Korhan Orkun 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) Merhabalar otomatik vites araç kullanmak gerçekyen de çok rahatmış öncelikle bunu belirtmek istiyorum ama aklımda 2 soru var bilenler cevap verirse çok sevinirim. 1) Otomatik araçlar arıza halinde çekilmez, vurdurulmaz derler.(Çekiş lastiği havaya kaldırmadan) Allah vermesin bir gün sol şeritte aracım arıza yaparsa (malum istanbul trafiği) "N" konumuna alıp ittirerek emniyet şeridine çekmemde bir sakınca var mı? 2) Oturduğum evin otoparkına giriş - çıkış çok dik bir yokuşla yapılıyor. (Yaklaşık 30-35 derece) Otoparktan çıkacağım zaman arabayı tam ısıtamıyorum (şanzıman acısından söylüyorum) ve "1" konumunda cıkıyorum dik olduğu için. "1" çok dik yokuşlar içindi diye biliyorum. Yaptığım doğru mu doğru değilse doğrusu nedir? Şimdiden teşekkürler. 22 Ocak 2010 tarihinde Korhan Okdersem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 1- Hayır vermez ama araç arıza durumunda N konumuna alamamam gibi bir durum olabilir. 2- Doğru Ben zaman zaman otomatik arabalar kullanıyorum trafikte N konumuna alıp hafif yokuşlu kısımlarda kendi gitmesine bile izin veriyorum. Trafikte veya ışıklarda çok kısa durmalar haricinde boşa almanızda fayda var D konumunda hareketsiz uzun süre bekletmek zararlı Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) 1- Hayır vermez ama araç arıza durumunda N konumuna alamamam gibi bir durum olabilir.2- Doğru Ben zaman zaman otomatik arabalar kullanıyorum trafikte N konumuna alıp hafif yokuşlu kısımlarda kendi gitmesine bile izin veriyorum. Trafikte veya ışıklarda çok kısa durmalar haricinde boşa almanızda fayda var D konumunda hareketsiz uzun süre bekletmek zararlı "trafikte N konumuna alıp hafif yokuşlu kısımlarda kendi gitmesine bile izin veriyorum" kısmı hariç, yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Hareket halindeki araçta otomatik şanzumanı boşa almak şanzumana zarar verecektir. Hem tekrar vitese geçirirken de sıkıntı olacaktır. üstelik trafik güvenliği açısından da hiç doğru değil 22 Ocak 2010 tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 "trafikte N konumuna alıp hafif yokuşlu kısımlarda kendi gitmesine bile izin veriyorum" kısmı hariç,yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Hareket halindeki araçta otomatik şanzumanı boşa almak şanzumana zarar verecektir. Hem tekrar vitese geçirirken de sıkıntı olacaktır. üstelik trafik güvenliği açısından da hiç doğru değil Bahsettiğim trafik çok yoğun olan durmuş trafik istanbul trafiği yani 1-2 adım sonra duracağımızı bildiğim için böyle yapıyorum yoksa her an ilerleme imkanı olsa zaten tekrar vitese girmeyeceği için yapmam böyle bişeyi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 1- Sakınca yok. 2- Arabayı 1 e almanıza gerek yok zaten D de iken o yokuşu ,kendi 1 le çıkıyor... Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) 1- Sakınca yok.2- Arabayı 1 e almanıza gerek yok zaten D de iken o yokuşu ,kendi 1 le çıkıyor... O zaman niye 1 koydularki hocam. Nasılsa gerekli yerde 1 le çıkıyor? Tatilde geliyormusunuz buralara? 22 Ocak 2010 tarihinde Cavit tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) O rampada 2 ye geçmesi mümkün değil. Ben otoparkın rampasında 1 e almanıza gerek yok dedim. O zaman niye 1 koydularki hocam. Nasılsa gerekli yerde 1 le çıkıyor? Tatilde geliyormusunuz buralara? Annem beni kandırmaya çalışıyor. Gidelim karda yağar ,güzel bir gezi olur diye ama bilemiyorum.Köydeki evi annemler tam teçhizatlı bırakmışlar. Naylanın altıda odun doluymuş. 22 Ocak 2010 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 1'e alınca 1'de kalır da ondan. D'de ise 1'den 2'ye geçebilir. Şimdi bu 1 in mantığı nedir? Zaten rampada gerekliyse 1 ile çıkar D de. D deki 1 ile diğer 1 ayrı vitesmi? 2 farklı zannımca kitlemeden dolayı? ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) Delirdin mi Gel ,senide götüreyim. Temiz hava ,dağ ,orman .Ama çok kar yağarsa korkma hedikte veririz altına... Aracın az bir rahatlamasında 2 ye ve tkrar 1 e geçmesini istemiyor ve yolun da rampa olduğunu biliyorsak 1 de gitmek aracı üzmeyecektir. Ama dedim ya otopark rampası gibi kısa ve hızlanılması imkansız bir yerde manuel 1 le gitmek sadece elinizi yorar. 22 Ocak 2010 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) 1'in kullanım yeri; sert yokuş inişleridir. Araç fazla hızlanmasın diye. Yok anlatamadım galiba 1. vites ile D konumundaki 1. vites aynı vites midir? 22 Ocak 2010 tarihinde Cavit tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 Annem beni kandırmaya çalışıyor. Gidelim karda yağar ,güzel bir gezi olur diye ama bilemiyorum.Köydeki evi annemler tam teçhizatlı bırakmışlar. Naylanın altıda odun doluymuş. Kar zırnık yok. Ayder de bile kar yok. Ama bugün çok soğuk. İnşallah kar yağar.. Valla kar olmadığı için Ayder'e bile çıkamıyoruz.. Bu Tcs denen şeyi denemek istiyorum.. Aynı. O zaman ne mantıkla ayreten 1 - 2 yapmışlar Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 1 ,2 yapılmasının sebebi bir sürü... Birazını yukarda anlattım. Haa aydere falan çıkarken eğer arabaya zincir takarsan tcs düğmesine bas ,lamba yansın ve yanık kalsın .Devreden çıkarki şanzımana zarar vermesin. ama stop edip tekrar yola devam edersen devreye girecektir gene iptal et... Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 D'deyken vites değişebilir. Oysa, 1 ve 2'deyken vites sabit kalır. Olayı bu. 1 bahsettiğim yerde kullanılır. 2 ise çok dik yokuş kalkışlarında. Hazır bulmuşken bir soruda o zaman 2 ile rampalarda kalkmak doğrumudur? 1 ,2 yapılmasının sebebi bir sürü...Birazını yukarda anlattım. Haa aydere falan çıkarken eğer arabaya zincir takarsan tcs düğmesine bas ,lamba yansın ve yanık kalsın .Devreden çıkarki şanzımana zarar vermesin. ama stop edip tekrar yola devam edersen devreye girecektir gene iptal et... Yani zincir takarsam, tcs düğmesi yanmasın? Zincir ve tcs aynı anda zararlı yanlış anlamadıysam... Bu arada teşekkürler. Gelirseniz Görüşelim. Ayder'e çıkarız.. Muhlama yeriz.. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 2'deki mekanik kilit onun için konulmuş. Araç kesinlikle geri kaçmıyor. Teşekkürler Hakan Bey ... Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 TCS düğmesi göstergede yanıyorsa ,devre dışı demektir.Düğmeye bastığında ,göstergede ışık yanmalı.ve bu halde iken zincirle yola devam edebilirsin. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 TCS düğmesi göstergede yanıyorsa ,devre dışı demektir.Düğmeye bastığında ,göstergede ışık yanmalı.ve bu halde iken zincirle yola devam edebilirsin. Çok yaşa hocam bende hanıma çamurlu yollarda tcs yi açıp yani ışığını yakıp bak patinaj yapmıyor diyordum. Meğer tcs sürekli açıkmış..Gülüyorum kendime!! Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 23 Ocak 2010 Yazar Paylaş 23 Ocak 2010 cevaplar için teşekkürler, anladığım kadarıyla araç yolda kalırsa N'ye alabilirsem iterek kenara cekebilirim. Ve otopark yokuşunu D-1-2 ile çıkmam farketmez. Fakat şunu tam anlayamadım otopark çıkışındaki dik yokuşu şanzımanın soğukken cıkmamın sakıncası var mı? Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 cevaplar için teşekkürler, anladığım kadarıyla araç yolda kalırsa N'ye alabilirsem iterek kenara cekebilirim. Ve otopark yokuşunu D-1-2 ile çıkmam farketmez. Fakat şunu tam anlayamadım otopark çıkışındaki dik yokuşu şanzımanın soğukken cıkmamın sakıncası var mı? Yok artık Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Bu arada Vites mandalı arızalanırsa yada aracı boşa aldıktan sonra anahtarı almanız gerekirse vites kolunun yanında küçük bir vida kapağı var onu söküp anahtarla oraya basıp aracı P den çıkarabiliyorsunuz. Bakarsınız lazım olur. Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 (düzenlendi) Mustafa beyle aynı düşünmüşüz aynı cevabı vermişiz ama , görmedim pardon Editliyorum mesajımı. 23 Ocak 2010 tarihinde Ruhi G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Soğuk şanzımandan ziyade, motor soğuksa ki buz gibi hava var ise, mümkün olan en düşük devirde çıkmakat yani fazla gazlamamak iyidir. Acil durumlarda, N ye alıp araç sağa sola çekilebilir bile, ama 30km/h üstüne çıkılmamalı (araç çalışmıyorken) Yorum bağlantısı
Vural Sarı 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Arkadaşlar açıklamışlar.Benimde katkım olsun. Otomatik viteli aracımız (Focus 1) 4 ileri vitestir.Yani D konumunda giderken motorun devrine göre şanzıman 2 ye,daha sonra 3 e daha sonra 4 e otomatik olarak geçer.Yani hız arttıkça vites bir üste geçer. Çok dik rampa inerken aracımız eğim yüzünden hızlanacağından otomatik olarak yüksek vitese geçecektir,hız arttıkça vites yükselecek,vites yükseldikçe hız artacaktır.Yavaş gitmek için sürekli frene basılı gitmemiz gerekecektir. Vitesi 1 e alırsak 2 vitese geçmesine müsade etmiyecek geçmeyince hızlanmasına da müsade etmiyecektir (dişli oranları yüzünden). Yokuş yukarı yoğun trafikte giderken yine belli devirde vites yükseleceğinden,belli devir altına düşünce vites düşüreceğinden şanzıman düşlileri çok sık geçiş yapacaktır.2 de gidersek (makul devirde) vites 2 de sabit kalacağından,alt üst vites geçişi olmayacağı için şanzuman daha az yorulacak,daha az aşınacaktır. Çok uzun oldu.Kusura bakmayın. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 MK3 Kullanma klavuzuna göre; 2. vites karlı havalarda kalkış, fren ve virajlı yollarda ise devamlı frenden kaçınmak için seçilmelidir. 1. vites ise, aşırı dik yokuşlarda kullanılmalıdır denmiş ancak iniş mi çıkış mı belirtilmemiş. MK2 klavuzunda ise aşırı dik inişlerde kullanılmalıdır denmiş. MK2 orjinal ingilizce kitapçığında aşağıdaki ifadelerle geçiyor. Use the 2 (Second) position to start up on slippery roads or to provide additional braking on downgrades. When your vehicle is in 2 (Second), it automatically starts off in second gear. Do not go faster than 90 km/h (55 mph) in this gear. Use the 1 (First) position to provide maximum engine braking on steep downgrades. Upshifts will not occur while the gearshift lever remains in the 1 (First) position. Upshifts may be made by shifting to the 2 (second) position or to D (Drive). Selecting the 1 (First) position at high speeds causes the transaxle to downshift through the gears and will shift to 1 (First) after the vehicle decelerates to the transaxle first gear designed speed. Do not go faster than 60 km/h (38 mph) in this gear. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Okyay Pay 23 Ocak 2010 Paylaş 23 Ocak 2010 Use the 1 (First) position to provide maximum engine braking on steep downgrades yokuş aşağı demiş işte. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 Use the 1 (First) position to provide maximum engine braking on steep downgradesyokuş aşağı demiş işte. Sanırım cümle anlaşılmamış. MK3'te iniş mi çıkış mı belirtilmediğinden bahsetmiştim Okyay Bey. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts