İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Sürekli bişiler çıkarıyorsunuz başımıza yahu :D iyiki dizel araba aldık ha.Bizim mondeoda varmı bu zımbırtı dan.Varsa devreye girdiğini nasıl anlıyoruz

senin arabada yok abi rahat ol.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Recep Güney

her geçen gün yeni yeni şeyler öğreniyorum bu forumda yahu..

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Yusuf Dilekci

2009 model 109 ps motorlar sadece Titanium olarak gelmişti, DPF li modellerdi. 90 Ps olan motorda DPF yoktu.

abi 2011 model 109 luk focus collection var bende bu dpf benim araçta da mevcutmu 32000 km de suan. şayet bu filtre varsa kurum yakma olayı bize ekrandan bir uyarı yoluylamı olacak

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çoktan yüzlerce defa yakmıştır bu sırada uyarı çıkmaz,yakm ayarıda kesile kesile kurum birikirse, yanar, yanmışsa stop etmeden yolaçıkıp, 3000 D/d larda yol yapmak iyi olur

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Kısa mesafe de olsa (5-6 km) hız sabitleyici kullandıysanız hararet yükselir yükselmez çalışmaya başlıyor. Aynı güzergahta hız sabitleyici kullandığımda daha sık karşılaşıyorum bu DPF kurum yakma işine.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

abi 2011 model 109 luk focus collection var bende bu dpf benim araçta da mevcutmu 32000 km de suan. şayet bu filtre varsa kurum yakma olayı bize ekrandan bir uyarı yoluylamı olacak

Var tabi hocam, aynı araçtan bende de var :biggrin: Hocam DPF'nin kurum yakmaya başladığını en rahat anlayacağınız yöntem, araç rölantide dururken anlık yakıt tüketimini takip etmeniz; anlık yakıt tüketimi bir anda 0.6-0.8 Litre civarını göstericek (Motor sıcakken tabiki).

En güzeli iptal ettirmek, eskiden DPF mi varmış ya :biggrin: Hem biraz daha tork ve güç alırız, az dumanlı da olsa :good1:

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

burak kardeşim doğru söylüyorsun ama bu filtre olmadan kamyonlar gibi siyah duman attırırız bu focus canavarına ayrıca muayene istasyonundada sıkıntı çekebiliriz gibime geliyor. yanlız güç artışı olmaz zannediyorum. çünkü bu sistem egzoz dumanını yakan filtre eden bir durum. güç artışı için bir zamanlar nette okumuştum egr valfi varmış bu iptal edilirse güçte artış oluyormuş.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

burak kardeşim doğru söylüyorsun ama bu filtre olmadan kamyonlar gibi siyah duman attırırız bu focus canavarına ayrıca muayene istasyonundada sıkıntı çekebiliriz gibime geliyor. yanlız güç artışı olmaz zannediyorum. çünkü bu sistem egzoz dumanını yakan filtre eden bir durum. güç artışı için bir zamanlar nette okumuştum egr valfi varmış bu iptal edilirse güçte artış oluyormuş.

Hocam duman isteği sizle alakalı, isterseniz duman atmaz (çok çok cuzi bir miktar hariç)

Zaten DPF iptali ile direk bir güç - tork artışı olmuyor; Yazılım yeniden şekillendirilerek, DPF yüzünden kısılan güç ortaya çıkıyor :) Muayene de sıkıntı olmadığı söyleniyor, eğer sıkıntı varsa, DPF'yi taktırıp öyle gideriz muayeneye :biggrin:

İkide bir DPF'nin devreye girmesinden bende sıkıldım çünki :)

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci
(düzenlendi)

valla bu şekildeyse akla yatkın görünüyür olabilir yani ama yakıt tüketimi artmazmı ?

tarihinde Yusuf Dilekci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile, yakın gelecekte, muayenede, obd soketinden test yapılabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

vesile ile, yakın gelecekte, muayenede, obd soketinden test yapılabilir

neye bakacaklar :D

Yorum bağlantısı
Oğuz Cengiz

Egzos emisyonlarını daha da düşürmek için, katalitikten sonra DPF takılmaktadır. Egzosdan çıkan gazlardaki yakıt partikülleri bu filitrede toplanır. Bazı markalarda tek kullanımlık olan bu filtre değişir (pahalıdır), Ford un kullandığı sistemde, bu filitre içindeki partiküller yakılarak dışarı atılır, yani filitre kendisini temizler.

Bu temizliği yapması için, içinde hego benzeri bir sensör ve art yakıcı gibi bir enjektör bulunmaktadır. Filitrenin dolduğunu anlayan sensör, sürücüye, ekranda uyarı yazısı çıkararak, yanmanın başladığı mesajını verir. Bu mesajı gören sürücü 20-30 dak. süresince, rölantiye düşmeden ve biraz yüksek devirde seyir halinde olmalıdır, mesaj silinene kadar araç rölantiye düşmemeli, stop etmemelidir.

Yanma işlemi için, egzos subap kapanma süreci değişmektedir, egzosdan çıkan alevler ile DPF içi yakılarak dışarı atılmaktadır. Bu sırada göstergede, Rejenerasyon başladı mesajı gözükmektedir, yanma işlemi başarılı olmaz ise, devir düşerse vs. daha sonra tekrar denemektedir.

DPF bulunan motorlarda kullanılan yağ önem kazanmaktadır, belirli yanma sayısından sonra, motor yağı değişimi zorunludur diye bir mesaj çıkmaktadır, biraz şansa kalmış bir iş, bakımı yeni yapılmış bir motorda da bu mesaj çıkarsa, değişmesi gerekmektedir.

Bu sistemin maliyeti yüksek olduğundan Focus Trend 90 PS modellerde yoktur, 109Ps Titaniumlarda bulunmaktadır. Türkiye için yeni bir sistem olduğundan, servis personelinin pratik çalışma bilgisi ve müşterinin bu konuda henüz yeterli bilgisi yoktur. Ancak dünyada yıllardır kullanılmaktadır, hatta DPF temizleme cihazları da mevcuttur (Carbon clean cihazı benzeri)

Bilgi edindikçe yazı güncellenecektir.

04 c-max araca sahibim dizel motor olduğu için serviste karbon temizleme yaptırmıştım yaklaşık 1 yıl önce.sanırım anlattığınız gibi yaklaşık 30-40 dakika 2-3bin devirde bu işlem yapılıyor. benim merak ettiğim araçta bir değişiklik farkedemedim sizce servis bu işlemi yapmayıp ta yaptım mı demiştir yoksa bu işlem sonucunda bizim hissedeceğimiz bi etki olmaz mı.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
HasanYilmaz

arkadaşlar partikül filtrem dolmuş ve arabam 60 hp civarında güç üretiyor. bunu naıl çözebilirim. yenisi çok pahalıymış. lütfen yardım eder misiniz?

 

2010 1.6tdci titanium

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

arkadaşlar partikül filtrem dolmuş ve arabam 60 hp civarında güç üretiyor. bunu naıl çözebilirim. yenisi çok pahalıymış. lütfen yardım eder misiniz?

 

2010 1.6tdci titanium

 

Konunuzu uygun konu ile birleştirdim.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

kat / dpf olup olmadığına, emisyon /abs vs. ile ilgili arızaya

DPF iptali yapıp parçaları saklıyıp mayeneden önce taktırmak lazım :)

Bu arada vesile ile birşey sorucam,

 

TÜV türkte DPFsiz dizeller için emisyon değerleri neler? Yani merak ettiğim belli bir model üzeri DPF li yada DPF siz ayrımı yaparak maksimum değer değişiyor mu? Mesela ben de 2010 tdci var DPF li. Emisyon değerim 0,1 ve 0,2 çıktı... Limit değer ise 3 tü. Çok abuk bir fark olunca acaba DPFsiz araçlar içinde maksimum değer aynı mı diye merak ettim? :unsure2: Eğer aynı ise DPF siz araç muamelesi yaptılar benima araca ki bu durumda iptal ettirince de muayenede sıkıntı çıkarmaz. Eğer ayrım yoksa en kötü muayeneden önce 3 depo Shell GTL kullanırsınız tamamdır :) Ben öyle yapmıştım 0,2 çıktı emisyon değerim :good1:

Yorum bağlantısı
HasanYilmaz

Bugun dpf iptali yaptirdim. Yerine krom boru yapildi mehmet gazihan yazilimla sensorlerin ecuya filtre yok bildirisini kesti. Fakat arac yine tork uretmiyor ve yine gitmiyor. P0299 ve p1577 arizalari veriyor. Sarj basinci cok dusuk ve gaz pedali pozisyon sensoru1/2 uyum yok.

Kafayi yemeden bi cozum bulabilsem bari. Yorumlarinizi bekliyorum. Bu problemlerle daha once karsilasan oldu mu?

Yorum bağlantısı
Erhan Güler

Bende de ids'de partikül filtre tıkalı uyarısını veriyor. Önerilerinizi bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bende de ids'de partikül filtre tıkalı uyarısını veriyor. Önerilerinizi bekliyoruz.

Km kaç?

Yorum bağlantısı
Erhan Güler

Ben 59 bin km'de aldım benden önceki sahibi biraz hor kullanmış.Sanırsam pek kaliteli mazotlar kullanılmamış o yüzden olduğunu tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...