İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 - Direksiyon ile İlgili Sıkıntılar...


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Ayhan Onaran
Kavşaklara girerken yani tam sağa veya sola dönüşlerde (LPG' li kullanımda) araç stop ediyor. Yani direksiyonun tam sağa veya sola dönüşlerinde yapıyor, benzinde böyle birşey yok sebebi ne olabilir?

Bir sente vakası daha gibi duruyor söyledikleriniz.. :D Triger değişimi yaptırdınızmı? veya bu sorun ne zaman başladı..Yüksek devirlerden sonra vitesi boşa atıncada araç Stop ediyormu? stop ettikten sonra hemen marşa basınca tekrar çalışıyormu?

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan
Merhabalar...

10 gün içerisinde iki kez ayrı yerlerde balans yaptırmama rağmen 120 km'den sonraki hızlarda direksiyon titremesini bir türlü çözemedik. Geçen pazar İstanbul-Ankara yolu eziyet oldu resmen. Rot balansçı çantın bir tanesinin yanağında hafif yamulma olduğunu tornadan başka çözüm olmadığını fakat bu kadarlık bir yamukluğun titreme de yapmayacağını söyledi. Sonuçta makinaya bağladığında balans sorunu gözükmüyor. Bazı yollarda direksiyon titremese bile kasanın da sallandığını farkediyorum. Yoldan da kaynaklanabilir mi bilemiyorum. Başka sebep ne olabilir cevaplarınızı bekliyorum. Teşekkürler...

Bazen lastik jantta tam oturmuyor ve bilgisayarlı makinada ise görünmüyor.Ben balans problemini nisan taktırdığım jantlarda yaşadım.Üç farklı yerde balans yapılmasına rağmen tam atlatamamıştık titremeyi.

En son perşembe günü tanıdık aracılığıyla gittiğimiz yerde 1.5 saatlik bir uğraşın sonunda çözüldü.Eski usul lastikler arabanın üstünde,gaza basarak hallettiler

Yorum bağlantısı
Sedat Can
Bir sente vakası daha gibi duruyor söyledikleriniz.. :) Triger değişimi yaptırdınızmı? veya bu sorun ne zaman başladı..Yüksek devirlerden sonra vitesi boşa atıncada araç Stop ediyormu? stop ettikten sonra hemen marşa basınca tekrar çalışıyormu?

1- Triger 90.000' de değişti-Araç şu an 123.000 de

2- Sorun devamlı olmuyor, seyrek oluyor

3- Yüksek devirlerden boşa atınca direksiyon düz vaziyetteyken stop etmiyor.

4- Stoptan sonra ilk marşta hemen çalıyor.

Bana tüp ve rolanti kaynaklı bir sorun gibi geliyor. Benzinde böyle bir hata yapmıyor. Sonuçta direksiyon pompası motordan güç alıyor, düşük devirde direksiyon tam kırmalarda stop etmesine sebep oluyor galiba :D

Yorum bağlantısı
Murat Taş

İyi günler...Benim aracı geçen gün çarşıda park etmiştim arkasına araç parketmişti , bizde bayağı dar alanda birkaç direksiyon hamlesiyle çıktık ama onadan sonra direksiyondan ses elmeye başladı...Yavaş giderken daha çok farkettiriyor büyük bir gıcırtı sesi en erken haftasonu 100 km ötedeki servise götürebilirim.maalesef mahrumiyette yaşamanın sıkıntıları...formu takip ettiğimde bunun direksiyon pompasından kaynaklandığını düşünüyorum...Fikri olan yardımcı olursa sevinirim :)

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan
(düzenlendi)

Balans problemi tam olmasa da çözüldü. Balansı üzerinde yaptırdık. Hafiften titreme var yine de düzeltemedik. Bir de niye bu kadar çok balans bozulur anlamış değilim. 15 günde 3 balansçı hepsi de balansta sorun buldu.?

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu

Dün servise filitreler ve yağ değişimi için uğradım.Araç lifte alındığında usta direksiyon pompa keçesi yağ kaçırıyor.Pompanın sökülmesi lazım keçe için 100 TL eğer iç takım değişecekse 170 TL masraf var dedi.Yola çıkacağımı söyledim şimdilik problem çıkmaz dedi ama kafama takıldı.Yola çıkmadan yaptırsammı? :D

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez
focus1 arabam var 99model ve 3kapi. daha alali bir ay olmadi ama arabada dikkatimi ceken sorunlar var..

belli basli bikac sorun olsa da; bir sorundan kaynaklandigini düsündügüm birkac gözlemim we sikayetim var..

-120 km/s üzerine ciktigimda direksiyonda titreme basliyor, 140 km/s üzerine ciktigimda ise direksiyonda bitip kasada basliyor titreme..

-direksiyonu 100 km/s ile giderken düz tuttugumda saga cekiyor araba, direksiyonu hafif sola yatirirsam düz gidiyor..

-tekerleklerin camurlukla mesafesine baktim, sag lastik camurluga(üstten degil yanlardan) 3parma ise sol lastik 3,5parmak ya da 3,2parmak.

-direksiyonu neredeyse her tur attirismda tikirdiyor yani iki tur attirisam direksiyonu (tik-tik) sesleri geliyor.. sesler direksiyon kutusundan geliyor, takip ettim; lastiklerin bagli oldugu demir cubuk ile direksiyonu baglayan demir cubukta bosluk var hafif.

bana bu konuda yardimci olabilcek weya bu konuda aydinlatabilecek kimse var mi? tesekkürler simdiden..

Güvenilir bir yerde Rot ayarı, arkasından lastiklere balans yaptırın.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
Güvenilir bir yerde Rot ayarı, arkasından lastiklere balans yaptırın.

Önce balans sonra rot ayarı yaptırması lazım çünkü jantlarda yamukluk olabilir.

Yorum bağlantısı
Murat Taş

Aracın direksiyon hidroliği yağ kaçırıyor...Burda servis yok sıradan bir ustaya götürdüm servis kutusu servise gitmesi lazım dedi...arçta yağı koyduğumzda bi sorun yok...ama beş günde 200km kadar yaptım max. dan min. şu an servise götüremiyom yakında yok vaktimde yok...böyle kullansam yağ ekleyerek bi sıkıntı çıkarmı...ve sorun ne olabilir...yardımcı olursanız teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu
Aracın direksiyon hidroliği yağ kaçırıyor...Burda servis yok sıradan bir ustaya götürdüm servis kutusu servise gitmesi lazım dedi...arçta yağı koyduğumzda bi sorun yok...ama beş günde 200km kadar yaptım max. dan min. şu an servise götüremiyom yakında yok vaktimde yok...böyle kullansam yağ ekleyerek bi sıkıntı çıkarmı...ve sorun ne olabilir...yardımcı olursanız teşekkür ederim :rolleyes:

Aynı sorun benim aracımda da var.Bana söylenen direksiyon pompa keçesi yağ kaçırıyor.Ama sizin sorun daha büyük bende o kadar kaçak yok.Ama yaptırmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Guest Aytekin ?nan

2000 focusumu 2008 in 12 . ayında aldım ve o günden beri ayda bir sanayi ve servise gider oldum.

İlk şikayet frene basınca direksiyon titriyordu bendix diks aldım tabi balatalarıda değitim diks+balata 145 ytl .titreme sonuru çözüldü.

triger setini değiştim aracı aldığımda 123000 deydi değişen usta çıkan kayışların fabrika kayışları olduğunu söyledi. devirdayım ve gergi bilyası dahil 370 ytl.(Devirdayımın contası çelikmiş ordan anlamış?)

lpg enjektörlerinden biri bozuk olduğu için değiştim 125 ytl.landi renzo nun ekjektörü bocsh marka.

eksoz çürümüş 2 parça dahil değiştim 190 ytl.

son olarakta direksiyon yağı eksiliyordu ancak nerden eksildiği anlaşılmıyordu o yüzden çok eksiltmediği için önemsemedim ancak geçen gün kaputun altından duman çıkmaya ve direksiyondan acayip sesler gelmeye başlayınca mecburen götürdük servise ve direksiyon basınç müşürü diye ufacık bir parçaya 118 ytl verdim .işçilik 10 ytl .servise girmişken arabanın ilk çalışmada sirkeleyerek çalıştığı bazende ilk çalıştırmada stop ettiğini söyledim akü bitmiş olabilir dediler ve aku motocraftın fabrikada takınlan 10 yıllık aküsü imiş onuda değiştik tabi 128 ytl .

(direksiyon hidroliği eksilen arkadaşlara tavsiyem arızayı ilk olarak direksiyon hidrolik merkez ve keçesinde olduğunu söyleyen ustalara öncelikle basınç müşürünün yağ kaçırıp kaçırmadığını kontrol ettirmeleri .çünkü hangi ustaya direksiyon hidroliğinin azaldığını söylesem merkezle ilgili olduğunu keçeyle ilgili olduğunu söyledi ancak sinsi arıza basınç müşürü gibi ufacık bir parçada çıktı ve bu ufacık parça 10 km tüm yağı boşaltıyordu.saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emre Ege

Benim focusun direksiyonu bana çok sert geliyor.Sanki tofaş a binmiş gibi oluyorum..Fiat arabaya bindiğimde focus a göre çok yumuşak geliyor direksiyon.Direksiyonu yumuşatmak için bişeyler yapabilirmiyiz ?

99-2000 Astra cd lerde hızlandıkça direksiyon sertleşiyor , yavaş gidince yumuşuyor.Böyle bişey olsa çok güzel olur aslında..Araç bu arada 2004 focus ghia..

Direksiyonun simidi baya yıprandı,Derisi yavaş yavaş aşınıyor..Direksiyonun sadece dış yüzeyini değiştiren arkadaş var mı ?Maliyetini merak ediyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Direksiyonun simidi baya yıprandı,Derisi yavaş yavaş aşınıyor..Direksiyonun sadece dış yüzeyini değiştiren arkadaş var mı ?Maliyetini merak ediyorum..

150 lira

11.JPG

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Benim focusun direksiyonu bana çok sert geliyor.Sanki tofaş a binmiş gibi oluyorum..Fiat arabaya bindiğimde focus a göre çok yumuşak geliyor direksiyon.Direksiyonu yumuşatmak için bişeyler yapabilirmiyiz ?

99-2000 Astra cd lerde hızlandıkça direksiyon sertleşiyor , yavaş gidince yumuşuyor.Böyle bişey olsa çok güzel olur aslında..Araç bu arada 2004 focus ghia..

Direksiyonun simidi baya yıprandı,Derisi yavaş yavaş aşınıyor..Direksiyonun sadece dış yüzeyini değiştiren arkadaş var mı ?Maliyetini merak ediyorum..

Direksiyon buralarda bildiğim kadarı ile 150 lira civarı kaplanıyor. Aracınız dizel değil galiba, dizel olanlarda direksiyon içiseçenekler mevcut. Spor, konfor gibi...

Yorum bağlantısı
Emre Ege
150 lira

11.JPG

Hocam baya güzel görünüyor..150 TL ye servistemi servistemi yaptılar yoksa sanayidemi?

Direksiyonda kazık gibi bunu yumuşatmak için bişeyler yapabilirmiyiz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hocam baya güzel görünüyor..150 TL ye servistemi servistemi yaptılar yoksa sanayidemi?

Direksiyonda kazık gibi bunu yumuşatmak için bişeyler yapabilirmiyiz..

Kayseri'de bir döşemeciye yaptırdım.. Servis işi değil bu iş..

Direksiyona alışırsın..

Çok tereddüt ediyorsan aynısından bul bir tane kullan..

Hepimizin direksiyonu sert..

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan
Balans problemi tam olmasa da çözüldü. Balansı üzerinde yaptırdık. Hafiften titreme var yine de düzeltemedik. Bir de niye bu kadar çok balans bozulur anlamış değilim. 15 günde 3 balansçı hepsi de balansta sorun buldu.?

Balans tutmamasının nedeni arabanın 1-2 hafta gibi sürelerde kullanılmaması nedeniyle lastik tabanındaki tellerin zamanla yamulması ve balans tutmamasıymış.Yeni lastik aldım bakalım aynı sorunlarla karşılacak mıyım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arkadaşlar bugün aracın baskı-balatasını değiştirmek için ustaya götürdüm.Luk marka orjinal takımla değiştirdik.Burada sorun yok.Ancak araç liftte dururken gözüme bi yağ kaçağı çarptı ustaya sordum direksiyon pompasından geliyor dedi.(ilk önce power kaçırıyor dedi..Bende power dediğin ne ki dedim direksiyon pompası dedi) Kontrol sürekli hidrolik yağı eksiltirse dedi bakmak lazım dedi.Şuanda bişey olmaz dedi.Acaba böyle kullandıkca bu tamir oalcak bişeyse tamiri zorlaştırırmıyız?Yoksa gittiği yere kadar gitsin bişey olmaz mı?Bu konuda yorumları bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Çok kaçırmıyorsa gittiği yere kadar gidin.Zaten eninde sonunda sökülecek nerede biterse o zaman yaptırırsınız.

Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Arkadaşlar araç çalışır halde direksiyonu sağa sola yaptığımda hızlıca "lık lık" şelinde bir ses geliyor ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

benzer sorun bizde de var direksiyon kutunda boşluk oluşmuş olabilir revizyon yada yeni kutu lazım :lol2:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Akif Özkan
(düzenlendi)

NELER YAPILIYOR?

Rot-balans ayarı yaptırmak için servise giren araç, önce düzgünce yanaştırılıp lastiklerin durumuna bakılıyor. Sonra, ekseninde çevrilmek suretiyle jantta vuruk veya lastiklerde tel kırıklığı olup olmadığı gözden geçiriliyor. Sökülen lastikler bilgisayarla balans makinesinde 55 kilometre hızla döndürülüp ayar ediliyor. Zamanla aşınmadan dolayı dengesi bozulmuş lastiklerin iş görmeleri için jant kenarına kurşun çakılıyor. Dışa statik, içe dinamik tesirli ağırlıklar konuluyor. Bunlar 5 gramla 60 gram arasında değişiyor.

Artan hızlarda direksiyonda meydana gelen titremeler, aracın balans ayarı istediğini gösteriyor. Patlayan lastiğe yapılan yama bile balans ayarı gerektirebiliyor. Rot-balans ayarı üzerine yaptığı çalışmalarla kazandıkları deneyimleri anlatan Abdullah Akyüncü ve Hasan Tazegül ustalar, lastiklerin çelik kuşaklı olduğunu, ön lastiklerin arkayla değiştirilebileceğini, çünkü lastik döndükçe kendine göre yön yaptığını, çapraz değişim yapıldığında ise bu yüzden kendi çelik kuşağını tahrip ederek tel kırdığını belirtiyorlar.

ROT AYARI

Balans ayarından çıkmış araç bu kez rot kanalına giriyor. Tekerlekleri boşaltılan araç oynak döner tabloya oturtuluyor ve rot ayarına başlanıyor. Tekerlekleri sallamak suretiyle ön takımın sağlamlığı kontrol edilirken, rotiller, rot başları, amortisörler, süspansiyon durumu ve öteki yürüyen aksamla ilgili hassas noktalar gözden geçiriliyor. Tekerlekler üzerine takılan sensörlerle bilgisayar ekranında aracın durumu bir kez daha görüldükten sonra, norm dışına çıkmış ön ve arka rot açılarıyla kamber kastel açıları fabrika çıkış ölçülerine uygun hale getiriliyor.

ÖNERİLER TAVSİYELER

Uzman Murat Mermer de sihirlitur okurlarına bu konuda bazı tavsiyelerde bulunuyor. Ön lastiklerin havası noksansa, arka lastiklerde de titreşim meydana gelebiliyor. Düşük hava nedeniyle yüksek hızda araç gezme yaparak performansının eksildiğini belli ediyor. Bu gibi hallerde fren gerektirdiği biçimde görev yapmıyor ve aracın kaymasına neden oluyor. Ayrıca, düşük havalı lastikle girilen virajda lastik, yanağını altına alarak yapısını bozuyor, hatta içindeki tellerin kırılmasına yol açıyor. Gereğinden fazla hava basılan lastikler ise aracı sürekli zıplatarak ön takıma zarar veriyor. Bu halde de lastik dişleri yolu iyi kavrayamıyor. Bozuk yollar ve kaldırımlara sert çıkışlar, ön takımda parça değişimini gerektiriyor. Buda zamanla otomobilin oturmasına, dolayısıyla yürüyen aksam ölçülerinin değişmesine yol açıyor. Tüm bu nedenler yüzünden de araç, rot-balans ayarına gereksinim hissettiriyor.

ÖN DÜZEN AÇI VE AYARLARI

A. Ön Düzen Açı ve Ayarlarının Tanımı:

Bir aracın direksiyon hakimiyetinin iyi olmasını, ön takım elemanlarının uzun ömürlü olmasını ve lastiklerin dengeli aşınmasını sağlanması için tekerleklere verilmesi gereken açı ve ayarlardır.

B. Ön Düzen Açı ve Ayarlarının Çeşitleri ve Önemi:

Ön düzen açıları ve ayarları denildiğinde aşağıdaki hususlar alınmıştır.

1. Kamber açısı,

2. Direksiyon ekseni eğikliği açısı . (başlık pimi, king-pim, aks başı eğikliği veya açısı)

3. Kaster açısı,

4. Toe-in

5. Dönüşlerdeki toe-aut

Ön düzen açıları araç kataloğunda belirtilen sürelerde veya ön düzenle ilgili problemler oluştuğunda kontrol edilerek gerekli ayarlar yapılır. Aksi halde aracın direksiyon hakimiyeti kalmaz, lastikler, bilyalı yataklar ve dingil pimi ve yatakları zamanından önce aşınır.

1. Kamber açısı:

a.Tanımı: Bir aracın önünden bakıldığında, tekerlek ekseninin düşey eksene göre yaptığı açıya kamber açısı denir.

Tekerleğin, aracın dışına doğru yaptığı açıysa pozitif (+) kamber açısı, aracın içine doğru yaptığım açıya negatif (-) kamber açısı adı verilir. Kamber açısı doğru ayarlanmış bir tekerlekte, direksiyon ekseni ile tekerlek ekseni, tekerleğin yola temas noktasında birleşir. Şekil: 14.3

kamber acisi sekil

Kamber açısı

Pozitif ve negatif kamber açıları

b. Kamber açısının önemi ve etkileri:

Kamber açısının veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, yol üzerinde araç yükünün altına yaklaşmasının önemi ve etkileri şunlardır.

1. Lastiklerin dengeli aşınmasını sağlar.

2. Ön teker bilya yatakları ile aks başı yataklarının ( burç veya rotil ) uzun ömürlü olmasını sağlar,

3. Direksiyonun kolay dönmesini sağlar.

Kamber açısının uygun olmaması ise; lastiklerin içten veya dıştan tek taraflı aşınmasına , tekerlek yataklarının, aks başı yataklarının kısa zamanda aşınmasına, direksiyonun ağır olmasına veya bir tarafa çekmesine neden olur.

2. Direksiyon ekseni eğikliği ( King-pim açısı )

a. Tanımı: Rotillerin veya başlık pimi ekseninin üst ucunun düşeye oranla, aracın merkezine doğru olan eğikliğine direksiyon ekseni eğikliği ( başlık pimi eğikliği, king-pim eğikliği veya aks başı eğikliği ) veya açısı denir.

b. Direksiyon ekseni eğikliğinin önemi ve etkileri:

Direksiyon ekseni eğikliğinin veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, direksiyon ekseni ile yol üzerinde birleştirmektedir. Tekerlek ekseni ile direksiyon ekseni tekerleğin yola temas etme noktasında birleşmesi araç yükünün lastikler üzerine dengeli dağılmasını sağlar. Araç yükünün dengeli olarak lastikler üzerinde dağılmasının önemi ve etkileri şunlardır.

1. Lastikler dengeli aşınır,

2. Direksiyon daha kolay döner ve viraj çıkışı direksiyonun kendiliğinden toplamasını sağlar.

3. Fazla kaster açısına ihtiyacı azaltır.

3. Kaster açısı:

a. Tanımı: Ön tekerin iç kısmından bakıldığında başlık pimi veya rotillerin yani direksiyon ekseninin düşey eksenle yapmış olduğu açıya kaster açısı denir.

Direksiyon ekseninin yatma yönü; aracın içine doğru ise pozitif kaster, dışına doğru ise negatif kaster adını alır.

kaster acisi sekil

kredimasrafi1asama.doc

b. Kaster açısının önemi ve etkisi:

Kaster açısının veriliş nedeni; araç yükünün tekerleğin önüne veya arkasına aracın yola dalmasını önler, virajlarda ve düz yolda yön kontrolünü sağlar.

Kaster açısının uygun olmaması ise; lastiklerin yol üzerinde zıplamasına, direksiyon sertleşmesine, sağa sola çekmesine, aracın yolda gezmesine, dalmasına ve direksiyon hakimiyetinin azalmasına sebep olur.

4. Toe-in açısı ( Tekerleklerin içe kapanıklılığı):

a. Tanımı: Bir aracın ön tarafından ve üstten bakıldığında ön tekerlerin ön kısmının arka kısmına göre bir miktar kapalı olma durumuna toe-in denir.

b. Toe-in açısının önemi ve etkileri:

Toe-in açısının veriliş nedeni; seyir esnasında ön tekerlerin ön kısmının arka kısmına oranla açılmak istemesinin önüne geçmektir. Toe-in değeri bazen mesafe bazende açı olarak verilir.

toe-in şekil

Toe-in açısının verilmesiyle dururken ön kısmı kapalı olan teker seyir esnasında açılarak birbirine paralel hale gelirler. Tekerlerin seyir halinde birbirine paralel gelmesinin önemi ve etkiler,i şunlardır.

1. Direksiyonda denge sağlanarak aracın direksiyon hakimiyeti artar.

2. Lastiklerin dengesiz aşınmasının önüne geçilir. Fazla toe-in açısı sağ ön lastiği dıştan, az toe-in açısı sol ön lastiği içten aşınmasına neden olur. Toe-in açısının sebep olduğu lastik aşıntısı, keskin köşe görüntüsü verir.

5. Dönüş açısı veya dönüşlerdeki toe-aut açısı:

a. Tanımı: Bir aracın dönüş esnasında , ön tekerleklerinde oluşan açı farklılığını ifade eder.

donus acisi sekil

b. Toe-in açısının önemi ve etkileri:

Araç viraja girdiğinde dönüş çemberinin merkezi, D noktasıdır. Dışta kalan ön tekerlek daha küçük bir açı ile, içte kalan ön tekerlek daha büyük bir açı ile dönmek zorundadır. Ön tekerleklerin birbirinden farklı açılarda dönmeleri ayarlanamazlar ise dönüşlerde lastikler yuvarlanmanın yanı sıra yola sürtünerek kaymak durumunda kalırlar. Bu olayda lastiklerin çabuk aşınmasına yol açar.

Balans ayarı nasıl yapılır?

Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük. Otomobilin yerle temasını sağlayan tekerlekler jant ve lastik olmak üzere iki farklı parçadan oluşur.

Bu iki parçadan herhangi birinde olabilecek bir yapısal dengesizlik tekerleğin tam bir daire çizmesini engelleyeceği için direkt olarak konfor ve yol güvenliğini olumsuz etkiler. Tekerlek yukarı-aşağı doğru dengesiz dönüyorsa, yani dönüş sırasında zıplama oluyorsa statik balans ayarı; sağa sola doğru dengesiz bir dönüş varsa, tekerlek yalpalıyorsa dinamik balans ayarı yapılması gerekir.

Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük.

Statik ve dinamik balans

Tekerleklerin balans ayarları iki aşamada gerçekleştirilir. Statik ve dinamik ayarları sabit balans makinesinde yapıldıktan sonra tekerlekler monte edilip bilye, kampana veya disklerle birlikte dönerken son balans işlemi yapılır. Statik ve dinamik balans ayarları için tekerlekler sökülerek sabit balans makinesine bağlanır. Ancak balans ayarı işlemine başlanmadan önce jantlarda herhangi bir hasar olup olmadığı kontrol edilir ve lastik hava basınçları fabrikanın öngördüğü değerlere getirilir. Eğer jantta bir eğrilik veya hasar varsa bunun düzeltilmesi yada yeni bir jant alınması gerekir. Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir. Bilgisayarlı sabit balans makinesine bağlanan tekerleğin hafif olan kısmı ve ne kadar kurşun ağırlık takılması gerektiği ekranda görülür. Gerekli ağırlık takıldıktan sonra tekrar döndürülen tekerleğin ağırlık dağılımı tam olarak dengelendikten sonra işlem tamamlanır. Bu işlem dört tekerleğe de ayrı ayrı yapıldıktan sonra tekerlekler araca monte edilir. Son balans işlemi için kullanılan makinenin tekerleği döndüren kısmı belirli bir dönme devrine ulaştığında makine üzerindeki bir lamba belli aralıklarla yanıp sönmeye başlar. Lastikten yansıyan ışığın makine üzerindeki optik bir sensör tarafından okunmasıyla yine hafif olan bölge tespit edilip gerekli kurşun ağırlık takılarak balans ayan tamamlanır.

Rot ayarı nasıl yapılır?

Rot ayarları aşınmış parçalar değiştikten sonra yapılmalı. Rot ayarının ilk aşamasında otomobilin hayati parçalarından olan ön takım elemanları kontrol edilir. Eğer ön takım elemanları içinde boşluk yapan, gevşeyen yada ömrünü tamamlayan varsa öncelikle bu problemlerin giderilmesi ve söz konusu parçaların yenilenmesi gerekir. Rot ayarı tekerlek balans ayarından sonra yapılır. Oldukça kısa bir sürede hatasız olarak rot ayarı yapılabilen bilgisayarlı makinelerin aparatları ön tekerleklere doğru şekilde bağlanmalıdır. Aparatlar doğru takılmazsa rot ayarı doğru olmayacağı için bu konuya dikkat edilmesi gerekir. Bilgisayar ekranındaki değerler fabrika değerlerine gelinceye kadar kamber, kaster, toe açıları ayarlandığında rot ayarı tamamlanmış olur.

Rot ayarları aşınmış parçalar değiştikten sonra yapılmalı.

Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?

Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme yada vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir.

- Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir. Rot ayarlarının bozukluğu nasıl anlaşılır?

- Düz yolda direksiyon bırakıldığında araç herhangi bir yöne doğru sapıyorsa,

-Virajlarda ön tekerleklerden lastik sesi geliyorsa,

-Arka tekerlekler ön tekerleklerin izini takip etmiyorsa,

-Tekerlekler tam karşıyı gösterirken direksiyon simidi olması gerekenden farklı bir konumda

Alıntıdır

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Arkadaşlar malesef aracımın sol arkasında yine problem var.Viraj çubuğuyla oynadık biraz yamukmuş sanırım.Ancak bu seferde arka sol kastel de problem var.Her defasında bana bu araçta problem yok diyorlar ama aracım sola dönüşlerde arkasını çabuk bırakıyor.

Focus mk1 in orginal rot ayar ölçülerini aradım bulamadım.Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...