Yakup Başaran 5 Şubat 2010 Paylaş 5 Şubat 2010 (düzenlendi) Aracımın 2 hafta önce bobini değişti. Değiştiren usta LPG'li araçlarda hep oluyor diyor. Yalnız bobin değiştiğinden beri LPG'de sürekli problem yaşamaya başladım. Araç LPG'ye geçtiğinde eğer boşta veya ayak debiryajda ise stop ediyor. Stop etmediği durumlar çok nadir. Bugün LPG servisine gittim. Ayarlarına felan bir baktılar. Stop etme devam edince usta - Senin motor bir yerden hava alıyor. Bu yüzden LPG'ye geçince problem başlıyor. Gaz yetmiyor gibi bir şeyler söyledi. Aynı durum benzinde olmuyor. Benzinde araç tıkır tıkır. Yalnız hem benzinde hem LPG'de çalışırkende motordan öksürme gibi bir ses geliyor. Sanki pistonlardan birinde ateşleme olmuyor gibi bir öksürme. LPG'nin garantisi halen devam ediyor. Yarın geniş zamanda bakacağız bakalım. Bu öksürme neden yapabilir. LPG'yi tek marka kullanmıyorum. Neresi denk gelirse oradan alıyorum. Birde son zamanlarda LPG sarfiyatım %30 oranında arttı. (11 lt ile 100 km ) 5 Şubat 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 5 Şubat 2010 Yazar Paylaş 5 Şubat 2010 3 silindir geziyor olsam benzinde de problem olmazmı? Veya arıza lambası yanmazmı? Banada bujilerden biri tam görev görmüyor gibi geldi. Valla şimdi iyice meraklandım. Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce 5 Şubat 2010 Paylaş 5 Şubat 2010 Lpgciden önce adam gibi bir servise gidip silindir kompresyon oranlarınızı bir ölçtürün, bujileri gözden geçirin, 4 bujininde kendi kablolarıyla çaktığını size motor bloğuna dışarda şaseliyerek göstersinler. Aracın LPG'de OBD2 soketiden bağlanarak STFT ve LTFT değerlerini isteyin bakın bakalım nerelere uçmuş gitmiş. Ondan sonra LPGciye gidin. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 6 Şubat 2010 Yazar Paylaş 6 Şubat 2010 Lpgciden önce adam gibi bir servise gidip silindir kompresyon oranlarınızı bir ölçtürün, bujileri gözden geçirin, 4 bujininde kendi kablolarıyla çaktığını size motor bloğuna dışarda şaseliyerek göstersinler. Aracın LPG'de OBD2 soketiden bağlanarak STFT ve LTFT değerlerini isteyin bakın bakalım nerelere uçmuş gitmiş. Ondan sonra LPGciye gidin. bugün sanayiye gittim. Bujileri kontrol ettik problem yok. Silindir kompresyon oranlarında problem yok. Araç benzinde problemsiz. Usta birkaç gün benzinde git. Tekrar bakalım dedi. Israrla kesinlikle lpg de çalıştırma bu dönemde dedi. Bakalım göreceğiz. Bu arada benim kit Landi marka. Marka ile ilgili bilgisi olan varmı? Yalnız Landi renzo değil. Sadece Landi. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 6 Şubat 2010 Yazar Paylaş 6 Şubat 2010 (düzenlendi) Benzinde yapmayan arızanın lpgde yapması, enjektörlerden birinin veya birkaçının tutukluk yapmasından kaynaklanıyormuş. Şimdi bir arkadaşla konuşurken böyle bir yorum yaptı. Benim arıza lambası yandığında 1. ve 3. silindir ateşleme arızası diyordu. Bu gaz enjektörlerinin temizliği zormudur? 6 Şubat 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Sorununuz düzeldi mi? bildiğim kadarı ile Lpg enjektörlerinin temizliği ile kimse uğraşmıyor. direk yenisini tanıyorlar. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Şubat 2010 Yazar Paylaş 22 Şubat 2010 (düzenlendi) Benim enjektörler matrix değilmiş. İsmini şu anda hatırlamadım ama, matrix enjektör temizliği zormuş dediler. Benimki gibi olanların temizliği çok kolaymış. Aracı durdurup enjektörleri söküyoruz. Sonra enjektör vidalarını söküyoruz. Tabi dikkatli bir şekilde. Sonrada sprey (wd40 dı sanırım)ile temizleyip yerine takıyoruz. Enjektörlerde biraz yağlanma vardı. Aşırı değildi. Gaz filtresi değişti. Tüm kontroller yapıldıktan sonra aracı bilgisayara bağladık. Aynı problem tekrar devam ediyordu. Usta ısrarla bu araç bir yerden motora hava alıyor diyor. Şimdilik bir problem çıkarmadı. Bu şekilde kullanmaya devam ediyor. Havalar düzelsin, tüm hortumları tek tek çıkarıp yeniliycem. Birde bu olay soğuk havada oluyordu. Şimdi havalar sıcak, yapmıyor artık. Ayrıca katkılı otogaz kullanmıyorum artık. Landi marka enjektör tipinin aşağıda resmini veriyorum. 22 Şubat 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Usta işini bayağı iyi biliyor. Tamir etmeden işi halletme şeklinden belli, tabii benzin fiyatı kadar lpg tüketmeniz hariç.... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Şubat 2010 Yazar Paylaş 22 Şubat 2010 Çağlar bey, Enjektör temizliği yapıldı, gaz filtresi değişti. Yalnız ustanın fikri değişmedi. Bu araç hala hava alıyor diyor. Şu anki hesabıma göre, tamamı şehir içi ve maksimum 10 km yol yapmak kaydıyla 100 km/12 lt. lpg normalmi sizce? Birde karter havalndırma hortumu denen hortum hava filtresine alttan giren hortummu? Hani ucundaki sünger yağlanıp duran? Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Bir ay önce Lpg ustası arabanız şehiriçi 100 km'de 10 lt benzin yakıyorsa , lpg'de 12 lt yakar demişti. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Şubat 2010 Yazar Paylaş 22 Şubat 2010 Bir ay önce Lpg ustası arabanız şehiriçi 100 km'de 10 lt benzin yakıyorsa , lpg'de 12 lt yakar demişti. Hocam aracı benzinde en son ölçtüğüm 2007 yılı idi. Oda şehirlerarası, yaklaşık 6,5lt/100 km idi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 1. Genelde soğuk havada, arıza olmayan nedenlerden bile araçlar tekler vs, yani hava ısınınca, sıcaklık toleransı ile stop etme ortadan kalkabilir ama soğuk havada stop etmeye sebep olan bir yerler vardı 2. Lpg den anlamam ama Balıkesir gibi düz zemin yoğun bir yerleşkedekii tüketiminiz bana fazla gibi geldi. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 10 km diyerek sanırım şehir içinde kısa mesafelerde kullanılarak 100 km yapıldığını belirtmek istemiş.Eğer öyleyse çok abartılı değil gibi. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 Şehir içi sadece lpg de 11-12 litre tüketim anomal değil bence. Ama işin içine sabahları ve motor ısınana kadar olan benzinde katılırsa bir miktar fazla denilebilir. 9 litre benzin yerine 11 litre lpg zaten normal Ben şehir içinde 10-11 litre lpg hesaplıyorum ki araç otomatik. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 23 Şubat 2010 Yazar Paylaş 23 Şubat 2010 10 km diyerek sanırım şehir içinde kısa mesafelerde kullanılarak 100 km yapıldığını belirtmek istemiş.Eğer öyleyse çok abartılı değil gibi. Aynen öyle hocam; 10 km'den kastım şehir içi aracı ilk çalıştırdıktan sonraki yapmış olduğum maksimum mesafe. Çağlar hocam, soğuk havalarda daha bir bariz tekleme ve stop etme oluyor. Havalar biraz ısınınca bu problemleri yaşamıyorum. Acaba diyorum, LPG içindeki karışım yaz kış ayarlı olmadığı için kışın problemmi çıkarıyor. Veya Balıkesir ilinde kışlık LPG ihtiyacı duyulmuyor. Aracıma Erzurumdaki LPG'ciden gaz alsam aynı sorunu yaşamam gibime geliyor. Bir de soğuk hava etkisine şöyle vardım; aracı sanayiye götürdüğümde 2004 moneoda da bendeki aynı problem vardı. Gazcı onuda tamirciye yönlendirmiş. Adam geldi ne yapacağım diye hayıflanıyordu. Bende de aynı problem var deyince biraz yumuşadı. Şehir içi sadece lpg de 11-12 litre tüketim anomal değil bence. Ama işin içine sabahları ve motor ısınana kadar olan benzinde katılırsa bir miktar fazla denilebilir. 9 litre benzin yerine 11 litre lpg zaten normal Ben şehir içinde 10-11 litre lpg hesaplıyorum ki araç otomatik. Aracın kontak açmayla 10 km maksimum yol gitme durumuna göre aslında %10 düşük kilometre hesabı yapıyorum. Şöyleki; Araçta tüp sıfırken 50 TL'lik gaz aldım (24 litre gaz eder), toplam 225 km yol gittim, tüp yine sıfırlandı. Dedimki 225'in yaklaşık %10 unu benzinle gitmiş olayım. Düz olsun diye 25 km sini benzinle gittiğimi varsaydım. 50 TL'lik gaz ile toplam 200 km yol gitmiş oldum şehiriçi. Litre hesabına çevirirsek te 12,02 lt / 100 km yapıyor. Mustafa bey otomatik şanzumanlı araç daha çok yakmazmı? Sizinkine göre benim araç daha çok yakmış oluyor bu durumda. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 Kocaeli içinde son 3-5 bin km ortalaması 10-11 lt lpg 1 litre benzin.Kasınca lpg değeri 9 litreye kadar düşüyor ama çok çok narin kullanmak gerekiyor Ve araç 130 bine geldi. O2 ve kat. ne alemde pek bilmiyorum. Kalibrasyonda kısık değil 1 e 1.25 gibi diyebilirim. Bu arada yakıtı kimden alıyorsunuz. Ben hep aynı istasyondan ve shell auto gas kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 24 Şubat 2010 Yazar Paylaş 24 Şubat 2010 Kocaeli içinde son 3-5 bin km ortalaması 10-11 lt lpg 1 litre benzin.Kasınca lpg değeri 9 litreye kadar düşüyor ama çok çok narin kullanmak gerekiyor Ve araç 130 bine geldi. O2 ve kat. ne alemde pek bilmiyorum. Kalibrasyonda kısık değil 1 e 1.25 gibi diyebilirim. Bu arada yakıtı kimden alıyorsunuz. Ben hep aynı istasyondan ve shell auto gas kullanıyorum. Yakıtı opetten alıyordum genelde, şimdi vazgeçtim. BP'den alıyorum ara sırada Totalden alıyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts