Gökhan Kızılkaya 10 Ekim 2011 Paylaş 10 Ekim 2011 Arkadaşlar; Cumartesi günü Musluoğlu servis bana 45000 km de dpf yi temizletmeye getirmemi söyledi.(100 tl karşılığında) Temizlenmesi gerekirmi? Ben kendi kendini temizlediğini ömrü doluncada değişmesi gerektiğini duymuştum. Birde carbon clean işlemi yapıldı ve sonrasında bu işlemin yağı incelttiği için yağ değişimi yapmaları gerektiğini söyleyip yağı değiştirdiler.Motor sesinde azalma hissettim çekişte pek fark yok gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ekim 2011 Yazar Paylaş 10 Ekim 2011 CC yağı inceltmez, alçaktan uçmuşlar, Dpf yi 100 TL ye hangi marka cihaz ile temizliyorlarmış, bedavadan ucuz, Ford Otosan onayı var mı bu cihazda? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ekim 2011 Paylaş 10 Ekim 2011 Benim duyduğum otosan bu cihazı silah zoru ile servislere aldırtmış, şimdi de servisler kullanmaya parasını ödemeye çalışıyorlar. Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 CC yağı inceltmez, alçaktan uçmuşlar, Dpf yi 100 TL ye hangi marka cihaz ile temizliyorlarmış, bedavadan ucuz, Ford Otosan onayı var mı bu cihazda? Otosan onayını bilemem ama yetkili servis onaysız bir cihazla işlem yapar mı ? (yapabilir)Dpf yi söküp cihaza takıyorlar.cc makinası gibi birşey.Heryerede afiş asmışlar 45000 de mutlaka temizletin diye.Bende burda bir danışayım dedim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2011 Yazar Paylaş 11 Ekim 2011 Benim duyduğum otosan bu cihazı silah zoru ile servislere aldırtmış, şimdi de servisler kullanmaya parasını ödemeye çalışıyorlar. Haaa O cihaz mı :lol2: Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 21 Ekim 2011 Paylaş 21 Ekim 2011 peugeotlarinki tanzikli su ilde temizleniyor ford unki neden temizlenmesin birazda sabunla ooh kopuklu kopuklu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2011 Yazar Paylaş 22 Ekim 2011 Su ile FAP temizliği? Nerden edinildi bu bilgi acaba? Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Su ile FAP temizliği? Nerden edinildi bu bilgi acaba? her yerde mevcut youtube yapanci forum sitelerinde ve yetkili servis disindaki tamircilerden ilk agizdan duydugum bir sey bazi modeller icinse yakarak temizliyorlar Web sitemi ziyaret et Web sitemi ziyaret et Web sitemi ziyaret et Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2011 Yazar Paylaş 22 Ekim 2011 http://www.youtube.com/watch?v=8RFGgxDFLkM...feature=related kendilerini yakmaya çalışan bu örnek çok güzel, prensipte, içerde birikenler yakılıyor ama yanma sıcaklığını sağlayabilirler mi bilmiyorum, bildiğim, katalizatörden sonra ki en güzel kazık olduğu, müşteri için çevreyi koruyalım tamam, 4 kişilik aileyi 1600 kg lık araba ile taşıma yerine, 800 kg lık araba ile taşıyalım mesela Yorum bağlantısı
Eyüp Duygun 26 Ekim 2011 Paylaş 26 Ekim 2011 Tekoloji nelere kadir.Katalizörün icindeki parça maliyet açısından cok pahalı geldi.Firmada ne şekilde egzost emisyonun düşürürz ilkesinden neler buldular yaptılar. Tamamen bir şaheser bu aletler. DPF delete yazılım üzeri bütün araçlara uygulanabiliyor ancak sistemin %100 yerinde olması gerek. Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Egzos emisyonlarını daha da düşürmek için, katalitikten sonra DPF takılmaktadır. Egzosdan çıkan gazlardaki yakıt partikülleri bu filtrede toplanır. Bazı markalarda tek kullanımlık olan bu filtre değişir (pahalıdır), Ford un kullandığı sistemde, bu filtre içindeki partiküller yakılarak dışarı atılır, yani filtre kendisini temizler.Bu temizliği yapması için, içinde hego benzeri bir sensör ve art yakıcı gibi bir enjektör bulunmaktadır. Filtrenin dolduğunu anlayan sensör, sürücüye, ekranda uyarı yazısı çıkararak, yanmanın başladığı mesajını verir. Bu mesajı gören sürücü 20-30 dak. süresince, rölantiye düşmeden ve biraz yüksek devirde seyir halinde olmalıdır, mesaj silinene kadar araç rölanti düşmemeli, stop etmemelidir. Yanma işlemi için, egzos subap kapanma süreci değişmektedir, egzosdan çıkan alevler ile dpf içi yakılarak dışarı atılmaktadır. Bu sırada göstergede, Rejenerasyon başladı mesajı gözükmektedir, yanma işlemi başarılı olmaz ise, devir düşerse vs. daha sonra tekrar denemektedir. Dpf bulunan motorlarda kullanılan yağ önem kazanmaktadır, belirli yanma sayısından sonra, motor yağı değişimi zorunludur diye bir mesaj çıkmaktadır, biraz şansa kalmış bir iş, bakımı yeni yapılmış bir motorda da bu mesaj çıkarsa, değişmesi gerekmektedir. Bu sistemin maliyeti yüksek olduğundan Focus Trend 90 PS modellerde yoktur, 109Ps Titaniumlarda bulunmaktadır. Türkiye için yeni bir sistem olduğundan, servis personelinin pratik çalışma bilgisi ve müşterinin bu konuda henüz yeterli bilgisi yoktur. Ancak dünyada yıllardır kullanılmaktadır, hatta DPF temizleme cihazları da mevcuttur (Carbon clean cihazı benzeri) Bilgi edindikçe yazı güncellenecektir. Ben bu uyarıyı hiç görmedim 2 yıldır. Forumda bir yerde okumuştum: "Kısa mesafede aracı stop ettiğinizde fan çalışıyorsa rejenerasyon işlemi yarım kalmıştır." diyordu. Bu akşam kısa mesafe sürüşten sonra fanın çalıştığını görünce tekrar çalıştırıp yüksek devirle 20 dk. kadar dolaşım. Kesin olarak nasıl anlayacağız bu zımbırtının yakma işlemine başladığını? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2011 Yazar Paylaş 28 Ekim 2011 Serviste IDs cihazına bağlayarak Yorum bağlantısı
Aydın Karadağ 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 aracım euro 5 motor ve dpf var su an 11 000 de çok sükür bir sıkıntı yasamadım kısa mesafe kullanıyorum 7 km gibi ama sureklı devirli gidiyorum (sıkıyorum yani) ama bende bu konuda arastırma yaptım DPF yi ara katlarla iptal eden ekipmanlar mevcut yazılım olarak ta aracın beyni sökülerek düzenleme yapılabiliyormuş. eğer bir sorunla karşılaşırsam ve baş edemezsem DPF iptal ederim.. araç muayenesinde sorun çıktığını biliyorum ama fiestaların 2011 haricinde dpf olmadığı için arada kaynar diye düşünüyorum. tabi bunlar hep olası acil durum değerlendirmelerim:) Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 (düzenlendi) Ben bu uyarıyı hiç görmedim 2 yıldır. Forumda bir yerde okumuştum: "Kısa mesafede aracı stop ettiğinizde fan çalışıyorsa rejenerasyon işlemi yarım kalmıştır." diyordu. Bu akşam kısa mesafe sürüşten sonra fanın çalıştığını görünce tekrar çalıştırıp yüksek devirle 20 dk. kadar dolaşım. Kesin olarak nasıl anlayacağız bu zımbırtının yakma işlemine başladığını? peugeotlardarejenerasyon baslayinca anlik yakit tuketimi normale gore artiyor ve hararet dusuk olsada durunca fan devreye giriyor. arada bir uzun yol yapinca temizler diye biseyde olmuyor ben arada bir 700km yapiyorum surekli 3bin devirde bi defa tikandimi osekilde gidiyor. iptali icin gereken yazilim ecusafe , bu yazilim ile beyinden iptal ettikten sonra filtrenin icini bosaltiliyor.bir aksilik olmazsa ben haftaya iptal etmeyi dusunuyorum fotograflari ile paylasirim. 29 Ekim 2011 tarihinde Mustafa Cerci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 C4 ümde bi kere uyarıyı yaptı şehir dışındaydım servisi aradım 15 dak. gibi 90-100 km/h sürün geçer dediler dediklerini yaptım ve geçti acaba benim 407 de varmıdır. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 c4 de 2006 modeldi desene abi 1 sene ile kaçırdık tüh. Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 peugeotlardarejenerasyon baslayinca anlik yakit tuketimi normale gore artiyor ve hararet dusuk olsada durunca fan devreye giriyor. arada bir uzun yol yapinca temizler diye biseyde olmuyor ben arada bir 700km yapiyorum surekli 3bin devirde bi defa tikandimi osekilde gidiyor. iptali icin gereken yazilim ecusafe , bu yazilim ile beyinden iptal ettikten sonra filtrenin icini bosaltiliyor.bir aksilik olmazsa ben haftaya iptal etmeyi dusunuyorum fotograflari ile paylasirim. Fanın çalıştığını görünce çalıştırıp gazladım ama kitapçığına da baktım bir uyarı işareti yok. Siz şu işlemi yaptırın da garantisi bitince ben de denerim belki! Yorum bağlantısı
Aydın Karadağ 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 Fanın çalıştığını görünce çalıştırıp gazladım ama kitapçığına da baktım bir uyarı işareti yok. Siz şu işlemi yaptırın da garantisi bitince ben de denerim belki! valla ara sıra benımde fan kafasına göre çalışıyor ama bı sıkıntı yaşamadım he dediğim gibi sıkıntı olursa garanti bitmesini falan beklemem iptal ederim. ama muayenede sorun oluyor mu onu bilmiyorum Yorum bağlantısı
Aydın Karadağ 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 + DPF in rejenerasyonu için illa sürüş halinde mi 2500-3000 rpm de olma gerekiyor yoksa araç park halinde de yapılabilir mi? ayrıca bu DPF i seyir halinde rejenere etmek için en sağlıklı vites hangisi yani 2.viteste 3000 devir biraz sarsmaz mı arabayı 20 dk boyunca? Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 zamanla tüm kullanıcılarda çevre bilinci oluşmaya başlayacak Yorum bağlantısı
Aydın Karadağ 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 çevre bilinci DPF ile olacağına abd de 8 silindirli makinaları kaldırsınlar.. her amerikan filminde 69 mustangler şavroletler vsvsvs olacağına DPF li arac kullansınlar..) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 ..çevreyi koruyalım tamam, 4 kişilik aileyi 1600 kg lık araba ile taşıma yerine, 800 kg lık araba ile taşıyalım mesela Geçen yılki gittiğim otomotiv kongresinin ana teması buydu... hatta aksesuar da olmasa daha çevreci oluyormuş. manuel cam felan olmalıymış. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 Benim 206 2004 model olmasina ragmen fap mevcut 2000 devirden sonra regenerasyon bayliyor bu devirin altinda belli birsure kullaninca ara veriyor ustunecikinca tekrar basliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts