girdiginde yani sadece turbo degil ayni zamanda supercharger sistemi de eklendiginde, olay cok daha farkli bir noktaya gidiyor, bu sefer isin icine yag basinci da giriyor, cunku supercharger'da yag basinci ile calisan bir sistem. 1.4 170 beygir SEAT motorlarinda twincharger var, benim motorumla birebir ayni motor olmasina ragmen, ben gidip direk supercharger elemanlarini alip benim aracima takamiyorum maalesef, bir cok seyi degistirmem gerekiyor.

Turbo ya da twincharger olan her aracta, benzinlilerde dahil olmak uzere, arizalanma ihtimali, sorun cikma ihtimali, atmosferikten daha yuksek olacaktir (buna benim aracimda dahil). Ben dizel araclara karsi degilim, bende kullandim, benim karsi ciktigim sey, senede 30.000 km altinda yol yapanin dizel almasinin gereksiz olacagi. Ozellikle Ford veya PSA grubu ise, daha da kotu, cunku yakita karsi bu kadar hassas baska motor var midir merak ediyorum.

Muhlis bey, eski teknolojili bir motora kimse bahsettiğiniz teknolojileri sanırım takmaz. Ben ve çevremdeki dizel araç sahipleri önceden de benzinli veya lpg li araç kullandık. Bende ve şu anda dizel araç kullananlarda araçlarımızdan çok memnunuz. Allah kısmet ederde aracımı değiştirirsem yine dizel alırım. Dizel ile ilgili tek şikayetim var o da sesinin biraz fazla çıkması.

Arızalanmaya gelince gerekli bakımları yaparsan şanssızlığında yoksa benzinli veya lpg li araç ile dizel aracın arızalanma riskinin hemen hemen aynı olduğunu düşünüyorum.

Bugün bir arkadaşımla konuştum. 2009 benzinli fokusu sıfır aldı ve lpg taktıracağını söylüyor. 2008 model hunday getz alan bir arkadaşımda arabasına lpg taktıracak.

Benzinli arabaya yakıttan dolayı çoğu insan binemiyor. Çoğu lpg takma peşinde.

Ben dizel ile tanışmamış olsaydım bende aldığım arabaya lpg taktırırdım. Dizel ile tanıştım çok memnunum. İnşallah da böyle gider.

Senede 30000 in altında yol yapanın dizel almasını siz gereksiz görebilirsiniz. Muhakkak sizin goruşunuzde olanlar da vardır. Ama ben bu goruşe katılmıyorum.

Fordun yakıt hassasiyetine yaptığınız yorum hakkında bişey diyemeyeceğim. Bunu ilgili kişiler sanırım araştırıyorlardır. Ve Ford köklü bir marka en az diğer firmalar kadar bu işin araştırmalarını yaptıklarından eminim.

Yorum bağlantısı
Meltem Aydın

hala kararsızım,corolla alırsam ne kazanırım ford alırsam ne kazanırım?

Yorum bağlantısı
Guest Fuat
(düzenlendi)

Corolla,

sessizlik(heleki dizel alacağınızı düşünerek yarı yarıya)

sorunsuzluk

yakıt ekonomisi

2.el

focus,

sağlam

üstün yol tutuş

çok iyi bir ses sistemi(titanyum ise alacağınız)

tarihinde Fuat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Benimde hem mantığıma hem gönlüme focus hitap eder. Alırken aman 90 hp olsun ne olucakki diyosunuz ama kullandıktan sonra keşke daha güçlüsünü alsaydım diyosunuz. Ben 1.4 TDCI kullanıyorum ama keşke 1.6 TDCI alsaymışım diyorum ilk aldığım aylardan beri...

O yüzden aynı fiyatlara focus veya corolla mı derseniz Kesinlikle Focus derim. Ama dizel alıp almamanız konusunda bişey diyemem o sizin bütçenize kalmış bişey. Çok fazla yol yapmıyorsanız ve arabayı çok uzun yıllar kullanmayacaksanız bence benzinliye yönelin hemde daha dolu bi model alabilirsiniz :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hoş tasarım ; direksiyon ve süspanyion sistemi ile sürüş keyfi harika bir araç focus.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Şahsi görüşüm;benzinli daha mantıklı.benim gibi pimpirikli bi sürücü iseniz, dizel araç kullanırken herhangi bir yerinden ses gelse yada aracın çekişi düşse,tekleme yapsa eyvah turbomu arızalı enjektörlermi tıkandı yada arızalandı diye düşünseniz aklınızdan turbo için en az 2 bin tl enjektör ise daha da fazla çıkacak masrafları hayal etmeye başlarsınız.aynı paralara benzinli aracın komple motorunu yenilersiniz ve tüm yürüyen aksamını değiştirebilirsiniz.yani benzinliye binerken çıkacak arızalar çok fazla can yakmaz ama dizelde bi ses duysanız ter basmaya başlar.bana da dizel yakıt ekonomisi için çok mantıklı geliyor yılda 20-25 bin km yapıyorum.ama bahsettiğimiz arızalardan çıkarırsa arabayı otoparka çekip üstüne de örtü çeker para biriktirmeyi beklerdim.memur maaşıyla 3-4 bin lirayı bir anda denkleştirmek zor nede olsa.ama tüm bu söylediklerim arıza çıkarma ihtimaline karşılıktır.diyeceksiniz şimdi bana, sanki tüm dizeller turbo yada enjektör arızasımı çıkarıyor diye.dediğim gibi bu bir ihtimal ama çok can sıkıcı bir ihtimal.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yılda 25 bin km için bu riske değebilir, ama 10 bin km için yılda kafayı yormaya gerek yok , doğru. :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Tabiki Focus, 1.4 90hp motor anca Yaris'e yeter..

Piyasadaki filo araçlarından da kıyaslama yapabilirsiniz, Focus ve Megane bir numarada..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Meltem Aydın

bgn yine galeri dolaştık.yine corolla ile test sürüşü yaptım,ordan çıktık ford a gittik.corolla daha sessiz.sonra sırayla

honda civic

citroen c5

nissan qashqai

opel corsa ve astra baktık.

hala kararsısız:(

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Honda civic otomatikk derim özellikle otomatik, Otomatik aracın zevki bir başka oluyor, tısıl tısıl gidiyorsunuz :unknw:

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Suradan cikarttim, normal atmosferik bir araca turbo takmak istediginiz zaman, piston kollari, pistonlar, motor ust kapagi, subaplar, egsoz sistemi, gucun miktarina gore krank mili ve transmisyon elemanlarinin degismesi gerek. Sabit kalan sadece dokme motor blogu. Kisacasi buyuk fark var. Ikisi arasindaki tek ortak nokta 4 zamanli olmalari o kadar. Yakit bile degisiyor, Euro diesel almak zorundasiniz, cunku basinc ve enjektor acikligi degerleri degisik. Isin icine bir de twincharger sistemleri girdiginde yani sadece turbo degil ayni zamanda supercharger sistemi de eklendiginde, olay cok daha farkli bir noktaya gidiyor, bu sefer isin icine yag basinci da giriyor, cunku supercharger'da yag basinci ile calisan bir sistem. 1.4 170 beygir SEAT motorlarinda twincharger var, benim motorumla birebir ayni motor olmasina ragmen, ben gidip direk supercharger elemanlarini alip benim aracima takamiyorum maalesef, bir cok seyi degistirmem gerekiyor.

Turbo ya da twincharger olan her aracta, benzinlilerde dahil olmak uzere, arizalanma ihtimali, sorun cikma ihtimali, atmosferikten daha yuksek olacaktir (buna benim aracimda dahil). Ben dizel araclara karsi degilim, bende kullandim, benim karsi ciktigim sey, senede 30.000 km altinda yol yapanin dizel almasinin gereksiz olacagi. Ozellikle Ford veya PSA grubu ise, daha da kotu, cunku yakita karsi bu kadar hassas baska motor var midir merak ediyorum.

benim aracım atmosferik

direkt turbo takıp 200 hp alabilirim

hiçbirşey değiştirmeme de gerek yok .

siz focusun yenisini bekleyin 180 ps liğini alın

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Eski dohc sanma da, blok Bodrum denizine düşmüş karpuz gibi yarılmasın :unknw:

yarılmaz yarılmaz , uygulanmışı var hiçbişeycik olmaz.

Yorum bağlantısı
Berk Ertürk

eski bir corolla yeni bir focus kullanıcısı olarak, eğer benzinli düşünecekseniz ki bu daha mantıklı gözüküyor bencede, corolla alın derim. japon motorları (benzinli olanlar) üstün ve sorunsuz motorlardır heleki corolla tartışma kabul etmez.ben rutin bakımlar dışında aracı servise yaklaştırdığımı hatırlamıyorum hiç(120bin de anneme devrettim),tabi focusta daha bu konu için bi yorum yapamam. fakat dizel alıcaksanız, benimde tercihim focustan yana olurdu, çok başarılı bir dizel motora sahip, toyotanın dizel motorları cılız kalıyor, birazda japonların benzinli kadar ilgi göstermemesinden diye düşünüyorum (diğer bir örnek honda). ayrıca corolla fiyat konusunda (benzinlide de) daha yüksek focustan. ikisininde malzeme kalitesi oldukça başarılı, focus biraz daha dikkat çekiyor ve göze hitap ediyor iç ve dış olarak. otomatik vites almayı düşünürsenizde, corollada ben hiç bir sıkıntı yaşamadım ancak yakıt tüketimi konusunda cebinize zararı olabilir, focustaki şanzıman konusunda bir bilgim yok. ihtiyaçlarınıza göre en doğru kararı verirsiniz umarım...

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Benzinli Corolla, dizel Focus deri ben. 2 yıl kadar dizel corolla kullandım, 2 yıl kadar da dizel focus kullanıyorum. Corolla 1.4 motoruyla biraz zayıf kalıyor ama rampada çekmeme gibi bir sıkıntısı yok. O motor o kasayı gayet rahat bir biçimde taşıyor ve çok az yakıyor. Focus ise 1.6 olmasından dolayı performansı son derece iyi. Focus'ta malzeme kalitesi ve detaylar Corolla'dan üstün diyebiliriz. Benim tercihim dizel Focus olurdu.

Yorum bağlantısı
Meltem Aydın

evet bugün baktıklarımız:)

peugeot 3008 40bin

renault (fluence) full paket 38bin.artık megane üretmeyeceklermiş.

hala kararsız haldeyiz.acaba bizde mi birşey var yoksa sizlerde araba alırken bunları yaşadınız mı?

şunuda sorayım dün opel de astra classic III esentia modeli konfor paketiyle 26 bine geliyor.hız sabitleyici park yağmur sensörü v.s evet yeni kasa çıktı süper indirim var ama eski kasa oldu çoktan ne alsak ya?

corsa 111.yıl yapmışlar onda bile cc var.(bu arada öğrendim cc benim bildiğim gibi değilmiş her gaz fren olayında devre dışı kalıyormuş ben sanıyordum sabitle 90 na fren yap gaz yap kendi 90na dönüyor)

yani çokda önemli değil artık benim için cc.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ahmet Berksoy Çabuk
(düzenlendi)
Hoş tasarım ; direksiyon ve süspanyion sistemi ile sürüş keyfi harika bir araç focus.

+birkaç milyon,yol tutuşuda cabası

tarihinde Ahmet Berksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
evet bugün baktıklarımız:)

peugeot 3008 40bin

renault (fluence) full paket 38bin.artık megane üretmeyeceklermiş.

hala kararsız haldeyiz.acaba bizde mi birşey var yoksa sizlerde araba alırken bunları yaşadınız mı?

şunuda sorayım dün opel de astra classic III esentia modeli konfor paketiyle 26 bine geliyor.hız sabitleyici park yağmur sensörü v.s evet yeni kasa çıktı süper indirim var ama eski kasa oldu çoktan ne alsak ya?

corsa 111.yıl yapmışlar onda bile cc var.(bu arada öğrendim cc benim bildiğim gibi değilmiş her gaz fren olayında devre dışı kalıyormuş ben sanıyordum sabitle 90 na fren yap gaz yap kendi 90na dönüyor)

yani çokda önemli değil artık benim için cc.

teşekkürler.

astra 1.4 hb mi? 26 bine alınabilir. Sitesinde en ucuzu 30 bin küsür o da indirimli fiyatı diyor.

cc işi için bir tuşa basınca önceden ayarlı hıza sabitliyor olması lazımdı.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
ustad neden bunu bastan soylemedin ? gider civic alirdim :).

1.4 den sonra alerji yapsın istemedim , pardon ! :lol2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...