İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 - Direksiyon ile İlgili Sıkıntılar...


Aykut Gürkan

Recommended Posts

  • 3 hafta sonra...
Mustafa Topal28

Herkese selam 2005 focus collection sedan aracım var baskı balatası bitmişti değiştirdim şimdide direksiyonu sağa sola çevirince tıs tıs diye hava sesi geliyor hava filtresini söktüm elimle kapattığımda ses kesiliyor bırakınca tekrar ses geliyor birde gıcırtı var herhalde gıcırtı z rotlarda fakat hava sesi gibi gelen tıs tıs ses kesilmiyor nedendir acaba bilgisi olan varsa beni aydınlatırlarsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hidrolik direksiyon motordan güç alır..

Hidrilik direksiyon basınç sensöründen gelen bilgiye göre (yanılmıyorsam) rolanti valfi motora daha fazla hava gönderir ve rolantiyi yükseltir.

Duyduğunuz ses muhtemelen hava emiş sesidir ve bence normaldir..

Ha ses bu, duymadan bişey demekte zordur tabiki..

Yorum bağlantısı
Mustafa Topal28

Mehmet Abi daha önce bu sesi duymuyordum oldu yeni hava sesi tok bir thava sesi hava filtresinden çekiyor muhtemelen motordan geliyor bu ses nasıl kesilir

birde rolanti yüksek ve sürüş esnasında motor sesi yüksek geliyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sesi duymak lazım...

Bişey söyleyemem ben... Ustalarımızın bildiği bir ses ise cevap vereceklerdir...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Sezgin Geridönmez

Erhan Efehan isimli üyemizin bildirdiği problem;

Ford focus arabam var 2002 ambiente. Arabayı tamirciye bıraktım, geri aldığımda bariz direksiyonda sertleşme vardı.

Hidrolik yağına baktım yağı da tam.

Telefon açtım, getir bakalım diyor. Güvenemiyorum çünkü ben arabayı götürdüğümde direksiyonu gayet güzeldi.

Yardımcı olursanız sevinirim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arabayı niye götürmüştü ki...

Direksiyonla ilgili bişey yapılmışmıydı...

Eğer direksiyon ellenmediyse, Klasik tamir sonrası arabayı fazla dinleme sendromudur..

Yorum bağlantısı
Mert Ender
Direksiyon hidroliği zamanla azalır mı? Arabayı 18 ay önce aldığmda direksiyon hidroliği "Max." çizgisinin 0,5 cm. kadar üstündeydi. şimdi "Max." çizgisinin yaklaşık 0,5 cm altında (yani 1 cm kadar bir azalama). bu normal mi?

7 yıl 76.000 km'ye kadar Focus I kullandım. Direksiyondan yağ kaçırma sorunu bu araçlarda var ne yazık ki ve ben de yaşadım. Çözüm olarak yetkili servis, "pompa değişecek" dedi ama ben özel bir serviste sadece yağ keçesini değiştirerek daha hesaplı bir biçimde çözmüştüm. Bir daha da sorun olmadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Direksiyon hidrolik yagi seviyesi araba calismiyoken max'in ustunde calisiyorken ortaya geliyor. Bugun kontrol ettim Hidrolik yagi kutudan tasmis heryer yag olmustu ama arac calismiyorken seviye hala max'in ustunde. Neler oluyor bu arabaya beni korkutuyor valla.. Ayrica sag taraftan rolantide calisirken rulmani dagilmis donen bir mekanizmadan cikan sese benzer bir ses cikiyor. :bambam:

Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Arkadaşlar düşük hızlarda değil de 90 ve üzeri hızlarda frene basıldığında direksiyonda hissedilen titremenin nedeni nedir?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Fren disklerinizin değişmesi veya tornaya gitmesi lazım.Çok para tutmuyor sıfır alın daha iyi olur.Bu arada balatalarınızıda değiştrtmeyi unutmayın.Bahsettiğiniz titremenin tek sebebi disklerdir.Sorunu başka yerde aramayın.

Yorum bağlantısı

Aynısı benim arabamdada oluyordu. Fren disklerini değiştirdim geçti. Yanlız yan sanayi aldığım için gene yamuldu size tavsiyem orjinalini alın zaten pahalıda değil.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bekir Yayıcı

Arkadaşlar 120 km. hızı geçince direksoy titremeye başlıyor. Neden kaynaklanabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Taner Kadak

Focus hidrolik direksiyon yagi kirmizi atf midir, yesil chf mi? yada kirmizi yesil farketmezmi?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Sarı

herkese selamlar. Yeni farkettim. Arabada normalde hiç bir titreme olamamasına rağmeen özellikle 60 km den sonra frene basınca dieksiyonda titreme oluyor. Acaba disklerde veya balatalrda mı bir problem var? Önemlimidir? cevcaplarınız için şimdiden teşekkürler......

Yorum bağlantısı

Fren diskleriniz eğrilmiştir. Fren diskleriniz iyi durumdaysa tornaya verin değilse değiştirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Ufuk Kılınçarslan
herkese selamlar. Yeni farkettim. Arabada normalde hiç bir titreme olamamasına rağmeen özellikle 60 km den sonra frene basınca dieksiyonda titreme oluyor. Acaba disklerde veya balatalrda mı bir problem var? Önemlimidir? cevcaplarınız için şimdiden teşekkürler......

aynı sorun bendede var disklerin değişmesi lazım,yanılmıyorsam çifti 100 tl civarı,emniyet ve konfor açısından önemli bir parça değiştirmekte fayda var..

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

kesinlikle disk lerden dir hatta benim honda nın da böyle bir problemi olmuştu dediğiniz gibi 100 km ile giderken firene basınca titreme ve ses vardı diskleri ve balataları değiştirince düzeldi. bu sorunu geciktirmeyin derim ileride daha büyük sorunlarda açabilir .

Yorum bağlantısı
Ramazan Akkaya

evet büyük olasılıkla disklerden,benim eski aractada aynı problem olmuştu diskler değiştikten snra problem ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
Fırat Tarman

Aynı problemi zamanında şirketin Escort'u ile ben de yaşamıştım (2000 yılında). Benden önceki kullanıcıdan miras kalmıştı. Disklere bir torna, ya da çok kötü durumda ise değiştirme ile hallediliyor. Bu sorun diskler çok sıcakken suya girme gibi bir durumda ortaya çıkabiliyor (muş). Örneğin birkaç kilometre dağ yolundan aşağı sürekli frenle inip, bir su birikintisine dalmak gibi bir şansızlık buna yol açabilir...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

benim de aynı sorun başıma gelmişti sorun fren disklerinden...tornayla kurtarılır gibiyse tornaya sokun yoksa değiştirmeniz gerekecek...

usta bana yoğun firenden sonra ısınan disklerin araba yıkamada suya maruz kaldığında ve su birikintisinden geçerken ıslanan disklerin yeni de olsa eğilebileceğini söylemişti..

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak

Lastiklerin ömrünün bitmesi

jantın darbe alması

aracınıza yeni lastik alırken jantlarınızı düzelttirmemeniz

ve arkadaşların dediği gibi disklerden kaynaklanıyor olabilir.

Orneğin jantınızı düzelttirmeden aracınıza yeni ve sıfır lastik alırsanız ve jantlarınızda sorunluysa titreme yapar. Jantın şeklini alıncaya kadar yeni lastiğiniz bu titreme hat safhada olur.

Geçiceğide garanti değildir, bu titresim sürekli devam edebilir .

Lakin sizin sorununuz fren esnasında olduğu için bu ihtimal söz konusu değil .

Aracınıza vereceği zaralar küçümsenemeyecek kadar büyüyebilir.

Bu vibrasyon ön düzeni uzun vadede bozacaktır. Ayrıca bir mekaniğe en çok zarar veren şeylerden birinin titreşim olduğunu düşünürsek çok alakasız yerlerdede baş gösterecek sorunlar doğurabilir.

Tabi bu saydıklarım işin en kötü ve uzun vadedeki sonuçlarıdır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...