Ali Gök 28 Ocak 2018 Paylaş 28 Ocak 2018 2 saat önce, Sami Demirpaz yazdı: AdBlue nedir? AdBlue zehirli ve yanıcı olmayan %32,5 sulu üre çözeltisidir. Bu ürün aynı zamanda Sulu Üre Çözeltisinin (Aqueous Urea Solution) kısaltması olan AUS 32 olarak da bilinir. Özellikle egzoz sistemlerine seçici katalitik indirgeme (SCR sistemi) takılı olan dizel motorlar için özel olarak tasarlanmıştır. Nasıl çalışır? AdBlue nitrojen oksitlerin (NOX) zararlı emisyonlarını azaltmak için katalitik konvertör içindeki egzoz gazlarının içine enjekte edilir. Bu da Euro 4, Euro 5 ve Euro 6 emisyon normları ile ilişkili olmasını sağlar. Egzoz gazlarına AdBlue enjekte edilmesi bir amonyak çözeltisi (NH3) ve karbon dioksit (CO2) içinde bulunan üre oluşmasını sağlar. Tüm bunlar yüksek sıcaklıkta gerçekleşir. Ardından amonyak (NH3) dizel yanmalarında oluşan nitrojen oksitlerle (NOX) reaksiyona girer. Kimyasal reaksiyon sonucu egzozdan zararsız bir şekilde nitrojen (N2) ve su buharı (H2O) çıkar. Bu süreç seçici katalitik indirgeme (SCR) olarak adlandırılır. Alıntıdır. yanlış bu bilgi bakımı pahalıya kitlemenin adı dır adblue ayrıntıyı geç şimdi Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 28 Ocak 2018 Paylaş 28 Ocak 2018 1 dakika önce, Ali Gök yazdı: yanlış bu bilgi bakımı pahalıya kitlemenin adı dır adblue ayrıntıyı geç şimdi Bakımda acımaz, yapıştırır faturayı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ocak 2018 Yazar Paylaş 28 Ocak 2018 5 dakika önce, Ali Gök yazdı: Aqueous Urea Solution) pek kibarcası iyiymiş Yorum bağlantısı
Onur Özbakan 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Sürekli şehir kullanımı DPF filtre için dezavantajlı olabilir çünkü filtrenin rejenerasyon (kendi kendini temizleme) döngüsünü aksatabilir. Normal bir DPF filtre ömrü için belli makul aralıklarda otoyolda 130 ile 30 dk ya da 110 ile 45 dk ya da 4. viteste 80-90 ile 1 saat sürüş optimum rejenerasyonu sağlar. İdeal olan 3. veya 4. veya 5. viteste 3100 devir civarında en az 40 dakikalık sürüştür. Duster yüksek hızda kullanım için çok uygun değildir (diğer otomobillere göre ve genel görüş olarak) ama filtre ömrü daha uzundur. Filtrede biriken partiküllerin yakımı, üreticinin filtre yapısal tasarımı ve hava, yakıt, egzoz gazı basıncı ve sıcaklık parametrelerine bağlı olarak sistemin işleyiş tasarımıyla ilgilidir. Dolayısıyla DPF sadece ısı ve sıcaklıkla çalışan bir mutfak fırını değildir. 3500 devrin üstünde abartılı kullanımların da bu filtreye ekstra bir faydası yoktur sadece motor zorlanmış olur. (Romanya'dan facebook Duster grubu sahibi arkadaşım Cristian Sadean'ın paylaşımından Türkçe'ye çevirimdir) Bu filtreye sahip araçlarda üreticinin belirlediği RN0720 standardını sağlayan motor yağı kullanımının da çok önemli hatta zorunluluk olduğunu hatırlatmak isterim. Üretici'nin tavsiyesi: ELF Evolution Full-Tech FE 5W-30 Rejenerasyon sağlayan sürüşün hangi sıklıkta yapılması gerektiği ile ilgili net bir bilgiye ulaşamadım. ECU'nun karar verdiği bir süreç ama uygun sürüş koşulları oluşmazsa rejenerasyonun başlatılmadığını bilmek önemli. 4 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Benim aracı alalı 1 yıl olmak üzere 13,000 km.ye geldi hala rejenerasyon ne zaman yapıyor anlayamadım.Yaparken bir fark oluyormu uyarı yada rolanti yükselmesi gibi vs. Yorum bağlantısı
Fırat Önal 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Bu dpf tam baş belası. 2 gün önce 60km lik şehirlerarası yolda gidiyordum. Işıkta durdum. Kalkarken araba hantallaştı. Uygun bir yerde sağa çektim. Stop edip tekrar çalıstırdım ve 4. Vites 120 km hızla yolu tamamladım. Sorun şimdilik düzeldi. Paronayak oldum artık. Stop etmeden önce anlik tüketime mutlaka bakıyorum. Jenerasyon sırasinda rolenti yüksek oluyor. Buna bağlı olarak anlık tüketim de fazla oluyor. En kısa zamanda manuel jenerasyonu öğrenip deneyecem. Uyarı sanırım bazı araçlarda oluyor ama focus 2 lerde yok. Yorum bağlantısı
Onur Özbakan 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 12 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Benim aracı alalı 1 yıl olmak üzere 13,000 km.ye geldi hala rejenerasyon ne zaman yapıyor anlayamadım.Yaparken bir fark oluyormu uyarı yada rolanti yükselmesi gibi vs. dikkatli kullananlar farkı hissedebildiklerini söylüyorlar. arabasını her zaman dikkat ederek kullananlar hemen her şeyi hisseder zaten, klima kompresörü iyi bir örnektir. bu işlemin gerçekleştiğini gösteren uyarı lambası olan araçlar da var, Egea bir örneği. Duster'da uyarı lambası yok. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 o uyarı lambası benim 2011 merco minibüstede yoktu sonradan takılmış almanyadan gelmiş pahalı bir cihaz, uyarı olması güzel, benim gördüğüm dpf ye geçiş yapan modellerde sıkıntılı bir durumu var, ford transit, reno trafic gibi, artık yeni araçlarda sıkıntı olmuyor hissettirmiyor sana rejenerasyonu, bende de dediğiniz gibi klima motoru gibi rolantide ses çıkarırdı. bu işi nasıl düzelttiler merco için söylüyorum; ilk önceleri partiküllerin yakılma sıcaklığı 500° gibi sıcaklık olması aranırken yeni modellerde onu 180° gibi bir sıcaklığa düşürerek. rejenerasyon da bir de yakıt püskürterek olduğu için sağlıklı rejenerasyon olmassa püskürtülen mazot kartele iniyor yağa karışıyor, bildiğim kadarı ile (ford mühendislerinin dediği) yüzde 7-8 gibi ye kadar sıkıntı yok fazlası olursa yağ değişimi gerekir. (yeni fordlarda buna uyarı lambası ekledik yağ değişimi gerektirmesi gibi demişlerdi). benim mercoda da yağ fazlalığı diye uyarı veriyordu, katılıyorum tam bir belası.. 1 saat yüksek devir bence fazla şöyle ki hem kendi tecrübem; mesela ben yolda iken yanıyordu dpf jenerasyon uyarısı, 5. vitese alıp 2500 devir cvarında seyir ettiğimde10 dk da lamba sönüyordu, hem de yine bildiğim kadarı ile hem kendi ustamın söylediği hem de vw nin önerisi de 2200 devir civarında 4. vites te 10-15 dk gidilmesinin yettiği yönde.. yolda iken lambanın yanması sorun değil de en kötüsü de tam park edeceğin sırada lambanın yanması idi, şehir içindesin evim de merkez de çevre yoluna çıkman vs uzun sürecek diye durduğum yerde deviri yükselterek rejenerasyon yaptırıyordum yarım saat sürüyordu, dünyanın mazotu da gidiyordu.sonuç olarak ben söktürdüm beyinden de iptal ettirdim, rahat etmiştim.. muaneden geçti araçta herhangi bir sorun çıkarmadı, şimdi de sattığım kişi de aynı şekilde biniliyor araca, bir sorunu yok.. tecrübelerimin ve izlenimin özeti; eski arabalarda dpf ye geçiş yapılan modellerin bazılarında sıkıntılı bir durum bu dpf ama yeni araçlarda bariz kronik sorun diye bahseden görmedim.. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Bir saat önce, Onur Özbakan yazdı: dikkatli kullananlar farkı hissedebildiklerini söylüyorlar. arabasını her zaman dikkat ederek kullananlar hemen her şeyi hisseder zaten, klima kompresörü iyi bir örnektir. bu işlemin gerçekleştiğini gösteren uyarı lambası olan araçlar da var, Egea bir örneği. Duster'da uyarı lambası yok. Benim dikkatim yeterince iyi değilki hala girip girmediğini anlayamadım.Megane4 dci dbf ile ilgilide gogıl amcada tek bir yazıyada rastlayamadım.Ya hiç kimsenin farkına varacak gibi bir çalışma karekteri yok yada herkes benim gibi hissedemiyor. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Dpf mi var derdin var. Eve gelip park ediyorum rejenerasyon başlıyor. Her seferinde nasıl evin önünü tutturuyor merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Kısa mesafe kullanımına uygun değil. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Şubat 2018 Yazar Paylaş 25 Şubat 2018 3 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: Benim aracı alalı 1 yıl olmak üzere 13,000 km.ye geldi hala rejenerasyon ne zaman yapıyor anlayamadım.Yaparken bir fark oluyormu uyarı yada rolanti yükselmesi gibi vs. radyatör fanı açara, motor suyu sıcaklığından bağımsız, rölanti devri biraz yükselir duruyorsak, çekiç biraz düşer gaza az basıyorsak sağır gibi derler az ama. Genelde gerçek!!!! arıza teşhis cihazlarında, kullnamayı bilen!!!! teknisyen bulunursa, rejenrasyon adeti, dpf te birikmiş kalıntı gr. vs görülebilir. dpf li arabam olsa, 1500-2000 km de bir özel yakması için parkur yapardım, 30 bin km de bir gerçek!!!! temizlik yaptırırdım. veya 100bin e gelmeden satardım arabayı boyasız ise sikinti çıkmaz daaa Bir saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: dbf ile ilgilide gogıl amcada tek bir yazıyada rastlayamadım dpf başımıza çorap örmeden yıllar önce çalışma şekli ve temizliği için kapsamlı anlatımı bilgi kutusuna yazmıştım. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Aracım 2008 model pdf'siz focus dizelerde sanırım 2009 model sonrasında mevcut,hal böyleyken pdf derdim yok ama bunun dışında tek aklımda olan egr temizliği aracımda performans sıkıntımda yok,yapmam gereken başka bir bakım varmı? Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 kisa mesafe kullaniyorsaniz en iyisi benzili zaten dizel kisa mesafede benzinliden fazla yakiyor zaten ilerliyen yillarda dizel araclari yasakliyacaklar 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 (düzenlendi) Psa grubu araclar icin 60km/h ustu surulmesi tavsiye ediliyor. Bir yerde de 1 vites dusuk surulmesi gerektigi yaziyordu. Tabi uyari isigi yok. Öyle basmaya gerek yok. Sartlar uygun oldugunda rejenerasyon 4dk da tamamlaniyor. O yuzden arada sirada otobana cikinca trafik durumuna ve yol uygunluguna gore 1 dusuk vites veya biraz yüksek hizda 20-30dk suruyorum ben. Tabi rejenerasyon yapiyor mu yapmiyor mu onu goremiyorum. Yabanci bir forumda rejenerasyon baslayinca ayna isitmasinin acildigi yaziyordu. Adam ayna isitmasina paralel lamba cekmis. Test etmis, onaylamisti. Forumda bir yerde paylasmistim bende. Bu arada psa dizellerde dpf sivisini 60-80binde bir eklettirmek gerekiyor. Yeni nesillerde bu sivi depoda degil plastik bir torba icinde. 120-130binde falan bitiyormus 25 Şubat 2018 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 (düzenlendi) 3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: radyatör fanı açara, motor suyu sıcaklığından bağımsız, rölanti devri biraz yükselir duruyorsak, çekiç biraz düşer gaza az basıyorsak sağır gibi derler az ama. Genelde gerçek!!!! arıza teşhis cihazlarında, kullnamayı bilen!!!! teknisyen bulunursa, rejenrasyon adeti, dpf te birikmiş kalıntı gr. vs görülebilir. dpf li arabam olsa, 1500-2000 km de bir özel yakması için parkur yapardım, 30 bin km de bir gerçek!!!! temizlik yaptırırdım. veya 100bin e gelmeden satardım arabayı boyasız ise sikinti çıkmaz daaa dpf başımıza çorap örmeden yıllar önce çalışma şekli ve temizliği için kapsamlı anlatımı bilgi kutusuna yazmıştım. Ne kullanım kitapçığında nede dci ile ilgili gogılda rejenerasyon ile ilgili bir bilgi bulamadım.Tek bulduğum "dbf'i dert etmek istemiyorsan dci al" diye bi cümle .Bu aracın motoru bir garip, ne fanı açıyor, ne devir yükseliyor, nede sesi artıyor nede çekişten düşüyor, konsolundaki trim sesi ile şanzımanın salaklığıda olmada 20 sene kullanırdım 25 Şubat 2018 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Ayda ortalama 1000 km yol yapıyorum ve depoyu her fullediğimde 3. Vites 4000 devir seyrediyorum 15 kilometre kadar. Ay içinde toplasan 2 defa pasif temizlik yapıyor ya da yapmıyor. Yorum bağlantısı
Misafir 25 Şubat 2018 Paylaş 25 Şubat 2018 Eğer araç rejenerasyonda değilse yüksek devir sürmenizin hiçbir anlamı yok, boşuna fazla yakıt harcarsınız. Yakma işlemi başladıysa o andan sonra yüksek devir sürülür. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 14bin km'de aldığım Duster 40bin'e yaklaştı. Daha 1 gün rejenerasyon yaptığını duymadım. Ne devir yükseldi, ne fan çalıştı. Ancak Nisan'da bakımım var, orada CLIP ile rejenerasyon talebimi ileteceğim. Bakalım ne olacak. Bu arada, Laguna kullanan bir arkadaşımın DPF'i 140bin'lerde tıkandı. Serviste rejenerasyonla da düzelmedi. En son 2bin'li rakamalrdan bahsediyordu. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 (düzenlendi) Ben de hiç bir arabada DPF'i anlayamıyorum. Babamın Corrolada bir kez bile sezmedim. Fiestada ise DPF açar açmaz noluyor arabaya? Allah arabama birşey mi oldu? Devir niye hareketlendi niye yakıtım arttı? Motor sesi niye değişti? Aaa fan açtı ya klimamı açıldı derken anlıyorsun. Benim araba çok akıllı olduğu için çoğunlukla park edeceğim sırada hep açıyor. ( nasıl denk geliyorsa) Bende boşa alıp gaza basıp yakmanın bitmesini bekliyorum.) Bence üreticilerin bir uyarı ile kullanıcıya rejenerasyonun açıldığını bildirmesi lazım. 26 Şubat 2018 tarihinde Ahmet Taşkın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2018 Yazar Paylaş 26 Şubat 2018 9 saat önce, Sani Gerşon yazdı: Daha 1 gün rejenerasyon yaptığını duymadım kuru mu ıslak tip mi daçyadaki Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 8 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: kuru mu ıslak tip mi daçyadaki Bilmem @Onur Özbakan bilebilir belki. Yorum bağlantısı
Onur Özbakan 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: kuru mu ıslak tip mi daçyadaki yakıta katık koymuyoruz. kuru dolayısıyla. @Sani Gerşon Yorum bağlantısı
Onur Özbakan 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 (düzenlendi) 12 saat önce, Sani Gerşon yazdı: 14bin km'de aldığım Duster 40bin'e yaklaştı. Daha 1 gün rejenerasyon yaptığını duymadım. Ne devir yükseldi, ne fan çalıştı. Ancak Nisan'da bakımım var, orada CLIP ile rejenerasyon talebimi ileteceğim. Bakalım ne olacak. Bu arada, Laguna kullanan bir arkadaşımın DPF'i 140bin'lerde tıkandı. Serviste rejenerasyonla da düzelmedi. En son 2bin'li rakamalrdan bahsediyordu. 11 binde aldım, 30 bin oldu, aynı durumdayız DPF konusunda. CLIP ile nasıl yaptıkları hakkında bilgim yok ama ciddi bir egzoz gaz basıncı (dolayısıyla hızı) gerektirdiğinden, aynı anda yolda rejenerasyonda olan araçta bolca ısınan DPF bir yandan da akan hava ile soğuduğundan serviste rejenerasyonun etkinlliği ve parça ömrüne etkisi bende ciddi kuşku uyandırıyor. Son paylaşımlardan birinde bizimkinin güncel fiyatı 3,800 TL civarındaydı. 26 Şubat 2018 tarihinde Onur Özbakan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts