Mehmet Göktürk 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Ford'un parası ile PSA yapmış motoru. Problem şu: Avrupa dışında dizel yaygın değil. Ford firmasının dizel tecrübesi az. Bu nedenle "kim yapıyö leyn en kalite dizeli?" sorusunu sorup, "gel ortak motor yapalım" diye işbirliği yapma yolunu seçmiş. Uygun yol. 1.8 TDCI PSA nın değildi. Aradaki farkları söylemek isteyen? Dizel motorda bir de sanırım isuzu iyi idi? BMW ile isuzu mu ortaktı? Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 ben dizel de en iyi alman TDI tanıyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Ford'un parası ile PSA yapmış motoru. Problem şu: Avrupa dışında dizel yaygın değil. Ford firmasının dizel tecrübesi az. Bu nedenle "kim yapıyö leyn en kalite dizeli?" sorusunu sorup, "gel ortak motor yapalım" diye işbirliği yapma yolunu seçmiş. Uygun yol. 1.8 TDCI PSA nın değildi. Aradaki farkları söylemek isteyen? Dizel motorda bir de sanırım isuzu iyi idi? BMW ile isuzu mu ortaktı? 1.8 tdci ın kronik sorunu var mıydı? Aradaki fark derken bunu mu kasttettiniz? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 ben dizel de en iyi alman TDI tanıyorum eski tip Mercedesin dizelleri nasıldır? Cdi ama mersoda da 1.4 1.6 yok 1.8 2.2 diye gidiyor. Yorum bağlantısı
Eray Sireli 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 (düzenlendi) Dizel motorda bir de sanırım isuzu iyi idi? BMW ile isuzu mu ortaktı? bende hiç anlamadım bu işten. Opel multijet motor yapıyor, yüzyılın motoru diye adlandırıyor 2005de en iyi dizel motor ödülünü alıyor en sessiz dizel ünvanını alıyor bunu fiata veriyor fakat opel corsa da isuzu motoru kullanılıyor( en son kasanın bir öncesinde). Yani millet işini yapıyor bize konuşmak kalıyor 25 Ocak 2010 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Melih Uyar 25 Ocak 2010 Paylaş 25 Ocak 2010 yeni teknoloji araçlarda tdci ile tdı arasında hiçbir benzer yanı yok tabi yakıt sisteminden bahsediyoruz.birinde sabit bir pompa var sürekli 1600 bar sabittir alt devir olsın yüksek devir olsun tdı da ise her enjektör kendinin mazot pompasıdır enjektörler yakıtı kendi içinde sıkıştırıp püskürtüyorlar bu da alt devirden yüksek devire doğru giderken basınçta artıyor rolantide 300 bar la başlayıp 2000 bar a kadar çıkabiliyorlar yani vw teknolojisi apayrı Yorum bağlantısı
Nuri Başer 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 pejonun sitesine baktım için 308 için şöle diyor motor özelliklerinde :" PSA tarafından geliştirilen HDi/dizel (High Pressure Direct Injection) motor tasarımı, öenmli ölçüde yakıt ekonomisi, düşük motor devirlerinde elde edilen yüksek torkun sağladığı sürüş memnuniyeti ve üst düzey çevre koruması anlamına gelir." Yüksek basınçlı direk enjeksiyon diyor yani turbo felan demiyor ?benmi göremiyorum yoksa ? Süha bey o bahsettikleri yüksek basınçlı direkt enjeksiyon common railin bir diğer tanımı.. yani pompa ile railde oluşturulan yüksek basınçlı yakıt enjektörlerden pistona püskürtülüyor.. buna ilaveten basınçlı havayı da turbo sağlıyor.. açıklama sadece yakıt enjeksiyon sisteminden bahsetmiş.. teknik özellikler dokümanına bakarsanız hepsi turbo beslemeli.. http://www.peugeot.com.tr/brosurler-308/ Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım 26 Ocak 2010 Paylaş 26 Ocak 2010 PSA motorlar Mini nin TR de olmayan dizel motorlarında da kullanılıyor... Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 HDI ile TDCİ arasındaki en bariz farkın ses olduğunu tecrübelerimle öğrendim. HDI çok daha sessiz çalışıyor. ilk kullandığımda benzinli araç kullandığım fikrine bile kapılmıştım. pug 407 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Süha bey o bahsettikleri yüksek basınçlı direkt enjeksiyon common railin bir diğer tanımı.. yani pompa ile railde oluşturulan yüksek basınçlı yakıt enjektörlerden pistona püskürtülüyor.. buna ilaveten basınçlı havayı da turbo sağlıyor.. açıklama sadece yakıt enjeksiyon sisteminden bahsetmiş.. teknik özellikler dokümanına bakarsanız hepsi turbo beslemeli..http://www.peugeot.com.tr/brosurler-308/ Nuri Bey teşekkür ederim dediğim gibi görememişim sitede. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 HDI ile TDCİ arasındaki en bariz farkın ses olduğunu tecrübelerimle öğrendim. HDI çok daha sessiz çalışıyor. ilk kullandığımda benzinli araç kullandığım fikrine bile kapılmıştım. pug 407 Yalıtım farkı vardır. Üst sınıf araçta focus ile bir yalıtım olmaz. Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 otomobil dediğin benzinli olacak focusun benzinlisine 10 yıl garanti veririm şahsen Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Şu fordları biraz yalıtımlı yapsalar tam olacak ama ne yazık ki zayıf. Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Şu fordları biraz yalıtımlı yapsalar tam olacak ama ne yazık ki zayıf. +1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Kaportası zayıf olacağına bırakın yalıtımı zayıf olsun, bir kaç DB'den kimseye zarar gelmez. Hem titaniumlardaki SONY ne için var. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 28 Ocak 2010 Yazar Paylaş 28 Ocak 2010 bence yalıtım gayet iyi bu sınıftaki bir araç için.. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 (düzenlendi) Fransız mıransız adamlar yaptı mı yapıyorlar. Yeni C5 mesela, 1.6 dizel belki o kasayı Focus gibi fırlatmaz ama havalı süspansiyonları ile tek geçerim. 28 Ocak 2010 tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 28 Ocak 2010 Yazar Paylaş 28 Ocak 2010 fransız araçlarının elektroniği zayıf olduğu için yol bgilgisayrında bol bol SUSPENSION SYSTEM FAULT yazısını görürsün Fransız araçları sadece gösteriş teknolojisi de ileride fakat çok arıza yapan ve çabuk dökülen bir araç. çok kullandım fransız aracı çooookkk Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 fransız araçlarının elektroniği zayıf olduğu için yol bgilgisayrında bol bol SUSPENSION SYSTEM FAULT yazısını görürsün Fransız araçları sadece gösteriş teknolojisi de ileride fakat çok arıza yapan ve çabuk dökülen bir araç. çok kullandım fransız aracı çooookkk Halen aklımda olan bir fransız var citroen C2 VTS 1.6 124 HP örneğin 2006 modelini felan önermezmisiniz ? Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 fransız araçlarının elektroniği zayıf olduğu için yol bgilgisayrında bol bol SUSPENSION SYSTEM FAULT yazısını görürsün Fransız araçları sadece gösteriş teknolojisi de ileride fakat çok arıza yapan ve çabuk dökülen bir araç. çok kullandım fransız aracı çooookkk Yeterince çok kullanmamışsın demekki yada yeterince başka marka kullanmamışsın, Ford için konuşursak bir otomatik şanzıman fiyaskosudur gider (ASM, CVT), yada 20binkm sonra arabaya niye böyle kaliteli bir müzik sistemi koyduklarını anlarsın (içerideki trim sesini bastırmak için), bu örnekler uzar gider benim yakın çevremde yeni C5'ten kullanan 3 kişi var, en yüksek yol yapanı 80binkm.de, hiç biri o bahsettiğin yazıyı değil bol bol hiç görmediler, demekki onlarınkide üretim hatası var hepsinde bol bol o yazı çıktığına göre.. Götürüp iade etsinler.. Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Halen aklımda olan bir fransız var citroen C2 VTS 1.6 124 HP örneğin 2006 modelini felan önermezmisiniz ? Ben performans olarak değerlendireyim Eğer saxo vts'den yola çıkarak c2 vts almayı düşünüyorsanız hayal kırıklığına uğrarsınız. Çünkü saxo'daki 119 tane at yarış atı, C2'deki 124 tane at sütçü atı diğer konularda değerlendirecek olursak kısaca söyleyeyim, daha önce 106 gti ve 205 gti sahibi olmuş ve hala şirketin 2008 C4 HDI'ını kullanmakta olan biri olarak Fransız araçlarını kesinlikle önermiyorum. Ferhat Bey'in yazdıkları kesinlikle çok doğru, gösteriş arabası yapıyorlar... Dayanıklılık, kullanışlılık sıfır. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 (düzenlendi) Halen aklımda olan bir fransız var citroen C2 VTS 1.6 124 HP örneğin 2006 modelini felan önermezmisiniz ? 195 45 lastik ebadından dolayı sert gelebilir, sertlikle sorununuz yoksa hayırlı olsun derim. Kısa aks aralığı ile cooper kadar olmasa da iyi yol tutar, şanzıman oranları çok kısadır hele Focus'tan sonra 5.vites insana bambaşka gelir.. Güvenlidir, kafa kafaya yaklaşık 100km/h hız ile çarpışmada içindekiler (çok şükür) sağ salim çıkmıştır Donanımı yüksektir, ancak ince yanak lastik ve sert süspansiyonlar nedeniyle, yürüyen takımı çabuk yıpranır, genel olarak yürüyeni sesli çalışır, direksiyon elektrik destekli olmasına rağmen tepkileri gayet iyi, ama dediğim gibi her kişiye gelmez mesela benim eski aracımda pederi kısa bir yere götürmüştüm, bu ne biçim alet at arabası gibi demişti 28 Ocak 2010 tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 28 Ocak 2010 Yazar Paylaş 28 Ocak 2010 Yeterince çok kullanmamışsın demekki yada yeterince başka marka kullanmamışsın, Ford için konuşursak bir otomatik şanzıman fiyaskosudur gider (ASM, CVT), yada 20binkm sonra arabaya niye böyle kaliteli bir müzik sistemi koyduklarını anlarsın (içerideki trim sesini bastırmak için), bu örnekler uzar gider benim yakın çevremde yeni C5'ten kullanan 3 kişi var, en yüksek yol yapanı 80binkm.de, hiç biri o bahsettiğin yazıyı değil bol bol hiç görmediler, demekki onlarınkide üretim hatası var hepsinde bol bol o yazı çıktığına göre.. Götürüp iade etsinler.. ben Ford fanatiği değilim niye Ford u karıştırıyosun ki onu anlamadım hiç bi markanın fanatiği değilim. alfa romeo dan citroen e , pejodan seat a , vw ye bir çok arabaya tecrübem var hepsine sahip oldum zamanında çok şükür. en son aracım alfa 156 idi. ben fransız aracı çok kullandım. memnun değilim dediklerimede bir çok insan katılır. elektronikleri dayanıklılığı çok zayıftır. ncap tan güvenlik oalrak 5 yıldız alır ama gelin görünki sert bir dolu yağışında aracın dış sacı nokta nokta göçer. dayımın 607 si vardı sattı bu olaydan ötürü. isteyen arkadaşlara resimlerini isterim gonderırım veya eklerim buraya.. saygılarımla.. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 28 Ocak 2010 Yazar Paylaş 28 Ocak 2010 (düzenlendi) Ben performans olarak değerlendireyim Eğer saxo vts'den yola çıkarak c2 vts almayı düşünüyorsanız hayal kırıklığına uğrarsınız. Çünkü saxo'daki 119 tane at yarış atı, C2'deki 124 tane at sütçü atı diğer konularda değerlendirecek olursak kısaca söyleyeyim, daha önce 106 gti ve 205 gti sahibi olmuş ve hala şirketin 2008 C4 HDI'ını kullanmakta olan biri olarak Fransız araçlarını kesinlikle önermiyorum. Ferhat Bey'in yazdıkları kesinlikle çok doğru, gösteriş arabası yapıyorlar... Dayanıklılık, kullanışlılık sıfır. Mehmet Bey çok iyi bir noktaya değindizin. C4 VTS 180hp lik bir araç. Discovery channel da test ediyolardı C4 VTS yi ve çok kötü oldugunu soeldiler. spor araba adına hiç bişey yok. ne şanzıman ne serilik .. sadece yol ututşu iyi. iç tasarım VTS yakışır türden değil. C2 VTS de aynı şekil Saxo nun eline su dökemez ... 28 Ocak 2010 tarihinde Ferhat Gen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 C2 VTS den uzak duralım demek oluyor sanırım Yorum bağlantısı
Recommended Posts