İçeriğe Yönlendir

1.8 zetec xr3i rolantı sorunu yardımlarınızı beklıyorum


Sedat Kaya

Recommended Posts

Sedat Kaya

merhaba arkadaslar aranızda olmaktan mutluluk duydugumu soylemek ısterım cok guzel ıyıbı sıte kurmus arkadaslar herkes bırbırlerı ıle yardımlasmaya calısıyo cok guzel beyler tıpık benımde rolantı sorunum var 1.8 zetec xr3i var rolantı yerınde durmuyor gaz kelebegını 3 defa temızledım bogazın ıçınıde temızledım monfolt hortumunu 1 tanesını buldum temızledım

rolantı motorunu sokemedıgım ıçın onabısey yapamdım sokmesının basıt bır taktıgı varsa sevınırım sadece o kaldı delırıcem devır saatı 9oo devırle 2000 bazen 4000lerekadar cıkıyo ve 1 2 dk sonra normale donuyo yardımlarınızı beklıyorum simdiden saygılar

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

aynı sorun mevcuttu hatta bir dönem rolanti 1300 lerin altına hiç inmemeye başladı devir takılması oluyorsu arabayla giderken ben ayagımı gaz çekiyordum ama araba gitmeye devam ediyordu.rolanti ayarlayıcıyı degiştirdim sorun düzeldi fiyatı 70 - 80 tl arası birşey .kılasik hastalıgı imiş zaten bu arabaların

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rölantisi , uzun süre, düzgün durabilen EECV modüülü 1.8 var mıdır?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Güzel bi balata spreyi muamelesi istiyor arabanız. :) MAF,Rölanti valfi ve gaz kelebeğini temizleyin,bişicii kalmaz. ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

EECV 1.8 ler biraz inatçıdır, wd40 banyosu yapsa yaramayanı vardır. elektrik-elektroniği scorpio yu pek aratmaz. Profesyonel çalışma hayatımda, fabrika desteğini de alarak, çözemediğimiz tek arıza o motorda olmuştu da. Biraz kinim var ;)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
EECV 1.8 ler biraz inatçıdır, wd40 banyosu yapsa yaramayanı vardır. elektirk-elektroniği scorpio yu pek aratmaz.

Yakın bi arkadaşımda var. Bu yolla baya yola geldi. ;) Üstelik arabada superchips'in bi de ek modülü var. :) Yazın bile saçma sapan AFR değerlerinde gezen tüplü bi araba bu. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ek modül, bu motorda çok iyi sonuç verir. Egr leri, detıkayacan ;)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Ek modül, bu motorda çok iyi sonuç verir. Egr leri, detıkayacan ;)

Abi 3 yıldır bu zımbırtı takılı. Parça 10 yaşında. :) Fazla dayanmaz,beyni yakarsın diyenlere inat çalışıyor tıkır tıkır. :) Şimdi dereceli egzantrik gibi bi girişimi olacak bakalım arkadaşın. :) Eğer 140-145 civarı bişeyler yakalarsa fena olacak. Çünkü motorda inanılmaz bi potansiyel var. Eminim enjektör vs de değişince çok can yakacak. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ek modülde, aslında egzantrik değişim şart, şu anda ek modül her ne getirecekse %70 i hala rezerve diyeyim.

Yorum bağlantısı
Sedat Kaya

Rolan motoru bypass ventıl degıstıtırdım hala aynı gaz kelebegı temızlendı manıfolta gıren borunun1 tanesını buldum temızledım oksıjen sensorunu temızledım gaz kelebegının ustundekı zımpırtıyada temızlettım kontrolettırdım eee ne kaldı gerıye anlam veremıyorum egre olabılırmı sadece o kaldı yardım yardım yok sa 2lt benzını hazırlayacam

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgür Arslan Can
(düzenlendi)

Bende de şöyle bir sorun var; Araç soğukken tek marşta çalıştığı zaman ( her zaman tek marşta çalışmıyor ) 500-600 devirde başlıyor, gazı yediğinde 1500 devire çıkıyor ve orada kalıyor. Uzunca bir süre sürüyorum rölanti yüksek seyretmeye devam ediyor. Mesela 25 km yol gitmişim , kırmızı ışığa yaklaşınca arabayı boşa alıyorum, yavaşlıyorum, duruyorum, rölanti bir kaç saniye sonra ideal devrin düşüyor.( 800-900 )

Bu arada araç adam akıllı ısınınca tek marşta çalışıyor ve 800-900 devirde kullanıma hazır hale geliyor.

Amacım bu forumdan kesin bir teşhis çıkmasını beklemek ( çıkmayabilir de) sonra ustaya onu yaptırmakve bunu sizinle paylaşmak!

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kolay: hego ve rölanti sensörü soğuk-sıcak test cihazı ile okunur, kompresyon testi verileri ile birleştirilir ve arıza giderilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serdar Seyhun
merhaba arkadaslar aranızda olmaktan mutluluk duydugumu soylemek ısterım cok guzel ıyıbı sıte kurmus arkadaslar herkes bırbırlerı ıle yardımlasmaya calısıyo cok guzel beyler tıpık benımde rolantı sorunum var 1.8 zetec xr3i var rolantı yerınde durmuyor gaz kelebegını 3 defa temızledım bogazın ıçınıde temızledım monfolt hortumunu 1 tanesını buldum temızledım

rolantı motorunu sokemedıgım ıçın onabısey yapamdım sokmesının basıt bır taktıgı varsa sevınırım sadece o kaldı delırıcem devır saatı 9oo devırle 2000 bazen 4000lerekadar cıkıyo ve 1 2 dk sonra normale donuyo yardımlarınızı beklıyorum simdiden saygılar

ilk önce herkese merhaba ilk başta gaz kelebeginin yanında arka tarafa dogru rölanti fişi var onun tam olarak takılı olduguna emin ol daha sonra rölanti valfini değiştir( temizletme) 70-80 tl bişeydir. Eğer sorun çözülmezse gaz kelebeğine baktır.En son çözüm Potansiyometredir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...