İçeriğe Yönlendir

F II Mazot filtre değişimi


Turkay Enez

Recommended Posts

Turkay Enez

İnsan, ilk kez yapacaksa tereddüt ediyor. İlk kez dizel kullanıyorum. Önceki benzinli araçlarımda yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, hatta triger kayış ve bilyası değiştirmiştim kendim. Şimdi durum biraz faklı. Şu anda yeni aldığım yağ (mobil 1 5w 30 full sentetik), yağ filtresi, hava filtresi ve mazot filtresi bagajda beni bekliyor. Sadece mazot filtresiyle ilgili tereddütüm var. Eskisinin yerine yenisini takarken özellikle dikkat edeceğim bişey var mı? Arama sayfasını kullandım ama bilgi bulamadım. Varsa bilgisi olan paylaşabilir mi?

Yorum bağlantısı
İmam Suludere
İnsan, ilk kez yapacaksa tereddüt ediyor. İlk kez dizel kullanıyorum. Önceki benzinli araçlarımda yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, hatta triger kayış ve bilyası değiştirmiştim kendim. Şimdi durum biraz faklı. Şu anda yeni aldığım yağ (mobil 1 5w 30 full sentetik), yağ filtresi, hava filtresi ve mazot filtresi bagajda beni bekliyor. Sadece mazot filtresiyle ilgili tereddütüm var. Eskisinin yerine yenisini takarken özellikle dikkat edeceğim bişey var mı? Arama sayfasını kullandım ama bilgi bulamadım. Varsa bilgisi olan paylaşabilir mi?

Merhaba bir servisci olarak mazot filtesini sizin değiştirmemenizi önerim zira mazot filtiresini sökünce TDCİ sistemi hava yapacak ve size sorun cıkaracaktır havayı almanız sizin için zordur bir ustaya veya serviste değiştiriniz yoksa yüksek basınç sistemi zarar görebilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Gayet basit, klipslerinden hortumları çıkarın yenisini takın vidaları faln unutmayın, sonrasında el pompasından hava bitip mazot gelene kadar pompalayınki filtre dolsun, şeffaf hortumdan akan mazot görünür zaten, hava kabarcığı kalmayana dek pompalayın, sonra motoru çalıştırın gaz vermeden kısa süre çalıştımı tam dolar zaten, gayet basit bir işlem.

Yorum bağlantısı
İmam Suludere
Gayet basit, klipslerinden hortumları çıkarın yenisini takın vidaları faln unutmayın, sonrasında el pompasından hava bitip mazot gelene kadar pompalayınki filtre dolsun, şeffaf hortumdan akan mazot görünür zaten, hava kabarcığı kalmayana dek pompalayın, sonra motoru çalıştırın gaz vermeden kısa süre çalıştımı tam dolar zaten, gayet basit bir işlem.

Merhaba sizin basettiğiniz FİESTA araçlar için arkadasın baş ettiği araç FOCUS TDCİ olması gerelki o araçda beyaz seffaf hortum yok mazotu görmesi imkansız.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Evet. Araç Focus Tdci.

Biliyorsanız, havanın nasıl alınacağını anlatabilir misiniz? Bir kere görsem kesinlikle yaparım da, ilk kez olduğu için...

Filtre bu...

Merhaba sizin basettiğiniz FİESTA araçlar için arkadasın baş ettiği araç FOCUS TDCİ olması gerelki o araçda beyaz seffaf hortum yok mazotu görmesi imkansız.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Triger de değiştirmişseniz, motor rektifiyesi dahil her türlü işlem için eliniz müsait demektir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hiç fark etmez hava falanda yapmaz, şeffaf hortum yoksa el pompasından bir süre pompalayın, filtre dolduğunda sertleşecektir biraz daha pompalayın okadar, kesin emin olmak için filtre geri dönüş hortumunu çıkarıp pompaya bastığınızda mazot taşarsa dolmuş demektir, hortumu geri takın bi kaç kez daha pompalayın işlem tamamdır, buna gerek yok aslında ama içiniz rahat olacaksa yaparsınız, daha farklı bişey varsa söyleyinde bizde bilelim, fiesta falan farketmez Audi de bile bu böyle, el pompasını niye koymuşlar öyle değilmi.

Bunlar gerçekten basit şeyler arabanın kitabında bile bu tür şeylerin nasıl yapılacağı yazar herşeyi servise yaptıracaksak vay halimize, Çağlar beyinde dediği gibi elinizde yatkın zaten, serviste arabanın başından ayrılmamamın sebeblerinden biride bu, nasıl yapıldığını görmeden hayatta ayrılmam mutlaka öğrenmem lazım, ayrıca servis kitapları yani motor tamiri arabanın neresi nasıl sökülür bu tür dökümanlar nette bulunuyor, onlarıda okuyarak nerdeyse herşeyi yapabilirsiniz, kaldıki mazot hava filtresi gibi değişimler periyodik bakımlar çok basit olarak dizayn edilmiştir, pratik olsun diye, bunları herkes kendi yapabilir, yazıcıya toner takmak gibi sarf malzemesi değişiyorsunuz, ayar yok vs. yok, artık herşey soketli çıkar tak okadar.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İmam Suludere
Hiç fark etmez hava falanda yapmaz, şeffaf hortum yoksa el pompasından bir süre pompalayın, filtre dolduğunda sertleşecektir biraz daha pompalayın okadar, kesin emin olmak için filtre geri dönüş hortumunu çıkarıp pompaya bastığınızda mazot taşarsa dolmuş demektir, hortumu geri takın bi kaç kez daha pompalayın işlem tamamdır, buna gerek yok aslında ama içiniz rahat olacaksa yaparsınız, daha farklı bişey varsa söyleyinde bizde bilelim, fiesta falan farketmez Audi de bil bu böyle, el pompasını niye koymuşlar öyle değilmi.

Ali bey doğru söylüyorsunuz ama bu araçda el pompası yokki.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Evet. 2-3 defa triger değiştim. Yağ değişimlerini zaten saymıyorum. Ve çok kez de değişim yapılırken gördüm. Bi defa gördüm mü elimden kurtulmaz hiç bişey.

Ama gel gör ki, ilk kez dizel araçla baş başayım. 75 binde iken özel serviste yağ, yağ filtresi, hava filtresini usta değiştirmişti. O bakımda mazot filtresini değiştirmedk. Şimdi değişecek. Ben bu sefer de yine ustaya gideceğim gibi görünüyor...

Triger de değiştirmişseniz, motor rektifiyesi dahil her türlü işlem için eliniz müsait demektir.
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Hiç fark etmez hava falanda yapmaz, şeffaf hortum yoksa el pompasından bir süre pompalayın, filtre dolduğunda sertleşecektir biraz daha pompalayın okadar, kesin emin olmak için filtre geri dönüş hortumunu çıkarıp pompaya bastığınızda mazot taşarsa dolmuş demektir, hortumu geri takın bi kaç kez daha pompalayın işlem tamamdır, buna gerek yok aslında ama içiniz rahat olacaksa yaparsınız, daha farklı bişey varsa söyleyinde bizde bilelim, fiesta falan farketmez Audi de bil bu böyle, el pompasını niye koymuşlar öyle değilmi.

Koymamışlar Ali abi.Focuslarda vakvak yok.O yüzden serivistede biz vakvak yapmıştık kendimiz.Yada vakvak yoksa hava tabancasıylan geridönüşe hava basıp mazot attırıyoduk o şekilde havasını alıyoduk.Şimdi araç sahibinde vakvak yoksa vede basınçlı havasıda yoksa,mazot filtresini değiştirdiği zaman nasıl havasını alacak.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

İmam Bey,

Pompa gibi bişey yok. Filtreye takılı elektrikli bi parça var. Ama ne işe yarıyor bilmiyorum. Nasıl yapılacağını çok kısa anlatabilirseniz, hemen olaya el atarım.

Ali bey doğru söylüyorsunuz ama bu araçda el pompası yokki.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ah ulen pompa yok ha şiştim birazcık :D ama buluruz tekniği durun bakalım, pompa yoksa 2. yol mazot filtresine vakum yaparak dolmasını sağlamaktır, yada otomatik yakıt doldurma sistemli motorlarda vardır, düğmeye basarsınız kendisi dolar havayı alır vs. neyse focus için orjinal prosedürü bulurum birazdan nasılsa...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Sabırsızlıkla bekliyorum. Acaba mazot filt değişimi ile ilgili bilgi, el kitabında var mıdır?

Ah ulen pompa yok ha şiştim birazcık :D ama buluruz tekniği durun bakalım, pompa yoksa 2. yol mazot filtresine vakum yaparak dolmasını sağlamaktır, yada otomatik yakıt doldurma sistemli motorlarda vardır, düğmeye basarsınız kendisi dolar havayı alır vs. neyse focus için orjinal prosedürü bulurum birazdan nasılsa...
tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Herşeyi bir kere görüp yapıyorum diyorsunuz,bence bu işide bir kere görün ondan sonra yapın derim.Filtre eski tip filtre yeni tip olsa kolaylıkla anlatılabilir yazı dilindede anlaşılabilir.Ama eski tip biraz karışık söküceğiniz filtre üstünde farklı ek bir parçada var onuda söküceksiniz onu sökmeyi yazı dilinde anlatmak zor biraz.Ayrıca havasını almayla uğraşıcaksınız en kötü ihtimali söyliliyim geri dönüşe hortum bağlarsınız ağzınızla vakumlayarak çekersiniz.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Salim Bey,

Bahsettiğiniz parçanın civataları burda. Filtrenin çıkarılması için önce bunlar sökülecek. Ben en iyisi yine ustaya gideyim bari.

Herşeyi bir kere görüp yapıyorum diyorsunuz,bence bu işide bir kere görün ondan sonra yapın derim.Filtre eski tip filtre yeni tip olsa kolaylıkla anlatılabilir yazı dilindede anlaşılabilir.Ama eski tip biraz karışık söküceğiniz filtre üstünde farklı ek bir parçada var onuda söküceksiniz onu sökmeyi yazı dilinde anlatmak zor biraz.Ayrıca havasını almayla uğraşıcaksınız en kötü ihtimali söyliliyim geri dönüşe hortum bağlarsınız ağzınızla vakumlayarak çekersiniz.
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

O değil aslında bahsettiğim.Gerçi o sacı ordan çıkarmakta sorun ya halledilir o.Bahsettiğim parça mazot filtresinin üstüne takılı bir parça.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Üst kapağı direk atladım zaten, onda anlatacak bişey yok vidaları sökün metal parçayı çıkarın, fiestada da aynı bu, sonrasını bulurum nasılsa durun bakalım...

Ayrıca herşeyi 1 kere görmek değil olay hem görüyorum hem araştırıyorum sonrasındada düşünerek uyguluyorum, filtre değişiminde aman aman bişey yok ha triger dersen tamam, o birkez görmeyle olmayabilir, ama mazot filtresi değişimi çocuk oyuncağı bişey nedir yani...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Anladığım kadarıyla filtre değiştikten sonra filtreye vakum pompası takılarak mazot çekilecek gelen mazot pompanın diğer ucundan geri dönüşe verilecek, bu pompanın şeffaf hortumu üzerinde mazot geçişi izlencek hava kabarcığı bitene dek pompalayarak filtre tamamen dolduktan sonra normal bağlantı yapılarak motor çalıştırılacak, gaza basmadan bekleyeceksiniz gerisini arabanın kendi mazot pompası halleder zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2-3 defa derken, aracınız en az 270.000km yapmış olmalı. Değiştiğiniz V kayışı olmasın sakın????

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Ve arkadaşlar işlem tamamdır. Ustamla birlikte yağ, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi başarıyla değiştirilmiştir. Ustam da mazot filtresini (tdci focusun) ilk kez değiştirmiş oldu. Resim çektim ama yüklemekte sorun yaşıyorum.

Yağ ve yağ filtresi ile hava filtresi değişimini es geçiyorum. Konumuz mazot filtresi:

Öncelikle filtrenin dışındaki metal korumayı resimde gösterdiğim 5 civatayı sökerek serbest hale getirdik.

Sonra filtrenin üzerinde bulunan (üstteki çıkış) (arkada giriş) hortumlarını söktük. Bununla birlikte bir de filtrenin mazot girişini kontrol eden selenoidin elektrik fişini çıkardık. Eski filtre üzerinde sabit olan bir parça vardı. Bu parçayı yeni filtreye monte ettik. Bir de filtrenin arka alt kısmında boşta bir elektrik soketi vardı. Bu soketi de yerinden çıkardık. (Bunun ne işe yaradığını önce anlamadık çünkü bu soket filtre üzerinde bir yuvaya takılıyor ama karşılıksız).

Sonra bütün işlemleri tersine tekrarlayarak filtreyi yerine monte ettik. İş geldi zurnanın zırt dediği noktaya. Yani hava almaya...

Önce usta başka bir kişiyi aradı. Telefondaki kişi de elle pompalayarak alın havayı dedi ama gel gör ki böyle bir pompa yoktu. Sonra filtrenin üstünde bulunan hortumu çıkardık ve bu haldeyken sadece kontağı açarak mazot pompasının çalışacağını düşündük ama olmadı. yani kontağı açınca filreye mazot gelmedi. Sonra usta, filtrenin bu ucuna başka bir hortum takarak ağzıyla çekerek filtreyi doldurdu. ve hortumu yerine taktı ve marşa bastık. Araç sorunsuz tek marşta çalıştı. Üst korumayı da taktık işlem bitti... Ancak, aklımızda boştaki o soketin ne işe yarayabileceği sorusu vardı... Düşündük... Bi tahminimiz oldu ama ne kadar doğru bilmiyoruz...

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Benim ustada ilk defa değiştiriyodu ve direk eline şırıngayı alıp yeni filtrenin içini mazotla doldurup ole yerine taktı ve ilk marşdada araba çalışmıştı.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Çağlar bey,

2-3 defa triger değiştim derken bu aracımdan (focustan) bahsetmiyorum. Önceki araçlarımda değiştirmiştim. Bu aracım 84 binde. Aslında FII tdci lerde triger 120 bin veya 5 yılda değişiyor. Benim 5 yıl 2010 Ağustota doluyor. Şimdiden araştırmaya başladım. Servisler malum, çok yüksek rakamlar çıkarıyorlar. Triger kayışı + 2 bilya (dayco) için 140 Tl fiyat aldım. Şimdi değiştirecek ustayı arıyorum...

2-3 defa derken, aracınız en az 270.000km yapmış olmalı. Değiştiğiniz V kayışı olmasın sakın????
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Focus'daki dizel ile C5 deki 1.6 motor aynımıdır,eğer aynı ise C5 de hava alma olayı yok sanırım kendisi hallediyor işini,zira ben kullanırken istasyona 200 metre kala mazot bitip araç stop etmişti ve o hızla pompaya kadar gitmiştim,mazot aldım hava olayını düşünürken 2-3 kere marşa bastıktan sonra çalıştı,hava alma pompası olmadığına göre kendisi otomatik havayı alıyor olamazmı.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

1-Triger değişimi oldukça meşakkatlidir.. Alet, edevat, mekan ve yardım gerektirir.. ben uzunca bir süre araştırdım.. motor kulakları sökülüp dışarı kastırma olayı işin içine girdiğinde öyle kolaylıkla yapılacak bir iş değil gibi gözüküyor.. bahsi geçen V-kayışı ise oldukça kolay.. eğer TDCi trigerini değiştirirseniz haberim olsun.. sizden yardım alırız..

2-Focus TDCi larda da hava almak gerekir fakat el pompası yoktur.. dışarıdan monte bir vakum aparatı kullanılır.. biz kimyacılar ona "Puar" deriz..

3-Kullanıcının yapabileceği işlemler vardır.. (örn:hava filtresi, mazot filtresi, yağ değişimi, hatta fren disk ve balataları bile).. ancak bilinçsizce yapılan işlemler yarardan çok zarar getirir.. sonuçta servsiler de sihir kullanmıyor.. bilgi, deneyim ve edevat kullanıyorlar.. şahsi fikrim bir işlem yapılmadan önce iyice araştırılması..

4-Benim kendinyap tasarılarım (Bkz. FII bölümü): Triger değişimi, V-kayışı dğişimi, Motor bakımı, Vites topuzu kaplaması, Turbo hortumu değişimi, Metal HoseClip yapımı, Enjektör bakımı, (Ultrasonic Enjektör bakım cihazı yapmayı dahi düşündüm), Stop anında titremeyi engelleyen Manifold Flap, Turbo hortum modifiyesi.. v.s. v.s. birçok işlem.. Bazılarını yaptım.. ee boşuna Mc Gyver yazmıyor orada.. :lol2: :lol2:

Tüm DIY cilere kolay gelsin.. :lol2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...