Fırat Şenol 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Sanırım cümle anlaşılmamış. MK3'te iniş mi çıkış mı belirtilmediğinden bahsetmiştim Okyay Bey. Saygılarımla. Bu cümlede dik inişlerde motor freninden maksimum verim almak için seçilmelidir gibi bir şey söylenmiş... Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 "Use the 1 (First) position to provide maximum engine braking on steep downgrades" Dik inişlerde maximum motor frenini sağlamak için 1.konumu kullanın. Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 24 Ocak 2010 Yazar Paylaş 24 Ocak 2010 Herkese çok teşekkür ederim soru işaretlerim tamamen çözüme ulaştı. Hepiniz sağolun Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Peki bir soruda benden. Focuslarda kar modu yok onun yerine 2 ye takın gibi bir şey diyor ama arkadaş megane I için kar moduna ldığında patinaja düşen tekerin gücünün diğer tekere aktraıldığı bir sistemden bahsetti. Hani şu fiorinoda da treakink mi ne modeli vardı bahsi geçen. Bizim şanzımanda yada aktarmada benzer bir özellik var mı? Ve bu opellerde görmüştüm onlarında klasik otomatiklerinde de kar modu var onların çalışması nasıl? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Bildiğim kadarı ile kar modunda araç üçüncü vitesle kalkıyor, patinajı azaltmak için. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 O; Şanzımanın değil diferansiyel in görevidir. Önden çekişli araçlarda, şanzıman içinde diferansiyel olduğu için biraz karıştırılabilinir. Kilitli diferansiyel de denen sistemdir. Ford larda yoktur (Mustang hariç) Megane I de olacağını sanmam (kesin bilmiyorum) ama olsa olsa, kar modu diye nitelendirilen gaz pedalı tepkisini azaltan bir sistem de olabilir. Otomatikte 2 ye almak, tekerleklere gidecek torku azaltacağı için ilk kalkışta patinajı önler, daha sonra da vites değiştirmez ve ani kaymayı engeller. tdci lar gaza dokunur dokunmaz patinajda (kar lastiğine rağmen) Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 O; Şanzımanın değil diferansiyel in görevidir. Önden çekişli araçlarda, şanzıman içinde diferansiyel olduğu için biraz karıştırılabilinir. Kilitli diferansiyel de denen sistemdir. Ford larda yoktur (Mustang hariç)Megane I de olacağını sanmam (kesin bilmiyorum) ama olsa olsa, kar modu diye nitelendirilen gaz pedalı tepkisini azaltan bir sistem de olabilir. Otomatikte 2 ye almak, tekerleklere gidecek torku azaltacağı için ilk kalkışta patinajı önler, daha sonra da vites değiştirmez ve ani kaymayı engeller. tdci lar gaza dokunur dokunmaz patinajda (kar lastiğine rağmen) Abi kilitli difransiyelde boşa dönem tekerin gücünü yola basana mı veriyor. Ben iki tekerinde aynı şekilde çalıştığını sanıyordum. bizimkilerde açık difransiyel gibi ( open difransiyel diyodu bir yerde ondan açık dedim) çalışıyor sanıyordum. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Peki bir soruda benden. Focuslarda kar modu yok onun yerine 2 ye takın gibi bir şey diyor ama arkadaş megane I için kar moduna ldığında patinaja düşen tekerin gücünün diğer tekere aktraıldığı bir sistemden bahsetti. Hani şu fiorinoda da treakink mi ne modeli vardı bahsi geçen. Bizim şanzımanda yada aktarmada benzer bir özellik var mı? Ve bu opellerde görmüştüm onlarında klasik otomatiklerinde de kar modu var onların çalışması nasıl? OpelX forumundan alıntı: Vites kolunun yan kısmında bulunan ve üzerinde kar tanesi işreti olan düğme ise kar modu dur. kaygan zeminde patinaja dusmeden aracı kaldırmaya yardımcı olabilmesi acısından konulmus bir fonksiyondur, bu düğmeye bastıgınızda aracınız 3. viteste kalkıs yapar hızınız 70 km/h ye cıktıgınızda otomatik olarak devreden çıkar. Bizde ki 2'ye atma olayını düğme ile sağlıyor. Herhangibir elektronik sistem yok. Ama tcs veya asr varsa tabi devreye giriyordur. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Dün gece farkettim karda bi binanın önünden geçerken araba patinaj çekiyordu ama aynada gözüken teker dönmüyordu yani sağ teker patinaj yaparken sol tekerim normal dönüyordu burdan kilitli difransiyelin olmadığını anladım Sanırım bizim transporterda vardı belli bir tur sayısından sonra tutunan lastiğe aktarıyor gücü Birde aracımda mümkün değil karda gaza basıp patinajsız kalkmak onun yerine vitese takıp sadece debriyajla kaldırıyorum çok yavaş oluyo ama patinaj çekmiyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts