İçeriğe Yönlendir

Otomobil toplamak


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Meraklısı için;

Araba sevdası hastalığının sürüklediği yolda, araba toplama istasyonları gelmektedir. 79 Celicamı 1987li tarihlerde satın aldıktan sonra ( Gümrükten almıştım, fabrikasyon rengi gri olan aracım ilk olarak beyaz üstüne turuncu-mavi olarak trafiğe çıkarmıştım), 1990 lı yıllarda turuncuya yakın kırmızıya çevirmiştim.

1994 gibi yıllarda bir defa kaporta revizesi yapmıştım. Bu revizede, bagaj, sağ-sol ön çamurluk, marşbiyeller 2 mm. saçtan elde yapılmıştı. Maalesef o zamanlar fotoğraf çekme gereği duymamıştım. Rengini Kırmızıya çevirmiştim.

2002 li yıllarda boyası iyice solması üzerine, aşağıdaki işlemlere başlandı:

Motor hariç komple söküldü (işçilik benden) ve Honda Crx kırmızısına boyandı:

phot0011.jpg

Araç içinde, ses sistemi kablolarım fazla dağınıktı ve kalorifer motor şalterim bozuktu. Şalterin tamiri için torpido sökülmesi lazımdı, torpido hiç sökülmediği için buna kıyamadım ve 3 düğmeli bir kontrol mekanizması tasarlayıp monte ettim. Ses sistemi için de kabloları döşemek rahat olmuştu, zira aracın için komple sökülü durumdaydı:

thumb_357648362.jpg

thumb_553994952.JPG

Ön cam nikelajını yapıştırma özel aparatı icat edildi :D :

thumb_481835878.jpg

Orjinalde çamurlukta sinyal yoktur ama benim hoşuma gider; Transit sinyali:

thumb_293808342.jpg

Bagaj içi siyah halı ile kaplanmış, tabii arabanın içi de komple siyah, tavan döşemesi dahil:

thumb_425831472.JPG

Koltukların vinyl döşemesi değişecekti, ancak düz değildi, hasır benzeri bir deseni vardı. O zaman ki imkanlarda, aynısı bulundu ancak kimse dikişe yanaşmıyordu, Bursa ya yollandı, bir yerlerde dikildi ve geri gelmişti.

Terslik olmaz ise bu yaz yeniden ince bir üstten boya işlemine girişilecek, zira son toplamadan sonra depoya konan benzinin rafinerisi devlete aitti. Yani arabalar toplanır,toplanır,toplanır. Bu işin sonu yok.

Vesile ile: Siz , siz olun bu işlerden uzak durun. Domuz gribinin bile çaresi var :D

thumb_535229887.JPG

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bunun arka makaslarından çok güzel bıçak olur... :D

Abi, rengi harika bence. Halil abi buralarda yok epeydir, görse o da çok beğenirdi. Birde resimleri biraz büyük istesek diyorum mümkünse.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dıgla , resimler büyüyor. Arkalar amortisör, Anadol mu sandın sen bunu :D

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

vay çok güzel birşey bu be bununla uğraşması da kim bilir nasıl zevklidir :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Türkiye'de klasik otomobil kavramı da saç baş yoldurtucu. Bu iş için bir takım uluslararası prosedürler mevcut; Türkiye de Klasik otomobil kulübü mevcut, ancak homologeyi yapmak için kafalarınca kurallar koymuşlar. Normal şartlarda yurt dışında olsam, Grup B de dünya şampiyonluğu olan bir kasa olduğu için ve 25 yaşını geçtiği için klasik otomobil kartını alabiliyorum, ama Türkiye de alamıyorum. Fransa ya başvurup alma şansım var ama, uğraşmaya değmez.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
Türkiye'de klasik otomobil kavramı da saç baş yoldurtucu. Bu iş için bir takım uluslararası prosedürler mevcut; Türkiye de Klasik otomobil kulübü mevcut, ancak homologeyi yapmak için kafalarınca kurallar koymuşlar. Normal şartlarda yurt dışında olsam, Grup B de dünya şampiyonluğu olan bir kasa olduğu için ve 25 yaşını geçtiği için klasik otomobil kartını alabiliyorum, ama Türkiye de alamıyorum. Fransa ya başvurup alma şansım var ama, uğraşmaya değmez.

Türkiye'den alamadığın şeyi fransadan almak ayıp olur zaten. Türkiye'min ayıbı üstüne ayıp olmaz. :D

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Çağlar bey tebrik ederim .

Bilirim bu hastalığı ,kolay değildir,öncelikle arabayı çok iyi tanımak lazım,sonra para ve sabır ve en önemlisi iyi kaportacı ve boyacı gerekir.

bende 80 li yıllarda 3 tane 1 klasik sayılabilecek araç topladım,araba toplamak uzun süreç gerektiren bir iş ,el becerisi gerektirir eniştemin tamirhanesinde bir arabalık yer sayesinde tabiki ,ilk özel aracım babadan kalma 76 model 504 Tİ peugeottu,arabayı a - z ye kendim söktüm ,yalnızca kaporta kalarak bazı çürüyen yerlerini onarılması için kaportaya soktum ,iş çıkışı hergün kaportacıya uğradım ,kaportadan sonra boyasını fransadan getirtdim,haftalarca süren zımpara ve astar işlemlerinden sonra boya uygulandıktan sonra aracı atölyeye çekici ile getirdim,en zorlu süreç burada başlıyordu ,söktüğüm tüm parçaları bakımı ve yenisinin temini yaptıktan sonra monte ettim ,motoru eniştenin yardımı ile revizyondan geçirdim ,ön takım ve arka takım komple değiştirdim.

kesinlikle yeni bir araç parası kadar para harcadım ,fakat bittikten sonra aldığım keyif bambaşkaydı ,duygusal bir bağ oluştu ,sorunsuz yaklaşık 6 yıl kullandım,satmaya kıyamadım abime hibe ettim.

504 bize 12 sene problemsiz hizmet etti.daha sonra meraklısı komşusuna sattı abimiz :D

eşim kızardı bana milletin hurdalarını alıyorsun ,bir araba parası para harcıyorsun gecelerini hafta sonlarını onunla geçiriyorsun.

araba hastalığı böyle bir şey .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Klasik araba olarak homologe edierek, kart vb. çıkartılsa bile, bizim buralarda bunun pek değeri yok. Yalnız bu arabanın aynısından bir gümrükçüde var (toplam yakalayabildiğim 4 tane zaten), 2 si gümrükten olmak üzere toplam 3 arabayı harcadı, 1 adet tertemizi çıkardı. 50.000$ gibi fiyat biçmişti arabasına, ancak hayaldir.

Zaten manevi değeri daha yüksek.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Allah için büyük konuşmayım da,daha da olsa toplamam. Sonu bi türlü gelmiyor çünkü. Şuan kafamda o kadar çok şey var ki yapsam süper olur dediğim. Ama gel gör ki astarı yüzünü solladığı gibi,"len değer mi?" sorusu gittikçe ağırlaşıyor. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kem küm, araba toplaması bana kolay geliyor da, muayene mevzuatı var :) Şu an muayenesiz, yani otopark kullanımı dışına çıkamıyor :rolleyes:

Bu yaz elim değerse, gıcır-gıcır gideceğim muayeneye.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çok güzel ya, kolay gelsin Çağlar bey, imkan olsada bende yapsam, çok severim bu işleri. Abd deki gibi araba yenileyen abartı modlar yapan firmalarda çalışmak isterdim vallahi, tabi maaş da iyi olucak ama :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

hmm ben biliyorum bu aracı. Ufakken sizin otorparkta top oynardık da senin arabayı kale yapardık abi hatırladım :)

Çağlar abi 2 mm saçtan araba kaportasımı olur Allah ını seversen ya. Karşı taraftaki mercedes olsa ve çarpışsan adam şoka girer vallahi ya.Ağırlığını hiçe sayarsak süper sağlam olmuş.

Kurşun geçirmez Celica :good1:

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Resimleri görünce, Sylvester Stallone'nin hapishane filmi aklıma geldi. :s

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kaporta aksamı imal edilirken, nasıl olsa tekrar çürüyecek, bari biraz kalın olsun zor çürüsün dedik :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Gökmen

Abi ALLAH kolaylık versin.Sabır ve bol kazançlar diliyorum ..

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Halil Gecegörür
Bunun arka makaslarından çok güzel bıçak olur... :)

Abi, rengi harika bence. Halil abi buralarda yok epeydir, görse o da çok beğenirdi. Birde resimleri biraz büyük istesek diyorum mümkünse.

Benim adım geçmiş, hele diyorum kulaklarım neden çınlıyor?

Evet, model olarak müthiş bir araba, döküğünü bulsak da toplasak, ya da düzgününü bulsak, hiç ellemesek.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Süha Demirtaş

kaç motor ve kaç beygir bu araç abi ? 4 vites değil mi ? Ön frenler disk mi ? Motor parçaları ve diğer aksamları bulunuyor mu ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4 mü :) 5 ileri, orjinal mavi camlıdır kendileri titanium mübarek :D Ön fren disk, daha 90.000km de; parça lazım değil ki.

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu

güzel bir hobi olsa gerek ,maşallah diyelim :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...