İçeriğe Yönlendir

Goodyear Yaz Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Söz konusu goodyear ise.. Ben kaymadım hiç.. 

Sadece lastik soğukken kötü. ısındığı an güzel. Tabi bir continental değil. 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Selim Bilgin

Daha önce yaz-kış Michelin ve Continental dışında bir lastik almamıştım.

 

Bu sefer arabanın üzerinde gelen Michelin'lerin ön ikisi birden balon yaptığını farkedince 225/45/17 için fiyatlara baktım ve şok oldum.

 

Abim çok memnundu, Ankara'da araştırdım, 2017 tarihli 4 tane Eagle F1 Assymetric 3 aldım tanesi 375'e, ciddi uyguna geldi,  benden sonra fiyatı arttırdılar zaten. 94 Y XL, yani ağırlık ve hız endeksi en yüksek ve yanakları güçlendirilmiş modeli. 91H'a göre biraz daha sert bunlar, ama daha sağlam. Deseni filan da şık lastiğin.

 

Henüz 1000 km oldu, şu an için gayet iyi. Araba zaten sert ve iyi yol tutuyor. Zamanla lastikle ilgili izlenimlerimi paylaşırım tekrar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
6 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Daha önce yaz-kış Michelin ve Continental dışında bir lastik almamıştım.

 

Bu sefer arabanın üzerinde gelen Michelin'lerin ön ikisi birden balon yaptığını farkedince 225/45/17 için fiyatlara baktım ve şok oldum.

 

Abim çok memnundu, Ankara'da araştırdım, 2017 tarihli 4 tane Eagle F1 Assymetric 3 aldım tanesi 375'e, ciddi uyguna geldi,  benden sonra fiyatı arttırdılar zaten. 94 Y XL, yani ağırlık ve hız endeksi en yüksek ve yanakları güçlendirilmiş modeli. 91H'a göre biraz daha sert bunlar, ama daha sağlam. Deseni filan da şık lastiğin.

 

Henüz 1000 km oldu, şu an için gayet iyi. Araba zaten sert ve iyi yol tutuyor. Zamanla lastikle ilgili izlenimlerimi paylaşırım tekrar.

Merakla bekliyorum yorumlarınızı zira bir takım almayı planlıyorum yaza. Benim için önemli olan sessizlik ve yol tutuş. Özellikle kalkış esnasında patinaja düşmeye meyilli mi? Üçüncü vitese kadar bastığımın yarısı boşa gidiyor. Sarmaktan ilerleyemiyorum. Bu duruma çare olur mu bu F1 Assymetricler?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
6 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Merakla bekliyorum yorumlarınızı zira bir takım almayı planlıyorum yaza. Benim için önemli olan sessizlik ve yol tutuş. Özellikle kalkış esnasında patinaja düşmeye meyilli mi? Üçüncü vitese kadar bastığımın yarısı boşa gidiyor. Sarmaktan ilerleyemiyorum. Bu duruma çare olur mu bu F1 Assymetricler?

Ben patinaja düşmedim hiç kalkışta. Sert kalktığım da oluyor ama dip gaz yapmıyorum hiç bir zaman. Şu ana kadar gayet memnunum, yaza kadar daha detaylı test etmiş olurum. Lastiği taktıktan sonra kafama göre yol yapma imkanım olmadı, hep trafik. Ama dün çok fena yağmura yakalandım, hiç sıkıntı yaşamadım tutuşta.

 

Benzer bir durumu 170'lik Jetta varken Michelin Energy Saver ile yaşıyordum, lastik arabanın gücü yere aktaramıyordu. Primacy 3'e geçince düzelmişti.

 

Şu an üzerinde ne var sizin arabanın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Bende şu an Pirelli Cinturato P7 var. 2012 lastiği ama hiç kullanılmamış nerdeyse. 15 bin falan yapmış. Yaşı itibariyle pek uygun bir lastik değil ama iki ay idare eder diye biniyorum. Yol tutuşta sıkıntı yok. Islak kuru başarılı. İkinci viteste bile gaza basınca patinaja düşüyor. D modunda zaten söylemeye bile gerek yok 😀 Sakin kullanımda sıkıntı görmedim. Siz hele bir D modda kökleyin, lastik ne kadar tutunuyor ona göre alayım 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Celal Aydın

2007 Fiesta aracım 40k’yı devirdi Egp ile.

Balans-Jant düzeltme için Lastikçime gittim geçen gün, lastiğin bir tanesinin janta oturan kısmı yarılmış. Henüz hava kaçırmıyordu iç kısımda olduğu için lakin, eli kulağında idi.

Mecbur iki adet aldım fakat, Egp(GoodYear EfficientGrip) ellerinde kalmamış, Eagle Sport modeli varmış, şöyle bi inceledim, hoşuma gitti lastik.

Değiştirdim iki tanesini, önlere taktırdım.

Sonra içime sinmedi, arkaları da değiştirdim, kıçı ayrı başı ayrı oynuyor gibi hissettim aracımın, dayanamadım.

İlk izlenimim, lastiğin sesi kaybolduğu yönünde.

Egp’de uğultuyu oldukça duyardım fakat bu lastikte hiç yok desem yeri.

İlerleyen kilometrelerde ne olur bilemem.

 

Konfor rahat %50 arttı, ek süspansiyon var gibi bu denli sert süspansiyonlu araçta.

Yol tutuşunda bi fark yok gibi, yolu gayet güzel tutuyor, güvensizlik vermedi aksine güven hissim daha çok arttı.

Yere bastığını hissediyorum aracımın.

Egp’de direksiyon tepkisi bir tık daha fazla, bu lastikte daha çok konforlu direksiyon. Tepkisi törpülenmiş gibi diyebilirim.

Frenleme konusunda yorumda bulunamayacağım çünkü lastiği almadan hemen önce bakıma girdi aracım, fren disklerine torna atıldı, balatalar değişti, henüz alışma aşamasında, şöyle 1000 km geçsin ancak öyle anlaşılır.

 

Şunu farkettim, Egp’ler balans konusunda çok hassas, belli kilometreden sonra balans tutmuyor desem yeri.

Balans cihazında balans yaptırdıktan sonra,

Yer(finish) Balansı yaptırıyordum aracın üzerinde, ancak öyle tutuyordu.

Kısa süre sonra yine aynı oluyor,

Yoksa zangır zangır titriyordu direksiyon.

 

Yeni aldığım Eagle Sport öyle değil, Balans cihazında küçücük bir işlemde hemen tutuyor ve şükür ki Direksiyonda titreme yok, yağ gibi akıyor araç.

 

Tavsiye ederim yaz lastiği arayanlara.

Bu arada Lastik Türkiye Üretimi, 175-65-14 82H

Önceki ebat aynı olmasına karşın, 82T hız indeksine sahipti.

 

H-210 km/h

T-190 km/h’ye karşılık geliyor tabloda. Dolayısıyla H indeksli lastiğin hamur yapısı da farklı.

 

İnternette olumlu yorum kadar olumsuz yorum da mevcut.

Olumsuz yorum yapan, lastiği karalayan çok kişi var, neye göre yapıyorlar anlamış değilim.

Yıllardır EGP kullanan biriyim, oldukça memnun kaldım ben lastikten, 500 km bile geçmemesine rağmen.

 

Eagle Sport Etiket Değerleri ve Görseller;

 

3ffb3f77000b9708d97adda9e7cfb71c.jpg

 

3c6104f6d3f2f6a1d79370fa63da6d75.jpg

 

291c1b10006c34e828a3661a3c36425d.jpg

 

Egp Etiket Değerleri ve Görseller;

(40k geçmiş vaziyette)

 

305d0849d72b355667821c42c13b6285.jpg

 

5fde3ed794dcb1157b68d7033ce0a16d.jpg

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Yeni yenidir eski lastik mıchelınde olsa maximum 3 sene gdıyor diş olsada beton oluyor , eagleler türkiye için üretilmiş model türkiye şartlarına göre 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Yeni yenidir eski lastik mıchelınde olsa maximum 3 sene gdıyor diş olsada beton oluyor , eagleler türkiye için üretilmiş model türkiye şartlarına göre 


2018 Mart ayında aldım, 40k geçti.
Diş derinliği iyi fakat dediğiniz gibi, diş iyi olsada sertleşiyor.
Bizim memlekete gelmiyor Michelin, Egp türü lastikler. Yollarımız çok kötü.
Ben beğendim bu aldığımı.
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Güven ve tutuş artmış olması gayet normal 40 binde eski lastikler bitmiş zaten. Ama kesinlikle EGP ile kıyaslamayın, arayacaksınız o lastikleri, maalesef ıslak zeminde kötü olduğunu söyleyen çok eagle sportların. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanır memnun kalırsınız inşallah.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Güven ve tutuş artmış olması gayet normal 40 binde eski lastikler bitmiş zaten. Ama kesinlikle EGP ile kıyaslamayın, arayacaksınız o lastikleri, maalesef ıslak zeminde kötü olduğunu söyleyen çok eagle sportların. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanır memnun kalırsınız inşallah.


Tabi, yeni olduğundan fark olacaktır, zaten dedim, ilerleyen kilometrelerde ne olur bilinmez.

Egp’den hep memnun kaldım.
Tek sıkıntı bizim yollarımıza uygun değildi, yine de alıp kullandım.
Çok uzun ömürlü lastiktir kendisi.
Önceki aracımda 60k kullandım, 6.2 mm diş derinliği vardı, tık demedi.
Yanağını çok gümlettim başlarda, çok yumuşak bi lastikti.
Ömrünü bitirebilmek için düzgün yolu olan memlekette yaşamak gerekiyor.
Ben hep çukur-yama yüzünden yanaklarına zarar vererek kullanılmaz hale getirdim ömrünü tamamlamadan, hep içim acıdı verdiğim paraya.
O yüzden bu kez zoraki bu lastikte karar kıldım.
Zorlu şartlara dayanırsa, benim kriterimde Egp’den daha iyi bir lastik, değilse Egp’yi arayacağım kesin zaten.
Bakıp görelim.

Islak zeminde henüz bir sıkıntı yok, aksine beğenilen yorumlar da var, bizzat arkadaşımın Corollada denendi, suyu yarıp geçiyor kızaklama olmadan.
Yağmurlu havaları bekliyorum tam anlamıyla denemek için.
Çukurova gibi sıcak memlekette yaşadığımdan buzlu kaygan zemin sıkıntım yok şükür ama yine de merak ediyorum ıslak zemini.

Teşekkür ederim.
Amin, inşallah.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Eagle Sport u keske arastirarak almasaydiniz.


Araştırdım abi,
Yarı yarıya olumlu-olumsuz yorumlar.
Ve çevremde yakın olduğum 4 kişinin aracına da taktırdık öncesinde, hepsi de memnun, bir şikayetleri yok.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ben effient lerden çok memnunum.Gayet başarılı buluyorum.


Ben de.
60 bin km eski aracımda kullandım.
Güncel aracımda 40 bin km oldu, çok memnunum.
Çok uzun ömürlü Egp.
Küçük ebatlarda en iyisini almak lazım bence.


Yıllarca en iyisini kullandım da noldu abi [emoji1]
Ya yanaktan gümledi, ya balon yaptı, son olayda da janta oturan kısımdan yarık oluştu.
Ömürlerini hiç bitiremedim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

ben bu aracımda p7 cinturato blue kullanıyorum sürat yol tutuş ıslak zemin fren mesafesi süper , Daha önceki aracımda da bir eski modeli olan p7 cinturato kullandım onlarda iyi lastikler 42500 de değiştirmiştim, 3 kanallı efg performans almıştım , evlerden ırak bırakın yağmuru freni arabayı şeritte zor tutuyordum :)  

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
ben bu aracımda p7 cinturato blue kullanıyorum sürat yol tutuş ıslak zemin fren mesafesi süper , Daha önceki aracımda da bir eski modeli olan p7 cinturato kullandım onlarda iyi lastikler 42500 de değiştirmiştim, 3 kanallı efg performans almıştım , evlerden ırak bırakın yağmuru freni arabayı şeritte zor tutuyordum [emoji4]  


3 kanallı 4 kanallı olayı var Egp’de.
Birbiri ile alakası yok o iki tür lastiğin.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Erkan Işık yazdı:

Yeni yenidir eski lastik mıchelınde olsa maximum 3 sene gdıyor diş olsada beton oluyor , eagleler türkiye için üretilmiş model türkiye şartlarına göre 

3 senede sertleşen michelin mi? o paraya mükün değil bence.

 

goodyear ın wrangler modeli AT lasitklerini kullanmıştım grand cherokee de, 3 senede pıtır pıtır dökülüp kabak gibi kaldılar. bu kadar kötü bir ürün olamazdı. o nedenle önyargım büyük markaya.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
3 senede sertleşen michelin mi? o paraya mükün değil bence.
 
goodyear ın wrangler modeli AT lasitklerini kullanmıştım grand cherokee de, 3 senede pıtır pıtır dökülüp kabak gibi kaldılar. bu kadar kötü bir ürün olamazdı. o nedenle önyargım büyük markaya.

2014 üretimi Egp’ler dediğin gibi dökülüyor amcamın fiestada. 5 yıl için normal.
2015 Contiler de dökülüyor komşunun Jettada.
3 yıllık energysaver michelin de kabak oldu dayımın Kiada.
Bence alınan model önemli markadan ziyade.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Goodyear'ın bu modeli bence eagle F1 assymetric ile olan isim benzerliği nedeniyle çıkarıldı. Bu lastik diğeri kadar iyi değil. 

 

Ayrca AT lastik ile bu lastiği bir tutmamak gerek. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Goodyear'ın bu modeli bence eagle F1 assymetric ile olan isim benzerliği nedeniyle çıkarıldı. Bu lastik diğeri kadar iyi değil. 

 

Ayrca AT lastik ile bu lastiği bir tutmamak gerek. 

 

F1 Asimetrik başka dünya.

İnce yanak-Yüksek jant ebatı kullanan araçlar için tasarlanmış.

 

EfficientGrip yakıt tasarrufu, ıslak zeminde yol tutuşu için tasarlanmış.

Eagle Sport ise bana göre ContiEco, Lassa, Bridgestone türü yıllardır alışılagelmiş lastikler ile Türkiye pazarında rekabet yapmak için tasarlanmış gibi geldi.

 

Şunu itiraf etmeliyim, Eagle Sport çok sessiz bir lastik.

Yere iyi basıyor, Egp kadar yumuşak değil yanakları, hafif sert, bozuk yollar için daha iyi.

Diş derinliği oldukça derin, Egp kadar var.

Kısaca serseri bişey işte, bizim memleketin yoluna anca bu gider, Egp’ler hep çöpe gider bu kötü yollarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

ben de 5 sene kullandım sert bir lastik geldi bana ve araba içine çok ses yapıyordu. Nokian alınca benim araba baya sessizmiş dedim kendi kendime.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Celal Aydın

10k oldu hemen hemen. Islak zeminde bir problem yaşamadım. Suyu yarıp geçtim hep. Kuru zeminde zaten bir problemi yoktu, hala da yok. Virajlara dalıyorum acımadan, bana mısın demiyor.
Fren mesafesi de gayet iyi. Hiç ABS’ye girmedi ani frenleme yapmama rağmen.
Balans tutmama gibi bir durum da yok,
Ses konusunda efficientgrip compact’tan daha sessiz.
Takar takmaz anlamıştım, hala da aynı.
Etli, sağlam, zor şartlara dayanıklı bir lastik. Tam benim istediğim.

Kötü yorumların hiçbirini yaşamadım. Gayet güzel bir lastik.
Ya güncelleme yaptılar üretiminde, ya da benim şartlarımla, kötü yorum yapanların şartları farklı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar: güzel yazı olmuş maaşallah 1.5 ayda 10000 km ciddi mesafe. uzun ömürlü bir lastik, yarışlaara falan da girmedikçe gayet güzel sonuç verir.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
:nazar: güzel yazı olmuş maaşallah 1.5 ayda 10000 km ciddi mesafe. uzun ömürlü bir lastik, yarışlaara falan da girmedikçe gayet güzel sonuç verir.


İki defa karadeniz turu yaptım abi.
3700 km bir,
3100 km bir.

Kalan kilometreler de Mersin-Adana-Hatay arası sık sık git-gel yaptım.
Şehir içi de günlük minimum 15-20 km var.
Ay sonu İzmir’e de gideceğim, kafadan 2500-3000 km de oralarda yaparım.
3 ay bittiğinde bakımı gelecek aracın [emoji1]

Maksadım lastiği övmek değil, olanı söylemek.
Eksi taraf olarak gördüğüm tek şey var, direksiyon hissi Egp’de daha iyiydi.
Tepkiler daha netti.
Bu lastik biraz sönümlüyor tepki hislerini.
Çukurlara kasislere egp’ye göre çok daha dayanıklı, aksi halde çoktan gümletmiştim bir-iki tanesini. (Egp’de 4 tane gümlettim)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...