Celal Altan 9 Temmuz 2016 Paylaş 9 Temmuz 2016 Cemal bey, bizim arabaların triger 90 bin km'de değişiyor, aracı alırken baktırdım benimki 89 binde değişmiş, bende 185 civarı değiştirdim. Kayışlı sistem ve her 90 binde değiştirilmesi gerekmektedir. DPF bizim araçlarda kuru sistem, herhangi bir temizleme sıvısı yok. Ben bir defa arabanın rejenerasyona girdiğini fark ettim, fan açıktı ve arabanın sesi farklıydı. Tam otoparka girerken fark ettim ve arabayı durdurmadan geri çıkartıp 10 dk kadar yolun durumuna göre 3 ve 4. vites 3bin devir üzeri kullandım. Eve tekrar geldiğimde arabanın sesi düzelmiş ve fan durmuştu, kısaca temizlik bitmişti. Veya 5 yılda bir değişmesi gerekiyor. Hangisi önce dolarsa. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 9 Ağustos 2016 Paylaş 9 Ağustos 2016 DPF iptali ile yakin zamanda muayenede sorun yasayan var mi? Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber 9 Ağustos 2016 Paylaş 9 Ağustos 2016 Ben yaşamadım,ikinci kez 1 hafta sonra muayene yaptıracağım 1 Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 10 Ağustos 2016 Paylaş 10 Ağustos 2016 Benim araçta kuru tip var. Bildiğim kadarıyla bunlarda tıkanabiliyor. Tek avantajı rejenerasyon başlaması için sıvıya ihtiyaç duymaması. Daha az maliyetli denilebilir.kuru tip dpf de 5.enjektör var. 5.enjektör regenerasyon esnasında yüksek ısı ile birikmiş partikülleri yakmak için yakıt pompalıyor. bu esnada yakıt sarfiyatının 0.3-0.4 h/L iken 0.8-0.9 litrelere kadar çıkma sebebi bu. kuru tip dpf sistemi rejenerasyon yaptığı müddetçe sıvı tipten her bakımdan hesaplı ve avantajlı. ekleme: her bakımda würth ya da berner kullanmakta fayda var. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 15 Ağustos 2016 Paylaş 15 Ağustos 2016 5 aydir motor arızası uyarısı alarak gezdiğim aracımı en sonunda temizlettirdim.makinada ilaç ile 3 saat temizlik 1 saat kurutma işlemi ile daha sonra osd ye bağlattırıp arıza kodlarını sildirdim.araba daha rahat gidiyor.titreşimi azaldı. Yorum bağlantısı
Cem Işık 15 Ağustos 2016 Paylaş 15 Ağustos 2016 5 aydir motor arızası uyarısı alarak gezdiğim aracımı en sonunda temizlettirdim.makinada ilaç ile 3 saat temizlik 1 saat kurutma işlemi ile daha sonra osd ye bağlattırıp arıza kodlarını sildirdim.araba daha rahat gidiyor.titreşimi azaldı. Yavuz bey konunuzu uygun yere taşıdım, buradan devam edelim Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 15 Ağustos 2016 Paylaş 15 Ağustos 2016 ismini vermiyim baya bilinen bir servis güzel temizledi montajını yaptı sıvısını koyucaktı.bi baktım nette arastırdığm tipte bir kutusu yok.üzerindeki kullanım şekli yazan yerde dpf turbo cleaner yazıyordu.bu değil bu mazot katkısı diye ben söğledim.sonra tekrardan gittiler geri geldiler üzerinde peugeot citroen amblemi olan bi kutu geldi protecnical yazıyordu 1 lt eklettirdim suan arızalar silindi ama bu katkı orginalmidir. Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000) Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu. 1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor. Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti. Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti. Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba? Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000) Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu. 1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor. Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti. Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti. Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000) Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu. 1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor. Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti. Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti. Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba? Konunuz birleştirilmiştir. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 (düzenlendi) Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000) Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu. 1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor. Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti. Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti. Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba? aracinizin temizlige baslayip bittigini nasil anliyorsunuz?. Tavsiye olarak otobana cikip yarim saat kadar sürün aracinizi. Cok yüksek devire ihtiyaciniz yok. 2200-3000 arasi yeter. bu sirada mümkün oldugunca sabit devirde kullanmaya calisin. Dpf sivili tip ise en son ne zaman dolduruldugundan haberiniz var mi? 8 Eylül 2016 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186413-diesel-partik%C3%BCl-filtresi-dpf/page-36#entry3044849 Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Konunuz birleştirilmiştir. Teşekkür ederim. aracinizin temizlige baslayip bittigini nasil anliyorsunuz?. Tavsiye olarak otobana cikip yarim saat kadar sürün aracinizi. Cok yüksek devire ihtiyaciniz yok. 2200-3000 arasi yeter. bu sirada mümkün oldugunca sabit devirde kullanmaya calisin. Dpf sivili tip ise en son ne zaman dolduruldugundan haberiniz var mi? Aracımın DPF si yaptığım araştırmalar sonucu kuru tip. Temizliğin başladığını anlık tüketimden anlıyorum. Ggenelde 0,3-0,4 olan anlık tüketim temizlik esnasında 0,7-08 oluyor ve fan çalışmaya başlıyor. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Teşekkür ederim. Aracımın DPF si yaptığım araştırmalar sonucu kuru tip. Temizliğin başladığını anlık tüketimden anlıyorum. Ggenelde 0,3-0,4 olan anlık tüketim temizlik esnasında 0,7-08 oluyor ve fan çalışmaya başlıyor. Sürekli sehir icinde kullaniyorsaniz onunla alakali olabilir o zaman. ayda 1 kere 20-30 dk kadar otobanda sürmek gerekiyor malesef. Yakit etkileyebilir. Baska yerlerin yakitlarini deneyebilirsiniz. Motor yagi seviyeniz ne durumda? Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Geçen akşam aracımın fanı, aracı stop ettikten sonra sürekli çalışıyor diye fena tedirgin olmuştum ve sebebini anlayamamıştım. Göstergede anlık tüketim normalde 0,3-0,4 iken 0,8 e fırlamıştı. Demek ki dpf temizliğine girişecekti aracım. Ben o anda çok üzerinde durmayıp eve çıktım ve baktığımda fan da susmuştu. Şu an yapmam gereken birşey var mı sizce? Sonrasında tekrar aynı durumla da karşılaşmadım ama aklıma takıldı.. Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Sürekli sehir icinde kullaniyorsaniz onunla alakali olabilir o zaman. ayda 1 kere 20-30 dk kadar otobanda sürmek gerekiyor malesef. Yakit etkileyebilir. Baska yerlerin yakitlarini deneyebilirsiniz. Motor yagi seviyeniz ne durumda? Evet genelde şehiriçi kullanıyorum temel sebep bu olsa gerek. aracın yağına çok yakında bakmadım iş çıkışı kontrol edicem. Yorum bağlantısı
Fırat Önal 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 Geçen akşam aracımın fanı, aracı stop ettikten sonra sürekli çalışıyor diye fena tedirgin olmuştum ve sebebini anlayamamıştım. Göstergede anlık tüketim normalde 0,3-0,4 iken 0,8 e fırlamıştı. Demek ki dpf temizliğine girişecekti aracım. Ben o anda çok üzerinde durmayıp eve çıktım ve baktığımda fan da susmuştu. Şu an yapmam gereken birşey var mı sizce? Sonrasında tekrar aynı durumla da karşılaşmadım ama aklıma takıldı.. Bu konuda okuduğum kadarıyla yapılabilecek tek şey bir daha ki temizliği beklemek. Ama bunu yakalamak bazen zor olabiliyor. Benimde 2 defa başıma geldi. Ama stop etmiştim. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 27 Eylül 2016 Paylaş 27 Eylül 2016 dpf temizliği bide 1 lt sıvı eklettirdim.yazılım güncellendi düzeldi.arabanın çekişi baya düzeldi.500 tl temizlik 145 tl sıvı maliyetli bir iş oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Eylül 2016 Yazar Paylaş 27 Eylül 2016 dün arkadaşın başına gelmiş kendisin 2010 model 70 binde sanırım volvo s40 var. trafik ışıklarında ses gelmeye başlamış çekişden düşmüş. sanayide önce turbo hortumu patlamış deyip hortumu değiştirmişler. deneme sürüşü yap demişler bakmış yine çekişden düşmüş. bu sefer hortum patlağı dpf i tıkamış dpf temizlenecek denmiş. servisi aramışlar sıfır dpf 5 bin tl. temizleme bin tl demişler sanırım. sanayici 350 tl ye temizleriz denmiş. (verdiğim rakamlar yaklaşık değerdir.) volvo da sıknıtı olur o tarz ucuz temilzmee yöntemi Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 29 Eylül 2016 Paylaş 29 Eylül 2016 ünlü bir serviste makinaya taktılar 3 saat boyunca tek taraftan ilaçlı su bastılar taziğini kendi ayarlıyor makina düşüyor yükseliyor falan 1 saatte kurulama için tek taraftan hortum bağlayıp hava verdiler.iyice kuruttular 1 lt sıvı koydular.he bu arada sıvıyıda yanlış koyuyolardı.ben engelledim normal mazot katkısı koyuyorlardı.depoya atılanlardan.bu değil dedim bu falan dediler sonra bı daha arayıp sordular.doğru olanı geldi. dpf sıvısı peugeot citroen amblemli bişeydi pro tecnical yazıyordu.beyaz şişe idi. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 30 Eylül 2016 Paylaş 30 Eylül 2016 Yavuz Bey hangi servis bu,isim verebilirmisiniz ? Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 4 Ekim 2016 Paylaş 4 Ekim 2016 Yavuz Bey hangi servis bu,isim verebilirmisiniz ? bosch servisi internette araştırırken buldum aradım gittim görüştüm öle yaptırdım.sıvısız 6 ay bindiğim için baya çıktı kurum. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 7 Ekim 2016 Paylaş 7 Ekim 2016 merhabalar dpf kaç bin km de temizlenmeli ? Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 7 Ekim 2016 Paylaş 7 Ekim 2016 Dpf kendini zaten temizler.EĞer temizleyemezse zaten gaz yememe motorda boğulma gibi belirtiler verir ozaman temizlenir.Belli bir periyodik bakımı sıvılı sistemler hariç yok kullanım tarzı ve koşulları ile alakalı olarak değişkenlik gösterir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts