Ertuğrul Büber 24 Nisan 2015 Paylaş 24 Nisan 2015 arkadaşlar benim aracım 1.6 tdci 2011 focus titanium 74binde. şimdi benim dpf sıvı tip mi katı tip mi?. katıysa eğer kendi kendine temizleyip bizi bu maliyetten kurtarıyor. sıvılı ise maliyet yüksek sıvı falan eklenmesi gerekiyor doğru mu anlamışım? Sıvılı tip ile kuru tipin ayrı ayrı avantajları var.Sıvılı tipte ortalama 60.000 km de sıve ekletip yaklaşık 300 Tl ile kurtuluyorsun.Kuru tip ise rejenerasyon olayını kendi kendine yapıyor,ancak onunda bir ömrü var oda en fazla 150.000-200.000 km arası filtre ömrünü tamamlıyor ve en az 2500 tl ile kurtuluyorsun.Ayrıca kuru tipte rejenerasyon işleminin düzenli yapılamadığı için aracın kendini korumaya alması daha fazla oluyor.Benim araçta kuru tip dpf vardı söktürdüm kurtuldum. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Nisan 2015 Paylaş 24 Nisan 2015 benim araçta ne tip var şimdi? kuru tip diye biliyorum Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 24 Nisan 2015 Paylaş 24 Nisan 2015 benim araçta ne tip var şimdi?Büyük ihtimalle sıvı tip . Lifte aldırıp bi bakmanız lazım Yorum bağlantısı
Alper Karakuyu 24 Nisan 2015 Paylaş 24 Nisan 2015 Allah allah standart değil mi ya 2011 titanium focusta Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 24 Nisan 2015 Paylaş 24 Nisan 2015 Allah allah standart değil mi ya 2011 titanium focusta Benim araçda 2011 titanium focus Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 25 Nisan 2015 Paylaş 25 Nisan 2015 kurutipte eğer tıkanmışsa nasıl temizleniyor ? Sıvıda hadi sıvı ilavesi oluyor Kuru tipte yanma nasıl oluyor ? onda daha cok motoru korumaya almasının nedeni neki ? Yorum bağlantısı
Kadir Aydoğmuş 25 Nisan 2015 Paylaş 25 Nisan 2015 Tunap diye bi markanin 126 nolu sivisi ile temizleniyo ben gecen temizledim prof bi malzeme islem de basit ole zor diil Sivili tip daha iiyi ya kim ne derse desin en azindan fark basincini görebiliyorsun ids ile kuru tip cacik yani Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2015 Yazar Paylaş 25 Nisan 2015 kaç C fırında yakılıyor küller? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2015 Yazar Paylaş 25 Nisan 2015 dpf de birikmiş kül var ise 1000C li ısılara sokmadıkça ı küller yanmaz. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 25 Nisan 2015 Paylaş 25 Nisan 2015 dpf de birikmiş kül var ise 1000C li ısılara sokmadıkça ı küller yanmaz. Abi tdci focusda başka temizlenmesi gereken bir yer varmı. CarbonClean yaptırıyoruz sadece geçen dpf tıkandı onu temizlediler. Maf sensörü Egr gibi şeyler temizlenirmi buna benzer motor egzos sisteminde başka temizlenmesi gereken veya belli kmden sonra değişmesi gereken birşey varmı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2015 Yazar Paylaş 25 Nisan 2015 maf speryle basitçe egr sökülüp dışarda temizlenir. km si ypoksek tdci da intercooler dahil sökülüp emme havası geçen her yerin temizlenmesi faydalıdır. zaten sökülünce sıkça içerisisn hali gözle biler görünüp içler acısı hal görülür. sıkışık trafik başlıca etkendir. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 25 Nisan 2015 Paylaş 25 Nisan 2015 maf speryle basitçe egr sökülüp dışarda temizlenir. km si ypoksek tdci da intercooler dahil sökülüp emme havası geçen her yerin temizlenmesi faydalıdır. zaten sökülünce sıkça içerisisn hali gözle biler görünüp içler acısı hal görülür. sıkışık trafik başlıca etkendir. Servis de temizletmek istedim biz bunların temizliğini yapmıyoruz dediler. Egr temizliğinin sakıncası varmı parça için bozulmaz demi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2015 Yazar Paylaş 25 Nisan 2015 bozulmaz. bozuk değilse , temilzikle parça bozulmaz 1 Yorum bağlantısı
Kerem Beyazaslan 27 Nisan 2015 Paylaş 27 Nisan 2015 dpf filtresi ile ilgili konular mevcut forumda .. Dpf filtresi rejenerasyon yapan bir sistem yani içinde biriken kurumlar kendi yakabilen bir sistem . forumda üstadların söylediği dpf dolduğunda araç rejenerasyona girer yani kurumları yakmaya başlar bu işlem olduğunda aracın rolantideki anlık tüketimi yükselirr. örneğin rolantide araç 0.3 L/h şeklinde çalışıyorsa rejenerasyon sırasında 0.8 l/h yada mesela 1.0 l/h şeklinde çalışır . bu olay sırasında düz bir yola çıkılmalı ve aracı mesela 3000 d/dk -4000 d/dk 15-20 km boyunca kullanılmalı. motordaki ısıda artacağından dpf filtresi rahat bi şekilde kendini temizleyecektir. Bende araç beyaz duman atmaya başlayınca yakıt tüketimi yükseliyor. Beyaz duman attığında rejenerasyona girdiğini far etsek, aracı o şekilde 50 km dediğiniz devirde kullanmama rağmen sorun çözülmedi ve ustaya götürüp programa bağlatarak rejenerasyon yaptırmak zorunda kaldım. Aracımda rejenerasyonu kendi kendine yapmama gibi bir sorun olabilir mi? Yorum bağlantısı
Hasan Baş 27 Nisan 2015 Paylaş 27 Nisan 2015 Bende araç beyaz duman atmaya başlayınca yakıt tüketimi yükseliyor. Beyaz duman attığında rejenerasyona girdiğini far etsek, aracı o şekilde 50 km dediğiniz devirde kullanmama rağmen sorun çözülmedi ve ustaya götürüp programa bağlatarak rejenerasyon yaptırmak zorunda kaldım. Aracımda rejenerasyonu kendi kendine yapmama gibi bir sorun olabilir mi? Rejenerasyon yapamazsa motor kendini korumaya alır ve motor ikaz lambası yanar beyaz dumanın videosonu çekin ve beyaz duman atarken motorunda videosunu çekin ona göre yorum yapalım 50 km boyunca yüksek devirde kullandısanız aracı dpf kendini temizlemiştir bide 2012 fiestalarda dpf varmı Euro 4 motorlarda dpf yok diye biliyorum ama emin değilim bide mazotu hangi firmadan alıyorsunuz Yorum bağlantısı
Kerem Beyazaslan 27 Nisan 2015 Paylaş 27 Nisan 2015 (düzenlendi) Rejenerasyon yapamazsa motor kendini korumaya alır ve motor ikaz lambası yanar beyaz dumanın videosonu çekin ve beyaz duman atarken motorunda videosunu çekin ona göre yorum yapalım 50 km boyunca yüksek devirde kullandısanız aracı dpf kendini temizlemiştir bide 2012 fiestalarda dpf varmı Euro 4 motorlarda dpf yok diye biliyorum ama emin değilim bide mazotu hangi firmadan alıyorsunuz Programla jenerasyon yaptırdıktan sonra şu an duman atmıyor ama bir süre sonra tekrar duman atacak gibi geliyor bana çünkü bu işlemi 2 ay önce de yaptırmıştım. 2012 lerde motor Euro 5 ve dpf var. 50 km yaptıktan sonra dpf kendi kendini temizlemiş olsa beyaz duman atmaya devam eder miydi? Devam etti ve ben programla rejenerasyon yaptırdıktan sonra düzeldi. Ayrıca aracımda motor ikaz lambası da yanıyor ve programa bağladığımızda partikül kapanı sınır değerin altında arızası gösteriyor. 27 Nisan 2015 tarihinde Kerem Beyazaslan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Baş 27 Nisan 2015 Paylaş 27 Nisan 2015 Programla jenerasyon yaptırdıktan sonra şu an duman atmıyor ama bir süre sonra tekrar duman atacak gibi geliyor bana çünkü bu işlemi 2 ay önce de yaptırmıştım. 2012 lerde motor Euro 5 ve dpf var. 50 km yaptıktan sonra dpf kendi kendini temizlemiş olsa beyaz duman atmaya devam eder miydi? Devam etti ve ben programla rejenerasyon yaptırdıktan sonra düzeldi. Ayrıca aracımda motor ikaz lambası da yanıyor ve programa bağladığımızda partikül kapanı sınır değerin altında arızası gösteriyor. Dpf kendini temizledikten sonra beyaz duman atmaz. Aracınız arıza kodu veriyormuş zaten sorunun çözümü için dpf anlayan iyi bir usta bulun derim. Aracınız motor ikaz lambasını dpf dolunca mı? yakıyor.Çözüm için en basit yol bence dpf yi iptal ettirin Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber 27 Nisan 2015 Paylaş 27 Nisan 2015 Hangi istasyondan yakıt alıyorsunuz. Yorum bağlantısı
Kerem Beyazaslan 27 Nisan 2015 Paylaş 27 Nisan 2015 Dpf kendini temizledikten sonra beyaz duman atmaz. Aracınız arıza kodu veriyormuş zaten sorunun çözümü için dpf anlayan iyi bir usta bulun derim. Aracınız motor ikaz lambasını dpf dolunca mı? yakıyor.Çözüm için en basit yol bence dpf yi iptal ettirin Hayır ikaz lambası dpf dolunca yanmıyor. Servise gittiğimde servis enjeksiyonların değişmesini söylüyor ancak 3 faklı bosch yetkili servisinde enjeksiyonları kontrol ettirdim ve enjeksiyonlarda sorun olmadığını söylediler. Hangi istasyondan yakıt alıyorsunuz. Yakıtı Opet'ten alıyorum. Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber 28 Nisan 2015 Paylaş 28 Nisan 2015 Günde ortalama 5-6 kez aracı 1-2 saat aralıklarla çalıştırıp kısa mesafeli sürüş yapıyorsanız dpf tıkanması kaçınılmaz.Genelde 20 gün civarında filtrenin tıkanması kaçınılmaz ve rejenerasyon işleminin olması şarttır.Tunap ürünleri ile filtre temizlenmesi güzel sonuçlar doğuruyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya 7 Mayıs 2015 Paylaş 7 Mayıs 2015 Hayır ikaz lambası dpf dolunca yanmıyor. Servise gittiğimde servis enjeksiyonların değişmesini söylüyor ancak 3 faklı bosch yetkili servisinde enjeksiyonları kontrol ettirdim ve enjeksiyonlarda sorun olmadığını söylediler. Yakıtı Opet'ten alıyorum. Kerem Bey bu problemi çözdünüz mü? Sizin başınıza gelene benzer bir durumu ben de yaşamıştım. Yakıt katkı maddesi kullandım sorun çözüldü. Size de tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Eray GÜRGEN 9 Haziran 2015 Paylaş 9 Haziran 2015 mrhabalar 2008 model ford mondeo 2.0tdi titanyum aracım var kartele mazot inidiryor yani yağı çoğaltıyor. dpf le alakası olabilir mi; bu durumla karşılaşan oldumu? yardımcı olursanız sevinirim mrhabalar 2008 model ford mondeo 2.0tdi titanyum aracım var kartele mazot inidiryor yani yağı çoğaltıyor. dpf le alakası olabilir mi; bu durumla karşılaşan oldumu? yardımcı olursanız sevinirim Yorum bağlantısı
Eray GÜRGEN 9 Haziran 2015 Paylaş 9 Haziran 2015 mrhabalar 2008 model ford mondeo 2.0tdi titanyum aracım var kartele mazot inidiryor yani yağı çoğaltıyor. dpf le alakası olabilir mi; bu durumla karşılaşan oldumu? yardımcı olursanız sevinirim Yorum bağlantısı
Recommended Posts