Murat Patır 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 Merhaba; Forumda yeniyim herkese selamlar ; benim arabamdaki sorun aracı uzun süre kullanmadığımda (aksamdan bırakıp sabah çalıştırdığımda) marşa basınca hemen çalışıyor devir göstergesi 1500 civarında oluyor yaklaşık 30 sn sonra rölantide dalgalanmalar oluyor bu arada gaz vermek istediğimde tam gaz yemiyor (egzostan beyaz duman çıkıyor ve sıvı damlıyor ) ve araba stop ediyor daha sonra tekrar çalıştırmak istediğimde uzun süre marşa basmam gerekiyor ki ancak çalışşın ama motor ısınıncaya kadar bu durum sürekli devam ediyor (motor bir süre çalıştıktan sonra hiç bir sorun yaşanmıyor arabada )geçen gün tamire götürdüm rölanti ayarını yapan parça varmış 70 tl lik onu değiştirdiler ama sorun devam ediyor aynı ustada şimdi enjeksiyonları temizlet dedi carbon clean yaptır düzelir dedi baska bir yere sordum carbon cleane sende yapabilirsin dedi (1 viteste 5000 devir 200 m git sonra 2. vitesde 5000 devir 200-300 m git dediler boyle bir sey varmıdır acaba ) ama artık güvenemedim bana yardımcı olabileccek yönlendirebilecek birisi olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 baska bir yere sordum carbon cleane sende yapabilirsin dedi (1 viteste 5000 devir 200 m git sonra 2. vitesde 5000 devir 200-300 m git dediler boyle bir sey varmıdır acaba ) Burası saçma olmuş... Yorum bağlantısı
Cavit Doğan 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 Merhaba;geçen gün tamire götürdüm rölanti ayarını yapan parça varmış 70 tl lik onu değiştirdiler ama sorun devam ediyor aynı ustada şimdi enjeksiyonları temizlet dedi carbon clean yaptır düzelir dedi baska bir yere sordum carbon cleane sende yapabilirsin dedi (1 viteste 5000 devir 200 m git sonra 2. vitesde 5000 devir 200-300 m git dediler boyle bir sey varmıdır acaba ) ama artık güvenemedim bana yardımcı olabileccek yönlendirebilecek birisi olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler Rolanti ayarını yapan parça Rolanti valfi olsa gerek, Rolanti valfinin orjinalini 70 tl ye değişmezler diye düşünüyorum, bunu irdeleyin.. Mehmet bey çok doğru söylüyor, Carbon clean O arkadaşın bahsettiği gibi saçmaca ve basitçe yapılan bir işlem değil, Motor yakıt sisteminin bir makina vasıtası ile kimyasallar ile temizlenmesidir.. Yorum bağlantısı
Murat Patır 24 Aralık 2009 Yazar Paylaş 24 Aralık 2009 peki nedir yapmam gereken anladığım kadarı ile ford larda bu problem kronik bir durum ama farklı modellerde farklı çözümler var akü kutup başını çıkartıp beyni resetlemem bende bir çözüm getirir mi yada başka bir çözüm için yönlendirirmisiniz. Yorum bağlantısı
Servet Korgan 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 Merhaba;Forumda yeniyim herkese selamlar ; benim arabamdaki sorun aracı uzun süre kullanmadığımda (aksamdan bırakıp sabah çalıştırdığımda) marşa basınca hemen çalışıyor devir göstergesi 1500 civarında oluyor yaklaşık 30 sn sonra rölantide dalgalanmalar oluyor bu arada gaz vermek istediğimde tam gaz yemiyor (egzostan beyaz duman çıkıyor ve sıvı damlıyor ) ve araba stop ediyor daha sonra tekrar çalıştırmak istediğimde uzun süre marşa basmam gerekiyor ki ancak çalışşın ama motor ısınıncaya kadar bu durum sürekli devam ediyor (motor bir süre çalıştıktan sonra hiç bir sorun yaşanmıyor arabada )geçen gün tamire götürdüm rölanti ayarını yapan parça varmış 70 tl lik onu değiştirdiler ama sorun devam ediyor aynı ustada şimdi enjeksiyonları temizlet dedi carbon clean yaptır düzelir dedi baska bir yere sordum carbon cleane sende yapabilirsin dedi (1 viteste 5000 devir 200 m git sonra 2. vitesde 5000 devir 200-300 m git dediler boyle bir sey varmıdır acaba ) ama artık güvenemedim bana yardımcı olabileccek yönlendirebilecek birisi olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler Aslında bir çok sorun var gibi yağın uygun olmayabilir, gaz kelebek potansiyometresi görevini yapamıyor olabilir. carbon clean gerekebilir vs... Yorum bağlantısı
Murat Patır 24 Aralık 2009 Yazar Paylaş 24 Aralık 2009 arabayı alalı 1 ay oldu yağ yeni değişti dediler , Yorum bağlantısı
Cavit Doğan 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 peki nedir yapmam gereken anladığım kadarı ile ford larda bu problem kronik bir durum ama farklı modellerde farklı çözümler var akü kutup başını çıkartıp beyni resetlemem bende bir çözüm getirir mi yada başka bir çözüm için yönlendirirmisiniz. Carbon clean yaptır.. Anlattığına göre sanki motor yeteri kadar hava almıyor, Hava filitresi en son ne zaman değişti.? Yorum bağlantısı
Murat Patır 24 Aralık 2009 Yazar Paylaş 24 Aralık 2009 hava filtresi çok kirli değildi bende cmtesi hava tuttum ama ondan sonrada değişen bir sey olmadı peki neden bu motor soğukken oluyor biraz çalışınca hiç bir sorun çıkartmıyor beyin resetleme yapılabiliyormu benim arabaya yapsam bir değişiklik yada fayda olurmu sizce Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 Bence subap sorunlarınız var.. Ya kurumdur, ya yanıktır... Silindir kompresyonlarını ölçtürün... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 kompresyon ölçümü sonuç vermez. subaplar degişecek problem bitecek Yorum bağlantısı
Murat Patır 24 Aralık 2009 Yazar Paylaş 24 Aralık 2009 kompresyon ölçümü sonuç vermez. subaplar degişecek problem bitecek ne kadara patlar bu bize peki tahmini Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 kompresyon ölçümü sonuç vermez. subaplar degişecek problem bitecek Yanıkmış demekki.. Yorum bağlantısı
Murat Patır 25 Aralık 2009 Yazar Paylaş 25 Aralık 2009 500 ile 1000 tl arası ustam ne yaptın soğuttun beni arabadan, ciddi tek çözüm bumudur benim fark ettiğim bu escortlarda bu klasik arıza gibi geldi forum da bayağı aynı dertten müzdarip kişiler var daha ucuz bir çözüm yokmudur . beyin resetleme oluyormu bu arabada peki ? carbon clean bir nebze olsa çözermi sorunumu sehir içi 290 kr yakıyor peki yakıt tüketimi nasıl sizce Yorum bağlantısı
Özgür Arslan Can 31 Aralık 2009 Paylaş 31 Aralık 2009 Çalıştıktan sonra rölantide dalgalanma olmasının ne mahzuru var ki vitese takıp yürüyebilirsiniz kanımca! Zaten kullanma klavuzunda yakıttan tasarruf ipuçları arasında arabayı çalıştırdıktan hemen sonra yürüyüp gidebilirsiniz yazıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Akmermer 31 Aralık 2009 Paylaş 31 Aralık 2009 Çalıştıktan sonra rölantide dalgalanma olmasının ne mahzuru var ki vitese takıp yürüyebilirsiniz kanımca! Zaten kullanma klavuzunda yakıttan tasarruf ipuçları arasında arabayı çalıştırdıktan hemen sonra yürüyüp gidebilirsiniz yazıyor. doğru diyosunda aynı sorun benim araçta mevcut, hemen hareket etmeye çalışınca arç stop ediyor stop etmemesi için gaza yüklenmek gerekiyor araç gaz yemiyor arkadaşınkide büyük ihtimalle böyledir, carbon clean yaptırdım işe yaramadı, rolanti valfi, maf, karter havalandırma kontrol edildi çözüm bulunamadı aracı ford özel servisine buraktım motorun açılması lazım çok masraf edersin dediler vazgeçtim, aracı 2-3 dk ısıtıp kullanınca herşey düzeliyor. Yorum bağlantısı
Talip Eren 3 Ocak 2010 Paylaş 3 Ocak 2010 (düzenlendi) motor yağınız 10-40 mı 5-30 mu?eğer 10-40 ise sorun yapar,hidrolik itici sistemi olduğu için subapları düzgün ayarlayamaz(bu motorun en sevdiğim yanı buydu,subap ayarı falan istemiyordu kendi yapıyor,ama yağ önemli gerçekten.5-30 olmalı,10-40 kalın oluyor ve ayar sorunu yapıyor.)... 3 Ocak 2010 tarihinde Talip Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Patır 4 Ocak 2010 Yazar Paylaş 4 Ocak 2010 Bende carbon clean yaptırmayı dusunuordum ama işe yaramadı diyorsunuz motor yağı aklıma hiç gelmezdi carbon cleardan once olmazsa motor yağını değiştirip deneyeyim bari umarım fazla pahalı bir sey cıkmaz baska Yorum bağlantısı
Mehmet Akmermer 4 Ocak 2010 Paylaş 4 Ocak 2010 Bende carbon clean yaptırmayı dusunuordum ama işe yaramadı diyorsunuz motor yağı aklıma hiç gelmezdi carbon cleardan once olmazsa motor yağını değiştirip deneyeyim bari umarım fazla pahalı bir sey cıkmaz baska Motor yağını bende denedim eski yağ 10-40 idi 5-30 motorcraft yağ koydum fakat değişen birşey olmadı, tabi sizin araçta yağ 10-40 dan daha kalınsa sorun çıkarabilir Yorum bağlantısı
Murat Patır 6 Ocak 2010 Yazar Paylaş 6 Ocak 2010 Peki ne yapayım şimdi motor yağını değiştireyimi değiştirince düzelirmi aynı porblemden dolayı carcon clean yaptırmışlar olmamış sizde yağı değiştirmişsiniz gene olmamış peki motor yağı 5-30 hangi marka önerirsiniz birde ne kadara patlar bana tahmini bir cevap verirmisiniz size zahmet . Yorum bağlantısı
Arkın Argun 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Aynı dert bende de var ilk aldığımızda da rölanti beyni değişmişti siyah BOSH yazıyor üstünde tabii benim arabam CFI. Şimdi rölanti 500 ve altına kadar düşüyor tek çözüm bu parçanın değişmesi gibi görünüyor. Fiyatıda 135YTL. Resimde parçayı gösterdim. Yanlışım varsa affola. Yorum bağlantısı
Murat Patır 8 Ocak 2010 Yazar Paylaş 8 Ocak 2010 Birde gaza basınca sanki bir yerlerden hava kacıyormus gibi hava tahliye sesi gibi bir ses geliyor bu neden olabilir acaba Yorum bağlantısı
Servet Korgan 8 Ocak 2010 Paylaş 8 Ocak 2010 tıslama şeklinde geliyorsa benim araçta da aynı ses var gaza basınca. bence normal ses. Yorum bağlantısı
Murat Patır 9 Ocak 2010 Yazar Paylaş 9 Ocak 2010 evet tıslama benzeri sanki bir yerden hava tahliyesi yaparmış gibi bir ses geliyor ; bir de ben maf sensorunun kablosunu cıkartıp calıstırdım arabayı ama gene stop etti ama tekrar marşa basınca bu defa hemen aldı normalde maf sensoru takılı iken stop edince tekrar marşa bastıgımda 5-10 sn marşa basılı tutunca çalışıyor maf sensörü kaynaklı olabilirmi bnim arızam yorum yapabilirmisiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 evet tıslama benzeri sanki bir yerden hava tahliyesi yaparmış gibi bir ses geliyor ;bir de ben maf sensorunun kablosunu cıkartıp calıstırdım arabayı ama gene stop etti ama tekrar marşa basınca bu defa hemen aldı normalde maf sensoru takılı iken stop edince tekrar marşa bastıgımda 5-10 sn marşa basılı tutunca çalışıyor maf sensörü kaynaklı olabilirmi bnim arızam yorum yapabilirmisiniz. Marş saglam gibi anladım fakat akünüzün amperini ölçtürün garanti olsun ve motor sıcakken çalışma zorlugu yaşanıyorsa ısı sensörünü kontrol ettirin termostatın üzerine monteli olan sensör. Yorum bağlantısı
Recommended Posts