İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

İnan Çınar

45.000 bakımı yaklaştı. servisten fiyat aldım. 75 tl dpf ilavesi dediler. sizin bahsettiğiniz civarlardaysa bu miktara ne dpf temizliği yapılıyor  ne de sıvı takviyesi.  bu adamlar 75 tl ye sizce ne yapacak?

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Bence sadece kontrolünü. . .[emoji3]

sorma ver parası diyorsunuz sanırım...:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Bugün şehiriçi trafikte (hareket edeli 5-6 km olmuştu) kırmızı ışıkta rolantide beklerken anlık tüketimim 0.8 - 0.9 gösteriyordu. Aklıma dpf rejenerasyon yapıyor olabilir diye geldi. Motor sesini ve fan sesini yoğun trafikten dolayı hissedemedim. 2 km sonra aracı parkederken anlık tüketim normale (0.3 - 0.4) döndüğünü gördüm.

Acaba dpf rejenerasyon işlemini tamamladı mı (düşük ihtimal) yoksa rejenerasyonu kesip sonraya mı erteledi bilemedim.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bugün şehiriçi trafikte (hareket edeli 5-6 km olmuştu) kırmızı ışıkta rolantide beklerken anlık tüketimim 0.8 - 0.9 gösteriyordu. Aklıma dpf rejenerasyon yapıyor olabilir diye geldi. Motor sesini ve fan sesini yoğun trafikten dolayı hissedemedim. 2 km sonra aracı parkederken anlık tüketim normale (0.3 - 0.4) döndüğünü gördüm.

Acaba dpf rejenerasyon işlemini tamamladı mı (düşük ihtimal) yoksa rejenerasyonu kesip sonraya mı erteledi bilemedim.

Her ihtimale karşı bir süre yüksek devirde kullanmak fayda sağlayacaktır hocam
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Bugün şehiriçi trafikte (hareket edeli 5-6 km olmuştu) kırmızı ışıkta rolantide beklerken anlık tüketimim 0.8 - 0.9 gösteriyordu. Aklıma dpf rejenerasyon yapıyor olabilir diye geldi. Motor sesini ve fan sesini yoğun trafikten dolayı hissedemedim. 2 km sonra aracı parkederken anlık tüketim normale (0.3 - 0.4) döndüğünü gördüm.

Acaba dpf rejenerasyon işlemini tamamladı mı (düşük ihtimal) yoksa rejenerasyonu kesip sonraya mı erteledi bilemedim.

Ali hocam, fan açıncada anlık tüketim artıyor. Dpf rejenerasyon yapıyor demek zor. Rolantide titreme yapmaya başlar, bununla birlikte fan uzun süreli çalışır, Motor sesli çalışır..

Gaza yüklendiğinde, araç her zamankinden daha isteksiz davranır. Motor bağırır, araç gitmeye isteksiz olur..

Yakıtın bir kısmını rejenerasyona harcadığı için, motor onunla meşgul olur.

Rejenerasyon istiyorsan, Shell fuel save al :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Ali hocam, fan açıncada anlık tüketim artıyor. Dpf rejenerasyon yapıyor demek zor. Rolantide titreme yapmaya başlar, bununla birlikte fan uzun süreli çalışır, Motor sesli çalışır..

Gaza yüklendiğinde, araç her zamankinden daha isteksiz davranır. Motor bağırır, araç gitmeye isteksiz olur..

Yakıtın bir kısmını rejenerasyona harcadığı için, motor onunla meşgul olur.

Rejenerasyon istiyorsan, Shell fuel save al :)

 

Göksel Bey 

Rejenerasyon için neden Shell fuel save

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Aslında o işin biraz mizahi yaklaşımıydı Selçuk Bey..

Dpf kalitesiz yakıttan dolayı dolar ve rejenerasyona başlar. Kaliteli yakıt ile dpf'de çok az kurum oluşumu olur.

Fuel save aldığımda aynı depoda 2 kez rejenerasyon yapmıştı motor. Belkide denk geldi peşin hüküm vermek istemem.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Aslında o işin biraz mizahi yaklaşımıydı Selçuk Bey..

Dpf kalitesiz yakıttan dolayı dolar ve rejenerasyona başlar. Kaliteli yakıt ile dpf'de çok az kurum oluşumu olur.

Fuel save aldığımda aynı depoda 2 kez rejenerasyon yapmıştı motor. Belkide denk geldi peşin hüküm vermek istemem.

 

Clio'da Shell'den başka yakıt almadım, her zaman yaklaşık 100 km civarında bi başlatıyordu rejenerasyon olayına o sırada gazlıyordum, ses te çok güzel çıkıyordu :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hasan Baş

fiestalarda 3. vites 3000 devir mi? yoksa 4. vites 3000 devir mi? kullanmalıyız dpf yi temizlemesi için hangisi daha doğru olur sizce

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Bende Shell'den yakıt aldığımda dpf sık sık jenerasyona girmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

aklı keldende almam ayrıca :)

tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

fiestalarda 3. vites 3000 devir mi? yoksa 4. vites 3000 devir mi? kullanmalıyız dpf yi temizlemesi için hangisi daha doğru olur sizce

Hızın bir önemi yok. Devirin önemi vardır.. Yolun durumuna göre hızınızı ayarlayabilirsiniz
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiestalarda 3. vites 3000 devir mi? yoksa 4. vites 3000 devir mi? kullanmalıyız dpf yi temizlemesi için hangisi daha doğru olur sizce

tercihe kalmış fırsat bu fırsat diyerek 4. vitese 4000 d/d da fena olmaz :mangal:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Baş

tercihe kalmış fırsat bu fırsat diyerek 4. vitese 4000 d/d da fena olmaz :mangal:

 6000 derecede :mangal:hiç fena olmaz

 

tercihe kalmış fırsat bu fırsat diyerek 4. vitese 4000 d/d da fena olmaz :mangal:

 

6000 derecede : :mangal: :hiç fena olmaz

Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

Her ihtimale karşı bir süre yüksek devirde kullanmak fayda sağlayacaktır hocam

Normalde arasıra özellikle yüksek devir yapıyorum Ozan. Dün yol ve trafik müsait değildi maalesef.

Ali hocam, fan açıncada anlık tüketim artıyor. Dpf rejenerasyon yapıyor demek zor. Rolantide titreme yapmaya başlar, bununla birlikte fan uzun süreli çalışır, Motor sesli çalışır..

Gaza yüklendiğinde, araç her zamankinden daha isteksiz davranır. Motor bağırır, araç gitmeye isteksiz olur..

Yakıtın bir kısmını rejenerasyona harcadığı için, motor onunla meşgul olur.

Rejenerasyon istiyorsan, Shell fuel save al :)

İlteber asıl merak ettiğim dpf rejenerasyon yapmaya başladıktan sonra şartlar müsait değil diye stop ermeden vazgeçer mi acaba? tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Yok hocam. Kontağı kapadıktan sonra hayat biter.. Stop ettiğinde daha önce duymadığın garip sesler gelir motordan..

Ecu'nun belirliyeceği başka zamanda tekrar başlatır..

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Yok hocam. Kontağı kapadıktan sonra hayat biter.. Stop ettiğinde daha önce duymadığın garip sesler gelir motordan..

Ecu'nun belirliyeceği başka zamanda tekrar başlatır..

Onu biliyorum. 2 sene önceydi galiba. Duydum o garip sesleri.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sönmez Özer

2009 son altı aydan sonra üretilen focus-mondeolarda DPF vardır.

Benim araç 2009 nisan üretimi dpf var

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Gülaydın

On Onbeş gün önce aracım motor arızası sinyali verdi.Antalya eski sanayide ford özel servisine gittim,(Ustamı epeydir tanır ve güvenirim) ustam bilgisayarla araca bağlanıp egzos tıkanmış dedi 10 dk.kadar bilgisayar programı (ustakendisi değil program otomatik olarak) aracı yüksek devirde çalıştırıp temizlik yaptı.Yakıt deposuna katkı attıktan sonra tamam egzos açıldı diyip beni gönderdi.2 -3 gün sonra yine motor arızası sinyali yandı.Tekrar sanayi ye geldim ustam aracı bırak egzos sökülecek temizlenecek dedi aracı bırakıp akşam işlem yapılmış halde teslim aldım.birkaçgün sonra arıza tekrar ortaya çıktı.Aracı yine bıraktım usta elektrik bağlantılarını kontrol edeceğini söyledi.Akşam aldığımda bağlantılarda bir şey yok Egzos tıkanma yapıyor normalde 1 ve altında olarak görmem gereken egzos değeri 28 olarak görünüyor dedi ve ya katalitik konvertörün değişmesi ki çok pahalıymış sadece malzeme 3000 TL yetkili serviste 6000 TL ye değiştiriyorlar yada katalitik konvertör ve partikül filtresinin içinin boşaltılıp yazılım yüklenmesi gerektiğini söyledi.Şuana kadar 320 tl masraf ettim ve ustam bu son işlemin (yazılım yüklenmesi) 850 tl olduğunu egzosçuda yaptırmamız gerektiğini ve araca herhangi bir zararının olmadığını hatta performans ve yakıt tüketiminin daha iyi olacağını söyledi.

Dostlar bu durum başına gelen varmı?

Sizce boşaltma işlemi yaptırmalımıyım araca herhangi bir zararı olurmu?

Katalitik konvertör ve partikül filtresi yenilenmesi hakikaten bu kadar pahalı mı ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
 

Konunuzu birleştirdim. Öncesini bir okuyup DPF hakkında bilgi edinmenizi ve ustanıza ona göre gitmenizi öneririm. 2010 model araçta bu kadar sıkıntı olacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...