Ferhat Genç 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Ford' un şu an Fiesta ve Focuslarda ve bir çok aracında kullanılan 1.4 TDCI ve 1.6 TDCI motorlar bilindiği üzere Peugeot ve Citroen de de kullanılmaktadır. Ama onlarda HDI motor olarak tanımlanmaktadır. Peki bu motorlar Fransa da mı üretilmektedir yoksa ortak geliştirilen bir motor mudur. Bilgisi olup paylaşan olursa çok memnun olurum. Özellikle üretim yerleriyle ilgili bilgisi olan bi arkadaşım varsa bizleri de bilgilendirse çok iyi olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Pug tasarlamış, ford da kullanıyor diye biliyorum. HID, tdci, multijet gibi isimler genelde pazarlama takılarıdır, zamamne motorlar common rail tiptir, TurboDieselCommonInjection Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 23 Ocak 2010 Yazar Paylaş 23 Ocak 2010 pug nedir Çağlar Bey Peugeot Citroen grubundan mı bahsediyorsunuz? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Üretici firma PSA.. http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/hp1.php Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Bendeki hem turbo lu dizel motor hemde common rail değil Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 güncel motor dedik, Vw nin eski rafı demedik Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 (düzenlendi) PSA holding bünyesindeki "Peugeot Citroen Engines PCM" firması tarafından üretilmiş bir motor. Bazılarının savunduğu gibi Pugeot-Ford ortak üretimi değildir. Ford, PSA ya basmış parayı almış. Duratorq'u dahil ediyor muyuz, bu kategoriye. Endura-D motora binaen geliştirilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine 23 Ocak 2010 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi [/quote] kodlar?n? silmeyelim l Yorum bağlantısı
İbrahim Özaşkın 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Herkes adını farklı farklı yazsada 3 tip dizel motor var. Biri ortak basınç hattına sahip elektrikle açılan enjektörlere sahip yüksek basınçlı dizel motor, diğeride pompanın her enjektöre ayrı ayrı dağıttığı pompa enjeksiyon dizel sistemi var. Birde yine ortak yakıt hattı kullanıp enjektörlerin açma zamanlarının eksantrik milinden tahrik edilen şekli var. wv tdi motorları bu grupta. Bunun dışında hdi, tdci , hdi , crdi multijet, jtd aynı mantıkla çalışan motorlar. Bizim fordda kullanılan 1.4 tdci ile peugeot, citroendeki 1.4 hdi motorun tüm farkı , enjektörlerin ve pompanın fordda siemens olması , peugeot ve citroende bosch olması. Buna bağlı olarakta fordda siemens ecu var , diğerinde bosch ecu var. Filtrelere, yağ soğutucusuna , piston tepe noktalarına, volana, baskı balataya kadar aynılar. Tecrübeyle sabittir, aracımda bosch donanımlı olarak aldığım ve pompa ve enjektörlerini siemens e çevirdiğim motor var. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 güncel motor dedik, Vw nin eski rafı demedik hehe abi ilk başlardada pancar motoru gibi demiştin Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Herkes adını farklı farklı yazsada 3 tip dizel motor var. Biri ortak basınç hattına sahip elektrikle açılan enjektörlere sahip yüksek basınçlı dizel motor, diğeride pompanın her enjektöre ayrı ayrı dağıttığı pompa enjeksiyon dizel sistemi var. Birde yine ortak yakıt hattı kullanıp enjektörlerin açma zamanlarının eksantrik milinden tahrik edilen şekli var. wv tdi motorları bu grupta. Bunun dışında hdi, tdci , hdi , crdi multijet, jtd aynı mantıkla çalışan motorlar. Bizim fordda kullanılan 1.4 tdci ile peugeot, citroendeki 1.4 hdi motorun tüm farkı , enjektörlerin ve pompanın fordda siemens olması , peugeot ve citroende bosch olması. Buna bağlı olarakta fordda siemens ecu var , diğerinde bosch ecu var. Filtrelere, yağ soğutucusuna , piston tepe noktalarına, volana, baskı balataya kadar aynılar. Tecrübeyle sabittir, aracımda bosch donanımlı olarak aldığım ve pompa ve enjektörlerini siemens e çevirdiğim motor var. MK3 Mondeo'da kullanılan 2.0 duratorq motor ile MK4 arasındaki temel farkın yukarıdaki gibi Siemens/Bosch enjektör, pompa olduğunu biliyorum. Marka olarak Bosch'un Seiemens'ten daha iyi bir imajı var, ecu nedeniyle mi siemens'e çevirdiniz? Başka bir nedeni varsa paylaşır mısınız? Yorum bağlantısı
İbrahim Özaşkın 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Evet ecu nedeniyle siemense çevirdim. Bosch kullanabilmek için kontak, kapı kilitleri ve motor elektrik tesisatınında değişmesi gerekiyormuş. Motor elektrik tesisatı değişince zaten kokpite giden tesisatıda değişmesi gerekiyor. Yani bosch ile kullanabilmenin bir yolu yok. Hatta fordun 1.4 tdci'si için yazılmış bosch ecu olmadığı için komple peugeot gibi davranması gibi gerekiyor aracın. Tek yol siemens donanımı kullanmak. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 demekki pug citroen ve ford un beygir güçleri bundan dolayı aynıymış şimdi anladım ama ford 109bg ken citroen nin 110bg onu anlamadım Yorum bağlantısı
Guest Yunus G 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Peki bu farklı beyinler aynı motorlarda yakıt ekonomısı veya farklı şeyler sağlıyor mu?Hangisi daha iyi diyebiliriz? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 (düzenlendi) Motorların sadece blokları aynı.. PSA-DV6 kodlu motor.. bunun dışında diğer sistemlerde farklılıklar mevcut.. özellikle konumlandırmalarda.. mesela 1.6 HDI motorun V-kayışı ile 1.6 TDCi motorunki farklıdır.. sebebi TDCi lerde direksiyon pompası elektrikli olduğundan V-Kayışı tahriklemez.. HDI larda farklıdır (tüm hdi lerde aynımı bilmiyorum).. ayrıca yazılım, turbo ve enjektör gibi farklılıklar da söz konusu olabilir.. 24 Ocak 2010 tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 308 pejo dizel ler 2008-2009 modeller turbosuz galiba Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 308 pejo dizel ler 2008-2009 modeller turbosuz galiba Sanmam.. artık atmosferik dizel kalmadı gibi birşey.. sadece 90PS liklerde sabit geometrili, diğerlerinde değişken geometrili turboşarj var.. şimdi sitesinden de baktım teknik özelliklere hepsi turbo beslemeli.. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 Evet artık turbosuz dizel kalmadı gerçekten. Kamyonlar kamyonetler hafif ticariler hepsinde turbo var artık... Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 ben hiç sevmem Fransız araçlarını kullanımı keyif vermez. estetik yoktur. iç mekanları kalitesizdir. elektroniği zayıftır. tasarımları kabadır (özellikle yeniler 308, C4, C5, Laguna vs vs..) ama motorlarına benim sözüm yok çok fransız arabasına bindim ama motordan yana bi sıkıntım yoktu. 2004 de bindim en son fransız arabasına ( Citroen Xsara ). o zaman diğer araçlar la arasında çok fark vardı örneğin golf,bora,focus yani sınıfındaki araçlar ondan çok pahalıydı. ama artık öyle değil. ben kullandım birdaha da kullanmam fransız aracı Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Fransızlar yaramaz, koreliler dandiktir gibi tanımlamalar bence yanlış. Aşağı yukarı hepsi benzer teknolojiler kullanıyorlar, bir çoğunda ortak motor bulunuyor. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 teknolojı aynı olabilir fakat kullanıcıya göre değişir beyenip beyenmeme. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Sanmam.. artık atmosferik dizel kalmadı gibi birşey.. sadece 90PS liklerde sabit geometrili, diğerlerinde değişken geometrili turboşarj var.. şimdi sitesinden de baktım teknik özelliklere hepsi turbo beslemeli.. pejonun sitesine baktım için 308 için şöle diyor motor özelliklerinde :" PSA tarafından geliştirilen HDi/dizel (High Pressure Direct Injection) motor tasarımı, öenmli ölçüde yakıt ekonomisi, düşük motor devirlerinde elde edilen yüksek torkun sağladığı sürüş memnuniyeti ve üst düzey çevre koruması anlamına gelir." Yüksek basınçlı direk enjeksiyon diyor yani turbo felan demiyor ? benmi göremiyorum yoksa ? Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 evet öyle açıklıyorlar ama turbolu. yani fordlardaki 1.6 dizellerin aynısı. kısacası turbo dizel. renault larda da dci geçer hiç turbo söz konusu değildir ama kaputu açtıgınız zaman turbo hemen gozunuze çarpar Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Fransızlar yaramaz, koreliler dandiktir gibi tanımlamalar bence yanlış. Aşağı yukarı hepsi benzer teknolojiler kullanıyorlar, bir çoğunda ortak motor bulunuyor. +26 Forumda nedir bu marka fanatikliği anlamış değilim. Şu an çoğu üretici fransız olsun kore olsun alt yapı motor yürüyen düzen olarak diğerlerinden çok bir farkı yok. Tabiki tercih meselesi ama fransız yada koreli diye bir araca binmemezlik yapmazdım. Beklentilerim üst düzeyde ise, gider premium markalara para verirdim. Mesela audi, bmw, merso gibi. Ben şu an sıfır araç düşünüyorum, bütçeme hangisi uygunsa onu alırım. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 kimsenin fantiklik yaptıgı yok zaten bu bi kenara hiç bir araba hakkında alınmaz elde patlar vb. kötü eleştirilerde de bulunulmadı. sadece bazı markaları tercih etme ve etmeme nedenlerinden söz edildi birazcık Yorum bağlantısı
Recommended Posts