Cemil Çınar 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 (düzenlendi) Bu konu o kadar çok konuşuldu ve tartışıldı ki, dayanamadım olayın sonunu merak ettim. Konu ile ilgili uzman arkadaşlarımızın bilgileri forumumuzda mevcut... http://www.otoclubturkiye.com/forum/CVT-anzman...tml&hl=cvt* http://www.otoclubturkiye.com/forum/2009-Focus...tml&hl=cvt* http://www.otoclubturkiye.com/forum/Max-otomat...C3%82%C2%B1man* Aslında daha çok var ama açıkçası sıkıldığım için vazgeçtim. Acaba kullanıcılar ne düşünüyor. Lütfen memnun olma ve olmama sebeplerinizi de yazarmısınız... Ben memnun, ama oy kullanamıyorum. +1 sayabilirsiniz. 26 Şubat 2010 tarihinde Cemil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Bizde (babada) CVT nissan yapımı Albea 1.2 var. İnanılmaz memnunuz. Şu an 60 bin km de. 2006 model. 120 ile giderken benzinli araç 2000 devire iner mi 1.2 motorla evet iner. DOlayısı ile çok sessiz sürüş sağlıyor. Efendi kullanırsan az da yakıyor. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Kendime ait olmadı.Ancak, çok defa kullandım ve çok güzel bir şanzuman.Performansı, vites değiştirirken hissettirmemesi, 7 ileri oluşu. Memnunsuzluk, birkaç defa servise uğrattı. Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 2 aydır kullanıyorum. Çok keyifli oluyor. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Kesinlikle çok keyifli sürüşü var, ancak çok düşük hata tolerasyonu ile çalışan bi şanzıman, revizyon yada mekanik bir ayar sözkonusu olduğunda ilk günkü kalibrasyon ayarının tutturulması çok güç. Bi kez sütten ağzı yanan birisi olarak, cvt kullanan ve onarımı ile uğraşan insanlardan edindiğim tecrübe dolayısı ile şahsen tercih etmezdim... Yorum bağlantısı
Bülent Şahin 14 Şubat 2010 Paylaş 14 Şubat 2010 Sekiz aydır kullanıyorum çok menmunum . Servise götürmediği müdedetçe bu fikrim asla değişmez. Her ne kadar fazla yaksada. Yorum bağlantısı
Yusuf Seyyidoğlu 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Cvt şanzımanı şöyle değerlendirebiliriz;otomatik şanzımanın tamiri elbetteki manuel'den herzaman pahalıdır .Ancak keyfininde ne olduğunu yaşamadan anlayamazsınız.Cvt şanzıman aktarmasız direk geçiş yaptığı için sürüş keyfinizi bozmaz,yani siz vites değiştiğini anlamazsınız.en ufak bir sirkeleme yapmaz..Bunu çocukluğunda kurmalı oyuncakla oynayanlar çok daha rahat anlayabilir.Oyuncağı yan taraftan kurardık ve bırakırdık giderdi aynı mantik?ben triptonic kullanımda bir çok manuel hareket etmeden uzamış oluyorum.performansı kesinlikle mükemmel...yani kısacası bu şanzımanı bozmakta marifettir denebilir.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Klasik otomatik şanzıman revizyonu, baskı-balata değişimine göre daha ucuzdur (uzun vadede) Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 (düzenlendi) Manuel şanzumana oranla yaklaşık % 30 yakıt artışına sebep oluyor. Vites geçişleri sarsıntılı ve yavaş. Uzun ve virajlı tırmanışlarda sık sık vites kararsızlıklarıı yaşıyor. 4. vitese mi als, 3. viteste mi devam etsem bir türlü karar veremiyor. Habire vites değiştiriyor. Yine de manuel şanzuman hamallığından kurtulmuş olmaktan memnunum. Ama keşke Passat'ın DSG şanzumanına sahip olsaydım 26 Şubat 2010 tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 26 Şubat 2010 Yazar Paylaş 26 Şubat 2010 (düzenlendi) Manuel şanzumana oranla yaklaşık % 30 yakıt artışına sebep oluyor.Vites geçişleri sarsıntılı ve yavaş. Uzun ve virajlı tırmanışlarda sık sık vites kararsızlıklarıı yaşıyor. 4. vitese mi als, 3. viteste mi devam etsem bir türlü karar veremiyor. Habire vites değiştiriyor. Yine de manuel şanzuman hamallığından kurtulmuş olmaktan memnunum. Ama keşke Passat'ın DSG şanzumanına sahip olsaydım Bu bahsettiğiniz cvt mi? 2 yıldan fazla oldu, vites geçişlerinde sarsıntıyı anlayamadım, siz ona bir baktırın eğer gerçekten cvt ise , bir karışıklık yok değil mi? 26 Şubat 2010 tarihinde Cemil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Seyyidoğlu 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 Manuel şanzumana oranla yaklaşık % 30 yakıt artışına sebep oluyor.Vites geçişleri sarsıntılı ve yavaş. Uzun ve virajlı tırmanışlarda sık sık vites kararsızlıklarıı yaşıyor. 4. vitese mi als, 3. viteste mi devam etsem bir türlü karar veremiyor. Habire vites değiştiriyor. Yine de manuel şanzuman hamallığından kurtulmuş olmaktan memnunum. Ama keşke Passat'ın DSG şanzumanına sahip olsaydım Bencede siz bi kontrol ettirin şanzımanınız eğer cvt ise..ben de hiç sarsıntı yaşamış değilim şuana kadar...araba kaçıncı viteste anlamak için triptonic'e geçiş yapıyorum... Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 benim bildiğim cvt şanzımanlarda klasik çark sistemi bulunmaz İçlerinde konik sonsuz vida gibi bir şey vardır. yazılımla 100 adet vites konumu koyulabilir. Tahrik dişlisi hıza göre konik çarık bir ucundan bir ucuna kayıp gider Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 Mondeo i da da cvt şanzıman yoktur, klasik otomatik şanzıman vardır. 3-4- arası gidip gelmesi, tamamı ile devirle alakalıdır. Turbo boşluğu yaşatmamak için 1600d/d altına pek düşmez (nadir kısa süreli hariç). O anki yolun durumu - eğimi standart dışı ise (Türkiye deki %99 gibi) manuele almak iyi olacaktır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 Mondeo tdci otomatik, pratikte manuel ile aynı hatta bazı yol koşulunda daha bile az yakabiliyor. 1. 5 ileri vites 2. Tork yeterli, düşük devirde yüksek km ayarlı orana sahip 3. Her zaman max. turbo verimini alabilecek şekilde deviri ayarlaması en büyük avantajı 4. 6 ileri vitesli manuelde, sıkça vites değiştirmeye alışık olmayan sürücüye göre , 5 ileri otomatik daha ekonomik 5. Ara hızlanmalarda tartışmasız otomatik daha avantajlı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 77.000 de değişmiş yani enjektörler 40.000 km de olarak hesap et. 30.000 de iken CC yapıldı, bence sorun çıkmaz. Kaput tabii ki boyalı, ama orjinal çıkma, tavan, bagaj gibi yan sanayi parça değil, ama kapılara laf yok, orjinal sadece bildiğin gibi düzeltildi ; önlü arkalaı şaseler gibi, ama acaip sağlamdır hep çinko kaplı boru kullandık :p beyni falanda saç kurutma makinası ile kurttuk, selden gelen çamuru cifle yıkaduktan sobra tabeeee Not: arabayı satarken siteyi referans gösterirsin diye kayıtlarda bulunsun Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 Bencede siz bi kontrol ettirin şanzımanınız eğer cvt ise..ben de hiç sarsıntı yaşamış değilim şuana kadar...araba kaçıncı viteste anlamak için triptonic'e geçiş yapıyorum... Rıdvan beyin aracında jatco şanzuman var. Daha netleştiremedik ama sanırım otomatikleştirilmiş manuel şanzuman. Ben memnunum. Hatta kendini fazla manuel hissetmesi hoşuma bile gidiyor. Yakıt tüketimi konusunda ise manuelleri bilmem; ama, benzinli otomatiğin yarısı kadar yakıyor Ankara OTOKOÇ servis danışmanı aracımdaki şanzumanın CVT olduğunu söylemişti. Vites kolu eklediğim resimdeki gibi. CVT midir, jatco mudur ben anlamam Direksiyondan da vites değiştirilebiliyor. Mondeo i da da cvt şanzıman yoktur, klasik otomatik şanzıman vardır. 3-4- arası gidip gelmesi, tamamı ile devirle alakalıdır. Turbo boşluğu yaşatmamak için 1600d/d altına pek düşmez (nadir kısa süreli hariç). O anki yolun durumu - eğimi standart dışı ise (Türkiye deki %99 gibi) manuele almak iyi olacaktır. Çağlar Bey 3-4 arası diye lafın gelişi söyledim. Anlatmak istediğim, bir türlü uygun devri bulamayıp, sürekli kararsızlık yaşadığıydı. Mondeo tdci otomatik, pratikte manuel ile aynı hatta bazı yol koşulunda daha bile az yakabiliyor. 1. 5 ileri vites 2. Tork yeterli, düşük devirde yüksek km ayarlı orana sahip 3. Her zaman max. turbo verimini alabilecek şekilde deviri ayarlaması en büyük avantajı 4. 6 ileri vitesli manuelde, sıkça vites değiştirmeye alışık olmayan sürücüye göre , 5 ileri otomatik daha ekonomik 5. Ara hızlanmalarda tartışmasız otomatik daha avantajlı Benim aracımın aynısı bir tanıdığımda var, tek farkı onunki manuel vitesli. Benzer kullanım tarzı ile bir depo mazotla ben 800 km yol yapıyorum, o ise 1.100 km yol yapıyor. Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 26 Şubat 2010 Yazar Paylaş 26 Şubat 2010 Rıdvan Bey bu vites topuzuna bakarak söyleyeyim, cvt değil. O danışman arkadaşa danışmayın bence Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 (düzenlendi) Rıdvan Bey bu vites topuzuna bakarak söyleyeyim, cvt değil. O danışman arkadaşa danışmayın bence Yani şimdi benimki daha mı kötüsü, daha mı iyisi? 26 Şubat 2010 tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 CVT şanzıman sadece focus TDCİ larda var.Sizin aracınızdaki jatco şanzıman.Öyle cvt gibi arıza çıkarmaz. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 CVT şanzıman sadece focus TDCİ larda var.Sizin aracınızdaki jatco şanzıman.Öyle cvt gibi arıza çıkarmaz.Oh oh. Çok iyi Teşekkürler bilgi için Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2010 Paylaş 26 Şubat 2010 Çarpıtmayalım, şaseden de sağlam dedik Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 28 Şubat 2010 Paylaş 28 Şubat 2010 [url="http://www.tdk.org.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&KELIME= Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Haziran 2011 Paylaş 24 Haziran 2011 Teknik olarak, her tdci da olması gerekn bir yapısı vardır ama dert açtığı bir çok sahibi oldu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts