Hüseyin Matur 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Maşallah emeklere sağlık. Gri iken daha gzel geldi gözüme ama beyazda muhteşem. kazasız belasız.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Genelde hep sarkıktır, birde taunusun klasik arızası ön travers eğilmesidir, aracın kafası havaya kalkar ve üst travers değişmeden düzelmez, 86 da sıfır aldığımızda Ankara otokoç direk bizi satış yerinin karşısındaki bir rot balansçıya yollamıştı, adam özel imalat travers taktı, yerli bir firma üretiyordu, fena sağlam ve 6 defa ayar kapasiteli bir traversti, eğildikçe bu ayarı anahtarıyla ayarlıyorsun, 86 dan bu yana 1 kez kullandım, o derece sağlam,5 hakkı daha var ama görmeye ömrüm yetmez herhalde Bu gts ninde 2 şeyini sevmem, ön farları ve aracın ön göğsünü, plastikten yapmışlar, eski kasanınki daha bir kaliteliydi, ayrıca kapı trimlerinide bozdular, onlarıda plastik yapmışlar, eski ahşap kaplamalılar çok daha klas bir hava veriyordu, hatta zımpara-vernik bile yapmıştım Eee, nerede bu Taunus? Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 son rengine bayıldım ... inanılmaz güzel olmuş ... elinize sağlık ... cidden bu arabayı canlı kanlı görmek lazım yıllık toplantımızda ... Yorum bağlantısı
Samet Yarın 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 efsane araç küçükken hep yollarda bakardım emek verilmiş güle güle kullanın Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 25 Ocak 2013 Yazar Paylaş 25 Ocak 2013 Genelde hep sarkıktır, birde taunusun klasik arızası ön travers eğilmesidir, aracın kafası havaya kalkar ve üst travers değişmeden düzelmez, 86 da sıfır aldığımızda Ankara otokoç direk bizi satış yerinin karşısındaki bir rot balansçıya yollamıştı, adam özel imalat travers taktı, yerli bir firma üretiyordu, fena sağlam ve 6 defa ayar kapasiteli bir traversti, eğildikçe bu ayarı anahtarıyla ayarlıyorsun, 86 dan bu yana 1 kez kullandım, o derece sağlam,5 hakkı daha var ama görmeye ömrüm yetmez herhalde Bu gts ninde 2 şeyini sevmem, ön farları ve aracın ön göğsünü, plastikten yapmışlar, eski kasanınki daha bir kaliteliydi, ayrıca kapı trimlerinide bozdular, onlarıda plastik yapmışlar, eski ahşap kaplamalılar çok daha klas bir hava veriyordu, hatta zımpara-vernik bile yapmıştım 2.0 motorlu olan GLS ve GTSlerin traversleri 1.6 lara göre çok daha dayanıklıdır. Traversleri desteklidir. Bir önceki 200.000 km kullandığım GTSde 70.000 de traversi açtırmış ve geri kalan sürede travers problem çıkarmamıştı. GTSyi arazi aracı gibi kullanmama ve yol tümsek ve çukurlarında pek frene basmamama rağmen. GT/S lerdeki göğüs Escortlardaki gibi sert plastik değildir. Metal kalıp üzerine sünger tabakası ve üzerine vinyl yapıştırılmıştır. Kaliteli bir üründür. Kapı cep ve kollukları dışında kalan kısım da plastik değildir. Döşemeyle aynı kumaşla sünger üzerine şekilli kaplıdır. Güzel çalışma olmuş, Ne kadar maliyeti oldu bu işlemlerin. İşçiliğin çoğunu (kendim yaptığım için) hesaba katmazsak iki dolap dolusu yedek parça stoğuyla beraber toplam 7000 lirayı bulmuştur. ilk hali bile güzelmiş. bunların bagajı sıfırken de mi düşük duruyordu yoksa hastalık mı Bagajın kırık durduğu fikrine katılmıyorum. Araca önden arkadan yandan bakıyorum kırık değil Ford tasarımcısının yaptığı estetik çizgileri görüyorum. Yollarda gezen bazı Taunuslar bazen arkadan çarpma sonucu arka teker üzerindeki bükülme noktasından eğilmiş olabiliyor. Bazılarında da tampon iyi ayarlanamadığı için kasa düşük görünüyor. Daha detaylı açıklama ve resimler ilk sayfada verdiğim linkte mevcuttur. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Haklısın ama eski kasasının konsolu çok daha güzel, yanlış anlama, yermek için demiyorum, bizimkiler arabayı süsleyeceğiz diye ruhunu bozmuşlar, renk bile kötü o kadar, travers konusunda haklı olabilirsin, bu kusuru biz halletmiştik, 86 taunusumda bulunan traversle senin orjinal traversin boy bile ölçüşemez, çünki nerdeyse hiç deforme olmuyor, ama özel imalat olduğunuda unutmayalım, neyse, sonuçta taunus sevdiğim bir arabadır ve hala sıfır arızayla çalışmakta, sadece benzin canavarı o kadar Bagaj konusunda haklısın, doğru yazmışsın. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Bir taunus coupe sevdalısı olarak Saygıyla eğiliyorum.... 1 Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 26 Ocak 2013 Yazar Paylaş 26 Ocak 2013 Aracıma yapılan yenileme işlemlerini sıralarsam aklıma gelen en önemlileri şunlar: Komple ön, arka takım burçlarının değişimi ve ön düzen. Motor üst kapak revizyonu Karbüratör bakımı ve revizyonu. (Mil yapımı dahil) Debriyaj. Volant ve keçelerin bakımı değişimi Vites kutusu keçeleri ve takozların değişimi Ön arka frenlerin bakımı, pistonların değişimi. Motor kulakları, radyatör ve kalorifer radyatörü bakımı Devirdaim ve triger kayışı seti değişimi Radyatör hortumlarının değişimi Gaz teli, km teli, debriyaj teli değişimi Kapı toz lastikleri değişimi Aynaların yenilenmesi Bijon saplamalarının bozuklarının değişimi Eksoz tamiri Ön ve arka amortisörlerin değişimi Gaz dolum yerinin benzin kapağının yanına yeni parçalarla yapılması Frenlerin revizyonu. Servonun yenilenmesi. Yeni disk takılması. El freni değişimi. Fren hidroliği değişimi Tekerlek rulmanlarının değitirilmesi yağlanması, keçelerin yenilenmesi Yağ, filtrelerin değişimi, gresleme, koruyucu yağ koyma, antifiriz Sinyallerin, stopların ve reflektörün değişimi, farların bakımı Kapı menteşe pimi tamiri Defransiyelin sökülüp yenilenmesi Şaftın yenilenmesi Çatlak olan ön göğsün değiştirilmesi. Koltuklara kumaştan özel kılıf diktirilmesi Ön ve arka tamponun metal tamponla güçlendirilmesi 3 Adet sıfır orijinal cant alınıp stepneyle beraber 4 yazlık 4 kış lastikli setlerin hazır edilmesi Pioneer müzik ve ses sisteminin kurulması, otomatik anten takılması Tabana bitüm+aluminyum folyo kaplı yalıtım kaplanması Klimanın tümden elden geçmesi, ayarlı termik takılması ve sistemin R134A gazına göre sıfırlanması Hafif çatlak direksiyonun değiştirilmesi Kalorifer fanı ve ayarlı termiğin değiştirilmesi Tüm çürüklerin tamir edilmesi Kapı elektrik bağlantısı toz körüklerinin, kilit pim ve oynar aksamlarının değiştirilmesi Silecek motoruna bağlı mafsallı kolların değiştirilmesi Çamurluk altı ve eksoz üstü izolasyonun yapılması alta komple antipas atılması Hidrolik direksiyon basınç hortumları, direksiyon lastikli mafsalı ve körüklerinin değişimi Gösterge saatlerinin yenilenmesi Deforme olmuş kapı içi döşemeleri ve arka yanakların yenilenmesi Ön emniyet kemerlerinin değiştirilmesi ve arkaya emniyet kemeri takılması Kapı kolları ve cam krikolarınındeğiştirilmesi Merkezi kilidin değiştirilmesi İçerden düğmeyle ve uzaktan kumandayla açılabilen otomatik bagaj kapağı yapımı Radyatör, fan, termikli fan göbeği ve fan çerçevesinin yenilenmesi Alternatörün yenilenmesi Benzin otomatiğinin değişimi Ön ve arka camın lastikleriyle beraber değişimi Hafif vernik çatlakları olan Gri boyanın İnci Beyazı olarak değiştirilmesi. (Bunun için araç komple sökülmüş ve fırın boyadan sonra montajlanmıştır. ) 5 Yorum bağlantısı
Hüseyin Yergin 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Emeğinize, elinize sağlık nasıl bir sabırdır, nasıl bir sevdadır bu helal olsun. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Saygıyla eğiliyorum, emeklerinize sağlık. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Biraz geç de olsa cevaplamış olalım. Aracı 3 yıldır (60000 kmnin üzerinde yol yapmış olarak) zevkle kullanmaya devam ediyorum. şaft takozunun etrafındaki muhafaza çok gereksiz ve tehlikeli olmuş, aracın altını biryere sürttüğünde katlanıp takoza zarar verebilir vs... onun haricinde çok emek harcanmış, 2.0 gts çok rahat konforlu araçtır fakat ben hiçbir taunusla viraja güvenli giremem bizzat testetmiş onaylanmış pert etmişliğim var, emeğinize sağlık süper olmuş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Extra viraj güvenliği, sonradan yapılan iyileştirmeler ile sağlanabiliyor, Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Mükemmel bir araç, mükemmel bir sabır ve mükemmel bir işçilik... Tebrik ediyorum, çok beğendim, inci beyaz çok yakışmış... 1 Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 27 Ocak 2013 Yazar Paylaş 27 Ocak 2013 (düzenlendi) şaft takozunun etrafındaki muhafaza çok gereksiz ve tehlikeli olmuş, aracın altını biryere sürttüğünde katlanıp takoza zarar verebilir vs... onun haricinde çok emek harcanmış, 2.0 gts çok rahat konforlu araçtır fakat ben hiçbir taunusla viraja güvenli giremem bizzat testetmiş onaylanmış pert etmişliğim var, emeğinize sağlık süper olmuş. Şaftın altındaki plaka kayıcılı lastik takozu eksoz ısısından korumak içindir ve susturucunun üzerindedir. Sanırım fotoğraftaki görüntü yanıltıcı olmuştur. Alttan sürtünme olursa plaka değil plakanın altındaki susturucu zarar görecektir. Diğer beğeni yorumları için de teşekkür ederim. Benzer çalışmaları izlemekten sanki kendim içindeymişim gibi ben de zevk alıyorum. Taunusun virajlarda modern araçlar gibi güvenli olduğunu söylemek mümkün değil. Yaklaşık 400.000 km Taunus kullanmış birisi olarak aracın bu özelliğini bilerek ve tehlikeye meydan vermeden zevkle kullanıyorum. Daha önce Accent, 2006 Focus Ghia ve Fluence aracım olmasına rağmen beni dinlendiren ve taşıma vasıtasından başka şeyler ifade eden bir araç olmuştur Taunus. 80 li model 2.3 motorlu bir Granada aracım da olsun isterdim fakat kolay parça bulamama sıkıntısı beni vazgeçirmiştir. 27 Ocak 2013 tarihinde Rahim Sarı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Eren 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Babamın vardı 78 model bir taunusu, kullanamazdım o zamanlar ama hastasıydım. Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 27 Ocak 2013 Yazar Paylaş 27 Ocak 2013 Nette dolaşırken 200.000 kullanıp sattığım bir önceki GTSye rastladım. O da çok güzel bir arabaydı. Alan genç çok memnundu ve hastası olmuştu. http://resim.donanimhaber.com/upfiles/754149/C671B6077D8C4D42940D606B8C233520.jpg http://resim.donanimhaber.com/upfiles/754149/D52F41BFCD1C474583FB269069868EFA.jpg Yorum bağlantısı
Ergin Ertuğrul 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Ellerinizei,emeklerinize sağlık. Mükemmel olmuş :nazar: Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 İşcilik, emek, sabır. Tebrik ediyorum. 10 numara olmuş. Yorum bağlantısı
Hüseyin Serdar Yüksel 31 Mart 2013 Paylaş 31 Mart 2013 Siteye yeni üyeyim.Tüm arkadaşlara selamlar. İlk kez 17 yaşında Taunus kullandım ve şu an yine bir Taunus'um var. Yorum biraz geç olabilir ancak hayalimi gerçekleştirmişsiniz üstadım, elinize sağlık. Ne güzel olmuş. yakında bende aynı işe soyunuyorum umarım ihtiyacım olan parçaları bulabilirm. Sorun yaşadınız mı parça tedariğinde? selamlar . Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 11 Nisan 2013 Yazar Paylaş 11 Nisan 2013 Size de kolay gelsin diyorum. Taunus için parça sorunu yoktur. Orijinal yeni parça konusunda bazı parçalar için araştırmak gerekebilir. Yan sanayi, çıkma veya muadili uydurma parça tercihi de düşünüldüğünde tüm parçaları kolayca bulabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts