İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

yakıta değil zaten.. ayrı depo.

 

 

eolys sıvısı PSA ve fordda var renault yakıt püskürtüyor.

 

dezavantajı:  motor yağına yakıt karışma olasılığı daha yüksek.

Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
8 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

yakıta değil zaten.. ayrı depo.

 

 

o depodan da konsantrasyonu otomatik olarak ayarlanarak yakıtla karıştırılıyor. (The wet system additive tank is placed next to the fuel tank, and every time the vehicle is re filled with fuel, the additive is automatically  mixed as required.)

sonuçta yakıt katığı (fuel additive)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
4 saat önce, Onur Özbakan yazdı:

 

o depodan da konsantrasyonu otomatik olarak ayarlanarak yakıtla karıştırılıyor. (The wet system additive tank is placed next to the fuel tank, and every time the vehicle is re filled with fuel, the additive is automatically  mixed as required.)

sonuçta yakıt katığı (fuel additive)

Çeviriden anladığım, yakıt katkısı değil de, işleme geçmek için yakıtla karıştığı. Bu durumda SIVI DPF katkısı mevcut. Tabi yazdıklarınız bizim duster'lar için geçerli ise.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yakıt katığı değil ama sistem oransal olarak karıştırıyor, yakıta biz katmıyoruz:

 

Sani sana daha çok ödev:

"""

The Fuel additive is mixed with the fuel in the tank. Your engine is always running on fuel with additive. There are at least 2 generations of additive systems but both work in principle the same. A measured quantity of additive is injected into the tank after filling up. The clever system knows when you have filled up the tank. 
In one system this is done by the additive ECU and by the other system it's managed by the engine ECU.
The additive is not something that is just used during regeneration, it is always in the fuel and it's purpose is to produce a carbon particle that has a much lower combustion temperature than a particle that was produced by an engine without additive.
 
The particulates are solids in the exhaust gas that get captured by the filter. When the contains a measured amount of pollutants it is time to clean them out approx. every 600 km. This is done by combustion and for this combustion to take place we need heat. The engine ECU enters the regenerating strategy and does everything possible to increase the exhaust gas temperature and burn the particles in the filter. This is made easier due to the additive having lowered the temperature that is required for the combustion of the stored particles to take place.
 
The exhaust system has 2 temperature probes and 2 pressure sensors to manage the particulate filter regeneration. The Computer knows from the before and after the filter pressure when it's time to regenerate and the temperature sensors help making decisions in the control of the engine management system.""

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hocam bizim duster ile mi alakalı yoksa genel bilgi mi bu yazı? Öyle ise çevireyim, değil ise boşa kafa karıştırmayalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

oooo benzin kapağında mıknatıs varmış onun sensörü varmış varmış da varmış...

1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Hocam bizim duster ile mi alakalı yoksa genel bilgi mi bu yazı? Öyle ise çevireyim, değil ise boşa kafa karıştırmayalım.

 

dusterda yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

2 ay önce arkadaşımın 1.6 tdci 109 bg lik aracı dpf hatası verdi 90.000 km de . Sıvı azalmış sıvıyı eklettik pc den sıvı araca tanıtıldı 10.000 geçti bir sorun yok şimdilik. 72a62638dc3c3f3788514e65333e770d.jpg7e2c87216c26582dc2b2f055e8918562.jpg

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
sahte bişeye benziyo vw yazamamış galiba citroen de yanlış
Hocam hiç dikkat etmemiştim [emoji3]
Focus placebo effect yaşıyor sanırım [emoji3]
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yok yok doğrudur. eoliz ham maddesi az bulunur nadir element adı verilen elementlerden yapılıyor (neodmiyum gibi bir sınıf). Bu çinde çıkıyor.

Yani çin malıdır. sıkıntı yok. memleketinden...

 

CERIUM minerali

 

cerium oksit ile karbon 200 derece daha düşük sıcaklıkta alev alıyormuş.

 

 

MTM3MTc1MjI0OQ==

 

ÇAKMAKTAŞI  - demir cerium karışımı.  (seryum diye okunacak)

 

 

sparks_of_inspiration.jpg

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

daçya dpf si kuru ise, rejenerasyonda fark hissedilmez ancak atasözü: tatlı talı yemenin... sonra faturası ağır olur. tıkanmadan dışarı alınıp temizletilebilirse kurutulur, yoksa sıfır parça değişimi gerekir o tiplerde.

ecnebi kaynaklardan, clip ile kül birkimi okunamadığı söyleniyor, doğru ise km ler yükseldikçe kalma riski çok olur

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
10 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

clip ile kül birkimi okunamadığı

Nisan'da öğreniyor olacağım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Nisan'da öğreniyor olacağım :)

röno servisi girşine resmini asmışlar diyorlar, güvenlikte...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

röno servisi girşine resmini asmışlar diyorlar, güvenlikte...

Gittiği servisle neden tanıştırdım sanırsın ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
6 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Gittiği servisle neden tanıştırdım sanırsın ?

günanhı neydi servisin, yazık ama

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Hedef şaşırttım, biraz fazla şaşmış

Elon gibi adamsın hedefi şaşmkata harcanıyorsun buralarda

Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
12 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

yakıt katığı değil. 

 

Sektör yakıt katığını (katmaktan eklemekten gelen kelime olarak) nasıl tanımlıyor, Eolys kendini nasıl tanımlıyor bir araştırmanızı öneririm :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
5 dakika önce, Onur Özbakan yazdı:

 

Sektör yakıt katığını (katmaktan eklemekten gelen kelime olarak) nasıl tanımlıyor, Eolys kendini nasıl tanımlıyor bir araştırmanızı öneririm :)

 

peki

Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
4 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

peki

 

ben sizi anladım, kullanıcı olarak biz direkt katmıyoruz yakıta ama dolaylı olarak da olsa sistem tarafından yakıta katıldığından "yakıt katığı" oluyor mevzu bahis kimyasallar. tam tanımı "fuel-borne" catalyst additive. fuel-borne diye belirtildiğine göre yakıt katığı olmayanlar, yakıtla hiç karışmayanlar da var, adblue yakıt katığı olmayanlardan diye biliyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

tamam elbette. adblue mesela ayrı enjekte ediliyor. Bu eoliz hani bizim alıp yakıta katmadığımız. STP felan gibi değil. 

Yalnız araştırırken epeyce şey öğrendim. bu ceryum çakmaktaşı olan çakmaklardaki madenmiş. yukaırı resim koydum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
röno servisi girşine resmini asmışlar diyorlar, güvenlikte...
Gittiği servisle neden tanıştırdım sanırsın ?
Servet abi den Allah razı olsun servisle tanıştırdi, Orsa Oto dan Allah razi olsun her derdine derman oldular araclarimla alakali.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
3 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Servet abi den Allah razı olsun servisle tanıştırdi, Orsa Oto dan Allah razi olsun her derdine derman oldular araclarimla alakali.

 

Şu şanzıman şikayetimi birde oraya götürüp göstersem, kim ile görüşüp selamınız ileteyim. Benim şanzımandaki saçmalıkları bazı servisler hallediyormuş. Oldu oldu,olmazsa  bende yakında nylon demeye başlamadan arabayı şutlayacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...