İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Varol Güner

Varol Hocam, servisin yarın yapacağı işlemlerin detayını bizimle paylaşırsanız, memnun oluruz.

300 tl gayet iyi bi rakam. Acaba dpf sıvısı ekleyecekler mi?

Tabi Ali Hocam yarın gerekli bilgileri öğrenip paylaşırım.Sıvıyla ilgili birşey söylemediler.Sadece tıkandığını,temizlemek için özel sıvısı olduğunu içinde yarım saat kalması gerektiğini söylediler.

 

hatta foto ve video çekebilirseniz çok iyi olur. 

Sadık Bey yetkili servis olduğu için beni içeri almıyorlar.Foto veya video çekemeyeceğim.Ama yine de rica ederim.Belki tolerans gösterebilirler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Varol Güner

İşlemler bitti.Sıvı eklemesi yapmamışlar.Sadece filtreyi söküp, würth ün partikül filtre temizleyicisini döküp yarım saat içinde bekletmişler.Ancak önceye göre aracımda bariz performans artışı olduğunu söyleyebilirim.Önceden rölanti de anlık yakıt tüketimi 0.9-1 arası değişiyordu.Şu anda 0.5-0.6 arası değişiyor.Ben çok memnun kaldım.Pazarlık sonucu en son 227 lira çıktı cebimden.

 

Bu iş emri

zEWzPD.jpg

 

bu da fatura.Dün 50 lira arıza tespit ücreti almışlardı.Bugün 187 lira daha verdim.

AYolRX.jpg

5RAOWj.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Varol Güner

dpf regenerasyon yaptığında km/h 0.9-1.gösterir. sizde sürekli mi bu değerler görünüyordu. normalde (sıcak havalarda) 0.3-0.4 aralıklarında olması lazım.

Bende sürekli bu değerler görünüyordu.Arabayı çalıştırdığım anda 0.9-1 arası değişiyordu.Okulum yakın, 3,5 km gidene kadar araba ısınmıyordu.Kontağı kapatmadan baktığımda aynı değerler görünüyordu.

Yorum bağlantısı
Varol Güner

Sizin araç kısa mesafe yüzünden temizlenmeyecek kadar dolmuş, o yüzden sürekli rejenerasyon işlemi yapmaya çalışıyordu galiba.. Bundan sonra DPF'nin temizlenmeyecek kadar dolmaması için, ara sıra uzun yola çıkıp yüksek devirde seyir etmeniz gerekiyor.. 3 veya 4 vites 3 bin devir civarında sabit olarak 10 km kadar gitmek yeterli olur sanırım.. DPF kurumu temizlenmesi için egsoz sisteminin 600 derece ısıya çıkması gerekiyor, bunun için de yüksek devir şart..

Haklısınız.Servis de aynı şeyi söylediBu arıza ortaya çıkmadan önce aracımın dpf li olduğunu daha doğrusu dpf nedir onu da bilmiyordum.Bundan sonra biraz daha dikkat edeceğim.

Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

Haklısınız.Servis de aynı şeyi söylediBu arıza ortaya çıkmadan önce aracımın dpf li olduğunu daha doğrusu dpf nedir onu da bilmiyordum.Bundan sonra biraz daha dikkat edeceğim.

Varol Hocam, normalde DPF sıvısının 1 lt civarı eksilmiş olması ve tamamlanması lazımdı. Acaba sizin araç çok fazla kısa mesafe kullanımından dolayı DPF rejenerasyonu yeterince yapamadığı için DPF sıvısını çok fazla eksiltemedi mi? tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Varol Güner

Varol Hocam, normalde DPF sıvısının 1 lt civarı eksilmiş olması ve tamamlanması lazımdı. Acaba sizin araç çok fazla kısa mesafe kullanımından dolayı DPF rejenerasyonu yeterince yapamadığı için DPF sıvısını çok fazla eksiltemedi mi?

Olabilir Ali Hocam çünkü servise özellikle sordum.dpf sıvı mı katı mı? Sıvı cevabını aldıktan sonra sıvı eksilmesi var mı ekleme yaptınız mı diye de sordum.Eksilme olmadığını sadece tıkandığını söylediler.Tıkanmaması için ara sıra uzun yol gidip 3500 devir civarı gidin dediler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Hissetmedim derken bugüne dek diesel partikül filtresinin rejenerasyon yaptığını hiç fark etmedinmi Saygın. Hani arabada biraz sarsıntılı çalışma, yüksek devir, aşırı yakıt tüketimi gibi. bunlardan hiçbirini fark etmedin mi?

Abi açıkçası hiç fark etmedim. Bazen bir uğultu oluyor park ederken duyduğum ama fan olması muhtemeldir. İkisini ayıramıyorum açıkçası.

Buradaki yorumlardan sonra kıllandım biraz, benim hiçbir bakımımda DPF ile ilgili herhangi bir bilgilendirme yapılmadı. Kontrol ettik veya bakım yapalımmı şeklinde. Ben de Otosan'a mail attım ve durumla ilgili teknik bir izahat istedim. Bugün servis baş teknisyeni aradı, aracımı getirirsem bakacaklarmış varmıdır DPF, varsa hangi tip diye, ona göre gerekli açıklama ve gerekirse işlemi yapalım dediler.

Bakım masraflı olduğundan (örn. normal bakım 300 iken DPF de ekstra 300) genelde müşteriler arıza olmadan bakım vs istemiyorlar dedi.

O nedenle çoğu kez lamba yandıktan sonra müdahale ediyorlarmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Ben de onu dedim, üretim yılını söyledim ama değişik olabiliyormuş. Daha çok sorun devamlı kısa mesafe gidip rejenarasyon yapmaya fırsat bulamayan araçlarda oluyor dedi. Şu anda parça sıkıntısı da varmış, bulunamıyormuş dpf.

Ben hemen her haftasonu 300-400 km uzun yol yapıyorum. Arabada zaten dizel ünitenin sesi kallabi olduğundan 2000 deviri aşmasamda herhalde o arada yapıyordur rejenerasyonu.

Yorum bağlantısı
Ömer Lütfi Şahin

Arkadaşlar 2000 devir rejenerasyon için yeterli.

Geçmiş konusmalarda 3000devirlerden bahsediliyordu. Düşük vites yüksek devir olayi. Servis bu devir olaylarinda herhangibir şey söylüyor mu
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Aracın altına eğildim ben ama videodaki gibi bir parça görmedim. Belki de gözüme çarpmamıştır. Sabri abi geçen uğradığımda konuştuk 2009 üretimi, vardır sıvı tip dedi.

Servise bir uğrayacağım bakalım. Bakım makım gerekli ise yapsınlar, illa ışıktır odur budur beklemesinler.

Demin de Otosan'dan aradılar, servis teknisyeni sizi aradımı diye. Sistemli çalışıyorlar vesselam :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Yasin

Arabam 2008 sonu üretimi 2009 model ford focus titanium tdci...

Dizel Partikül filtresi varmıdır sizce.. kuru yada sıvılı ? 

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Arabam 2008 sonu üretimi 2009 model ford focus titanium tdci...

Dizel Partikül filtresi varmıdır sizce.. kuru yada sıvılı ?

2009 modellerin bazılarında yok diye biliyorum. Eğer varsa sıvılıdır. Kuru tip dpf sadece 2011 Modellerde var.
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Bugün servise uğradım...dpf min kuru tip olduğu ve 45 binde bir bakım yaptıklarını ...cihazabağladıklarını eğer sonuç alamazlar sa söküp sıvı yardımı ile temizlediklerini...cihazla 120 ti diğer sıvı yardımıyla ise 220 tl ye yaptıklarını söylediler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Yasin
(düzenlendi)

2009 modellerin bazılarında yok diye biliyorum. Eğer varsa sıvılıdır. Kuru tip dpf sadece 2011 Modellerde var.

 

Akşam servisi aradım sordum, sizde kuru tip Dizel Partikül Filtresi var dedi ​ 

şimdi sizin bu yazdığınızı görünce, acaba kafadan mı salladı diye düşünmeye başladım..   :shok:

tarihinde Ahmet Yasin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

Akşam servisi aradım sordum, sizde kuru tip Dizel Partikül Filtresi var dedi ​

şimdi sizin bu yazdığınızı görünce, acaba kafadan mı salladı diye düşünmeye başladım.. :shok:

Servisler dpf konusunda yeterli bilgiye sahip değiller maalesef. Bu konuda yazılanlardan ve forum üyemiz Sabri Usta'dan öğrendiğimiz bu şekilde. 2009 ve 2010 model dizel Focuslar sıvı tip dpf'li, 2011 Modellerin ise bazıları kuru (benim ve Sadık Taşyürek abinin aracı gibi) bazıları ise sıvılı tip dpfli. Bunu anlamanın en iyi yolu aracı lifte kaldırıp mazot deposunun oralarda dpf sıvısının konulduğu deponun olup olmadığına bakmak. tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

DPF'li de olsa, az biraz traktör de olsa ben aracımı çok seviyorum :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

ben neredeyse bu dpf kargaşası yüzünden sata yazdım güzelim focusu. [emoji4]

Sakın haa, yazık olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhan Çoşkun

İyi akşamlar herkese. Aylardır karşıma çıkan herkesin sorun olarak bahsettiği DPF sorununu yaşamaktayız.

Devrin yükselmediğini aracın çekişten düştüğünü Motor arza ışığının yandığını gördük.Aracı aldığımız ustaya götürdük  hata koduna bakıp  DPF sıvısı sorunu olduğunu söyledi.Bitmiş sanırım yada azalmış herneyse. 

Amcamda sanayide usta,iptal ettirmekte bi çözüm ama bence iptal ettirme sıvı ekletin dedi.  Sanırım litreside 190tl gibi bi fiyat diyorlar biraz araştırdım.Yanlışım yoktur umarım.

 

Aracı aldığımız usta iptal ettirelim diyor daha sorun yaşamassın diyor , amcam sıvı ekletin iptal ettirmeyin 80-90bin km daha dokunmassınız daha diyor.

 

Sizce en sağlıklısı nedir ?    İptal olsa ne gibi sorunlar yaratabilir ? 

 

Not : Araç 1 ay önce muayeneden geçti.Yaklaşık 1 yıldır bizde.aracı satan ustaya bakımları yaptırdık şimdiye kadar.3 bakım oldu hiç işçilik parası almadı bizden bi yandan ona güveniyorum iptal ettirmek istiyoruz ama size sormak istedim.

 

 

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

son zamanlarda mesafeler çok kısaldı.Sabah evden çıkıyoruz gidip geldiğimiz yerler 5km ediyor. bazen 7-8km.  ve hep trafik var dur kalk.  Eskisi gibi basamıyorum arabayla.Ne uzun yol ne devirli kulllanım,yapamıyoruz. Bu yüzden iptal ettirin dediler. Bu her 15bin km de olucak mı ?    yakıt katkısı hiç koymadık ,pekte güvenmiyorum koymuyorum ama bilmiyorum sonucunu.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
 

son zamanlarda mesafeler çok kısaldı.Sabah evden çıkıyoruz gidip geldiğimiz yerler 5km ediyor. bazen 7-8km.  ve hep trafik var dur kalk.  Eskisi gibi basamıyorum arabayla.Ne uzun yol ne devirli kulllanım,yapamıyoruz. Bu yüzden iptal ettirin dediler. Bu her 15bin km de olucak mı ?    yakıt katkısı hiç koymadık ,pekte güvenmiyorum koymuyorum ama bilmiyorum sonucunu.

 

 

 

2010 modellerde dpf kutusu plastikti, önce kutunun sağlamlığından emin olun bence... Hafta sonu partnere koymak için litresini 150 liraya aldılar diye hatırlıyorum..

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

 

 
 

 

 

2010 modellerde dpf kutusu plastikti, önce kutunun sağlamlığından emin olun bence... Hafta sonu partnere koymak için litresini 150 liraya aldılar diye hatırlıyorum..

 

kaç litre gidiyor peki? yarın sabah arayıp ustayla konuşurum.Cuma sabahı işlem yapılcak zaten araca,iptal yada temizlik artık hangisine karar verirsek.  iptali için 300tl istediler.bilmiyorum ne yapacağımızı babamda bana bıraktı naparsan yap diye. 

Sizce ne yapmalı ? 

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...