Mustafa Cerci 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 Hocam mesala ben yakiti hep ayni yerden alirim bp nin kendi istasyonu ama araba genelde 5 km falan gider bu surecte ilk 1 km sonra 3 bin 3 500 devir arasi vites degistiririm bu kullanim tarzi normal mi dpf icin? yaktigin yakin onemi var ama yakittan cok kisa mesafe kullanim dpf fap in tikanmasina sebeptir cunku rejenerosyon motor isindiktan sonra yaklasik 20 dak. suruyor. 5km de motor normal sicakligina ulasmiyor haliyle fap dpf tikaniyor. cozum basit ve biraz masrafli ben fap in ortasinda resimdeki gibi delik actim By mustafacerci at 2012-02-22 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 hep derim... Türkün zekası, Almanın mühendisini döver Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2012 Yazar Paylaş 1 Nisan 2012 deliği açtıktan sonra, arıza lambasının yanmaması imkansız, bunu ne yaptınız? Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 gonderdigim linkte detayli sekilde acikladim arac markasi farkli ama motorlar ayni PSA ve hemen hemen cogu markada bu sekilde iptal ediliyor link i burda belirtmek isterdim ama reklam yapiyor dersiniz ceza falan arilim diye korktum isin acigi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2012 Yazar Paylaş 1 Nisan 2012 yazılımsal iptali şart, zaten artık hemen her chipçi yapıyor bunu. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 (düzenlendi) tabiki yazilim sart yazilim olmadan ecu uyutamayiz yazilimsiz fap i delerseniz hem ariza lambasi yanar hem arac koruma moduna gecer hemde yag seviyesinde yukselme olur yazilimla dahi iptal edilmisse filtrenin icini tamamen bosaltanlarin bazilarinda dahi ariza lambasi yaktigini biliyorum 1 Nisan 2012 tarihinde Mustafa Cerci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 Bu işin sensörü basınç farkı olduğuna göre (benim videoyu izleyin), belirli bir biçimde içine engel/boğaz konmuş DPF bence rejenerasyonu tettiklemeyecek kadar düşük basınç farkı oluşturacak, hata vermeyecek kadar da yüksek tutacaktır. İnternetten buna göre bir formül bulunmalı derim. DPF de giriş ve çıkışta gaz sensörü yok. Neyi sense edecek? Basınç. Onu da daralan boru ile halletmek mümkün derim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2012 Yazar Paylaş 1 Nisan 2012 sensör var, hem de ne sensör, manuel ,yöntemle, potansiyometrelerle yanıltmayı bile yemiyor, aynı voltajı yolluyoruz, banamısın demiyor Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 ben benimkini asagidaki yontemi izleyerek iptal ettim farkli yontemlerde ama en basiti bu sekildeydi 1 mpps yada galetto flasher aracin ecu sunu okuyup tekrar yazabilmemiz icin gerekli 2 ecusafe programi internetten crakli bulabilirsiniz By mustafacerci at 2012-02-22 3 pp2000 valiz 4 fap in gobeginde buyuk bir delik acmak ilk olarak dump u mpps ile pc ye atiyoruz mpps i aciyoruz aracin marka modelini bsi no sunu seciyoruz ardindan ecu id(f1) diyoruz ekranin sag ust kismindaki numaralari kaydedin sonrasinda read (f2) diyoruzdosyayi okuduktan sonra kontagi kapatip 3 dakika beklememiz gerekiyor ve ardindan dump u pc nin istedigimiz bir yeine kopyaliyoruz iki defa kopyalayin biri orjinal olarak kalsin islem iki onceden pcye indirdigimiz ecusafe baslatiyoruz (isteyen olursa bende mevcut) aracin marka model ecu tipini sectikten sonra open binary deyip ecudan kopyaladigimiz dumpu seciyoruz ve save binary diyoruz burara kadar hersey normal ise tekrar mpps ile dump u tekrar ecuya yazdiriyoruz islem basit write(f3) deyip dump u secin yukledikten sonra kontagi kapatip 3 dakika bekleyin ve araci calistirin daha sonraki islem pp2000 ile aditif gazole devre disi birakmak gerekiyor pp2000 i niz yok ise bi tamirciden rica edin onlar haleder sonrasinda eger bi yerlerde yanlis yapmadi iseniz geriye fap in orta yerinde koca bir delik acmak kaliyorbunun gibi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 sensör var, hem de ne sensör, manuel ,yöntemle, potansiyometrelerle yanıltmayı bile yemiyor, aynı voltajı yolluyoruz, banamısın demiyor Osiloskopla bakıldı mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2012 Yazar Paylaş 1 Nisan 2012 henüz servis ekipmanına giremedi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 (düzenlendi) Osiloskop dijital kayıt moduna alınır, gezilir durulur. Giden gelen AC sinyal ya da tetikleme var mı bakılır bence. Yanıltılamayacak sensör pek yok diye düşünüyorum. Kriptolu felan değilse tabi işte buldum: Yeni proje konusu. Tabi merdivenaltı olmak durumunda. http://www.gearboxz.com/docs/DD30.pdf 1 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2012 Yazar Paylaş 1 Nisan 2012 400mV (galiba) sabit yollarsa, dpf sorun yok diye algılaması lazım, ama dışardan verince bu voltajı, yanılmıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 Sanırım iki de ısı sensörü var: şuradan: http://www.freepatentsonline.com/7159392.pdf Nissan patenti. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Nisan 2012 Paylaş 1 Nisan 2012 (düzenlendi) Fordownersclub.com dan: " Now, there are emulators and if you look closely, you will find these on Peugeot, Citroen, forums (the 1.6 and 2.0 tdci found on ford cars is used by Citroen, Peugeot, Volvo, Mazda and minicoopers diesel). I have this on my car and i've passed MOT in my country. My car has the DPF removed like this : - the DPF is taken out of the car, cut down, the ceramic from the filter is taken out, only the catalyzer remains. The they weld it back, put it on the car. - after the physical part is done, they would mount an emulator that tells the sensors that the DPF is still present and in perfect condition. Job done. The advantage of this is that if you ever want to buy and fit a new DPF, you just simply take the emulator off (it's just a plug), and go and fit you new DPF. If you change your ECU with EcuSafe or something similar, it is possible that you will get other errors, and you may have problems with turbo, or other components. So, as long as you have a good mechanic, and you don't damage the "cat", you will be fine. And i get no smoke whatsoever, so ... your choice. " Yani boru yapanlar için DPF EMULATOR KİTİ satılıyormuş. Ebay'e bakalım. Yukarıdaki yazıyı yazan bende takılı diyor. İşte burada: http://www.remap24.co.uk/dpf-fap-emulator 1 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Erdin 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 + DPF in rejenerasyonu için illa sürüş halinde mi 2500-3000 rpm de olma gerekiyor yoksa araç park halinde de yapılabilir mi? ayrıca bu DPF i seyir halinde rejenere etmek için en sağlıklı vites hangisi yani 2.viteste 3000 devir biraz sarsmaz mı arabayı 20 dk boyunca? Evet park halinde yapılabiliyor. Bu gün ankara tur oto maltepede c max 2011 tdci 6000 km deki aracıma yapıldı. dün motor arızası vermişti ve bu gün tur otoda DPF işlemi park halinde gerçekleştirildi egzoz sıcaklığının öyle çok yükseldiği plastik bardak tutarak erimesi sonucu anladım. Doğrusu bu araca zararlı mı değilmi bilmiyorum ama onlar işinin ehli diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Osman Erdin 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 Egzos emisyonlarını daha da düşürmek için, katalitikten sonra DPF takılmaktadır. Egzosdan çıkan gazlardaki yakıt partikülleri bu filtrede toplanır. Bazı markalarda tek kullanımlık olan bu filtre değişir (pahalıdır), Ford un kullandığı sistemde, bu filtre içindeki partiküller yakılarak dışarı atılır, yani filtre kendisini temizler. Bu temizliği yapması için, içinde hego benzeri bir sensör ve art yakıcı gibi bir enjektör bulunmaktadır. Filtrenin dolduğunu anlayan sensör, sürücüye, ekranda uyarı yazısı çıkararak, yanmanın başladığı mesajını verir. Bu mesajı gören sürücü 20-30 dak. süresince, rölantiye düşmeden ve biraz yüksek devirde seyir halinde olmalıdır, mesaj silinene kadar araç rölanti düşmemeli, stop etmemelidir. Yanma işlemi için, egzos subap kapanma süreci değişmektedir, egzosdan çıkan alevler ile dpf içi yakılarak dışarı atılmaktadır. Bu sırada göstergede, Rejenerasyon başladı mesajı gözükmektedir, yanma işlemi başarılı olmaz ise, devir düşerse vs. daha sonra tekrar denemektedir. Dpf bulunan motorlarda kullanılan yağ önem kazanmaktadır, belirli yanma sayısından sonra, motor yağı değişimi zorunludur diye bir mesaj çıkmaktadır, biraz şansa kalmış bir iş, bakımı yeni yapılmış bir motorda da bu mesaj çıkarsa, değişmesi gerekmektedir. Bu sistemin maliyeti yüksek olduğundan Focus Trend 90 PS modellerde yoktur, 109Ps Titaniumlarda bulunmaktadır. Türkiye için yeni bir sistem olduğundan, servis personelinin pratik çalışma bilgisi ve müşterinin bu konuda henüz yeterli bilgisi yoktur. Ancak dünyada yıllardır kullanılmaktadır, hatta DPF temizleme cihazları da mevcuttur (Carbon clean cihazı benzeri) Bilgi edindikçe yazı güncellenecektir. Üstadım merhabalar üstün bilgilerinizle bizleri bilinçlendirdiğiniz için size çok saygı duyuyorum.Ancak bu temizleme işlemi araç park halindeykende yapılıyor mu? benim aracıma tur oto öyle yaptı ama egzozdan alev falan çıkmadı ama araç kendi kendine 3000 e yakın devirde yaklaşık 40 dakika çalıştı. Umarım temizlenmiştir.Çok tedirginim. bu konuda aydınlatırsanız sevinirim saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 23 Haziran 2012 Paylaş 23 Haziran 2012 DPF ile ilgili gizli gerçekler: "Performance: A Diesel Particulate Filter, or DPF, is a device designed to collect diesel particulate matter or soot from the exhaust gas of a diesel engine. When the filter gets clogged, it triggers a "regeneration cycle". This cycle floods the catalytic converter full of diesel fuel and then ignites the fuel to burn off the trapped soot. This is what causes the reduction in power and drivability of the vehicle. In addition, any unburned fuel ends up in the crankcase mixed with the engine oil. Furthermore, excessive soot backs up into the turbo, requiring mandatory maintenance or damage will occur. Eventually, after 50,000 to 100,000 miles, the DPF will need to be replaced at the cost of approximately $2000.00. The result...less mileage, reduced power, contaminated engine lubricants and increased maintenance costs." Diyor ki, dpf kocaman bir kazıktan başka birşey değildir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Haziran 2012 Paylaş 23 Haziran 2012 Oh be, iyiki fiesta almışım, ne bu böyle yahu mini bir hotumu tıkadım, iş bitti bende Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Haziran 2012 Yazar Paylaş 23 Haziran 2012 Temizleme sırasında egzosdan alrv çıkmaz zaten, siniki serviste ıds ile yapılan temizleme işlemi, yoldaki temizleme işlemi farklıdır Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 23 Haziran 2012 Paylaş 23 Haziran 2012 Serviste yalnızca IDS yapılmaz aslında yol testine çıkılır 600sn bir işlem başlar.Biraz devirli kullanılır çekilir müsait bir yere kendizi devri artırıyor.400 Snlerde işlemi bazen bitiriyor.Servis işlemlerinin eksiksiz yapılması lazım IDS ile lamba yakıyor sonra. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Haziran 2012 Paylaş 23 Haziran 2012 10 dakika yüksek devirde bu işlem yapılırken kaç litre mazot yakılır? Bu dizel arabalar da masraflı olmaya başladı... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Haziran 2012 Yazar Paylaş 23 Haziran 2012 10 dakika yüksek devirde bu işlem yapılırken kaç litre mazot yakılır? Bu dizel arabalar da masraflı olmaya başladı... tıkanırsa 3000+ TL yüzyılın saaalam kazıklarından biri, otomotiv için ..... 1 Yorum bağlantısı
Osman Erdin 29 Temmuz 2012 Paylaş 29 Temmuz 2012 arkadaşlar çıldırmak üzereyim aracıma durağan yenileme yapıldı ama yine tıkandı dün motor arıza lambası yine yandı ve sorun yine partikül filitresiymiş bakalım yarın tur otoya gidicem tekrar tatil öncesi canımı çok sıktı. tatil yonulda olursa ben ne yaparım motor kendini korumaya alıyor. turbo devreden çıkıyor. acaba bu sefer değişir mi bilmiyorum. ben ankara çevre yolunda aracı 3. vites 3000 devire sabitledim ve 45 dakika aynı devirde kullandım ama yine temizlemedi. lütfen yardımcı olun. unutmadan aracıma 6000 km de durağan yenileme yapıldı şimdi 7000 km de yine aynı arızayı verdi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts