İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

Megachips, Mehmet Gazihan'da arkadaşımdır. 2 hafta önce görüştük kendisiyle.. Mekanik olarak iptal edilmeden, yazılımdan kapatmanın doğru birşey olduğunu söylüyorsa, daha çayını bile içmeye gitmem. Öyle birşey diyeceğini sanmıyorum. İşi bu zaten yapacak ama dpf üzerinde değilken..

telefon edip sorduk.yazılımsal iptal ediyoruz dedi.peki cihazı söküyormusunuz dedim,hayır yazılımsal halloluyor zaten denildi.

Sizde arayıp bi sorun bence,emin olun.

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

telefon edip sorduk.yazılımsal iptal ediyoruz dedi.peki cihazı söküyormusunuz dedim,hayır yazılımsal halloluyor zaten denildi.

Sizde arayıp bi sorun bence,emin olun.

 

DPF nedir diye de bi sorun isterseniz bakalım ne yanıt verecek? :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

DPF nedir diye de bi sorun isterseniz bakalım ne yanıt verecek? :)

kimin neyi doğru yaptığı tartışılır tabi de ,internette çok fazla ismi geçen bi firma.insanlar güveniyor ve gidiyor.ben bana denilen için arayıp sorabilirsiniz dedim.farklı bişi diceğini sanmıyorum.belki yanlıştır bilemem tabi 

 

Şimdi önümde 2 araba örnek var. 1 linea sökülüp temizlenmiş onda sorun olmaz büyük ihtimal , bi focus oldu sadece yazılım atılan. focus 35bin km olmuş sorun yok dedi.c4 ü de izleyip görücez.ama DPF yi çıplak gözle gördüm kolay kolay tıkanacağını sanmıyorum bir karış büyüklüğünde ağzı var ve motor arzasının dediği gibi tıkalı olsa yazılım sonrası araç bu kadar iyi gitmezdi bence.

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

kimin neyi doğru yaptığı tartışılır tabi de ,internette çok fazla ismi geçen bi firma.insanlar güveniyor ve gidiyor.ben bana denilen için arayıp sorabilirsiniz dedim.farklı bişi diceğini sanmıyorum.belki yanlıştır bilemem tabi 

 

Şimdi önümde 2 araba örnek var. 1 linea sökülüp temizlenmiş onda sorun olmaz büyük ihtimal , bi focus oldu sadece yazılım atılan. focus 35bin km olmuş sorun yok dedi.c4 ü de izleyip görücez.ama DPF yi çıplak gözle gördüm kolay kolay tıkanacağını sanmıyorum bir karış büyüklüğünde ağzı var ve motor arzasının dediği gibi tıkalı olsa yazılım sonrası araç bu kadar iyi gitmezdi bence.

 

 

Bazı şeyler bilimsel temellere dayanır. Kimin doğru yaptığı tartışılır diyemezsiniz. Yanlış ile doğru arasında orta yol bulunmaz.

 

İnsanların güvendiği birçok şey yakın dönemde mesela siyasette ellerinde patladı :)

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Bazı şeyler bilimsel temellere dayanır. Kimin doğru yaptığı tartışılır diyemezsiniz. Yanlış ile doğru arasında orta yol bulunmaz.

 

İnsanların güvendiği birçok şey yakın dönemde mesela siyasette ellerinde patladı :)

orası doğru tabi,somut bi örnek yok karşıda :)  bu konu hakkında hiç dpf doldu şöyle sorunlar oldu diyen yok etrafta ben bunada şaşırıyorum.çok sıkıntı bi mevzu sonuçta motoru rahatlatan havasını alan egzos  sisteminin bi parçası. madem doldu arzası aldık silince niye araç deli gibi gidiyor yine ? normalde çekişte sıkıntı olmalıydı,devir almamalıydı araç.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

orası doğru tabi,somut bi örnek yok karşıda :)  bu konu hakkında hiç dpf doldu şöyle sorunlar oldu diyen yok etrafta ben bunada şaşırıyorum.çok sıkıntı bi mevzu sonuçta motoru rahatlatan havasını alan egzos  sisteminin bi parçası. madem doldu arzası aldık silince niye araç deli gibi gidiyor yine ? normalde çekişte sıkıntı olmalıydı,devir almamalıydı araç.

 

Dolması arıza değildi çünkü. Motor rejenerasyon moduna giriyordu. Şimdi ne oldu? Komple tıkanana kadar birşey yapmayacak :)  Tıkanınca aynı adama gideceksin. "abi bu bitmiş değişmesi lazım diyecek"  "güvendiğin" için bir de değiştireceksin yok yere.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

Dolması arıza değildi çünkü. Motor rejenerasyon moduna giriyordu. Şimdi ne oldu? Komple tıkanana kadar birşey yapmayacak :)  Tıkanınca aynı adama gideceksin. "abi bu bitmiş değişmesi lazım diyecek"  "güvendiğin" için bir de değiştireceksin yok yere.

tıkanması demek havanın atılamaması demek.bu büyük hasara yol açmazmı zaten ? yolda giderken birden motor aksamından birşeyin  zarar görmesine etki edermi ? 

Yoksa zamanla araç gitmemeye başlayarak mı boy gösterir bu ? varsayım bunlar tabi ama öğrenmek gerek.o 35bin i duyuncada baya inandım demekki sorun yok diye ama bilmiyorum insanoğlu işi bu ne olucağı belirsiz tabi.

birde bu bende etki yarattı.bundan sonra muhtemelen yol buldukça 2-3 günde bir 3bin devir civarında sürerim aracı kısa sürelerle.gece çıktığımda yollar boş oluyor hep.bunun silinmesi kendini temizlemeyeceği anlamına mı gelir acaba?

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

o zaman rejenerasyon moduna "girmeden" rejenerasyon yapamaz.  sıvı 400 lira felan nerden baksan.  Nadir minerallerden yapılıyor. Çin'de çıkıyor.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

moda giricekki sıvıda karışarak temizlensin.rejenerasyon olmadanda sıvı gelmeyeceğinden bi icraat olmuyor.anladım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Böyle yapılacak (PSA FORD):

 

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

o zaman rejenerasyon moduna "girmeden" rejenerasyon yapamaz.  sıvı 400 lira felan nerden baksan.  Nadir minerallerden yapılıyor. Çin'de çıkıyor.

ben bu konuyu biraz daha araştırayım servisede,staj yaptığım yerede bi danışayım.

seyir halindeyken bi sorun olması benim korkum.aniden bişeyin patlaması arzalanması vs. bu dpf nin tam tıkanması sonucu o anda motor zarar görürmü büyük çapta yada her türlü havanın gidişatı olur mu

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ben bu konuyu biraz daha araştırayım servisede,staj yaptığım yerede bi danışayım.

seyir halindeyken bi sorun olması benim korkum.aniden bişeyin patlaması arzalanması vs. bu dpf nin tam tıkanması sonucu o anda motor zarar görürmü büyük çapta yada her türlü havanın gidişatı olur mu

 

öyle bişey zaten olmaz.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

öyle bişey zaten olmaz.

en fazla eskisi gibi devir sorunu yaşanır belli eder kendini sonundada mecbur dpf içi boşaltılır yada yenisi takılır ?

değişik özel bi sıvı diyosunuz doğruda hocam sanırım bu sıvının dışarı yakılıp atılmasıda kanser riski yaratıyormuş.ne kadar doğruysa artık.ne anladım bu işten ben :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

çok fazla yarattığını sanmam. Ancak otomobil kartellerinin avrupa birliği normları ile oyuncak gibi oynadığını çok güvenilir bir kaynaktan birinci ağızdan dinledim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Çok yanlış bir işlem yapmışsınız. Yazılımdan sadece dpf iptali yapılıp, mekanik olarak yapılmaması son derece amatörce bir işlemdir. Egsoz gazı dpf filtresinden geçecek, dpf yi tıkayacak ve araç motor arızası yakmayacak. Bununla beraber zamanla çekiş kaybı ve Turboya zarar vereceksiniz.

Göksel beye katılmakla birlikte acaba araçlar yüksek hızlara çıkınca partikül filitresini kendiliğinden içini boşaltıyormudur?(sorun yaşanmıyorsa böyledir diye düşündüm.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

85bin km de dpf temizliği yapıldığını söyledi servis. onlar araça komut vererek mi yakma işlemini yaptırmış acaba ? araç bizde değilken yapılmış,ilk sahibi.

 

ayrıca dün dpf işlemi yapan yere gittiğimde farklı hata kodları olduğunu söyledi.  DPF nin tıkalı olması,çalışmaması,yada rejenerasyon yapmadığını farklı kodlarla belli ediyormuş. bu ne kadar doğru ? ona göre işlem yapılıyormuş ?

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bugün aracımı servise götürdüm. Servis başteknisyeni ile DPF konusunda yüzyüze görüştük. Hatırlatmak gerekirse aracım 84 bin km'de, DPF ile ilgili hiçbir sorunum olmadı. Periyodik bakımlarda da DPF ile ilgili bir işlem veya bilgilendirme yapılmadığı için, burada yaşanan sorunlara istinaden, bir bakım vs yapmak gerekirmi diye Otosan'a e-posta atmıştım. Servis başteknisyeni de servise davet edip hem araca bakmaya hem de bilgi vermeye davet etmişti.

 

Başteniksyen öncelikle aracın altına baktı, beklendiği gibi sıvı tip DPF olduğunu söyledi. DPF bakımı maliyetli olduğundan, bakım maliyetinin üzerine eklendiğinde neredeyse 3 haneli rakamlara çıktığından, genelde millet sıkıntı olana kadar birşey yaptırmadığını söyledi. Sıkıntı olduğunda da lamba yandığı ve bu durumda gerekirse sıvı eklendiği ve filtre yıkama işlemi yapıldığı ve genllikle de sorunun çözüldüğünü belirtti. Hatta artık iptal yönünde de dışarıda çalışma yapıldığı, bunun da çözüme ulaştırdığını söyledi. ara sıra uzun yola çıkan araçlarda sorun olmadığını, daha çok kısa mesafe-şehir içi gidenlerde sorun yaşandığını söyledi. Örneğin en çok PTT kargo ve su dağıtım işinde çalışanlarda oluyormuş. Üreticinin sıvı tip üniteleri daha sonra maliyetsel sebeplerden kuru tipe dönüştürdüğünü belirtti.

 

Ben de aracımdaki kontrol edilsin eksilme varsa tamamlansın dedim. Filtre yıkama konusunda bir işlem istemedim. Akşam aracımı aldığımda 0,2 lt DPF sıvısı eklenmiş. 1900 TL + KDV litre fiyatı var. İndirimiyle filan herhalde bana 300 liraya filan geldi. Sonra bilgisayara bağlayıp rejenerasyon işlemi sorunsuzca yapılmış.

 

Gitmişken Triger seti değişimi de yaptırdım. Toplam 699 TL tuttu tüm işlemler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Araç yaşının 5 katı oranında indirim var, bana %25 uygulandı, biraz da ondan olsa gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sönmez Özer

Kullanım kılavuzuna bakmanızda fayda var.

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

Kullanım kılavuzuna bakmanızda fayda var.

Ürünün kullanım klavuzu mu ?

Yorum bağlantısı
Sönmez Özer

Evet Mustafa bey ben kılavuza baktım dpf sensörleri sökülmesi gerekiyor bizim tek başımıza uygulayacağımız bi ürün değil sanırım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...