Aydın Sert 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Geçmiş olsun. Çok fazla dallanıp budaklanmadan ikinci adreste doğru insanla karşılaşmışsınız. Daha beteri de olabilirdi. 1 Yorum bağlantısı
Murat Aydıner 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 3 dakika önce, Aydın Sert yazdı: Geçmiş olsun. Çok fazla dallanıp budaklanmadan ikinci adreste doğru insanla karşılaşmışsınız. Daha beteri de olabilirdi. Teşekkür ederim, Aynı firmaya ikinci kez gidip yaptırmadığım için çok şanslıyım. Çünkü yüksek ısıda partikül filtresi zarar görüyor. Çıkması bile 1.500 Tl den başlıyor. O yüzden işin ehli olmayan insanlara yaptırmamak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 (düzenlendi) Gecmis olsun. Opelde Partikul filtre temizligi araci surmeye devam edin diye uyari veriyor. Sizde oyle bir durum yok mu? 15 Ağustos 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Partikül fitresi temizlemeye neden ihtiyaç duyuluyor orasını da araştırmak lazım. Bildiğim kadarıyla DPF denen mekanizma kendi kendini temizleyebilme özelliğine sahip ancak sanırım sizdeki aşırı pislenmiş. Yüksek devirde bir süre sürünce temizliyor sanırım. Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 geçmiş olsun öncelikle. neyseki sorun düzelmiş bunada şükür demek lazım misal şehir dışı 150 ile giderken dpf temizleniyormu ? Yorum bağlantısı
Fırat Önal 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 4 dakika önce, Ali Gök yazdı: geçmiş olsun öncelikle. neyseki sorun düzelmiş bunada şükür demek lazım misal şehir dışı 150 ile giderken dpf temizleniyormu ? Sanırım motorun çevirdiği devirle alakalı bir durum. Hızla alakası yok. 150 ile giderken benim araç 3000 devir çeviriyor. sanırım yeterli.Yanlız 3-5 km değil , 30 km kadar sabit hızda gidilmesi gerekiyor. Ben 4. vites 3000 devir yapıyorum . o da 120 km li hıza denk geliyor. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 egzoz sıcaklığı ile alakalı, temizlenmesi için belirli sıcaklığa ulaşması lazım, araçtan araca değişir, çoğu araç kitapçığında da oluyordur, şu kadar dk şu devir de sabit gidin diye belirtiliyor diye biliyorum, yani şehir içi çoğunlukta kullanılıyorsa yapılan km ye göre ara da bir örn: 500 km de bir düşük vites yüksek devirde örn. 3. vites 2500 devirde 10-15 dk sabit sürülmelidir.. dediğim gibi araç kitapçığında olması lazım, çünkü mercedes 2200 devir der vw 2000 devir der değişebiliyor, (devir sayıları farazi) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Geçmiş olsun.. Sizin sürüş tarzınızı bilmiyorum ama şöyle bir hesap yaptım.. Bu durum genelde düşük tüketim odaklı kullanımda karşımıza çıkıyor.. 700 lira para verilmiş. 155 litre yakıt yapar. Aracı düşük devirde kullanarak 100 km'de bir litre tasarruf edildiğini düşünürsek, 15500 km'de yapılan tasarruf bir günde sanayiye verilmiş.. 15 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Geçmiş olsun. Neyse ki giden 400 ile kurtarmışsınız. Yorum bağlantısı
Murat Demir 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 2013 fiesta aracımın kitapçığında düşün hızda veya rolantide kurum yakma işlemi gerçekleşir diyor.Bence bu konuda kitapçığa kesinlikle bakmak gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Dpf sorunlarından çıkardığım ana fikir, Sürekli şehir içinde kullanıyorsak kullanım alışkanlığımız ekonomik sürüşün bir tık üstünde olmalı. Düzenli şehir dışı kullanımımız yoksa her depoda 20- 30 km yüksek devirli kullanıp arabanın ciğerlerini temiz tutmalıyız. Şehir dışı kullanımımız çok olsa bile arada 1 düşük viteste 20- 30 km kullanılmalı. Yakıt bilindik yerden alınmalı. 5 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 ayrıca bazı model araçlarda dpf tıkanıklığı arttığında temizlenmesi için, yakıt da enjekte eder o belirtilen sıcaklığa çıkabilmesi için, temizleme aşamasında stop edildiğinde, yakıt kartele iner yağa mazot karışır, bildiğim kadarı ile hepsi diyemesemde fordun modellerinde de bu sistem görünüyor, o yüzden yağınızı ara ara kontrol edin, forda da tanıştığım dbf rejenarasyon da çalışan genç bir mühendis arkadaş, yeni araçlar da yağ oranın da mazot %8-10 (tam hatırlamıyorum) geçerse araç arıza veriyor yağı değiştirin diye uyarı getirdik diye bir şey demişti.. yani araçlarınızın dpf temizliğin de yakıt ile temizleniyorsa yağınızda artış olup olmadığını ara ara kontrol etmekte fayda var.. Not: dpf temizleyeceğim diye yüksek devir (3000-4000) yapıp motoru üzmeyin, 2000-2500 arası yeterli olur diye biliyorum.. tekrar söylüyorum aracınızın kitapçığına bakın.. yoksa aracınızın yetkili servisine sorun.. Yorum bağlantısı
Murat Aydıner 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Hepinize teşekkür ederim, Sorun şundan kaynaklanıyor şehir içinde sürekli dur kalk kullanıyorsanız belli bir süre sonra tıkanıyor. Yüksek devirde mutlaka kullanmak gerekiyor her zaman olmasa bile. Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Geçmiş olsun. Aracı istediğiniz kadar yüksek devirde kullanın DPF yanma işlemi başlatmadıysa boşuna yüksek devirlerde kullanıp aracınızı zorlamayın tam tersi zorladığınızda DPF daha çok dolacaktır. Bütün kitapçıklarda şunu yazıyor DPF rejerenasyonu yapmaya başladığı zaman düşük vites yüksek devirde en az 15 km. sürmeye devam edin yazıyor. Ben otoyol şehirler arası yoldan gelip bir sonraki gün sabah işe giderken DPF rejenerasyonu yaptığını biliyorum. Fordun en büyük sıkıntısı DPF yanma işlemi başladığı zaman bir uyarı yok ki yazdığını uygulaya bilsin sürücüler. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 26 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Geçmiş olsun.. Sizin sürüş tarzınızı bilmiyorum ama şöyle bir hesap yaptım.. Bu durum genelde düşük tüketim odaklı kullanımda karşımıza çıkıyor.. 700 lira para verilmiş. 155 litre yakıt yapar. Aracı düşük devirde kullanarak 100 km'de bir litre tasarruf edildiğini düşünürsek, 15500 km'de yapılan tasarruf bir günde sanayiye verilmiş.. Bu durumda yapılan ekonominin bir anlamı kalmıyor. En güzeli iptal ettirmek sanırım. 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 (düzenlendi) Bir saat önce, Fırat Önal yazdı: Sanırım motorun çevirdiği devirle alakalı bir durum. Hızla alakası yok. 150 ile giderken benim araç 3000 devir çeviriyor. sanırım yeterli.Yanlız 3-5 km değil , 30 km kadar sabit hızda gidilmesi gerekiyor. Ben 4. vites 3000 devir yapıyorum . o da 120 km li hıza denk geliyor. genelde 300 400 km aralıksız gidiyorum bazen fayda ediyordur o zaman 15 Ağustos 2017 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 32 dakika önce, Rıfat Hasar yazdı: Ben otoyol şehirler arası yoldan gelip bir sonraki gün sabah işe giderken DPF rejenerasyonu yaptığını biliyorum. Fordun en büyük sıkıntısı DPF yanma işlemi başladığı zaman bir uyarı yok ki yazdığını uygulaya bilsin sürücüler. aynen, uzun yoldan gelince bile temizlemeye geçiyordu, tam park edecek iken dpf çalışmaya başlıyordu haydii 15-20 dk gaz verip temizlemesini bekliyordum.. benim sprinter şehir içinde 200-300 km uzun yolda 500-700 kmde temizlemeye geçiyordu ortalama, ve işaret veriyordu extra bir cihaz vardı.. 26 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Bu durumda yapılan ekonominin bir anlamı kalmıyor. En güzeli iptal ettirmek sanırım. ben ettirmiştim, çokda faydasını gördüm, rahatladı araba.. zamanlı zamansız temizlemeye geçmesi işleri dert oluyordu.. bzide sıkıntı yakıt enjekte ederek temizlemesi ve yağa mazot karıştırması oluyordu, bazen uyarı geliyordu yağ fazla diye, iptalden sonra yağ eksiltiyordu.. :=) ama şu an ki teknolijide temizleme işleri falan anlayamassın bile, kendi kendine hallediyor, biz ilk geçişdekilere oldu olan.. benim araç da ortalama 500 derecede başlıyordu temizleme işi, yenilerinde ise ortalama 180 derecede.. Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 nasıl anlıyorsunuz dpf temizledğini vs hiç bir uyarı çıkmıyorki arabada fan devreye giriyor demeyin klima açıkken araba trafiğe girdimi yada ışıkta durdumu zaten çalışıyor ordan anlayamam hiç farklı bir belirtisi varmı 1 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Ben rolentide anlık tüketimden anlıyorum. Normalde 0.4 iken jenerasyon zamanında 0.9 lara çıkıyor. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Geçmiş olsun.. Sizin sürüş tarzınızı bilmiyorum ama şöyle bir hesap yaptım.. Bu durum genelde düşük tüketim odaklı kullanımda karşımıza çıkıyor.. 700 lira para verilmiş. 155 litre yakıt yapar. Aracı düşük devirde kullanarak 100 km'de bir litre tasarruf edildiğini düşünürsek, 15500 km'de yapılan tasarruf bir günde sanayiye verilmiş.. Abi ben sürekli devirli kullanıyorum ondan mı benim DFP ışığı hiç yanmıyor 2 saat önce, Murat Aydıner yazdı: Herkese merhaba selamlar; Ben yandım arkadaşlar siz yanmayın. Partikül filtresi temizleme ile ilgili başımdan geçenleri yazacağım. Çoğunuz gibi bende ürün pahalı olduğundan temizleme yoluna gittim tabi doğal olarak internetten araştırdım. Şaşmazda usta kılıklı bir firmaya gittim. Yapılan İşlemler Araç 1- lifte alındı, kimyasal sıkıldı 30 dk beklendi 2- başka bir kimyasal sıkıldı sonra araç yüksek devirde 15 dk çalıştı. 3- Yola çıkardılar yüksek devirde 15-20 dk gittik. Hepsi bu kadar ücret 400,000 TL İşçilik "0" maliyet 85,00 TL Aradan 2 ay geçmedi tekrar aynı hatayı aldım. Bu sefer bir tanıdık vasıtası ile Şaşmazda Egzos ustası bir abinin yanına gettim. Abi 60 yaşlarına yakın işin ehli yıllarca bu işi yapan birisi Filtreyi söktüler her iki tarafından kestiler ve 3 parçaya ayırdılar. Ortadaki parça filtrenin ana parçaları içini tamamen söktüler ilaca yatırdılar ve tek tek tüm parçaları temizlediler. Yapılan işlem akşama kadar sürdü. Sonra tekrar parçaları kaynak yapıp yerine taktılar. 2 aydır arabanın hem çekişi hem yakıt hiçbir problemim sorunum yok mükemmel verdiğim para ise 300,00 TL Analarının sütü kadar helal olsun verdiğim para. Aracınız kaç km de araba? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 1 dakika önce, Erdem Dertsiz yazdı: Abi ben sürekli devirli kullanıyorum ondan mı benim DFP ışığı hiç yanmıyor Kesinlikle.. Senin gibi sürekli yüksek devirde kullanan arkadaşlarım var. 20 bin km'dir ne ışık ne uyarı ne arıza yok.. 3 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Kesinlikle.. Senin gibi sürekli yüksek devirde kullanan arkadaşlarım var. 20 bin km'dir ne ışık ne uyarı ne arıza yok.. Benim burada tek takıldığım nokta yağ nedense devirli kullandığım ve yazılım oldugu için yağ değişim süresini 15.000 den 10.000 e çekmek daha iyi gibime geliyor. bu arada aracım 140.000 i geçti daha egr ve dfp ile ilgilı sıkıntım olmadı çok şükür 2 Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 nasıl anlıyorsunuz dpf temizledğini vs hiç bir uyarı çıkmıyorki arabada fan devreye giriyor demeyin klima açıkken araba trafiğe girdimi yada ışıkta durdumu zaten çalışıyor ordan anlayamam hiç farklı bir belirtisi varmıNormal fan gibi degil zaten Fordun klima açık olsun veya fan devreye girsin oğultulu çalışmaz. DPF ilk devreye girdiginde depriyajdan ani ayağınızı çeker gibi bir silkeleme yapıyor ve fanın sesi Reno fluence'nin öten fan sesi gibi içeriye veriyor ve ortalama yakıt göstergesi ekranda ise sürekli değişiyor. Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Şimdi, Rıfat Hasar yazdı: 30 dakika önce, Ali Gök yazdı: nasıl anlıyorsunuz dpf temizledğini vs hiç bir uyarı çıkmıyorki arabada fan devreye giriyor demeyin klima açıkken araba trafiğe girdimi yada ışıkta durdumu zaten çalışıyor ordan anlayamam hiç farklı bir belirtisi varmı Normal fan gibi degil zaten Fordun klima açık olsun veya fan devreye girsin oğultulu çalışmaz. DPF ilk devreye girdiginde depriyajdan ani ayağınızı çeker gibi bir silkeleme yapıyor ve fanın sesi Reno fluence'nin öten fan sesi gibi içeriye veriyor ve ortalama yakıt göstergesi ekranda ise sürekli değişiyor. anlık tüketimi açık şekilde takip edeyim ordan belki anlarım teşekkürler bilgilendirme için.. Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 benim fiestada dpf temizliğini şu noktlarda anlıyordum 1- anlık yakıt tüketimi boşta 1/1,2 lt ye çıkıyordu. 2- boşta iken devir saati dalgalanıyordu 3- fan açıyordı kısa mesafede hararet birden yükseliyordu. 4- 1 den 2 ye geçerken araba silekeleme yapıyor ya da 2 de giderken ayağımı gazdan çekince arab yığılıyordu. 5- tüm bu çerçevede ne oluyor bu araba kafayı mı yedi hissi oluyordu. Bu 5 madde arabayı 15 dakika yüksek devirde kullanınca tamamen ortadan kalkıyordu. Çoğu kez tam arabayı park edecekken bunu yakalayıp devam ettiğim oldu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts