Kemal Korkmaz 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Benim eski araçta oluyordu şimdilik bunda bişi yok ama rampayı gördüm mü basarım devir saati kaç litre yaktı hiç bakmıyorum ... Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Geçenlerde 60 tl ye katkısını aldım. Depoya döktük, 3.vites 3000 devir saatte 70 km hız ile vites değiştirmeden Adana'dan mersine kadar gittim otoyoldan. Geri döndüm ertesi gün bilgisayara bağladık sıfırlamış. Bolu'ya giderken de carbon clean katkısı koyduk. Depo boşaldıktan sonra dip gaz yaptığımda sadece 1-2 saniye kara duman gördüm. Onun dışında hiçbirşey kalmadı, yakıt tüketimine olan olumsuz etkiler sona erdi... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Geçmiş olsun. Aracı istediğiniz kadar yüksek devirde kullanın DPF yanma işlemi başlatmadıysa boşuna yüksek devirlerde kullanıp aracınızı zorlamayın tam tersi zorladığınızda DPF daha çok dolacaktır. Bütün kitapçıklarda şunu yazıyor DPF rejerenasyonu yapmaya başladığı zaman düşük vites yüksek devirde en az 15 km. sürmeye devam edin yazıyor. Ben otoyol şehirler arası yoldan gelip bir sonraki gün sabah işe giderken DPF rejenerasyonu yaptığını biliyorum. Fordun en büyük sıkıntısı DPF yanma işlemi başladığı zaman bir uyarı yok ki yazdığını uygulaya bilsin sürücüler. Nasıl bir gelişti. ? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 4 dakika önce, Ahmet Kiriş yazdı: Geri döndüm ertesi gün bilgisayara bağladık sıfırlamış. Sıfırlanan içeride biriken kül miktarımı ? Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 38 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Sıfırlanan içeride biriken kül miktarımı ? DPF hata veriyordu. Hata sıfırlanmış. 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 39 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Nasıl bir gelişti. ? Abi, yüksek devir tamamen çözüm değil, şu olabilir, düşük devir de dur kalk vs sıklığında 250 km de rejerasyon yapar, uzun yol devirli kullanımda 600 km de rejerasyon yapar.. 40 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Sıfırlanan içeride biriken kül miktarımı ? tıkanıklığın yüzde oranın da azalma olmuştur.. hata olayıda sağlık rejerasyon yapamadan kaynaklı oluyor, yani stop etme, ve dediğim gibi ilk yapılan dpf ler çoğu marka/modelde sııntılı beceremediler, şimdi ise dpf nin varlığından bile haberdar olmadan bniyorlardır 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Osman emin değilim ama hiç yapmayanını gördüm. Sürekli seri kullanım. Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Nasıl bir gelişti. ?Malatya Kayseri Pınarbaşıya kadar yolu biliyorsunuz belki 3 saat sürmedi sonra yol km isaretlerine uyarak Ankaradan sakarya yine performanslı, sakarya-izmit yol sabitleyici izmit-istanbul yine Allah ne verdiyse [emoji108] istanbula 5.8 ortalama ile geldim. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Osman emin değilim ama hiç yapmayanını gördüm. Sürekli seri kullanım. Abi hangi modeller? hangi markalar? Abi, ben uzun yolda iken rejerasyona bile başlardı dpf (10 dk civarı sürerdi), bende uyarı veren cihaz vardı, ve bizim sprinterlarda 2200 devirde falan pasif rejerasyona yani egzoz kendi sıcaklığında temizleme yapardı, ben genelde 2300-2600 civarlarında sabit hızda seyir yapardım.. benim euro 4 (2011) motordu benden sonraki euro 5 (2012) motorda bu sıkıntı bela olması giderildi çünkü ben de rejerasyon için egzoz sıcaklığı 500 lerde olması gerekirken euro 5 de bunu 180 derece civarına düşürdüler, e kolaylıkla egzoz sıcaklığı 180 e yaklaşıyordu ve sürücü hiç farkında olmadan temizleme işlemi oluyordu, bunun için ayrı bir zaman ve uğraş harcamasına gerek kalmadı, tıkanma oranı çok fazla olsa dpf ışığı yansa uzun yol yapınca (5. vites 2200 lerde) temizleniyordu... benim araç euro 4 rolantide iken de rejerasyon yapardı (20 dk civarı) uğultulu fan çalışması gibi bir sesle yapardı, yolda iken anlaşılmaz ama durduğu yerde anlaşılırdı. rolantide yada şehir içinde düşük devir dur kalklarda, teknik olarak; tıkanıklık olduğu için dpf kendi içinde yanma sıcaklığına erişebilmek için yakıt desteği alırdı (bazı marka ve modellerde bu var , hepsi değil). bu rejerasyonu sağlıklı bir şekilde yaptırmazsan stop edersen, hem rejerasyon tamamlanmaz, çünkü tekrar çalıştırdığında kaldığı yerden devam etmez kendi zaman ve tıkanıklıkdan kaynaklı rejerasyon yapıyor. hem de rejrerasyonda kullanılan yakıt kartele karışıyor, geri mazot haznesine konmuyor. ben kabaca böyle biliyorum teknik olarak anlatamam.. ilk dpf normlarına geçişlerde sıkıntı oldu zaten, ondan sonra üreticiler kendilerini düzelttiler. bildiğim kadarı ile; fordda oldu, hele ki transitler çok vahim bir haldeydi, opelde oldu, merso euro 4 lerde oldu tam baş belası.. kısaca kendi bilgi tecrübeme göre naçizane tavsiyem; marka ve model olarak dpf kronik bir sıkıntı ise, 6-7 yaşlarındaki arabalarda., sökülmesini tavsiye ederim, araç yeni modelli ise, yüksek devirli kullanayım, haftada bir 4. vites 2200 10-15 dk gideyim demeye gerek yok, üretici o önlemi almış, hal olmuştur diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 (düzenlendi) 22 dakika önce, Osman Bilgin yazdı: Abi hangi modeller? hangi markalar? Abi, ben uzun yolda iken rejerasyona bile başlardı dpf (10 dk civarı sürerdi), bende uyarı veren cihaz vardı, ve bizim sprinterlarda 2200 devirde falan pasif rejerasyona yani egzoz kendi sıcaklığında temizleme yapardı, ben genelde 2300-2600 civarlarında sabit hızda seyir yapardım.. benim euro 4 (2011) motordu benden sonraki euro 5 (2012) motorda bu sıkıntı bela olması giderildi çünkü ben de rejerasyon için egzoz sıcaklığı 500 lerde olması gerekirken euro 5 de bunu 180 derece civarına düşürdüler, e kolaylıkla egzoz sıcaklığı 180 e yaklaşıyordu ve sürücü hiç farkında olmadan temizleme işlemi oluyordu, bunun için ayrı bir zaman ve uğraş harcamasına gerek kalmadı, tıkanma oranı çok fazla olsa dpf ışığı yansa uzun yol yapınca (5. vites 2200 lerde) temizleniyordu... benim araç euro 4 rolantide iken de rejerasyon yapardı (20 dk civarı) uğultulu fan çalışması gibi bir sesle yapardı, yolda iken anlaşılmaz ama durduğu yerde anlaşılırdı. rolantide yada şehir içinde düşük devir dur kalklarda, teknik olarak; tıkanıklık olduğu için dpf kendi içinde yanma sıcaklığına erişebilmek için yakıt desteği alırdı (bazı marka ve modellerde bu var , hepsi değil). bu rejerasyonu sağlıklı bir şekilde yaptırmazsan stop edersen, hem rejerasyon tamamlanmaz, çünkü tekrar çalıştırdığında kaldığı yerden devam etmez kendi zaman ve tıkanıklıkdan kaynaklı rejerasyon yapıyor. hem de rejrerasyonda kullanılan yakıt kartele karışıyor, geri mazot haznesine konmuyor. ben kabaca böyle biliyorum teknik olarak anlatamam.. ilk dpf normlarına geçişlerde sıkıntı oldu zaten, ondan sonra üreticiler kendilerini düzelttiler. bildiğim kadarı ile; fordda oldu, hele ki transitler çok vahim bir haldeydi, opelde oldu, merso euro 4 lerde oldu tam baş belası.. kısaca kendi bilgi tecrübeme göre naçizane tavsiyem; marka ve model olarak dpf kronik bir sıkıntı ise, 6-7 yaşlarındaki arabalarda., sökülmesini tavsiye ederim, araç yeni modelli ise, yüksek devirli kullanayım, haftada bir 4. vites 2200 10-15 dk gideyim demeye gerek yok, üretici o önlemi almış, hal olmuştur diye düşünüyorum.. Ben aracımı yazılımlı kullanıyorum ve çoğu arkadaşımda dfp yi alacaksın eline dedi durdu. Şimdiye kadar dfp ışığım 1 kere yanmadı. Aracımı uzun yol harici şehir içinde devirli kullanırım çokta fren kullanırım frenlerim çabuk biter. Ara ara sadece mini dejenerasyon yapar devir 1000 e gelir ondada umrumda olmaz otoparka girince 30 sn beklerim kapatırım kontağı. Aracımda da sadece bakımlarımı 15 bin yerine 10 binde yaparım. Koyduğum yağında mutlaka dfp uyumlu olmasına bakarım. Bence DFP nin en büyük düşmanı kötü yakıt. Videodaki passatın 70000 de dfp ışığı yanmış yani burda km çokta önemli değil. 15 Ağustos 2017 tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 8 dakika önce, Erdem Dertsiz yazdı: Ben aracımı yazılımlı kullanıyorum ve çoğu arkadaşımda dfp yi alacaksın eline dedi durdu. Şimdiye kadar dfp ışığım 1 kere yanmadı. Aracımı uzun yol harici şehir içinde devirli kullanırım çokta fren kullanırım frenlerim çabuk biter. Ara ara sadece mini dejenerasyon yapar devir 1000 e gelir ondada umrumda olmaz otoparka girince 30 sn beklerim kapatırım kontağı. Aracımda da sadece bakımlarımı 15 bin yerine 10 binde yaparım. Koyduğum yağında mutlaka dfp uyumlu olmasına bakarım. Bence DFP nin en büyük düşmanı kötü yakıt. vw nin dpf ile ben çok dertlendiğini duymadım, ışık yanması benim msj da dediğim ve sizin videodaki gibi çok sorun değil, hatta vw düşük devirde bile temizliyor, kitapçığında 3 veya 4 demiş zaten, 4. vites 2000 de gitsede temizlerdi.. yeni devir den ziyade egzoz gaz sıcaklığı ile ilgili, tabi yüksek devirde daha sıcak olur ama 2000 lerdede yeterli oluyor.. yağ konusunda tamamen katılıyorum marka/modelin onayladığı yağ derim ben.. yakıt konusunda da haklısınız kükürtü yüksek oranlı Memleketimin mazotları bu dpf nin düşmanı... 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 Fiat servisinde, arabaları bilgisayara bağlayıp 3500 devir dakikada sabit çalışmasını sağlıyorlar. egzos çok yoğun beyaz duman çıkıyor. 3 4 dakika çalıştıktan sonra duman giderek açık renge dönüyor. Sonra tamamen saydam hale geliyor. Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 Fiat servisinde, arabaları bilgisayara bağlayıp 3500 devir dakikada sabit çalışmasını sağlıyorlar. egzos çok yoğun beyaz duman çıkıyor. 3 4 dakika çalıştıktan sonra duman giderek açık renge dönüyor. Sonra tamamen saydam hale geliyor. Sizin dediginiz enjektör ilaçlı temizleme olmasın ? Bizim arkadaşın linea egzos muayenesinden kalmıştı Bosh serviste temizletip öyle geçmişti. Yorum bağlantısı
Murat Aydıner 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 Arkadaşlar aracım Ford Kuga 2011 "DFP Işığı göstergesi vb" malesef bu özellik aracımda yok. Direkt "Motor Arıza" yanıyor, Araç çekişten düşüyor. Ve arıza giderilse bile servise gidip bilgisayara bağlanıp arıza silinmesi gerekiyor. Tabi DFP ışığı olmadığından dolayı, hatanın nerede olduğunu bilemiyorsunuz devirli kullanım, yüksek devirde çalışma vb. malesef yapılmadı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 (düzenlendi) Ben 2 yıldır dizel araç kullanıyorum hiç temizleme işlemi yaptığını anlamadım..Bu esnada bir ışık falan yansa hiç yoktan iyi olurdu.. 16 Ağustos 2017 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 İzmir Ustaellerde de gördüm aynı şekilde DPF kimyasalın içinde yatıyordu. Yalnız kimyasal Henkel tarafından sadece DPF için geliştirilen bir kimyasaldı sanırım. Salih Usta diğer kimyasalların bozduğunu söylemişti. Ehline gidin arkadaşlar yaptırırken. Biz Izmirde yaşayan şanslı kesimiz. Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 (düzenlendi) Çok bilgim yok ama biz katkılı mazot kullanmaya başladıktan yaklaşık 3 ay sonra DPF arzası aldık.DPF söktürürkende firmadaki elemanlarla konuşuyorduk. Hepsinin ilk sorduğu soru : " X markasından katkılı mazotmu kullanıyordunuz ? " ben dahil etrafımdaki müşteriler o yakıttan bahsetti. diğer forumlarda araştırırsanız aynı katkılı yakıttan muzdarip olan DPF mağdurları var.İnanmıyordum ama doğru sanırım. Ayrıca 2015 trend 1.6 dizel 95 hp lik focuslarda DPF varmıdır ? katı tip dpf dediler ama bunların Sıvı tip dpf gibi maliyetleri yüksek mi ? 16 Ağustos 2017 tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 4 saat önce, Gökhan Çoşkun yazdı: Bence burada markayı söylemeniz lazım.. Çünkü içinde katkı olmayan euro4 veya 5 dizel yakıt var mı ? ben bilmiyorum.. 2 Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 (düzenlendi) çin den daha uyguna, burada biraz daha pahalıya ancak fiyatları 100-200 lira en fazla olan universal arıza tespit cihazlarından birinden edinin, bu bluetoothla cep telefonu üzerinden bağlananlardan da olabilir, bunla partikül filtresi temizleme işlemini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, araç kendi kendine gereken süre boyunca çalışıp temizlik yapar, yolda giderken aracın keyfinin gelmesini beklemezsiniz ayrıca bu tarz cihazlar özellikle yeni nesil araç kullananlar için mutlaka arabada bulundurulması gereken cihazlardan, yeni araçlarda tamir takımından çok bu tarz cihazlara ihtiyaç oluyor, hem olası arıza durumlarında da önceden ne sorun olduğunu bilerek servise gitmek büyük avantaj sağlıyor 16 Ağustos 2017 tarihinde Batuhan Kılıç tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Yalçın Kartal 17 Ağustos 2017 Paylaş 17 Ağustos 2017 On 13.02.2017 at 23:40, Suat Set yazdı: Benim araçta lütfen yağ seviyesi uyarısı çıkıyor. Kaybediyorum tekrar çıkıyor. Ama seviye falan hep normal. Acaba dpf mi??? Mondeo 2008 tdci otm Sorunu cozebildinizmi ?? Aynı sorunu ben yaşıyorum şimdi Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 18 Ağustos 2017 Paylaş 18 Ağustos 2017 Yağ Servisi uyarısını bakım km süresi geldiğinde yakıyor, bakım yapınca söndürürler onu. Eğer bakıma çok varsa sizde söndürebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 18 Ağustos 2017 Paylaş 18 Ağustos 2017 Partikül filtre temizliği nasıl yapıldı? Yapılması gereken filtrenin sökülerek ya da ortadan kesilerek tıkalı kısımların temizlenmesi ve tekrar birleştirilerek yerine takılması gerekiyor.Sonrasında ise beyne temiz olarak tekrar tanıtılması gerekiyor.Ayrıca aracın yazılımını da güncelletmelisiniz.Egr iptali de yaparsanız daha iyi olur.Bunlar çözüm olmazsa dpf boşalttırıp beyinden sildirilmeli. Bunlardan sonra yağ ve yağ filtresi değişmeli mutlaka.Koyduğunuz yağ mutlaka uygun olmalı yani partikül filtresine uyumlu olmalı. ben castrol a5 start stop koyuyorum Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 18 Ağustos 2017 Paylaş 18 Ağustos 2017 On 16.08.2017 at 16:06, Ayhan Onaran yazdı: Bence burada markayı söylemeniz lazım.. Çünkü içinde katkı olmayan euro4 veya 5 dizel yakıt var mı ? ben bilmiyorum.. Katkılı derken, Markaların bi normal dizelleri var bide 3-5 kuruş daha pahalıya sattıkları işte extra,power vs gibi dizelleri var.Bahsettiğim bunlar abi. Marka yazmıyorum çünkü forumlar yüzünden uyarı alan arkadaşlarım var.Marka işine girmiyorum o yüzden,tedirginim ama anlamışsındır bahsettiğimi abi. @Mehmet Ozyurek ' in dediği gibi aracı seri kullanmak lazım ama işte babam ölümüne seri kullanıyor aracı.devir çevirmeyi sever.çokta traifk olmuyor bu aralar.yine DPF sıkıntısı geliyor arada.artık anlamadık sorun ne. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 18 Ağustos 2017 Paylaş 18 Ağustos 2017 On 17/08/2017 at 02:16, Batuhan Kılıç yazdı: çin den daha uyguna, burada biraz daha pahalıya ancak fiyatları 100-200 lira en fazla olan universal arıza tespit cihazlarından birinden edinin, bu bluetoothla cep telefonu üzerinden bağlananlardan da olabilir, bunla partikül filtresi temizleme işlemini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, araç kendi kendine gereken süre boyunca çalışıp temizlik yapar, yolda giderken aracın keyfinin gelmesini beklemezsiniz ayrıca bu tarz cihazlar özellikle yeni nesil araç kullananlar için mutlaka arabada bulundurulması gereken cihazlardan, yeni araçlarda tamir takımından çok bu tarz cihazlara ihtiyaç oluyor, hem olası arıza durumlarında da önceden ne sorun olduğunu bilerek servise gitmek büyük avantaj sağlıyor Burda benim bildiğim egzoz sıcaklığı en önemli faktör kendiniz bu işlemi şehir içinde başlattığınızda uygun ortam olmadığı için dfp ye yada motora zarar verebilirsiniz. Bence işten anlamıyorsanız hiç bulaşmamak daha iyisi 2 lira kar edicem derken 5 lira masraf çıkartırsınız. Yorum bağlantısı
Recommended Posts