Oğuzhan Çamaş 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 Selamlar, 2010 model focus II tdci aracımda 2 gün önce Motor arıza lambası yandı,araç 3000 deviri geçmiyor.Bilgisayar arıza tespitinde Partükül filtresi arızası verdi her usta farklı bir öneri getiriyor. beyinden iptal edelim (650 tl) söküp temizleyelim,egzoscu temizler (500 tl) vs.vs. bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan tavsiye alabilirmiyim. Teşekkürler. en güzeli işçiliği iyi olan birine temizletmek ancak temizlik sonrası dpf filtresi ile bir takım ayarlar yapılıyor. uzun bir yolda yüksek devirlere çıkarak yapılan bu ayarları iyi bir ustaya yaptırın sonra çok uğraşırsınız Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 Şimdi benim duyduģum bildiğim rejenerasyon sırasında kontak kapatılınca beyinden yazılımda mevcut olan dpf nin temizlenmesi ićin gönderilen mazot gelmeye devam ediyor. Sürerseniz temizlik yapılıyor.Sürmezseniz dpf temizliģi ićin gelen fazla mazot nereye gidiyor?Kartel e giden bir süreç başlıyor burda.Sonrası yağda mazot kokusu -yağ artması vs. Ustalar daha iyi bilir kesinlikle.Ancak ben şimdiye kadar okududuğum ve duyduğum olayların hepsinden bu sonucu ćıkarıyorum. Ben kendi arabamda 1 kere temizliğe denk geldim.10-15 dk 3b devir civarı çevre yolunda kullanıp olayı bitirdim. Böyle birsey duymadim daha önce eger öyleyse dedigin dogru. Benim düsünceme göre rölanti devrinde dpf icin fazladan püskürtülen yakit, fazla devir ile yakilir bence ama belki cok az bir kisim yanmadan kaliyor olabilir. Bu da kartere gider tabiki Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 Abi yazılım için veya dpf iptali ićin gittiğinde 2-3 seçenek birleştirilip sunuluyor genelde.Mesela ben egr iptali ićin gittim.Bana dedikleri tek başına pahalı olur.Ancak yazılım+dpf+egr iptali yapalım dediler.5 ay oluyor sanırım yaptırmadım. Dpf olan araćlarda hem yazılim hem mekanik iptal gerekiyor.Benim mondi de egr de yazılım+mekanik oluyor.Yazılımcı arkadaşlara sordum o zaman.Korkma biz hallederiz dediler.Egzos muayenesinde sıkintı ćıkmaz dediler.Yazılimı ona göre mi yapıyorlar yoksa Vw taktiģi mi kullanıyorlar bilmiyorum artık. Bir sekilde ayarliyorlar biliyorum. Dpf iptali yapanlarin muayanede sorun cikmiyor. Bence vw nin yaptigi duruma benzer bir olay yapiyorlar yazilimda ya da muayenedeki emisyon degerinin toleransi daha yüksek. Emisyon olayini ben de cok iyi bilmiyorum ama euro5-6 icin günümüz motor teknolojisinde dpf zorunlu ise dpf yi iptal edince daha fazla emisyon cikmasi gerekir. Olayin bir de NOx gazi botyutu var bu muayenede ölcülmüyor. belki de co2 normal veya tolerans degerleri icinde cikiyor ve bu muayeneyi etkilemiyordur. NOx ise ölcülmedigi icin arada kayniyordur Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 Abi yazılım için veya dpf iptali ićin gittiğinde 2-3 seçenek birleştirilip sunuluyor genelde.Mesela ben egr iptali ićin gittim.Bana dedikleri tek başına pahalı olur.Ancak yazılım+dpf+egr iptali yapalım dediler.5 ay oluyor sanırım yaptırmadım. Dpf olan araćlarda hem yazılim hem mekanik iptal gerekiyor.Benim mondi de egr de yazılım+mekanik oluyor.Yazılımcı arkadaşlara sordum o zaman.Korkma biz hallederiz dediler.Egzos muayenesinde sıkintı ćıkmaz dediler.Yazılimı ona göre mi yapıyorlar yoksa Vw taktiģi mi kullanıyorlar bilmiyorum artık. Böyle birsey duymadim daha önce eger öyleyse dedigin dogru. Benim düsünceme göre rölanti devrinde dpf icin fazladan püskürtülen yakit, fazla devir ile yakilir bence ama belki cok az bir kisim yanmadan kaliyor olabilir. Bu da kartere gider tabiki fazla yakıttan bahsediliyor.bu teknolojik motoru yapan adam -geliyorsa eğer-fazla yakıtı geri döndürmeyi de düşünmüş ve yapmıştır.kartere yakıt gidebilemez,böyle birşey olabilemez.karter araç çalışmazken yağın süzülüp biriktiği aracın alt kısmında görülen yerdir (kapağı). nasıl ki dik yokuşta 5. viteste araba çekmiyorken gazı kökleseniz fazla yakıt verseniz,yanmayan yakıt depoya geri dönüyorsa burda bahsedilen de dönüyordur 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 (düzenlendi) fazla yakıttan bahsediliyor.bu teknolojik motoru yapan adam -geliyorsa eğer-fazla yakıtı geri döndürmeyi de düşünmüş ve yapmıştır.kartere yakıt gidebilemez,böyle birşey olabilemez.karter araç çalışmazken yağın süzülüp biriktiği aracın alt kısmında görülen yerdir (kapağı). nasıl ki dik yokuşta 5. viteste araba çekmiyorken gazı kökleseniz fazla yakıt verseniz,yanmayan yakıt depoya geri dönüyorsa burda bahsedilen de dönüyordur geri dönüs belli zaten abi de burada fazla gelen yakit degil de fazla püskürtülen yakit söz konusu. yani normalde rölanti devrinde 0,3 lt yakan araba, dpf temizligi baslamissa 0,5 lt yakiyor. yani enjektör fazladan yakiti püskürtmüs, yanmadan kontak kapatiliyorsa pistonlarin arasindan asagiya inmesi muhtemel ( ki bu da zor) ama bence yanmadan kalmaz cünkü fazladan püskürtülen yakitla atiyorum normalde 800 devir olan rölanti devri zaten 850 ye yükselmis oluyor. Yanmadan kaliyorsa olabilir ama bence yaga mazot karismasi enjektör isemesi gibi bir olay olmadan zor 16 Aralık 2015 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Aralık 2015 Yazar Paylaş 16 Aralık 2015 kışın trafik daha sıkışık ve genelde idilen mesafe daha kısa olunca kül daha çok birikir. zaten tüketim de artar. jepsi birleşince mümkün Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 kışın trafik daha sıkışık ve genelde idilen mesafe daha kısa olunca kül daha çok birikir. zaten tüketim de artar. jepsi birleşince mümkünAbi şu yağa mazot nasil karisiyor tam olarak? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çamaş 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Abi şu yağa mazot nasil karisiyor tam olarak? bende tam olarak bunu öğrenmeye çalışıyorum. Ayrıca motoru üretenler motor yağına mazot karışabileceğini öngörmüşler ve böyle bir durumda lütfen yağ seviyesini kontrol edin diye bir uyarı mesajı eklemişler aynı mesaj yağ seviyesi düştüğünde veriyor mu bilmiyorum henüz yaşamadım ama yükseldiğinde verdiğini biliyorum artık. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 bende tam olarak bunu öğrenmeye çalışıyorum. Ayrıca motoru üretenler motor yağına mazot karışabileceğini öngörmüşler ve böyle bir durumda lütfen yağ seviyesini kontrol edin diye bir uyarı mesajı eklemişler aynı mesaj yağ seviyesi düştüğünde veriyor mu bilmiyorum henüz yaşamadım ama yükseldiğinde verdiğini biliyorum artık. Evet bende yeni ögrendim öyle bir uyari eklediklerini. demek ki mazot yanmadan kalip, sorunsuz pistonun kenarindan asagiya süzülüyor... Belki kaliteli yag bu durumun önüne gecebiliyordur. Tam bilen birisi anlatsa keske Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 çift enjeksiyon ile arka sıcaklığı artırmak için aşırı mazot enjeksiyonu başladığında bunun yanması beklenir. Ancak devir düşük ve araç rölantide felansa çiğ gaz (daha doğrusu mazot!) atmaya başlar. Bu çiğ mazotun bir kısmı silindir çeperine yapışır ve aşağı sekmandan iner. Bu durum benzinde de olabiliyor o durumda yağın içindeki benzin buharlaşıyor. Ama mazot buharlaşmıyor. Benzinde bir başka sıkıntı ise silindir çeperindeki honlama çizgileri üzerinde mikro düzeyde kalıp sistemi koruyan yağı yok ettiği için erken silindir sekman aşınmasına yol açıyor. Bu sıkıntı özellikle henüz iyice olgunlaşmamış doğrudan enjeksiyon sistemlerinde görülebiliyor. Erken model TSI larda bu çok yaşandı. piston kırma gibi motor değişme gibi erken sorunların bir kısmında bu yaşandı. Evet mazota gelirsek bu artan mazot motor yağının yağ özelliğini bozduğundan motorun aşınmasına yol açıyor ve ayrıca katalitiğe ve dpf e yağın gidip takılmasına yol açıyor çünkü motor o yükselen yağı da kısmen atmaya çalışıyor emme çevriminde piston hareketinin. ama mazot kalıyor. yağ takılan DPF daha çok çabuk sıkışıyor daha erken rejen yapmaya kalkıyor ve süreç kendini tetikleyip duruyor. Fena durum. Elektrikli araçlara bakacağız. Tübitak başkanına JEEP mesajı atmıştım malum beraber çok çalıştık aynı bölümdeniz ve arkadaşız. pazarlama için İyi fikir bizim sistemler tüm araçlara konabilir. diye yanıt yazdı. 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 çift enjeksiyon ile arka sıcaklığı artırmak için aşırı mazot enjeksiyonu başladığında bunun yanması beklenir. Ancak devir düşük ve araç rölantide felansa çiğ gaz (daha doğrusu mazot!) atmaya başlar. Bu çiğ mazotun bir kısmı silindir çeperine yapışır ve aşağı sekmandan iner. Bu durum benzinde de olabiliyor o durumda yağın içindeki benzin buharlaşıyor. Ama mazot buharlaşmıyor. Benzinde bir başka sıkıntı ise silindir çeperindeki honlama çizgileri üzerinde mikro düzeyde kalıp sistemi koruyan yağı yok ettiği için erken silindir sekman aşınmasına yol açıyor. Bu sıkıntı özellikle henüz iyice olgunlaşmamış doğrudan enjeksiyon sistemlerinde görülebiliyor. Erken model TSI larda bu çok yaşandı. piston kırma gibi motor değişme gibi erken sorunların bir kısmında bu yaşandı. Evet mazota gelirsek bu artan mazot motor yağının yağ özelliğini bozduğundan motorun aşınmasına yol açıyor ve ayrıca katalitiğe ve dpf e yağın gidip takılmasına yol açıyor çünkü motor o yükselen yağı da kısmen atmaya çalışıyor emme çevriminde piston hareketinin. ama mazot kalıyor. yağ takılan DPF daha çok çabuk sıkışıyor daha erken rejen yapmaya kalkıyor ve süreç kendini tetikleyip duruyor. Fena durum. Elektrikli araçlara bakacağız. Tübitak başkanına JEEP mesajı atmıştım malum beraber çok çalıştık aynı bölümdeniz ve arkadaşız. pazarlama için İyi fikir bizim sistemler tüm araçlara konabilir. diye yanıt yazdı. Aciklama icin tesekkürler Mehmet hocam. Peki bu fazla püskürtme sirasinda motor daha devirli calisiyor bildigim kadariyla, bu nedenle fazla mazotun yanmasi gerekmez mi? ya da normal püskürtme durumunda da mi yanmayan mazot kaliyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 (düzenlendi) eğer trafikte bekliyorsanız ya da çok çok düşük devir gitmeye çalışıyorsanız yanmayabiliyor bu çift püskürtmeyi boşaltma çevriminde (4 zamanlı motorun son zamanı) enjekte ediyor. manifolddan çiğ çıkıp da gitsin DPF de tutuşsun diye. manifolddan iyi bir hava akışı (yani sürüş olması gerekiyor) yoksa bu mazot kenarlara tutunuyor aşağı sızıyor. 17 Aralık 2015 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 eğer trafikte bekliyorsanız ya da çok çok düşük devir gitmeye çalışıyorsanız yanmayabiliyor bu çift püskürtmeyi boşaltma çevriminde (4 zamanlı motorun son zamanı) enjekte ediyor. manifolddan çiğ çıkıp da gitsin DPF de tutuşsun diye. manifolddan iyi bir hava akışı (yani sürüş olması gerekiyor) yoksa bu mazon kenarlara tutunuyor aşağı sızıyor. Tam aradigim cevap buymus hocam tesekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Herif iyi anlatmış. dil bilenler izlesin. Bilmeyenler de dil öğrenmek ve konu öğrenmek için (ikisi birden) yine izlesin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 dakika 10:30 da aynen bu enjeksiyon meselesini anlatıyor. ve yeni sistemlerin dizeli doğrudan ayrı bir enjektörle DPF içinden püskürteceğini söylüyor. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 dakika 10:30 da aynen bu enjeksiyon meselesini anlatıyor. ve yeni sistemlerin dizeli doğrudan ayrı bir enjektörle DPF içinden püskürteceğini söylüyor. O zaman iyi olur. Simdiki sistemde motora zarari oluyor. Yagin yapisi belli bir süre sonra bozuluyor ister istemez. Heleki dpf de problem varsa cok fena. Acaba dpf ye özel olan yaglarin bu duruma karsi gercekten bir önlemi var mi? mobil 3000 fe ford spesifikasyonunu karsiliyorken, dpf icin özel oldugu söylenen mobil esp peugeot spesifikasyonunu karsiliyor mesela. Gerci ayni motor olmasina ragmen enjektör, yazilim vs bir sürü fark var iki motor arasinda ama düsündürücü Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 adam yağ firmasının elemanı. Bazı yağlar daha dayanıklı dedi. test yapmışlar. Ayrıca biyodizel katkısı yükseldikçe bu mesele daha kötüleşiyor. fordda çok sıkıntı yok galiba çünkü EOZİL sıvısı koyan motorlarda bu sorun daha düşük. ısıtma için yakıt püskürtmeyi daha az yapıyor. Yorum bağlantısı
Yasir Baş 18 Aralık 2015 Paylaş 18 Aralık 2015 Selamlar, 2010 model focus II tdci aracımda 2 gün önce Motor arıza lambası yandı,araç 3000 deviri geçmiyor.Bilgisayar arıza tespitinde Partükül filtresi arızası verdi her usta farklı bir öneri getiriyor. beyinden iptal edelim (650 tl) söküp temizleyelim,egzoscu temizler (500 tl) vs.vs. bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan tavsiye alabilirmiyim. Teşekkürler. Cesur Bey Dpf yazılanlardan da anlaşıldığı gibi henüz öğrenmeyi tamamyamadığımız bir konu. Bence Tuncay Ustaya götürün bir de arabayı. Sizin ustanızdan daha çok yardımcı olur gibi geliyor bana. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çamaş 18 Aralık 2015 Paylaş 18 Aralık 2015 eğer trafikte bekliyorsanız ya da çok çok düşük devir gitmeye çalışıyorsanız yanmayabiliyor bu çift püskürtmeyi boşaltma çevriminde (4 zamanlı motorun son zamanı) enjekte ediyor. manifolddan çiğ çıkıp da gitsin DPF de tutuşsun diye. manifolddan iyi bir hava akışı (yani sürüş olması gerekiyor) yoksa bu mazot kenarlara tutunuyor aşağı sızıyor Hocam o zaman sizin anlattıklarınız benim durumumu açıklıyor. Aracımdaki DPF filtresi hasarlı olduğundan yani tamamen tıkalı olduğu için araç sürekli fazla mazot gönderiyor ama rejenerasyon işlemi gerçekleşmiyor. Bu durumda fazla mazot kartele iniyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2015 Paylaş 18 Aralık 2015 Hocam o zaman sizin anlattıklarınız benim durumumu açıklıyor. Aracımdaki DPF filtresi hasarlı olduğundan yani tamamen tıkalı olduğu için araç sürekli fazla mazot gönderiyor ama rejenerasyon işlemi gerçekleşmiyor. Bu durumda fazla mazot kartele iniyor. +1000 karbon "kıliin" yaptırırsanız belki iyi olabilir. Bir de DPF temizleyici benzin katkıları var. O da denenebilir. Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 10 Şubat 2016 Paylaş 10 Şubat 2016 Focus 2.5 1.6 tdci aracım 120 binde motor arizasi diye uyarı verdi.bilgisayara bağlattim dpf sıvısı eksik ve tıkalı dedi.ne yapmalıyım. Arabayı az ve trafikte kullanıyorum. Bundan olsa gerek.4 vites 2500 devirde 30 km git dedi usta.duzelse bu uyarı kendimi kalkınca. Yoksa tekrar pc ilemi uyarı sondurulecek yardım ederseniz iyi olur. Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı 10 Şubat 2016 Paylaş 10 Şubat 2016 Tahmini olarak konuşuyorum aracınız sıvılı sistem dpfli sanırım. Geçen sene 132 binde bende benzer sorunu yaşadım ve üzerine sıvı ekledik hata kodlarını sildikten sonra şuan bi sıkıntı yok. 1 Yorum bağlantısı
Fzt Mehmet Çakır 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 DPF sıvısı eksilmişse ilave edilir. DPF dolmuşsa da, özel temizlik sıvıları ile temizliği yapılıyor. Ben 75 bin bakımında Otokoç İstinyede tedbir amaçlı temizletmek istedim, fakat servisin yapmadığını söylediler. Eğer DPF zarar görmemiş, sadece tıkanmışsa temizleterek kurtulabilirsiniz. Ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki linkte bulabilirsiniz. Temizlik sıvısı olarak TUNAP ürünlerini tavsiye ediyorlar. http://tr.tunap.com/tunap-automotive/ueruenler/dizel-partikuel-filtresi/ Yorum bağlantısı
Yavuz Huz 30 Mart 2016 Paylaş 30 Mart 2016 arabam ford focus titanium 1.6 tdci 2010 model 120000 binde sanayide ford yazılımı olan pc bağlandı dpf sıvısı eksik dpf sıvısı tıkalı.2 adet alarm verdi. arabanın çekişinde çalışmasında ilk kalkışlarda hiç bir problem yok sadece motor arızası diye alarm veriyor.sadece rolantide titreşim var. dpf sıvısı ekletince alarm gidermi gitse bile tıkanıklık açılırmı %80 oranında tıkanınca alarm veriyor die biliyorum. araştırmalarıma göre söküp ilaçlı temizleme yapılıp sıvı eklenebiliyormuş iptal edip yazılımdan iptal ediliyormuş(muayenede sıkıntı olabiliyormuş) ümraniyedeyim tanıdık bildik tavsiye edebileceğiniz bir yer varmı. maliyetli bir iş heryerde yaptırmak istemiyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts