Hakan Türkoğlu 12 Şubat 2014 Paylaş 12 Şubat 2014 süpermiş te filtreyi nasıl sökecez Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 12 Şubat 2014 Paylaş 12 Şubat 2014 süpermiş te filtreyi nasıl sökecez o iside tamircin halleder herande ben nekadar anlatsamda kendin sokebilecegin bir sey degil biraz ugrastiriyor Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 12 Şubat 2014 Paylaş 12 Şubat 2014 o iside tamircin halleder herande ben nekadar anlatsamda kendin sokebilecegin bir sey degil biraz ugrastiriyor anlaşıldı hocam Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 20 Şubat 2014 Paylaş 20 Şubat 2014 Arkadaşlar DPF su ile yıkanmaz.. Özel Kimyasal sıcvsı ile temizlenir.. Ayrıca kova içerisinde temizlemek nedir ? Bu iş için özel makinesi vardır. Amator iş yapmayın 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 20 Şubat 2014 Paylaş 20 Şubat 2014 Eoyls denilen özel kimyasal sıvı ile temizlenir Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Şubat 2014 Paylaş 20 Şubat 2014 (düzenlendi) eolis sıvısı ile temizlenmez. o sıvı sürekli olarak motora verilen sıvıdır. şişesi 400 liralık bir sıvı o. suyla temizlenebilir sanıyorum. servislerde makinesi var. söküp oraya takılıyor ve temizleniyor devridaim ile. 20 Şubat 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Arkadaşlar benim aracımda DPF var mı? Nasıl anlarım, nerededir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 2008 lerde yok diye biliyorum. euro 4 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 2008 lerde yok diye biliyorum. euro 4 Benim motor bu şekilde tam geçis dönemine denk gelmiş 2009 sonrasıyla aynı. IV mü V mi oluyor.? Yorum bağlantısı
Murat Dere 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Başlığa ithafen; Piesel Dartikül Filtresi: PDF... Puhahahaaaa... 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Serdal bu linkten aracı sorguladığında aşağdıaki yerde motor tipine bak baklım ne yazıyor. http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do? Örnek; benim araçta Emission: Stage V Emissions Türkçe çevirisi; Egzoz Salımı: Kademe V Salımları ruhtsattaki şase numarası ile giriş yapılıyor biliyorsun sanırım. Abi benimkinde 7 yazıyor:) Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 3 Mayıs 2014 Paylaş 3 Mayıs 2014 abi bizimkiler sıvısız tip sanırım.nette bi kaç yerde daha okumuştum. nedir bu DPF çılgınlığı anlamış değilim.Herkes bunu dert ediyor iptal ettirenler,içini boşalttıranlar,muayene zamanı taktıranlar vs. Ben sanmıyorumki çok büyük bi sorun olacağını Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 3 Mayıs 2014 Paylaş 3 Mayıs 2014 Benimkinde var mı yok mu cözemedim bi servise geçerken sorayım.:lol: Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 3 Mayıs 2014 Paylaş 3 Mayıs 2014 sizin focusunuz profilinizde gözüken 2006 modelse zaten dpf yok. bizde yok derken bende şimdi 2010 model bakıyorum almak için.el alışkanlığı olmuş abi.2006 eski focusumuzdu.hemen düzeltiyorum 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 (düzenlendi) Uzun zamandır Sadık abi ve benim kafamızı karıştıryordu bu dpf işi. Çünkü araçlarımızı seven insanlarız. Bakım gerektiren bi şey varsa bunu zamanında yapmak en doğrusu olur. Öncelikle şunu söyleyeyim: servisler bu konuda yeterli bilgiye sahip değiller. İki yetkili servisin söyledikleri birbirini tutmuyor. Her iki serviste sadece 45.000 de bir bakım tavsiye ediyor ama biri dpfyi söküp temizlerim, sıvısı eksilmiştir tamamlarım diyor. Diğeri sadece sıvı eklerim, ıds cihazı ile rejenerasyon yaparım diyor. Servisin biri kuru tip dpf yok hepsi sıvılı diyor. Diğeri 2011 Modeller kuru tip diyor. Forumdan Sabri ustamıza bu konuda bol bol danıştım, Çağlar abimizin fikirlerini de aldım. İlteber ile yine bol bol görüştük. Vardığımız sonuç şudur: 2009 ve 2010 üretimi olanlar sıvılı tip dpfli. 2011 üretimi (modeli değil) olanlar bazıları sıvılı tip dpfli bazıları katı (sıvısız) tip dpfli Bunu anlamanın en iyi yolu aracı lifte kaldırıp yakıt deposunun etrafında bi yerde dpf sıvısının deposunun olup olmadığına bakmak. Benim aracımda ve Sadık abinin aracında bu depo yok. Çünkü araçlarımız 2011 üretimi ve katı tip dpfli. İlteberin aracı da 2011 model ama onun aracında dpf sıvısı için depo var. Çünkü aracı 2010 da üretilmiş. Zaten İlteber daha önce dpf temizliği ve sıvı ekletme işlemi yaptırmıştı. Sıvı tip dpf için 45000 kmde bir İlteberin yaptırdığı bakım tavsiye ediliyor genelde. Sadece sıvı eklemek de yeterli olabilir çünkü sistem zateb kendini temizliyor. Kuru tip dpf için ise söylenen bi bakım yok. Eğer benim gibi gün içerisinde çok fazla kısa mesafe kullanımınız varsa ıds cihazına bağlatıp rejenerasyon yaptırabilirsiniz. Ayrıca Sabri ustamız bana bu konuya merakımdan dolayı sıvı tip dpf ye sıvının nasıl ekleneceğine dair bilmeyen bi ustaya tarif etmek için güzel bir video hazırlayıp yollamıştı sağolsun. Aslında sıvıyı eklemek için bu depoyu sökmeye gerek yok ama videonun anlaşılır olması için söküldü. Videoyu Sadık abi yükledi sağolsun. Sabri ustamıza bu faydalı video için çok teşekkür ediyoruz 9 Mayıs 2014 tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Teşekkürler paylaşım için. Benim 2010, o zaman sıvı tipi var. Km 70 bin oldu, serviste DPF'ye yönelik herhangi bir bakım yapılmadı. Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Kızdırma bujisi, dpf derken dizel kullanmak umarım bizi üzmez. Yorum bağlantısı
Ali Eren 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 Bem geçen gün lifte kadırınca foto çekme fırsatı bulamamıştım. Fotoğraflar iyi oldu Sadık abi. Paylaşım için teşekkürler 2 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 Ek olarak, lifte kaldırılmadan kuru tip mi, Sıvı tipli olduğunu anlamak için motor koruma kapağını söküp, sol tarafta manifoldun sensörlerinin bulunduğu yerde kare alüminyum muhafazalı, bir kutu görürseniz kuru tip dpf'dir.. 4 Yorum bağlantısı
Ali Eren 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 2009-2010 model sıvı tipli dpf lerde yaşanan sorunlar ve geri dönüşlerden sonra sıvı tipin kaldırılmasına karar verilmiş, iyi de edilmiş. pardon, model değil, Üretimi... Sadık abi, Sabri Usta şase numaralarından kontrol ettiğinde 2011 üretimi aynı ay üretilenlerde bile sıvı tip olanlar var demişti. Ben yukarıdaki iletide geçen gün düzeltmiştim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 (düzenlendi) işte bu nedenle aracın altında dpf kutusunun olup olmadığına mutlaka bakmak gerekiyor Ali.Aynen abi. Yukarıda yazdığımdan şunu anlayabiliriz: ford elindeki malzemeyi bitirene kadar 2011 üretimlerinin bazılarına da takmış sıvılı olandan. 13 Mayıs 2014 tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 bu araçların enjekterlörü de farklıymış,değil mi Göksel. farklılıkları bir kez de buradan paylaşabilir misin sana zahmet.Farklı demek yanlış algılanabilir Abi..Çalışma prensipleri farklı.. Kuru tip olanlarda katalizöre bağlı 5. Enjektör var temizlemeyi o sağlıyor. Sıvı tipli, dpf lerde, enjektörlerinde ise kendinde olan ayrı püskütme sağlayan bir ateşleme yuvası daha var.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 Teşekkürler paylaşım için. Benim 2010, o zaman sıvı tipi var. Km 70 bin oldu, serviste DPF'ye yönelik herhangi bir bakım yapılmadı.Saygın abi dpf bakımı tavsiye niteliğinde olduğu için servisler bahsetmiyor. Bence Sabri Usta'ya bi göster aracı. Eğer bi bakım gerekiyorsa ihmal etmemek lazım. 2 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 Ek olarak, lifte kaldırılmadan kuru tip mi, Sıvı tipli olduğunu anlamak için motor koruma kapağını söküp, sol tarafta manifoldun sensörlerinin bulunduğu yerde kare alüminyum muhafazalı, bir kutu görürseniz kuru tip dpf'dir.. Arkadaşlar paylaşımlar için ellerinize sağlık. Göksel fotoğrafı varmı kuru tip DPF nin? 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 Arkadaşlar paylaşımlar için ellerinize sağlık. Göksel fotoğrafı varmı kuru tip DPF nin? Şuan için yok ama, en yakın zamanda eklerim buraya 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts