İçeriğe Yönlendir

97 Escort CLX 1.6i


Murat Patır

Recommended Posts

Tuğtekin Özkaya
Merhaba;

Forumda yeniyim herkese selamlar ; benim arabamdaki sorun aracı uzun süre kullanmadığımda (aksamdan bırakıp sabah çalıştırdığımda) marşa basınca hemen çalışıyor devir göstergesi 1500 civarında oluyor yaklaşık 30 sn sonra rölantide dalgalanmalar oluyor bu arada gaz vermek istediğimde tam gaz yemiyor (egzostan beyaz duman çıkıyor ve sıvı damlıyor ) ve araba stop ediyor daha sonra tekrar çalıştırmak istediğimde uzun süre marşa basmam gerekiyor ki ancak çalışşın ama motor ısınıncaya kadar bu durum sürekli devam ediyor (motor bir süre çalıştıktan sonra hiç bir sorun yaşanmıyor arabada )geçen gün tamire götürdüm rölanti ayarını yapan parça varmış 70 tl lik onu değiştirdiler ama sorun devam ediyor aynı ustada şimdi enjeksiyonları temizlet dedi carbon clean yaptır düzelir dedi baska bir yere sordum carbon cleane sende yapabilirsin dedi (1 viteste 5000 devir 200 m git sonra 2. vitesde 5000 devir 200-300 m git dediler boyle bir sey varmıdır acaba ) ama artık güvenemedim bana yardımcı olabileccek yönlendirebilecek birisi olursa çok sevinirim.

Şimdiden teşekkürler

Arkadaşım benimde eski arabam Escort Ghia idi. 145000 km kullandım ve bu bahsettiğin sorun 2 kere başıma geldi. Birincisinde herkes (ford servisi dahil) birşeyler söyledi. Motor, piston, enjektör vs. Adana' lı Şevki usta halletti işi hemde 15 dakikada. Olayın aslını öğrenince 2.sinde kendim hallettim. Aracın kaputunu açtığında hemen sol ön tarafa yakın siyah renkli yarım sigara paketi büyüklüğünde Bosch marka bir elektronik sensör var. Bu parçayı yerinden çıkarttırıp içini açtırırsan orada ince rezistans gibi bir parça göreceksin. O kısmı bir temizleyici spreyle temizlet. Kurut ve yerine taktır. Birde havalandırma borusunun bağlantı yerinde bu az önce bahsettiğim parçanın altında yaklaşık 10cm çapında bir metal bilezik (yada boru parçasıda diyebiliriz) var. Onuda yerinden söktürüp içini spreyle temizletip taktır. Sorunun sona erecektir. Çünkü benzin ve hava etkilerinden dolayı bu bahsettiğim parçalar kirlenince hava ve yakıt karışımını ayarlayamıyor. Bunun sonucunda sanki araba boğuluyormuş gibi oluyor ve gaz yemiyor. Isınınca sanki normal çalışıyor gibi görünüyor ama yinede bir güç kaybı oluyor.

Yorum bağlantısı
Murat Patır

Aracın kaputunu açtığında hemen sol ön tarafa yakın siyah renkli yarım sigara paketi büyüklüğünde Bosch marka bir elektronik sensör var

nerededir bu parca resim falan varmı acaba

Bu bahsedilen MAF sensorumudur acaba eger oysa onun boru içerisinde kalan kısmına kontak sprey sıktım ama değişen bir şey olmadı sensorun içini açıp birde onu mu temizlemek gerekir acaba

Yorum bağlantısı
Ozan Yıldırım

Sabah ilk çalıştırmadan sonra stop ettiğinde araç, kutup başlarını söküp 5-10 saniye sonra tekrar takın ve marşa basın. Hemen çalışırsa araç, gaz vermeden biraz ısınmasını bekleyin...

Yorum bağlantısı
Murat Patır

Sonra ne olacak peki sonrasını anlamadım araba zaten ısındıktan sora problem cıkartmıyor sabahları ilk calıştığında 30 sn normal çalışıyor sonra rolanti de dalgalanma oluyor ve stop ediyor kutup başlarını çıkartınca bir daha yapmayabilirmi

Yorum bağlantısı
Tuğtekin Özkaya
Aracın kaputunu açtığında hemen sol ön tarafa yakın siyah renkli yarım sigara paketi büyüklüğünde Bosch marka bir elektronik sensör var

nerededir bu parca resim falan varmı acaba

Bu bahsedilen MAF sensorumudur acaba eger oysa onun boru içerisinde kalan kısmına kontak sprey sıktım ama değişen bir şey olmadı sensorun içini açıp birde onu mu temizlemek gerekir acaba

Evet MAF sensörü. Onun üzerinde vidaları var ve içi açılıp spreyle temizleniyor.

Bu arada yeri için sol ön tarafa yakın demiştim ama benimki ingiliz üretimiydi onun için sanıyorum yeri de tersmiş. 2 tane farklı modele ait resim buldum. Bunlarda sağ tarafta görünüyor. Umarım işine yarar çünkü tam olarak benim başıma gelen arızadan bahsediyorsun.

Yorum bağlantısı
Cengiz Bostancı

bende escort kullanan bairi olarak elektrik sorunu olabilir bujilerin bagli oldugu bobine baktirin birde orjinalmi bakın

Yorum bağlantısı
Murat Patır

alttaki resimdeki goruntu benim arabam ile aynı maf sensorunun hortumunu çıkartıp içine kontak sprey sıkmıştım birde içini açıp denyeceğim umarım acarken bir tarafına zarar vermem. teşekkür ederim bir deneyelim umarım bu sefer halolur .

Yorum bağlantısı
Tuğtekin Özkaya
alttaki resimdeki goruntu benim arabam ile aynı maf sensorunun hortumunu çıkartıp içine kontak sprey sıkmıştım birde içini açıp denyeceğim umarım acarken bir tarafına zarar vermem. teşekkür ederim bir deneyelim umarım bu sefer halolur .

Vidalarından dikkatlice açınca zarar görmez. İnşallah sorununda böylece hallolur. Çünkü sıkıntı veriyor insana.

Yorum bağlantısı
Hakkı Asil
Arkadaşım benimde eski arabam Escort Ghia idi. 145000 km kullandım ve bu bahsettiğin sorun 2 kere başıma geldi. Birincisinde herkes (ford servisi dahil) birşeyler söyledi. Motor, piston, enjektör vs. Adana' lı Şevki usta halletti işi hemde 15 dakikada. Olayın aslını öğrenince 2.sinde kendim hallettim. Aracın kaputunu açtığında hemen sol ön tarafa yakın siyah renkli yarım sigara paketi büyüklüğünde Bosch marka bir elektronik sensör var. Bu parçayı yerinden çıkarttırıp içini açtırırsan orada ince rezistans gibi bir parça göreceksin. O kısmı bir temizleyici spreyle temizlet. Kurut ve yerine taktır. Birde havalandırma borusunun bağlantı yerinde bu az önce bahsettiğim parçanın altında yaklaşık 10cm çapında bir metal bilezik (yada boru parçasıda diyebiliriz) var. Onuda yerinden söktürüp içini spreyle temizletip taktır. Sorunun sona erecektir. Çünkü benzin ve hava etkilerinden dolayı bu bahsettiğim parçalar kirlenince hava ve yakıt karışımını ayarlayamıyor. Bunun sonucunda sanki araba boğuluyormuş gibi oluyor ve gaz yemiyor. Isınınca sanki normal çalışıyor gibi görünüyor ama yinede bir güç kaybı oluyor.

%99 katılıyom.Yakın tanıdığım WV marka arabasında aynı sorunu yaşadı nerdeyse arabayı satacaktı.kendinin anlatığına göre

Yorum bağlantısı
Murat Patır

Maalesef MAF sensorunden değilmiş onu temizledim iyicene fakat bir değişiklik olmadı ayrıca kartel havalanadırma subabının ucunda filtre gibi bir sey var L şeklinde olan borunun ucunda umarım ismini dogru soylemişimdir onu da değiştirdim 1 -2 gun biraz daha iyi gibiydi ama bu aralar izmire gore muthiş soguklar var soğuğun etkisi varmıdır yokmudur tam bilemiyorum antifriz de yeni koydum arabaya 1-2 gun bu sekilde deneyeceğim umarım artık düzelir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...