İçeriğe Yönlendir

Ford TDCI Dizel Motorları


Ferhat Genç

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Ford'un parası ile PSA yapmış motoru. Problem şu: Avrupa dışında dizel yaygın değil. Ford firmasının dizel tecrübesi az. Bu nedenle "kim yapıyö leyn en kalite dizeli?" sorusunu sorup, "gel ortak motor yapalım" diye işbirliği yapma yolunu seçmiş. Uygun yol.

1.8 TDCI PSA nın değildi. Aradaki farkları söylemek isteyen?

Dizel motorda bir de sanırım isuzu iyi idi? BMW ile isuzu mu ortaktı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ford'un parası ile PSA yapmış motoru. Problem şu: Avrupa dışında dizel yaygın değil. Ford firmasının dizel tecrübesi az. Bu nedenle "kim yapıyö leyn en kalite dizeli?" sorusunu sorup, "gel ortak motor yapalım" diye işbirliği yapma yolunu seçmiş. Uygun yol.

1.8 TDCI PSA nın değildi. Aradaki farkları söylemek isteyen?

Dizel motorda bir de sanırım isuzu iyi idi? BMW ile isuzu mu ortaktı?

1.8 tdci ın kronik sorunu var mıydı? Aradaki fark derken bunu mu kasttettiniz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
ben dizel de en iyi alman TDI tanıyorum

:) eski tip :)

Mercedesin dizelleri nasıldır? Cdi :) ama mersoda da 1.4 1.6 yok :) 1.8 2.2 diye gidiyor.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)
Dizel motorda bir de sanırım isuzu iyi idi? BMW ile isuzu mu ortaktı?

bende hiç anlamadım bu işten. Opel multijet motor yapıyor, yüzyılın motoru diye adlandırıyor 2005de en iyi dizel motor ödülünü alıyor en sessiz dizel ünvanını alıyor bunu fiata veriyor fakat opel corsa da isuzu motoru kullanılıyor( en son kasanın bir öncesinde). Yani millet işini yapıyor bize konuşmak kalıyor :)

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Melih Uyar

yeni teknoloji araçlarda tdci ile tdı arasında hiçbir benzer yanı yok tabi yakıt sisteminden bahsediyoruz.birinde sabit bir pompa var sürekli 1600 bar sabittir alt devir olsın yüksek devir olsun tdı da ise her enjektör kendinin mazot pompasıdır enjektörler yakıtı kendi içinde sıkıştırıp püskürtüyorlar bu da alt devirden yüksek devire doğru giderken basınçta artıyor rolantide 300 bar la başlayıp 2000 bar a kadar çıkabiliyorlar yani vw teknolojisi apayrı

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
pejonun sitesine baktım için 308 için şöle diyor motor özelliklerinde :" PSA tarafından geliştirilen HDi/dizel (High Pressure Direct Injection) motor tasarımı, öenmli ölçüde yakıt ekonomisi, düşük motor devirlerinde elde edilen yüksek torkun sağladığı sürüş memnuniyeti ve üst düzey çevre koruması anlamına gelir." Yüksek basınçlı direk enjeksiyon diyor yani turbo felan demiyor ?

benmi göremiyorum yoksa ?

Süha bey o bahsettikleri yüksek basınçlı direkt enjeksiyon common railin bir diğer tanımı.. yani pompa ile railde oluşturulan yüksek basınçlı yakıt enjektörlerden pistona püskürtülüyor.. buna ilaveten basınçlı havayı da turbo sağlıyor.. açıklama sadece yakıt enjeksiyon sisteminden bahsetmiş.. teknik özellikler dokümanına bakarsanız hepsi turbo beslemeli..

http://www.peugeot.com.tr/brosurler-308/

Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

PSA motorlar Mini nin TR de olmayan dizel motorlarında da kullanılıyor...

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

HDI ile TDCİ arasındaki en bariz farkın ses olduğunu tecrübelerimle öğrendim. HDI çok daha sessiz çalışıyor. ilk kullandığımda benzinli araç kullandığım fikrine bile kapılmıştım. pug 407

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Süha bey o bahsettikleri yüksek basınçlı direkt enjeksiyon common railin bir diğer tanımı.. yani pompa ile railde oluşturulan yüksek basınçlı yakıt enjektörlerden pistona püskürtülüyor.. buna ilaveten basınçlı havayı da turbo sağlıyor.. açıklama sadece yakıt enjeksiyon sisteminden bahsetmiş.. teknik özellikler dokümanına bakarsanız hepsi turbo beslemeli..

http://www.peugeot.com.tr/brosurler-308/

Nuri Bey teşekkür ederim dediğim gibi görememişim sitede.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
HDI ile TDCİ arasındaki en bariz farkın ses olduğunu tecrübelerimle öğrendim. HDI çok daha sessiz çalışıyor. ilk kullandığımda benzinli araç kullandığım fikrine bile kapılmıştım. pug 407

Yalıtım farkı vardır. Üst sınıf araçta focus ile bir yalıtım olmaz. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci

otomobil dediğin benzinli olacak

focusun benzinlisine 10 yıl garanti veririm şahsen

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şu fordları biraz yalıtımlı yapsalar tam olacak ama ne yazık ki zayıf. :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal
Şu fordları biraz yalıtımlı yapsalar tam olacak ama ne yazık ki zayıf. :)

+1 :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Kaportası zayıf olacağına bırakın yalıtımı zayıf olsun, bir kaç DB'den kimseye zarar gelmez. Hem titaniumlardaki SONY ne için var. :)

Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

bence yalıtım gayet iyi bu sınıftaki bir araç için..

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Fransız mıransız adamlar yaptı mı yapıyorlar.

Yeni C5 mesela, 1.6 dizel belki o kasayı Focus gibi fırlatmaz ama havalı süspansiyonları ile tek geçerim.

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

fransız araçlarının elektroniği zayıf olduğu için yol bgilgisayrında bol bol SUSPENSION SYSTEM FAULT yazısını görürsün :rolleyes: Fransız araçları sadece gösteriş teknolojisi de ileride fakat çok arıza yapan ve çabuk dökülen bir araç. çok kullandım fransız aracı çooookkk

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
fransız araçlarının elektroniği zayıf olduğu için yol bgilgisayrında bol bol SUSPENSION SYSTEM FAULT yazısını görürsün :rolleyes: Fransız araçları sadece gösteriş teknolojisi de ileride fakat çok arıza yapan ve çabuk dökülen bir araç. çok kullandım fransız aracı çooookkk

Halen aklımda olan bir fransız var citroen C2 VTS 1.6 124 HP örneğin 2006 modelini felan önermezmisiniz ?

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
fransız araçlarının elektroniği zayıf olduğu için yol bgilgisayrında bol bol SUSPENSION SYSTEM FAULT yazısını görürsün :D Fransız araçları sadece gösteriş teknolojisi de ileride fakat çok arıza yapan ve çabuk dökülen bir araç. çok kullandım fransız aracı çooookkk

Yeterince çok kullanmamışsın demekki yada yeterince başka marka kullanmamışsın, Ford için konuşursak bir otomatik şanzıman fiyaskosudur gider (ASM, CVT), yada 20binkm sonra arabaya niye böyle kaliteli bir müzik sistemi koyduklarını anlarsın (içerideki trim sesini bastırmak için), bu örnekler uzar gider benim yakın çevremde yeni C5'ten kullanan 3 kişi var, en yüksek yol yapanı 80binkm.de, hiç biri o bahsettiğin yazıyı değil bol bol hiç görmediler, demekki onlarınkide üretim hatası var hepsinde bol bol o yazı çıktığına göre.. Götürüp iade etsinler..

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir
Halen aklımda olan bir fransız var citroen C2 VTS 1.6 124 HP örneğin 2006 modelini felan önermezmisiniz ?

Ben performans olarak değerlendireyim :D Eğer saxo vts'den yola çıkarak c2 vts almayı düşünüyorsanız hayal kırıklığına uğrarsınız. Çünkü saxo'daki 119 tane at yarış atı, C2'deki 124 tane at sütçü atı :D diğer konularda değerlendirecek olursak kısaca söyleyeyim, daha önce 106 gti ve 205 gti sahibi olmuş ve hala şirketin 2008 C4 HDI'ını kullanmakta olan biri olarak Fransız araçlarını kesinlikle önermiyorum. Ferhat Bey'in yazdıkları kesinlikle çok doğru, gösteriş arabası yapıyorlar... Dayanıklılık, kullanışlılık sıfır.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
Halen aklımda olan bir fransız var citroen C2 VTS 1.6 124 HP örneğin 2006 modelini felan önermezmisiniz ?

195 45 lastik ebadından dolayı sert gelebilir, sertlikle sorununuz yoksa hayırlı olsun derim.

Kısa aks aralığı ile cooper kadar olmasa da iyi yol tutar, şanzıman oranları çok kısadır hele Focus'tan sonra 5.vites insana bambaşka gelir..

Güvenlidir, kafa kafaya yaklaşık 100km/h hız ile çarpışmada içindekiler (çok şükür) sağ salim çıkmıştır :D

Donanımı yüksektir, ancak ince yanak lastik ve sert süspansiyonlar nedeniyle, yürüyen takımı çabuk yıpranır, genel olarak yürüyeni sesli çalışır, direksiyon elektrik destekli olmasına rağmen tepkileri gayet iyi, ama dediğim gibi her kişiye gelmez mesela benim eski aracımda pederi kısa bir yere götürmüştüm, bu ne biçim alet at arabası gibi demişti :D

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferhat Genç
Yeterince çok kullanmamışsın demekki yada yeterince başka marka kullanmamışsın, Ford için konuşursak bir otomatik şanzıman fiyaskosudur gider (ASM, CVT), yada 20binkm sonra arabaya niye böyle kaliteli bir müzik sistemi koyduklarını anlarsın (içerideki trim sesini bastırmak için), bu örnekler uzar gider benim yakın çevremde yeni C5'ten kullanan 3 kişi var, en yüksek yol yapanı 80binkm.de, hiç biri o bahsettiğin yazıyı değil bol bol hiç görmediler, demekki onlarınkide üretim hatası var hepsinde bol bol o yazı çıktığına göre.. Götürüp iade etsinler..

ben Ford fanatiği değilim niye Ford u karıştırıyosun ki onu anlamadım :D hiç bi markanın fanatiği değilim. alfa romeo dan citroen e , pejodan seat a , vw ye bir çok arabaya tecrübem var hepsine sahip oldum zamanında çok şükür. en son aracım alfa 156 idi. ben fransız aracı çok kullandım. memnun değilim dediklerimede bir çok insan katılır. elektronikleri dayanıklılığı çok zayıftır. ncap tan güvenlik oalrak 5 yıldız alır ama gelin görünki sert bir dolu yağışında aracın dış sacı nokta nokta göçer. dayımın 607 si vardı sattı bu olaydan ötürü. isteyen arkadaşlara resimlerini isterim gonderırım veya eklerim buraya.. saygılarımla..

Yorum bağlantısı
Ferhat Genç
(düzenlendi)
Ben performans olarak değerlendireyim :D Eğer saxo vts'den yola çıkarak c2 vts almayı düşünüyorsanız hayal kırıklığına uğrarsınız. Çünkü saxo'daki 119 tane at yarış atı, C2'deki 124 tane at sütçü atı :D diğer konularda değerlendirecek olursak kısaca söyleyeyim, daha önce 106 gti ve 205 gti sahibi olmuş ve hala şirketin 2008 C4 HDI'ını kullanmakta olan biri olarak Fransız araçlarını kesinlikle önermiyorum. Ferhat Bey'in yazdıkları kesinlikle çok doğru, gösteriş arabası yapıyorlar... Dayanıklılık, kullanışlılık sıfır.

Mehmet Bey çok iyi bir noktaya değindizin. C4 VTS 180hp lik bir araç. Discovery channel da test ediyolardı C4 VTS yi ve çok kötü oldugunu soeldiler. spor araba adına hiç bişey yok. ne şanzıman ne serilik .. sadece yol ututşu iyi. iç tasarım VTS yakışır türden değil. C2 VTS de aynı şekil Saxo nun eline su dökemez ...

tarihinde Ferhat Gen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...