İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Emre Şimşek

Bir kaç ay önce bir başlık açılmıştı "ambaleye kalkmak" diye. Başlıkta aracın devrinin motoru patlatana kadar sürekli arttığı yazıyordu. Tam bir çaresizlik...

Bu paylaştığınız yazıdaki örnek olaylarla aynı şeyi yaşamış olabilirler. Yazıda anlatılan da önce motor yağına DPF karışıp sonra buharlaşmasıyla yerini biodizele bırakması, sonra içeride kalan biodizelin karterde uzun zaman boyunca yer edinmesi. Çünkü yazıda söylenene göre biodizel öyle buharlaşmıyor. Bu sebeple motor yağı sürekli yüksek kalıyor. (Sanırım içeride kalan biodizel hesaba katılamadığı için her zamanki eklediğimiz yağ ile birleşince içerinin tıka basa dolmasından kaynaklanıyor.) Yükselen yağ mazot karışımı biz istemeden yanma odasına giriyor ve durdurulamayan bir devirlenme oluyor...

Yani tehlike bize uzak değil. Sanırım yağ seviyesini arada bir azalmaya karşı değil de artmaya karşı da kontrol etmemiz gerekiyor. Mevzuyu Fiat, Volvo, Mazda sahipleri yaşamış. Aynı motoru kullanan bir sürü araba vardır memlekette muhakkak.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim arabada bu dpf var mı yok mu ? iptal mi edilmiş acaba bilemiyorum. Bunu nasıl anlarız ? 3 aydır bende araç ama hiç rejenerasyon yaptığını hissetmedim.. yazılımsal olarak iptal edilmiş olabilir mi..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Göksel, bahse konu parça bu mu ? u5y6ehu7.jpgapenaqe5.jpgdeta4aga.jpg

 

Benim araçta burada bir parça var ama yan tarafında DELPHİ yazıyor sanırım. Şimdi karanlıkta baktım pek birşey anlamadım.. Yalnız biraz daha ufak bir parçaya benziyor..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)

 

 

çözemiyecek ki yeni araç satılsın.

 

bu bağlamda ford psa araçlar daha şanslı. çünkü eozil sıvısı kullanıyor double injection o kadar yüklenmiyor ısıyı artırmak için...bence..

http://www.walker-eu.com/en-uk/walker-product-range/eolys/

bu önemli grafiğe dikkat

 

https://www.dieselnet.com/papers/9909rhodia/

 

Mehmet bey,Mehmet Hocam.

Lütfen saygısızlık olarak almayın ama bu paylaştığınız (daha önce de benzerlerini defalarca paylaştığınız) linkteki İngilizceyi okuyup anlayabilen kaç kişi vardır bu forumda? Diyorsanız ki,anlayan 3-5 kişi bana cevap verse-ya da vermese- yeter, o zaman tamam.Lİnki paylaşınca bari kabaca ne anlattığını yazsanız sanırım daha iyi olur.

Ben de şimdi Çince bir makale paylaşsam,"1 kişi bile anlasa yeter,boşver" desem olur mu?

Daha ne diyim,saygılarımı sunayım.

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çözemiyecek ki yeni araç satılsın.

 

bu bağlamda ford psa araçlar daha şanslı. çünkü eozil sıvısı kullanıyor double injection o kadar yüklenmiyor ısıyı artırmak için...bence..

http://www.walker-eu.com/en-uk/walker-product-range/eolys/

bu önemli grafiğe dikkat

 

https://www.dieselnet.com/papers/9909rhodia/

ingliz güzel söylemiş. 2006 candır :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mehmet bey,Mehmet Hocam.

Lütfen saygısızlık olarak almayın ama bu paylaştığınız (daha önce de benzerlerini defalarca paylaştığınız) linkteki İngilizceyi okuyup anlayabilen kaç kişi vardır bu forumda? Diyorsanız ki,anlayan 3-5 kişi bana cevap verse-ya da vermese- yeter, o zaman tamam.Lİnki paylaşınca bari kabaca ne anlattığını yazsanız sanırım daha iyi olur.

Ben de şimdi Çince bir makale paylaşsam,"1 kişi bile anlasa yeter,boşver" desem olur mu?

Daha ne diyim,saygılarımı sunayım.

 

çince başka. isterseniz paylaşın.

 

ingilizce liselerimizde öğretiliyor ve birçoğumuz lise mezunu.

az biliyorsanız bu öğrenmenize ve geliştirmenize yardımcı olur.

çok kötü durumdaysanız

translate.google.com a yukardaki adresi girer türkçe okursunuz.

tüm kaynakları çevirmeye kalkarsak o işin altından kalkılamaz. XYZ üniversitesi gibi oluruz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile çince kurusuna gitmeyi çok istiyorum önümzdeki 10 yıl içinde lazım olacak

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

vesile ile çince kurusuna gitmeyi çok istiyorum önümzdeki 10 yıl içinde lazım olacak

Var mı acaba öğretmenlerimiz arasında bilgisi olan ya da okulunda verilen?

 

"nihaw" diyorduk naber nasılsın diye sanırım.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Var mı acaba öğretmenlerimiz arasında bilgisi olan ya da okulunda verilen?

 

"nihaw" diyorduk naber nasılsın diye sanırım.

nihavma.. iyiyim demek

wo shi tuorşiren ......

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ben ağızdan öğrendim. kuzey aksanı.. sizinki belki shenzen  (şencan)  aksanıdır..


:shok:

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Oğuzhan Çamaş

Herkese merhabalar; forumu uzun süredir takip ediyordum ancak üye olmaya üşendiğimden yazı yazamamıştım.

Ancak bu DPF konusundaki tecrübelerimi aktarsam iyi olur diye düşündüm. Henüz hepimiz için yeni bir konu

 

önce DPF ile tanışmamı anlatayım ilk ford aracımı 2010 da aldım focus 1.6 dizel aracımda DPF olduğunu daha geçtiğimiz yaz öğrendim.

araç 160.000 km de motor arızası verdi, bende ustama (Öner oto- Tuncay usta) gittim DPF tıkanmış bırak hallederim dedi sonra DPF filtresini sökmüş

iki kenarından kesip içini temizlemiş sonra araca takınca birlikte ayarlarını yaptık bu işlemler geçtiğimiz yaz oldu ve bana 350 tl ye mal oldu ondan sonra aracımı

10.000 km daha gayet keyifli bir şekilde kullandım. Bir kaç ay önce focusu bi arkadaşıma satarak kendime 2012 model 1.6 dizel Mondeo aldım.

Aldığımda araç 57.000 km de herhangi bir kaza boya falan yoktu tüm bakımları yetkili serviste yapılmış ve servis kayıtlarını çıkartıp aracı aldım.

 

İlk zamanlar aracın hantal ve ağır olduğunu ve focustan sonra alışamadığımı düşünürken; 1000 km sonra yağ seviyesini kontrol edin diyen bir mesaj belirdi.

yağına baktım hakketen olması gerekenden daha yüksekti, bende ustama götürdüm oda bir anlam veremedi.

Son bakımda acaba 2 litre sanıp fazla mı yağ koydular diye düşündük. Bizde yağın bir kısmını boşalttık. Ustam mazot kokusu alıyorum ama bu arabada yağa mazot karışma ihtimali çok düşük dedi böylece ben aracı kullanmaya devam ettim. Sonra bir kaç hafta sonra aynı durum oluşunca, ustam yağını değiştirelim sen de dikkatli bir şekilde kullanmaya devam et, yağ seviyesi yine yükseliyorsa illa arıza kodu yanar o zaman bana gel dedi yaklaşık 1000 km sonunda yani geçen hafta arıza ışığı yanınca

ustama gittim.

 

Araç bilgisayara bağlandı ve bir dizi arıza kodları incelendiğinde, ustam bunların hepsi DPF kaynaklı gibi duruyor ama bu km de böyle bir sorunun olması mümkün değil dedi ama yapacak birşey yok DPF' yi indireceğiz dedi bende ustanın yanında kaldım ve DPF filtresi söküldü 2 kenarını kestik önce hava tabancası ile hava verdik sonra suyla yıkadık ama bir türlü açamadık tamamen tıkalı bir durumdaydı. Ustam bu normal değil dedi salladı falan ancak sonunda filtrenin bir ucundan kırık parçalar dökülmeye başladı. Meğersem Filtrenin içerisinde hasar oluşmuş ve filtre tamamen tıkalı araç sürekli jenerasyon yapmaya çalışıyor ama başaramıyor. Usta da şaşırdı onlarca filtre söktüm daha önce böylesini görmedim dedi.

 

bu arada ustam buna filtre bulmamız lazım ya da iptal edeceğiz başka çaresi yok dedi sonra bir arkadaşı çağırdı yazılımcı bir yandan da filtre aramaya başladık aracın orijinal filtresi serviste 5000 tl oda indirimli bursa'da bir yer bulduk italya da bir firma araçlara uyumlu filtre üretiyormuş bizim filtreler fomoco üretim yazılımcı arkadaşla görüştük iptal ediyoruz ama özellikle mondeo da çok fazla sensör var illa bir yerlerden patlak veriyor deyince iptalden vazgeçtim. Ankara'da olmanın avantajı ile 1000 km de pert olmuş bi focustan 1500 tl ye filtre bulduk geçtiğimiz cuma araca taktık. Cumadan beri aracı kullanıyorum araç canavar gibi

yakıtım azaldı gerçi hala içimde bit endişe var motor yağ seviyesi ile ilgili umarım DPF den kaynaklanıyordur. Şimdi bu konuda tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak

 

1- Bu lanet filtre neden ve nasıl hasar görür, yoksa üretim hatasından dolayı araç ilk andan itibaren bu şekilde miydi? Darbe ile hasar görür mü?

2- yağ seviyesindeki yükselme DPF den kaynaklanır mı?

3- Yağ seviyesinin yükselmesi ile DPF nin ne ilgisi var?

 

herkese teşekkürler 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun. Bu konu birçok kullanıcıya uzak.. Dpf konusunda çok bilgi sahibi değiliz genel olarak. Bilinen şeylerin birçoğu da kulaktan dolma şeyler.. Mesela benim aracım hiç rejenerasyon yapmıyor.. Bence bu normal değil ama sen hissetmeden yapıyordur diyen arkadaşlar var. Araçlarda bi lamba olsa rejenerasyon zamanında yansa falan çok mu zor acaba..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Yağın kabaca artma olayını şöyle izah edebiliriz.Dpf temizliği sırasında araç motora daha fazla mazot gönderiyor ki motor sıcaklığı artsın kurumlar temizlensin.Dpf temizliğinde bir kaç belirti veriyor araba.Bizim fordlarda bir lamba yanmıyor ama arabanın sesi böğurme şeklinde çıkıyor,devir saati yükseliyor-anlık yakıtta yükselme.Bu durumda devirli kullanarak bir yere kadar kurumları yakmiş oluyoruz.

Yağ çogalması olayı araç dpf yi temizlerken ekstra verdiģi mazot araç stop edilince kartele kadar süzülüp yaģla karışıyor.Bunun yüzünden yağ seviyesi yükseliyor.Siz şanslısınız yine.Dikkatsiz ve umarsamaz veya bilmeyen birisinin elinde motorun zarar görmesi büyük olasılık.

Düşünsenize yağlama olayında baş rol oyuncusu yağ ile mazot yer değişiriyor.

Geçmiş olsun.

böyle birşey bence olabilemez.yağa mazot karışır mı ...her rejenerasyondan sonra mazot yağa karışsın,yağ seviyesi artsın vs vs. olacak şey mi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cesur Çetinkaya

Selamlar,

 

2010 model focus II tdci aracımda 2 gün önce Motor arıza lambası yandı,araç 3000 deviri geçmiyor.Bilgisayar arıza tespitinde Partükül filtresi arızası verdi her usta farklı bir öneri getiriyor.

beyinden iptal edelim (650 tl) söküp temizleyelim,egzoscu temizler (500 tl) vs.vs.

bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan tavsiye alabilirmiyim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

 

57000de dpf nin o sekilde dagilmasini pek aklim almadi, gerci 200000 de de o hale gelmiyor. Hatali üretim miydi acaba? ya da iptal etmek istediler de beceremediler mi ki daha önce :unsure2: matozun yaga karismasi gercekten cok zor. Hamza kardesin söyledigi mantikli geliyor ama bence o fazla mazotun yanmasi gerekir. Bir süre kontrol edin seviyeyi eger artmaya devam ederse yaga karisan acaba su mu  diye baktirin bence

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Selamlar,

 

2010 model focus II tdci aracımda 2 gün önce Motor arıza lambası yandı,araç 3000 deviri geçmiyor.Bilgisayar arıza tespitinde Partükül filtresi arızası verdi her usta farklı bir öneri getiriyor.

beyinden iptal edelim (650 tl) söküp temizleyelim,egzoscu temizler (500 tl) vs.vs.

bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan tavsiye alabilirmiyim.

Teşekkürler.

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Selamlar,

 

2010 model focus II tdci aracımda 2 gün önce Motor arıza lambası yandı,araç 3000 deviri geçmiyor.Bilgisayar arıza tespitinde Partükül filtresi arızası verdi her usta farklı bir öneri getiriyor.

beyinden iptal edelim (650 tl) söküp temizleyelim,egzoscu temizler (500 tl) vs.vs.

bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan tavsiye alabilirmiyim.

Teşekkürler.

Bugun de DPF den gidiyoruz hadi hayirlisi:)

 

iptal edip kurtulabilirsiniz ama cevreyi kirletirsiniz, benim icim buna el vermiyor (gerci rejenerasyonda neler oluyor o da ayri mevzu)

Ben olsam temizletirdim. Bu arada eger aracinizdaki dpf, sivili tip ise ilk önce sivisini eklettirmeniz gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Dp0 varken 0,50 çıkan sonuçlar dpf iptali sonrası 0,30 düştü.Carbon salınımı

Dp0 varken 0,50 çıkan sonuçlar dpf iptali sonrası 0,30 düştü.Carbon salınımı

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Dp0 varken 0,50 çıkan sonuçlar dpf iptali sonrası 0,30 düştü.Carbon salınımı

Dp0 varken 0,50 çıkan sonuçlar dpf iptali sonrası 0,30 düştü.Carbon salınımı

Ya anlik bir durumdur ya da vw gibi test sirasinda yazilimla gizleniyordur. Baska bir senaryo ise performans düsürülmesi olabilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...