Mustafa Topal28 25 Ocak 2009 Paylaş 25 Ocak 2009 Herkese selam 2005 focus collection sedan aracım var baskı balatası bitmişti değiştirdim şimdide direksiyonu sağa sola çevirince tıs tıs diye hava sesi geliyor hava filtresini söktüm elimle kapattığımda ses kesiliyor bırakınca tekrar ses geliyor birde gıcırtı var herhalde gıcırtı z rotlarda fakat hava sesi gibi gelen tıs tıs ses kesilmiyor nedendir acaba bilgisi olan varsa beni aydınlatırlarsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ocak 2009 Paylaş 25 Ocak 2009 Hidrolik direksiyon motordan güç alır.. Hidrilik direksiyon basınç sensöründen gelen bilgiye göre (yanılmıyorsam) rolanti valfi motora daha fazla hava gönderir ve rolantiyi yükseltir. Duyduğunuz ses muhtemelen hava emiş sesidir ve bence normaldir.. Ha ses bu, duymadan bişey demekte zordur tabiki.. Yorum bağlantısı
Mustafa Topal28 25 Ocak 2009 Paylaş 25 Ocak 2009 Mehmet Abi daha önce bu sesi duymuyordum oldu yeni hava sesi tok bir thava sesi hava filtresinden çekiyor muhtemelen motordan geliyor bu ses nasıl kesilir birde rolanti yüksek ve sürüş esnasında motor sesi yüksek geliyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ocak 2009 Paylaş 25 Ocak 2009 Sesi duymak lazım... Bişey söyleyemem ben... Ustalarımızın bildiği bir ses ise cevap vereceklerdir... Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Erhan Efehan isimli üyemizin bildirdiği problem; Ford focus arabam var 2002 ambiente. Arabayı tamirciye bıraktım, geri aldığımda bariz direksiyonda sertleşme vardı. Hidrolik yağına baktım yağı da tam. Telefon açtım, getir bakalım diyor. Güvenemiyorum çünkü ben arabayı götürdüğümde direksiyonu gayet güzeldi. Yardımcı olursanız sevinirim... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Arabayı niye götürmüştü ki... Direksiyonla ilgili bişey yapılmışmıydı... Eğer direksiyon ellenmediyse, Klasik tamir sonrası arabayı fazla dinleme sendromudur.. Yorum bağlantısı
Mert Ender 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Direksiyon hidroliği zamanla azalır mı? Arabayı 18 ay önce aldığmda direksiyon hidroliği "Max." çizgisinin 0,5 cm. kadar üstündeydi. şimdi "Max." çizgisinin yaklaşık 0,5 cm altında (yani 1 cm kadar bir azalama). bu normal mi? 7 yıl 76.000 km'ye kadar Focus I kullandım. Direksiyondan yağ kaçırma sorunu bu araçlarda var ne yazık ki ve ben de yaşadım. Çözüm olarak yetkili servis, "pompa değişecek" dedi ama ben özel bir serviste sadece yağ keçesini değiştirerek daha hesaplı bir biçimde çözmüştüm. Bir daha da sorun olmadı. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 22 Şubat 2009 Paylaş 22 Şubat 2009 Direksiyon hidrolik yagi seviyesi araba calismiyoken max'in ustunde calisiyorken ortaya geliyor. Bugun kontrol ettim Hidrolik yagi kutudan tasmis heryer yag olmustu ama arac calismiyorken seviye hala max'in ustunde. Neler oluyor bu arabaya beni korkutuyor valla.. Ayrica sag taraftan rolantide calisirken rulmani dagilmis donen bir mekanizmadan cikan sese benzer bir ses cikiyor. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 22 Şubat 2009 Paylaş 22 Şubat 2009 v kayışının çevirdigi parçalarda problem var. Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez 25 Şubat 2009 Paylaş 25 Şubat 2009 Arkadaşlar düşük hızlarda değil de 90 ve üzeri hızlarda frene basıldığında direksiyonda hissedilen titremenin nedeni nedir? Yorum bağlantısı
Osman Bala 25 Şubat 2009 Paylaş 25 Şubat 2009 Diskleriniz yamulmuştur. Değiştirin düzelir. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Şubat 2009 Paylaş 25 Şubat 2009 Fren disklerinizin değişmesi veya tornaya gitmesi lazım.Çok para tutmuyor sıfır alın daha iyi olur.Bu arada balatalarınızıda değiştrtmeyi unutmayın.Bahsettiğiniz titremenin tek sebebi disklerdir.Sorunu başka yerde aramayın. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Şubat 2009 Paylaş 26 Şubat 2009 Aynısı benim arabamdada oluyordu. Fren disklerini değiştirdim geçti. Yanlız yan sanayi aldığım için gene yamuldu size tavsiyem orjinalini alın zaten pahalıda değil. Yorum bağlantısı
Bekir Yayıcı 20 Mart 2009 Paylaş 20 Mart 2009 Arkadaşlar 120 km. hızı geçince direksoy titremeye başlıyor. Neden kaynaklanabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 29 Mart 2009 Paylaş 29 Mart 2009 Focus hidrolik direksiyon yagi kirmizi atf midir, yesil chf mi? yada kirmizi yesil farketmezmi? Yorum bağlantısı
Mustafa Sarı 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 herkese selamlar. Yeni farkettim. Arabada normalde hiç bir titreme olamamasına rağmeen özellikle 60 km den sonra frene basınca dieksiyonda titreme oluyor. Acaba disklerde veya balatalrda mı bir problem var? Önemlimidir? cevcaplarınız için şimdiden teşekkürler...... Yorum bağlantısı
Misafir 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 Fren diskleriniz eğrilmiştir. Fren diskleriniz iyi durumdaysa tornaya verin değilse değiştirmekte fayda var. Yorum bağlantısı
Ufuk Kılınçarslan 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 herkese selamlar. Yeni farkettim. Arabada normalde hiç bir titreme olamamasına rağmeen özellikle 60 km den sonra frene basınca dieksiyonda titreme oluyor. Acaba disklerde veya balatalrda mı bir problem var? Önemlimidir? cevcaplarınız için şimdiden teşekkürler...... aynı sorun bendede var disklerin değişmesi lazım,yanılmıyorsam çifti 100 tl civarı,emniyet ve konfor açısından önemli bir parça değiştirmekte fayda var.. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 kesinlikle disk lerden dir hatta benim honda nın da böyle bir problemi olmuştu dediğiniz gibi 100 km ile giderken firene basınca titreme ve ses vardı diskleri ve balataları değiştirince düzeldi. bu sorunu geciktirmeyin derim ileride daha büyük sorunlarda açabilir . Yorum bağlantısı
Ramazan Akkaya 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 evet büyük olasılıkla disklerden,benim eski aractada aynı problem olmuştu diskler değiştikten snra problem ortadan kalktı. Yorum bağlantısı
Fırat Tarman 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 Aynı problemi zamanında şirketin Escort'u ile ben de yaşamıştım (2000 yılında). Benden önceki kullanıcıdan miras kalmıştı. Disklere bir torna, ya da çok kötü durumda ise değiştirme ile hallediliyor. Bu sorun diskler çok sıcakken suya girme gibi bir durumda ortaya çıkabiliyor (muş). Örneğin birkaç kilometre dağ yolundan aşağı sürekli frenle inip, bir su birikintisine dalmak gibi bir şansızlık buna yol açabilir... Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 benim de aynı sorun başıma gelmişti sorun fren disklerinden...tornayla kurtarılır gibiyse tornaya sokun yoksa değiştirmeniz gerekecek... usta bana yoğun firenden sonra ısınan disklerin araba yıkamada suya maruz kaldığında ve su birikintisinden geçerken ıslanan disklerin yeni de olsa eğilebileceğini söylemişti.. Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 Lastiklerin ömrünün bitmesi jantın darbe alması aracınıza yeni lastik alırken jantlarınızı düzelttirmemeniz ve arkadaşların dediği gibi disklerden kaynaklanıyor olabilir. Orneğin jantınızı düzelttirmeden aracınıza yeni ve sıfır lastik alırsanız ve jantlarınızda sorunluysa titreme yapar. Jantın şeklini alıncaya kadar yeni lastiğiniz bu titreme hat safhada olur. Geçiceğide garanti değildir, bu titresim sürekli devam edebilir . Lakin sizin sorununuz fren esnasında olduğu için bu ihtimal söz konusu değil . Aracınıza vereceği zaralar küçümsenemeyecek kadar büyüyebilir. Bu vibrasyon ön düzeni uzun vadede bozacaktır. Ayrıca bir mekaniğe en çok zarar veren şeylerden birinin titreşim olduğunu düşünürsek çok alakasız yerlerdede baş gösterecek sorunlar doğurabilir. Tabi bu saydıklarım işin en kötü ve uzun vadedeki sonuçlarıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts