Uğur Aksoy 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Gökhan Köse yazdı: Hava akışmetre tamiri yazmış bir kişi internette.Yalovadan cep telefonu bırakmış.Ne düşünürsünüz işe yararmı sice? olabilir !. maf sensöründeki parça sıradan bir ntc dir yani ısıya duyarlı dirençtir,fabrikanın uyguladığı değerde yerine ntc konursa iş görür. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 Mafın içinde tel gibi görülen, cam karışımı bir parçadır. Tamiri mümkün olmaz diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Uğur Aksoy yazdı: olabilir !.maf sensöründeki parça sıradan bir ntc dir yani ısıya duyarlı dirençtir,fabrikanın uyguladığı değerde yerine ntc konursa iş görür. sıradan bir malzeme'nin toleransı ile ford un seçtiği toleransları nasıl bileceğiz ? Eminmisiniz NTC olduğuna ya PTC ise ? Yorum bağlantısı
Tolga Canvar 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 (düzenlendi) Benim de bildiğim kadarıyla o tel NTC dir.Bence hiç uğraşmayın bende çok denemiştim vakti zamanında.Zannedersem sizin bulduğunuz eşdeğer parça çin malı olanı, ben aradığım zamanlarda aynı parçaya 95 tl fiyat çekmişlerdi.Ford orjinaline 400 küsür fiyat çekmişti.Aynı orjinal parça peugeot citroen yedek parçacıların 0 olarak 180-210 tl civarı bir paraya bulabilirsiniz (1.4 hdi akışmetre).Ben burada tanıdığım bir pompacı vasıtasıyla 210 tl ye almıştım.Hatta içiniz rahat etsin istiyorsanız bir peugeot parçacısından alır arabaya takmadan sizin bozuk olanla karşılaştırırsanız referans numaraları falan hepsi tutar. yardımcı olmak maksadıyla bir link veriyorum http://www.hepsipeugeot.com/PEJO-206-HAVA-...DI-pid-312.html Eğer benzer problemler le karşılaşmak istemezseniz karter havalandırmasını iptal edin bir daha maf sensörünüz pislenmez sizde temizlemek zorunda kalmazsınız.Siz motor sıcakken mi parçayı söküp temizlemek istediniz acaba.Parça çok sıcakken sprayi sıkınca, zannedersem sprayin soğutucu etkisi telin kırılmasına sebeb olmuş olabilir. 27 Ocak 2010 tarihinde Tolga Canvar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Tolga Canvar yazdı: Benim de bildiğim kadarıyla o tel NTC dir.Bence hiç uğraşmayın bende çok denemiştim vakti zamanında.Zannedersem sizin bulduğunuz eşdeğer parça çin malı olanı, ben aradığım zamanlarda aynı parçaya 95 tl fiyat çekmişlerdi.Ford orjinaline 400 küsür fiyat çekmişti.Aynı orjinal parça peugeot citroen yedek parçacıların 0 olarak 180-210 tl civarı bir paraya bulabilirsiniz (1.4 hdi akışmetre).Ben burada tanıdığım bir pompacı vasıtasıyla 210 tl ye almıştım.Hatta içiniz rahat etsin istiyorsanız bir peugeot parçacısından alır arabaya takmadan sizin bozuk olanla karşılaştırırsanız referans numaraları falan hepsi tutar.yardımcı olmak maksadıyla bir link veriyorum http://www.hepsipeugeot.com/PEJO-206-HAVA-...DI-pid-312.html Eğer benzer problemler le karşılaşmak istemezseniz karter havalandırmasını iptal edin bir daha maf sensörünüz pislenmez sizde temizlemek zorunda kalmazsınız.Siz motor sıcakken mi parçayı söküp temizlemek istediniz acaba.Parça çok sıcakken sprayi sıkınca, zannedersem sprayin soğutucu etkisi telin kırılmasına sebeb olmuş olabilir. karter havalandırma nasıl iptal oluyo iptal edince karter nereden hava basıncını tahliye edecek Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Süha Demirtaş yazdı: sıradan bir malzeme'nin toleransı ile ford un seçtiği toleransları nasıl bileceğiz ?Eminmisiniz NTC olduğuna ya PTC ise ? ntc mi ptc mi olduğunu onu tamir etmeyi başarabilen herhalde bilir genelde ntc olduğunu okuyorum ,duyuyorum,ford aksini yapmışsa onu tamir edecek olan şahıs bununda farkındadır. Mustafa Demirci yazdı: karter havalandırma nasıl iptal oluyoiptal edince karter nereden hava basıncını tahliye edecek herhalde eski taksiciler veya dolmuşcular gibi hortumu aşşağıya sarkıtacak . karter havalandırmayı kör tapa ile kapamak sakıncalı. Yorum bağlantısı
Gökhan Köse 27 Ocak 2010 Yazar Paylaş 27 Ocak 2010 Bugün yalovada araba beyin tamiri ve hava akışmetre tamiri yapan usta ile görüştüm.Bana kopan teli bulabildin mi? diye sordu hayır cevabını alınca çıkmacılardan aynı parçanın teli sağlam olanını bulursan bunu oradan alarak senin sensöre aktarabiliriz yoksa birbirimizi kandırmayalım telin fabrika değerini bulamayız ve yaptığımız işe yaramaz dedi.Bir elektirikçi tanıdığımız vardı yanına gittim bir parçacıda 6 tane ıkma maf sensörü olduğunu söyledi ve beraber giderek parçalara baktık.Yer tanıdık olduğu için parçaları alın isim vermeyeyim yetkili servise gidin orada hangisi uyum sağlıyorsa onu alırsınız dedi.Biz o yerin otoparkında yetkili servise gitmeden parçayı taktık takar takmaz göstergedeki uyarı söndü bir daha da yanmadı.Geri döndük 100 tl ye parçayı satın aldık.Bana fikirlerinizle yardımcı olduğunuz için teşkkür ederim.Size son bir sorum olacak.Sensör arıza ışığını yakmadığına göre servise gidip bunu arabaya göre ayarlatmaya gerek yok değil mi? Yoksa illa bilgisayara bağlanarak kalibre mi edilmesi gerekiyor.Sagolun Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 gerek yok ayarlatmaya. lamba söndüyse problem yok. geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 30 Ocak 2010 Paylaş 30 Ocak 2010 Gökhan Köse yazdı: Bugün yalovada araba beyin tamiri ve hava akışmetre tamiri yapan usta ile görüştüm.Bana kopan teli bulabildin mi? diye sordu hayır cevabını alınca çıkmacılardan aynı parçanın teli sağlam olanını bulursan bunu oradan alarak senin sensöre aktarabiliriz yoksa birbirimizi kandırmayalım telin fabrika değerini bulamayız ve yaptığımız işe yaramaz dedi.Bir elektirikçi tanıdığımız vardı yanına gittim bir parçacıda 6 tane ıkma maf sensörü olduğunu söyledi ve beraber giderek parçalara baktık.Yer tanıdık olduğu için parçaları alın isim vermeyeyim yetkili servise gidin orada hangisi uyum sağlıyorsa onu alırsınız dedi.Biz o yerin otoparkında yetkili servise gitmeden parçayı taktık takar takmaz göstergedeki uyarı söndü bir daha da yanmadı.Geri döndük 100 tl ye parçayı satın aldık.Bana fikirlerinizle yardımcı olduğunuz için teşkkür ederim.Size son bir sorum olacak.Sensör arıza ışığını yakmadığına göre servise gidip bunu arabaya göre ayarlatmaya gerek yok değil mi? Yoksa illa bilgisayara bağlanarak kalibre mi edilmesi gerekiyor.Sagolun Öncelikle geçmiş olsun. yalovadaki ustacık hikayeden ustaymış ,o ntc nin aynısından bende bulsam babam bile monte eder ne diye o zaman arızalı maf tamiri ediyorum diyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ocak 2010 Paylaş 30 Ocak 2010 Bozukları toplayıp tellerini çıkarıyor demekki... Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ocak 2010 Paylaş 30 Ocak 2010 Lambadan kurtulduğunuza sevindim, malesef bu tür durumlarda herkes ustacık oluyor. Forumda değerli ustalarımız olmasa biz de anlamadığımız için belki de bile bile kazıklanacağız, sayelerinde bir çok bilgi öğreniyorum. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Ramazan İngöz 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 slm benım ford 2005 fusion 1.4 durratorq motor arıza ışıgı yanıyor.bu parcadan yapabılır mı? suan araba ne cekısde nede gıdıste bır sorun yok. yardımlarınızı beklıyorum Yorum bağlantısı
Cem Işık 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 PArçanın ne olduğunu net olarak anlayamamakla birlikte, tahminen debimetreye benziyor gösterdiğiniz parça. Hava filtresinden motora giden yol üzerinde ise debimetredir. Motora giden havanın yoğunluğunu ve sıcaklığını ölçerek ona göre yakıt karışımı hazırlamakla mükelleftir. Arıza ışığının neden kaynaklı olduğunu bilgisayara bağlamadan anlamak çok zordur. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Resimden tam anlaşılmıyor , ama ismi hava akışmetre. Yorum bağlantısı
Ahmet Tekin 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Haluk Şentürk yazdı: maf sensörü Benim Fusion da ilk aldığımda MAF sensörü kelepçesi (veya klapesi - hangisi doğruysa) gevşemiş motor arıza ikazı vermişti. Basit bir şekilde klepçeyi değiştirdiler. Arıza ikaz ışığı düzeldi. Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Ahmet Tekin yazdı: Benim Fusion da ilk aldığımda MAF sensörü kelepçesi (veya klapesi - hangisi doğruysa) gevşemiş motor arıza ikazı vermişti. Basit bir şekilde klepçeyi değiştirdiler. Arıza ikaz ışığı düzeldi. geçmiş olsun .şöyle 15 binde bir yağsız kontak spreyiyle temizlenmesinde fayda vardır... Yorum bağlantısı
Ramazan İngöz 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 bu parcanın ıcerisnde 2 adet ınce tel var onlardan bırı kopmus durumda bu şekilde ortalama 1000 km gıtsem motora bır zararı olur mu arkadaslar suan memleketten baya uzaktayım Yorum bağlantısı
Ramazan İngöz 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 bu tel kopuk halde 1000 km kadar gıtmek sakıncalımıdır.suan benım arabadada aynı sorun var Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Teknik olarak başka bir yere zarar vermez.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Maftaki teli vs. tespit edne usta mahretli imiş. Zararı olmaz ama, arıza lambası için test cihazına bağlansa, eski yöntem arıza tamirinden kurtulurdunuz. Yorum bağlantısı
Gökhan Köse 11 Nisan 2010 Yazar Paylaş 11 Nisan 2010 Çağlar abinin dediği gibi eğer arızanın kaynağı maf sensörü ise yaptırıncaya kadar geçen sürede motora bir zarar vermez.Benim kendi deneyimim şu yakıt biraz artmıştı arabanın çekişinde veya diğer detaylarda herhangi bir değişiklik olmamıştı.Tabiki tdci fiesta için söylediklerim.Geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Berhan Güler 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Bende turbo tarafına bakan kısımdaki teli temizler iken kopatmıştım.Araçta arıza lambası yanmadı bu ara 2003 model fiesta sorun ise araç uzun süre yani 24 saat geçtikten sonra çalıştırıldığında marş alıp hemen stop ediyordu.Ankarada kursta olduğum zaman çıkma bulup taktım araç düzeldi şu an.İzlenim ise parça sağlam iken ilk çalıştırmada devir ilk önce 1000 e çıkardı sonra 800 düşerdi bozulunca 1000 çıkmadan stop ediyordu.Yeni parça takılınca her şey eskisi gibi oldu.Birde 100 tl ye aldığım yan sanayi ürün eac fail hatası verdi.Adamlar sensör içinde bulunan tellere düz direnç takmış.Diğerinide diyot sanırım.Yani hava nasıl gelirse gelsin sabit değer veriyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts