İ.Göksel Yaman 14 Mayıs 2014 Paylaş 14 Mayıs 2014 Evet, Sadık Abi bu parçadır.. Sıvı tip dpf lerde bu parça yoktur.. Sadece Kuru tip dpf'lerde bu parça bulunur. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 14 Mayıs 2014 Paylaş 14 Mayıs 2014 (düzenlendi) Bende bu parça var ama aracım sıvı tip.Serviste sıvı tamamlaması yapıldı geçmişte. 14 Mayıs 2014 tarihinde Hasan Ekci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 14 Mayıs 2014 Paylaş 14 Mayıs 2014 Bu filtre mondeo'da mevcutmu ? Focus euro 5 motorlarda var ama mondeo için durum nedir bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 14 Mayıs 2014 Paylaş 14 Mayıs 2014 Saygın abi dpf bakımı tavsiye niteliğinde olduğu için servisler bahsetmiyor. Bence Sabri Usta'ya bi göster aracı. Eğer bi bakım gerekiyorsa ihmal etmemek lazım. Doğru, tavsiye için teşekkürler Ford'a da helal olsun. Resmen bu forumda DPF konusunda servislerin sunduğundan daha çok bilgi var. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 14 Mayıs 2014 Paylaş 14 Mayıs 2014 Bu filtre mondeo'da mevcutmu ?Adaşım 2009 ve üzeri modellerde vardır diye tahmin ediyorum Doğru, tavsiye için teşekkürler Ford'a da helal olsun. Resmen bu forumda DPF konusunda servislerin sunduğundan daha çok bilgi var. Abi, servislerden dpf konusunda birbiriyle alakası olmayan o kadar ilginç cümleler duydum ki bi ara arabadan soğudum inanır mısın. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 (düzenlendi) benim araç 2010 focus 109 hp dizel. ama ruhsatta E4 yazıyor araçbilgilerinde. bu euro 4 anlamına mı geliyor ? euro 5 değilmi 2010 focus 109 hp dizeller ? DPF var mı yok mu ona göre sormak istedim de 15 Mayıs 2014 tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Benim araç %90 şehir içi kullanılıyor. Ortalama hız 15-19 km/h sürekli. Yani sanırsam DPF temizlenmiyor kendiliğinden. Arada ben kullandığımda özellikle ilk viteslerde 2500-3000 d/d üzerine çıkıyorum ve az bir süre egzozdan siyah duman atıyor, sonra kesiliyor. Acaba bu DPF temizlendiğinden dolayı mı oluyor yoksa motorda sorun mu var? Yorum bağlantısı
Ali Eren 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 benim araç 2010 focus 109 hp dizel. ama ruhsatta E4 yazıyor araçbilgilerinde. bu euro 4 anlamına mı geliyor ? euro 5 değilmi 2010 focus 109 hp dizeller ? DPF var mı yok mu ona göre sormak istedim de Gökhan 2010 dizel focus euro5 motor olması lazım. Ruhsattaki ibareye dikkat etmedim. Bugün ben de bir bakayım Benim araç %90 şehir içi kullanılıyor. Ortalama hız 15-19 km/h sürekli. Yani sanırsam DPF temizlenmiyor kendiliğinden. Arada ben kullandığımda özellikle ilk viteslerde 2500-3000 d/d üzerine çıkıyorum ve az bir süre egzozdan siyah duman atıyor, sonra kesiliyor. Acaba bu DPF temizlendiğinden dolayı mı oluyor yoksa motorda sorun mu var?Senin arabada dpf yok ki Kerem Yorum bağlantısı
Misafir 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 ... Senin arabada dpf yok ki Kerem 109 hp dizel Ghia benimki. Neden yok? Yoksa zıçtık mı demek? Bu arada sırada yüksek devirde neden duman atar ozaman? Yorum bağlantısı
Ali Eren 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 109 hp dizel Ghia benimki. Neden yok? Yoksa zıçtık mı demek? Bu arada sırada yüksek devirde neden duman atar ozaman?Dumanı bilmem ama 2004 modeldi senin araba yani euro4 motor. Euro5 motorlarda var bu zıkkım. Dpfnin olmaması kötü bişey değil hatta sevinilecek bir durum. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 109 hp dizel Ghia benimki. Neden yok? Yoksa zıçtık mı demek? Bu arada sırada yüksek devirde neden duman atar ozaman? Dpf olsa ne olacak ki az mı yakacak araban.. Yüksek devirde duman atmayan motor dizel değildir zaten, öyle görünüyordur ama değildir.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Dpf olsa ne olacak ki az mı yakacak araban.. Yüksek devirde duman atmayan motor dizel değildir zaten, öyle görünüyordur ama değildir.. Aynen aslında. Bi atasözü de vardı hatta. "Nekadar duman, okadar randuman" İçimi rahatlattım abim. Sağolasın.. Yorum bağlantısı
Serdal Altınok 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Çok gerekli ve hayati önem arzedecek bir konuda aydınlatmış oldunuz bizleri. Teşekkür ederim hocam ellerinize sağlık. Akşam bende aracımın motorunu kontrol ettim ve o parçadan bende de mevcut. O halde benim aracımda kuru tip dpf li. Aracım 2011 model tdci collection modeli. Imal tarihi 14-02-2011. Elimdeki belgede bu bilgiler mevcut. Aracım 53000 kilometrede ve şu ana kadar hiçbir dpf bakım prosedürü uygulamadım. Ancak rejenerasyon sürecini sesinin değişiminden ve anlık tüketim miktarının artışından anlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Serdal Bey, muhtemelen sizin aracınız da kuru tip dpfli. Benim aracım da 60.000 de şu an. Kısa mesafe kullanımım çok fazla. By yüzden ıds cihazına bağlatıp bi rejenerasyon yaptırmayı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Serdal Altınok 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Ali bey bence aracınızı gözlemleyin ve rejenerasyon başlarsa biraz daha devirli kullanın. Bence ids ile yapmaya gerek yok diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ali Eren 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Ali bey bence aracınızı gözlemleyin ve rejenerasyon başlarsa biraz daha devirli kullanın. Bence ids ile yapmaya gerek yok diye düşünüyorumYaptırıp yaptırmamak da tereddütdeyim Serdal Bey. Bu güne kadar sehir içinde iki defa rejenerasyon yaptığını farkettim. İkisinde de gereken şekilde kullanarak rejenerasyonu tamamlamasını sağladım. Zaten uzun yolda da ben farketmeden rejenerasyon yapmıştır birçok defa. Buradaki yetkili servisin kuru tip dpfden haberi bile yok. Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Ali bey ids ile rejenerasyon yaptırmanıza hiç gerek yok.Onun yerine 20-30 km lik uzun yol yapmanız durumunda aynı görevi yapacaktır. Yorum bağlantısı
Ali Eren 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Ali bey ids ile rejenerasyon yaptırmanıza hiç gerek yok.Onun yerine 20-30 km lik uzun yol yapmanız durumunda aynı görevi yapacaktır.Ertuğrul Bey yüksek devirle 20-30 kmlik uzun yol yapmak sadece dpfnin daha geç dolmasına sebep olur. Yani yüksek devirle biraz uzun yol yapmak rejenerasyon yaptırmıyor araçlarımızda. Çünkü rejenerasyon yapabilmesi için belli bir doluluk oranı gerekiyor. Gün içinde çok kısa mesafe kullanımlarım olduğu için yaptırmayı düşünüyorum ama kararsızım. Ara ara yapmış olduğum uzun yol kullanımlarda muhtemelen dpf kendini temizliyordur. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 (düzenlendi) Manufacturer address: Koeln-Niehl GermanyMake: Ford Build Date 22.10.2008 Vehicle Line Focus 2008 Body Style 4 Door Saloon Version Series 40 Engine 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6 Transmission 5-Speed Manual Trans - MTX75 Drive LHD FWD Emission 2000 EEC (EEC 7) Air Conditioning Dual Zone Auto Temp Control A/C Territory (+)"TR" Paint Blazer Blue Interior Fabric New York / Ebony Check digit: D Model year: 2008 Plant code: Germany Sequential number: Y00412 aracım 2009 model ama vin numarasından bakınca 2008 üretim çıkıyor. dpf denilen ur benim araçta yok sanırım 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6 => bu dv6 ne demek oluyor acaba? euro4 mü euro5 mi benim arabam? 16 Mayıs 2014 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Eren 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 (düzenlendi) benim araç 2010 focus 109 hp dizel. ama ruhsatta E4 yazıyor araçbilgilerinde. bu euro 4 anlamına mı geliyor ? euro 5 değilmi 2010 focus 109 hp dizeller ? DPF var mı yok mu ona göre sormak istedim de Bildiğim kadarıyla 2009 ve sonrası euro5 motor. Ruhsattaki bilgiye dikkat etmedim ben. İnşallah yarın bakar yazarım. Ancak şase numarası ile yetkili servise sormanız daha iyi olur. aracım 2009 model ama vin numarasından bakınca 2008 üretim çıkıyor. dpf denilen ur benim araçta yok sanırım 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6 => bu dv6 ne demek oluyor acaba? euro4 mü euro5 mi benim arabam? Temel Özellikler İmal Tarihi: 18.01.2011 Araç Hattı: Focus 2008- Gövde Tarzı: 5 Kapı Sedan Versiyon: 40 Serisi Motor: Dizel 1.6 DOHC TCI (110PS) Vites Kutusu: 5 Vitesli Düz Vites Kutusu MTX75 Çekiş: LHD FWD Egzoz Salımı: Kademe V Salımları Klima: Çift Kum. Otom. Sıc. Den. Klima Bölge: (+)"TR" Boya: Siyah Metalik İç Kumaş: New York / Abanoz Bu da ben de yazanlar Ahmet Hocam. Bu bilgilerden anlaşılacak gibi değil ama. Arabanız kaç binde Ahmet Hocam, sıfırından beri sizde mi? 16 Mayıs 2014 tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Mayıs 2014 Paylaş 17 Mayıs 2014 (düzenlendi) Bildiğim kadarıyla 2009 ve sonrası euro5 motor. Ruhsattaki bilgiye dikkat etmedim ben. İnşallah yarın bakar yazarım. Ancak şase numarası ile yetkili servise sormanız daha iyi olur. Temel Özellikler İmal Tarihi: 18.01.2011 Araç Hattı: Focus 2008- Gövde Tarzı: 5 Kapı Sedan Versiyon: 40 Serisi Motor: Dizel 1.6 DOHC TCI (110PS) Vites Kutusu: 5 Vitesli Düz Vites Kutusu MTX75 Çekiş: LHD FWD Egzoz Salımı: Kademe V Salımları Klima: Çift Kum. Otom. Sıc. Den. Klima Bölge: (+)"TR" Boya: Siyah Metalik İç Kumaş: New York / Abanoz Bu da ben de yazanlar Ahmet Hocam. Bu bilgilerden anlaşılacak gibi değil ama. Arabanız kaç binde Ahmet Hocam, sıfırından beri sizde mi? sizde " Egzoz Salımı: Kademe V Salımları" yazıyor bu euro5 demek sanırım. bende "Emission 2000 EEC (EEC 7)" yazıyor. burada euro 3 oldugu yazıyor ama öyle bir ihtimal var mı 5 aydır bende 2. sahibiyim. 107 binde. 17 Mayıs 2014 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 28 Haziran 2014 Paylaş 28 Haziran 2014 Serdal Bey, muhtemelen sizin aracınız da kuru tip dpfli. Benim aracım da 60.000 de şu an. Kısa mesafe kullanımım çok fazla. By yüzden ıds cihazına bağlatıp bi rejenerasyon yaptırmayı düşünüyorum. Abi merhaba. Cuma günü aracı servise götürüp carbon clean yaptırdım ve orada Dpf den bahsettiler. Aracım 94 binde sürekli yetkili servis bakımlı servis geçmişine baktık Dpf temizliği ile ilgili hiç bir şey yok. Orada usta aracın altına baktı bu araçta sıvı tip Dpf var dedi orada depo varmış. Bunun bakımını sıvıda eksik varsa onu tamamlıyoruz ve filtreyi söküp makinada temizliğini yapıyoruz dedi. Dedikleri doğrumu söyledikleri bakımı yaptırmalı mıyım. Birde bu bahsettikleri filtre tam olarak nerede aracın altında mı. Bu Dpf bakımını yaptırmayan bir focustan bahsetti araç arıza lambası yakmış servise gelmiş filtreyi söktük temizlenmedi dedi oradaki kurum kaya gibi olmuş sökememişler. Yorum bağlantısı
Ali Eren 29 Haziran 2014 Paylaş 29 Haziran 2014 Abi merhaba. Cuma günü aracı servise götürüp carbon clean yaptırdım ve orada Dpf den bahsettiler. Aracım 94 binde sürekli yetkili servis bakımlı servis geçmişine baktık Dpf temizliği ile ilgili hiç bir şey yok. Orada usta aracın altına baktı bu araçta sıvı tip Dpf var dedi orada depo varmış. Bunun bakımını sıvıda eksik varsa onu tamamlıyoruz ve filtreyi söküp makinada temizliğini yapıyoruz dedi. Dedikleri doğrumu söyledikleri bakımı yaptırmalı mıyım. Birde bu bahsettikleri filtre tam olarak nerede aracın altında mı. Bu Dpf bakımını yaptırmayan bir focustan bahsetti araç arıza lambası yakmış servise gelmiş filtreyi söktük temizlenmedi dedi oradaki kurum kaya gibi olmuş sökememişler.Sıvı tip dpf için söyledikleri bakım şekli doğru. Sıvı eklenecek ve dpf sökülüp temizlenecek. Ancak servisler bu iş için fazla para isterler. Bana Antep servisi sıvı litresi için 450 tl, dpfnin sökülüp temizlenmesi için 180 tl demişlerdi. Dışarıda özel servis veya ehil bi ford ustası ile daha hesaplı yaptırılabilir. Dpfnin yerini tam olarak bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts